[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » do 17 sep 2020, 9:36

Meestal ben je nog wel even bezig met voegafwerkingen en voorspannen voordat er asfalt overheen kan. Maar wellicht lukt de kerst wel. Dat sluit niet uit dat verkeer tussen de N381 en N391 wel wordt omgezet in oktober om zo het oude wegdek nog deze herfst te renoveren.
Ik denk niet dat ze delen 2+2 vrijgeven, zolang dat bij de N391 nog niet kan. Maar wellicht wel 1+1 met linkerstrook afgezet.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 10 okt 2020, 19:24

N34 Coevorden (N382) - Holsloot (A37)
Nieuwsbrief N34 #12 schreef:N34 afrit Dalen en N854 dicht
Van vrijdag 9 oktober 18:00 uur tot maandag 12 oktober 06:00 uur is de afrit Dalen van de N34 en de N854 afgesloten (afslag voor Valsteeg en Giestee). Aannemer BAM richt onderaan de afrit een nieuwe rotonde in.

N34 tussen Dalen en Holsloot dicht
Van maandag 12 oktober 04:00 uur tot maandag 26 oktober 06:00 uur is de N34 in beide richtingen dicht tussen afrit Dalen en knooppunt Holsloot. Aannemer BAM richt dan de nieuwe rijbaan in voor het verkeer.

N34 tussen Coevorden en Holsloot dicht
Van 23 oktober 18:00 uur tot 26 oktober 06:00 uur is de N34 tussen Coevorden en knooppunt Holsloot, de N854 en de op- en afrit bij Dalen dicht. De rotonde aan de oostzijde van Valsteeg wordt dan ingericht er worden afrondende werkzaamheden uitgevoerd op de N34.
Oftewel: met ingang van 26 oktober lijkt de N34 Coevorden - Holsloot volledig opengesteld te worden!


N34 Emmen-West (N391) - Emmen-Centrum (N381) V VVC
Nieuwsbrief N34 #12 schreef:Van vrijdag 16 oktober 18.00 uur tot en met maandag 19 oktober 6.00 uur is de N34 tussen de rondweg Emmen tot aan de Odoornerweg afgesloten voor verkeer. Vanaf 19 oktober rijdt het verkeer dan in beide richtingen op het nieuwe wegdek en start aannemer Dura Vermeer met de herinrichting van de oude rijbaan van de N34.

Nieuwe verbrede viaducten
We sluiten de N34 vanuit het zuiden aan op de nieuwe rijbaan met een tijdelijke doorsteek van de bestaande naar het nieuwe deel. Het verkeer rijdt dan over de verbrede viaducten Brinkmade en Staapharst richting het noorden. Ten noorden van de afslag Emmen (N381) sluiten we in dat weekend de nieuwe rijbaan aan op de bestaande N34. Om vanuit de richting Drachten naar Coevorden te kunnen rijden, maken we een tijdelijke verbinding over de bestaande rijbaan naar het nieuwe deel van de N34. Na het weekend rijdt het verkeer over de oostelijke rijbaan van de N34. Tot begin 2021 reconstrueren we vervolgens de oude rijbaan van de N34.
Over verdere verdubbeling van de N34 nog dit:
Nieuwsbrief N34 #12 schreef:Reactienota Gedeeltelijke verdubbeling N34 gereed

Van 5 maart t/m 15 april 2020 heeft de Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD) ter inzage gelegen over de aanpak van het verkeersplein Gieten en de gedeeltelijke verdubbeling van de N34 tussen Emmen en De Punt. De provincie Drenthe heeft 80 zienswijzen en 6 reacties ontvangen. Er is advies gevraagd aan de commissie m.e.r. en op 7 mei 2020 heeft de commissie m.e.r. een advies uitgebracht.

Planning besluitvorming
De antwoorden en reacties zijn verwerkt in een Reactienota die samen met de NRD ter besluitvorming worden voorgelegd aan Provinciale Staten. Op woensdag 21 oktober 2020 staat de Reactienota op de agenda van de Statencommissie Omgevingsbeleid. Volgens de huidige planning staat deze op de agenda van Provinciale Staten op 11 november 2020. Meer informatie over hoe u dit kunt volgen vindt u op www.drentsparlement.nl.

In de volgende fase voeren we de MER uit en daar komt een voorkeursalternatief uit voort. Opnieuw willen we u daarbij actief betrekken. Hoe en wanneer precies, daar verwachten we u aan het einde van dit jaar meer over te melden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » vr 16 okt 2020, 13:36

Op Tenderned staat een aanbesteding voor de bewegwijzering op de N34 tussen Coevorden en Emmen, een project met een duur van januari 2021 tot januari 2022. Is dat niet wat laat als de weg binnenkort al opent?

https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/ ... ;section=1

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » vr 16 okt 2020, 16:41

Ik denk dat ze de oude borden hergebruiken (voorlopig) met hier een daar een gele. Alleen bij de op en afritten (handwijzers) is het wat laat, maar dat kan wellicht eerder. Bij de N391 duurt het nog wel even.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 24 okt 2020, 21:42

De warkzaamheden bij Dalen gaan ietsjes langer duren dan gepland. In plaats van op 26 oktober zal het wegvak Holsloot - Dalen pas op 29 oktober opengesteld worden.
Provincie Drenthe, 23 oktober 2020 schreef:Werkzaamheden N34 Holsloot-Dalen duren langer

De afsluiting van de N34 tussen knooppunt Holsloot en Dalen duurt langer dan gepland. In plaats van komende maandag kan het verkeer vanuit Holsloot richting Dalen pas op donderdag 29 oktober om 6.00 uur weer gebruik maken van de weg. Tijdens de bouw van het nieuwe viaduct bij Dalen is gebleken dat er aanvullende aanpassingen nodig zijn voor het monteren van de voegconstructie. De rijstrook voor de rijrichting Holsloot/Emmen gaat wel open op maandagochtend 26 oktober om 6.00 uur. Tussen Dalen en Coevorden-Noord gaat de N34 dan in beide richtingen weer open.

Verkeer vanuit Emmen richting Coevorden kan tot donderdagochtend 6.00 uur gebruikmaken van de omleidingsroute via de A37 en de N854. Vanaf Dalen kan de weg worden vervolgd via de N34.

Afbeelding

Stille voegovergang
Ter hoogte van de op- en afritten bij Dalen is een nieuw viaduct (Valsteeg) gebouwd om de N34 te kunnen verdubbelen. Voor de bouw van het viaduct wordt een specifieke voegovergang gebruikt die nauwelijks tot geen geluid oplevert, genaamd ‘Silent Joint’. Voegovergangen vormen de schakel in het asfalt tussen het viaduct en de rijbaan. Tijdens de bouw is gebleken dat meer aanpassingen nodig zijn om deze specifieke voegconstructie te kunnen monteren.

In opdracht van de provincie Drenthe verdubbelt aannemer BAM Infra de N34 tussen Coevorden-Noord en Holsloot. Met de verdubbeling van de N34 wordt de doorstroming, bereikbaarheid en verkeersveiligheid verbeterd en de regionale economie versterkt.
Bron: https://www.provincie.drenthe.nl/actuee ... heden-n34/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door harry » za 24 okt 2020, 21:56

Kaaiman schreef: za 24 okt 2020, 21:42 De warkzaamheden
Gaon we Dreints praoten? :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » zo 25 okt 2020, 4:45

Dan zou het warkzaomheden moeten zijn. Dus dit was zowel in het Nederlands als in het Drents een tikfout. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 26 okt 2020, 21:33

Vanavond de N854 bij Dalen en N34 Dalen - Coevorden gereden.

Rotondes in N854 bij Dalen zijn nu geheel aangelegd, maar bebording en markering ontbreken nog. De N34 tusssen Dalen en Coevorden is open waarbij 1 rijstrook per richting is afgezet. Verkeer rijdt nu wel geheel op de definitieve rijbanen, geen slingers meer. Hectometerbordjes, verkeersborden en bewegwijzering moeten nog geplaatst worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

DantePippen
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 18 dec 2019, 8:46

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door DantePippen » wo 28 okt 2020, 10:25

De aannemer van knooppunt Emmen west, van Spijker infrabouw, heeft op facebook leuke overzichtsfoto's geplaatst.

Afbeelding
In het weekend van 6 november is de afslag afgesloten en wordt het dek (welke nu in de elleboog van de afslag gebouwd wordt) op zijn plaats geschoven.

Ten noorden van dit knooppunt (bovenin beeld) maakt de weg nu een slinger en rij je nu over de nieuwe oostelijke rijbaan tot voorbij viaduct Staapharst (Emmen centrum/Drachten N381)

https://www.facebook.com/VanSpijkerInfr ... &__tn__=-R

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door PeterSchoeber » wo 28 okt 2020, 21:52

^^ Mooie vondst die foto. Overigens denk ik dat het dek op zijn plaats wordt gereden middels SPMT's omdat dat veel sneller gaat dan schuiven over deze afstand.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » do 29 okt 2020, 21:06

Binnenkort, op 7 november wordt het viaduct over de N391 op zijn plaats gereden. Dit is te volgen via een livestream. Daarna wordt begonnen aan de fly-over. De pijlers hiervan zijn al zo goed als gereed.

Leuk filmpje: https://www.dvhn.nl/drenthe/Knooppunt-b ... 51695.html

Uitgebreid artikel (achter paywall - zet even javascript uit om het te lezen): https://www.dvhn.nl/drenthe/Bouw-van-fl ... 32996.html
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » do 05 nov 2020, 10:57

Is Coevorden-Noord - Holsloot nu open met 2x2 rijstroken?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » do 05 nov 2020, 11:53

Ik zal vanavond eens kijken. ;)

In het nieuws heb ik niets gelezen over een volledige openstelling, dus het zou me ook niet geheel verbazen als 'ie nog maar 2x1 open is. Of er wordt met een persmoment gewacht tot de volledige afronding van de verdubbelingsprojecten volgend jaar.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » do 05 nov 2020, 21:07

Tussen Coevorden en KP Holsloot is de N34 nog maar met 2x1 rijstroken open, helaas. Ik kon eigenlijk geen zaken opmerken die niet binnen een etmaal gedaan zouden kunnen worden om de weg volledig open te stellen. Al moet ik zeggen dat ik er in het donker reed. Voor zover ik kon zien ontbrak nog bebording, bewegwijzering, bebakening en gedeeltelijk de hectometerbordjes. Reflectoren zijn overal al aanwezig. De parkeerplaatsen Vogelpoel en Lange Akkers zijn nog niet opgeruimd, maar dat zou voor de opening van 2x2 rijstroken geen beletsel moeten zijn.

Dus tsja, waar wacht men nog op... :dontknow:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door PeterSchoeber » do 05 nov 2020, 22:25

^^ In ons landje wat uitblinkt in het aanvragen en verlenen van vergunning kun je zomaar eens een gebruikers vergunning nodig hebben om een 2 * 1 weg te gaan gebruiken, na verbreding uiteraard, als 2 * 2 weg. Als men dit nu te laat beseft en de vergunning voor 2 * 2 gebruik nog niet verleend is kun je dus dit soort situaties krijgen.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » vr 06 nov 2020, 1:58

Terwijl ik er reed, schoot inderdaad wel de gedachte 'misschien nog geen openstellingsvergunning?' door mijn hoofd, ja.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » vr 06 nov 2020, 14:28

Kan ook puur zijn om de Vmax wat lager te houden vanwege nieuw asfalt en mensen te laten wennen aan de nieuwe situatie.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mavas » wo 11 nov 2020, 16:32

Kaaiman schreef: za 25 jan 2020, 13:41 Rondom de nieuwe aansluiting Klijndijk en de af te sluiten aansluitingen Emmen-Noord en Odoorn blijft het wel erg stil de laatste tijd. Het bestemmingsplan is al sinds mei 2019 onherroepelijk. Maar misschien wil men eerst de wegvakken voor de gedeeltelijke verdubbeling duidelijk hebben, anders moet je twee keer investeren.
Is hier nog iets nieuws over te melden? Het bestemmingsplan is al meer dan een jaar onherroepelijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » do 12 nov 2020, 10:52

Flankerende maatregelen zoals de inrichting van toeleidende wegen niet. Ook is het nog niet aanbesteed denk ik. Ik verwacht niet dat er wat gebeurt voor de rest bij Emmen klaar is. Ook daar begon men bijna 2 jaar nadat alle vergunningen er waren. Er is ook geen conflict met een verdubbeling variant, tenzij de gehele verdubbeling in Drenthe weer op tafel ligt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » do 12 nov 2020, 11:49

Volgens de projectpagina starten de werkzaamheden 'op zijn vroegst begin 2021'. Maar ik heb geen idee of de boel überhaupt al is aanbesteed.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » vr 13 nov 2020, 8:03

Zo'n begin is meestal werk door nutsbedrijven, die buiten de aanbesteding vallen. Of rooien van bomen om geen vertraging bij de echte uitvoering op te lopen door procederende vliegbeest fans.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » vr 13 nov 2020, 13:04

Gisteren weer N34 Dalen - Coevorden gereden, er leek helemaal niets veranderd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 14 nov 2020, 19:47

Timelapse van het inrijden van het viaduct Klinkmolen 2 bij de aansluiting Emmen-West op 7 november 2020:
Link
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » vr 27 nov 2020, 19:59

Gisteravond zag ik dat de hectometerbordjes n reflectorpaaltjes inmiddels geplaatst zijn, evenals de bebording. Althans, op het stuk vanaf de N854 naar de N382. De tegenrichting kon ik niet zien in het donker, maar ik verwacht eigenlijk dat daar ook het een en ander geplaatst is.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Hajo » za 28 nov 2020, 23:02

Ik ben vandaag van Emmen naar Coevorden gereden. De weg tussen :KP: Holsloot en genoemde plaats is nog steeds niet met 2x2 rijstroken open. Een bouwbord vermeldt opening in 2021.

Het lijkt erop dat de verbreding sneller afgerond is dan gepland. Kan het zijn dat de openingsvergunning pas volgend jaar wordt afgegeven? En de tweede rijstrook tot die tijd dus dicht blijft?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door harry » zo 29 nov 2020, 10:59

^^ Of er was extra geld voor versnelde aanleg wegens corona, maar geen geld meer voor aanpassen bouwbord. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » do 10 dec 2020, 20:14

Vorige week donderdagavond kwam ik weer over de N34 en waren in plaats van de rechterrijstroken de linkerrijstroken afgezet.
Vanavond kwam ik er weer en zijn de 2x2 rijstroken Coevorden - KP Holsloot volledig opengesteld!

Nu de exacte openstellingsdatum nog ergens vinden, want in de media heb ik nog niets gelezen. :krant:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 14 dec 2020, 11:43

Veilig Bereikbaar Drenthe, 14 december 2020 schreef:Nieuwe afrit N34 Emmen-West naar Rondweg Emmen open

Op maandag 14 december 2020 vanaf 17.00 uur is de nieuwe afrit van de N34 (oostzijde) bij Emmen-West naar de N391 Rondweg Emmen (N391) open voor verkeer. De afrit is naar voren gehaald waardoor verkeer vanuit Coevorden/Erm eerder afslaat. Dit bevordert de doorstroming. De openstelling van de nieuwe afrit is het eerste werk van de werkzaamheden aan de N34 dat klaar.
Bron: https://www.veiligbereikbaardrenthe.nl/ ... emmen-open

In feite gaat hiermee dus de nieuwe zuidbaan van de N391 open voor verkeer. Even de vraag of dit meteen met 2 rijstroken zal zijn of voorlopig met 1...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

DantePippen
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 18 dec 2019, 8:46

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door DantePippen » di 15 dec 2020, 9:28

Ik heb er vanochtend gereden (even een ommetje via Sleen en Erm). In principe komen in de uiteindelijke situatie de twee richtingen hier samen en vormen zodanig 2 rijstroken. Omdat het verkeer vanaf de N34 noord nog niet over de nieuwe baan gaat moet dit nu dus nog iets verderop invoegen.
Eigenlijk is de situatie daar nu zoals het uiteindelijk zal worden, alleen iets verderop. De rijbaanscheiding is in de huidige situatie met enkele tientallen meters verlengd voordat het werkelijk 2-baans wordt.

DantePippen
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 18 dec 2019, 8:46

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door DantePippen » vr 18 dec 2020, 7:40

Vanochtend was ook de westbaan tussen de N381 en het knooppunt met de rondweg open. Vooralsnog als 1+1.
Ze zullen nu wel de middenberm volledig maken en wellicht binnen niet al te lange tijd volledig 2x2 openstellen!
Het lijkt er dus op dat dit gedeelte ruim voor de planning gereed is, aangezien deze fase voor april 2021 gepland stond:

https://www.provincie.drenthe.nl/onderw ... west-n381/
Planning
Februari – september 2020: o.a. aanleg nieuwe oostbaan
Juni – oktober 2020: uitbreiding viaduct Staapharst
Oktober 2020 – maart 2021: o.a. herinrichting westbaan
Maart 2021: reconstructie westbaan t.h.v. bestaande oprit
April 2021: inrichting middenberm en afrondende werkzaamheden
Werkzaamheden afgerond 2e kwartaal van 2021

Plaats reactie