Moderator: Moderatoren
Dat had je kunnen weten, en toch ook weer niet.
En wat denk je dan gewonnen tehebben?MotelMioveni schreef: ↑zo 13 dec 2020, 3:59Als forens die zich een Noors tolwegenabonnement kan veroorloven (ik niet) zou ik niet kunnen wachten tot de E39 tussen Kristiansand en Trondheim eindelijk helemaal veerbootvrij te berijden is.
De oplossing is er al, en dat is een boot!Stroomweg schreef: ↑do 17 dec 2020, 17:49 Om een fjord met dit soort dimensies over te steken zal je toch met een oplossing moeten komen, een grote brug kan dat vormen.
Bezwaren tegen een brug zijn o.a. dat het in de winter er glad kan worden, en je last hebt van wind. Ik denk dat dit wel voorkomen kan worden door het brugdek te overkappen.
Ze zijn helemaal gek, met het idee de E39 ferry vrij temaken.
In de praktijk zijn er in Noorwegen meer dan genoeg plaatsen waar je van het uitzicht kunt genieten. Daarvoor hoef ik me niet in een hoek van het land te begeven die alleen bereikbaar is tegen tarieven (tolbrug/veerboot... maakt niet uit) die hoger zijn dan mijn reisbudget. Het wordt anders als ik betaald zou krijgen om daar te rijden en mijn verplichte rust moet nemen!De praktijk schreef: ↑di 22 dec 2020, 0:25En wat denk je dan gewonnen tehebben?MotelMioveni schreef: ↑zo 13 dec 2020, 3:59Als forens die zich een Noors tolwegenabonnement kan veroorloven (ik niet) zou ik niet kunnen wachten tot de E39 tussen Kristiansand en Trondheim eindelijk helemaal veerbootvrij te berijden is.
Je hoef niet meer voor de boten tebetalen, maar tol voor een brug.
Met een brug win je aan reistijd, en vervolgens ga je op een parking staan om even te rusten/van het uitzicht te genieten?