[N057] Aanleg nieuw tracé Middelburg (A58) - Veere

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

[N057] Aanleg nieuw tracé Middelburg (A58) - Veere

Bericht door hneel » wo 17 mei 2006, 18:23

Uit de PZC
Raad van State steekt stokje voor N57

MIDDELBURG - Het is onzeker geworden of de aanleg van de nieuwe N57 tussen Middelburg en Vrouwenpolder kan doorgaan. De Raad van State heeft bepaald dat de provincie het bestemmingsplan voor de weg ten onrechte heeft goedgekeurd. Volgens de raad is bij de beoordeling van het plan onvoldoende rekening gehouden met de aantasting van de luchtkwaliteit.
Het Platform N57 en GroenLinks Veere waren in beroep gegaan bij de Raad van State. Het oordeel van de raad gaat alleen over het deel van de weg dat door de gemeente Veere loopt. Het bestemmingsplan voor het deel van de weg dat door Middelburg loopt, is al definitief.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 17 mei 2006, 19:01

Gaan we weer... :roll:

Maar ik denk ook wel dat dit plan wel wat anders kan. Grote taluds die het landschap ontsieren, maar dan nog overal rotondes verdient geen schoonheidsprijs. Zowel het landschap als de automobilist gaat er dan op achteruit.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 17 mei 2006, 20:53

Ik geef toe dat deze weg weinig nut heeft, maar om te zien dat onbenullen van Groen Links dan weer protesteren geeft weinig hoop voor de toekomst.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » wo 17 mei 2006, 21:24

Weinig nut? Kom er eens in de zomermaanden kijken...

Het huidige trace is vreselijk. Een en al bocht.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 17 mei 2006, 21:28

Maar de vervanging door een nieuwe weg met gelijkvloerse kruisingen zal op de lange termijn toch niet al te veel nut hebben.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

kopro
woonerf
Berichten: 55
Lid geworden op: do 07 apr 2005, 19:24
Locatie: aan de A16, nabij het prachtige knooppunt princeville

Bericht door kopro » wo 17 mei 2006, 22:09

Is het de moeite waard om een nieuwe weg aan te leggen om de "vakantiedrukte" (slechts een paar weken per jaar) het hoofd te bieden?
En wat vinden de plaatselijke bewoners er eigenlijk van?
Ik ben meer een lezer dan een schrijver....

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 17 mei 2006, 23:31

kopro schreef:Is het de moeite waard om een nieuwe weg aan te leggen om de "vakantiedrukte" (slechts een paar weken per jaar) het hoofd te bieden?
Is het de moeite waard om de spoorlijn naar Zandvoort te handhaven voor die paar zonnige stranddagen per jaar ?
Is het de moeite waard om een transferium in Renesse te bouwen en op stranddagen veel bussen in te zetten ?
Allemaal zaken die een veel kleiner oplossend vermogen hebben, veel hogere exploitatiekosten kennen en waar geen strobreed bij in de weg wordt gelegd.
Maar als het om een wegverbinding gaat... :roll: :roll: :roll:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 18 mei 2006, 0:14

De rechtsstreekse IC "Valkenburg Express" is al jaren geleden een zachte dood gestorven. Ook de IC Zandvoort - Maastricht is non-existent. Tevens rijdt er geen trein meer naar IJmuiden en is de Hoek van Holland Haven gedeklasseerd tot suf sprinterhaltetje waar twee keer per dag nog een Intercity stopt. Ooit vertrokken er treinen naar Moskou, naar München en nog veel meer. Naar Ameland rijdt er eens per twee uur een afgeragde bus zonder airco. (Nu ja de N 31 is ook een toonbeeld van onder-investering, maar dat terzijde).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » do 18 mei 2006, 0:36

Vinny schreef:De rechtsstreekse IC "Valkenburg Express" is al jaren geleden een zachte dood gestorven. Ook de IC Zandvoort - Maastricht is non-existent. Tevens rijdt er geen trein meer naar IJmuiden en is de Hoek van Holland Haven gedeklasseerd tot suf sprinterhaltetje waar twee keer per dag nog een Intercity stopt. Ooit vertrokken er treinen naar Moskou, naar München en nog veel meer. Naar Ameland rijdt er eens per twee uur een afgeragde bus zonder airco. (Nu ja de N 31 is ook een toonbeeld van onder-investering, maar dat terzijde).
Eindelijk ook eens goede ontwikkelingen wat betreft het Openbaar Vervoer...
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 18 mei 2006, 8:13

Wat is er positief aan het afschaffen van treinen richting het strand?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 18 mei 2006, 9:25

hneel schreef:Het huidige trace is vreselijk. Een en al bocht.
Afgezien van één omgekeerde bocht valt dat toch wel mee? Alsof het er met rotondes dan op vooruit gaat qua bochten maken... ;)

Nee, dan wil ik toch op zijn minst een ongelijkvloerse autoweg, als we dan toch met taluds gaan beginnen. Anders vind ik het gewoon zonde voor zowel het landschap als de automobilist.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 18 mei 2006, 10:52

Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op ma 12 nov 2007, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » do 18 mei 2006, 15:06

Palance schreef:Wat is er positief aan het afschaffen van treinen richting het strand?
Het gaat niet om de bestemming, maar om het feit dat het áfgeschaft wordt. :twisted:
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 18 mei 2006, 15:17

Het gaat juist wel om de bestemming. Een trein naar een strand zal op zomerse dagen bomvol zitten dus ook zeer nuttig zijn. Afschaffen zal leuk zijn voor dagjesmensen die niet met de auto mogen of kunnen maar ook wel eens naar het strand willen.

Afschaffen om het afschaffen is flauwekul.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » do 18 mei 2006, 15:36

En een bomvolle trein rendeert ook nog behoorlijk. Toch een pluspuntje..en dat scheelt toch weer enige honderden voertuigen in de file per binnenkomende trein ;)

Is het niet wat off-topic :)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 18 mei 2006, 16:40

Inderdaad, laten we het weer hebben over de N57 hier.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » do 18 mei 2006, 19:15

De huidige N57 bevat veel bochten in het traject tussen Vrouwenpolder en Middelburg. Foto's heb ik niet, maar zeker voor de ter plaatse onbekenden zorgt dit voor de nodige vermindering van de snelheid.

Verder loopt de weg door Sint Laurens (overstekende voetgangers/fietsers) en heb je landbouwverkeer op de weg. Ook veel verkeer dwars door Middelburg wat daar eigenlijk niets te zoeken heeft.

Al met al genoeg redenen om de N57 te verleggen wat mij betreft.

Verder is het toerisme natuurlijk een belangrijke bron van inkomsten voor Zeeland. Juist in de zomermaanden moet er geld verdient worden. Daar mag best betere infrastructuur tegenoverstaan.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 18 mei 2006, 19:36

De enige foto van de N57 daar die ik heb:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 18 mei 2006, 20:52

Palance schreef:Het gaat juist wel om de bestemming. Een trein naar een strand zal op zomerse dagen bomvol zitten dus ook zeer nuttig zijn. Afschaffen zal leuk zijn voor dagjesmensen die niet met de auto mogen of kunnen maar ook wel eens naar het strand willen.

Afschaffen om het afschaffen is flauwekul.
De discussie is helemaal afgedreven van het punt dat ik wilde maken:
Als het om wegen gaat dan mag er niks als het "slechts is voor dagjesmensen", maar als het om OV gaat...
Enfin, dat blijkt ook maar weer hier.
Jammer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 18 mei 2006, 22:28

Weet je wat? Ik vind dat de N 200 tussen Bloemendaal a/ Zee en Haarlem versmald moet worden tot een 1+1 weg. Een dubbelbaans weg is alleen voor dagjesmensen interessant, en bovendien veroorzaakt een dergelijk brede weg voor racebaan-achtige taferelen. Zo goed René? :evil: :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 18 mei 2006, 22:30

Precies zo'n reactie als ik bedoelde... :neenee:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 18 mei 2006, 22:41

Alleen meen ik dit dus niet serieus... :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 18 mei 2006, 23:27

Een nieuwe N57 lijkt mij zeker nodig:
- een snellere want minder bochtige en meer rechtstreekse verbinding
- ontlast woonkernen (veiliger, verbetering luchtkwaliteit)

En dan uiteraard weer zeuren over de luchtkwaliteit op en rond het voorgestelde of al definitieve tracé. Door weilanden. Diepe zucht... :roll:

kopro
woonerf
Berichten: 55
Lid geworden op: do 07 apr 2005, 19:24
Locatie: aan de A16, nabij het prachtige knooppunt princeville

Bericht door kopro » do 18 mei 2006, 23:41

Ik vroeg me af een hoe groot deel van de tijd hier echt verkeersoverlast heerst. Op veel wegen waar iets aan gedaan moet/gaat worden is dit dagelijks. Voor de N57 op Walcheren geldt dat volgens mij in mindere mate. Het lijkt me niet zinvol om de vergelijking te maken met transferia of een stuk spoor dat er al ligt. Ik vind een vergelijking met andere N-wegen interessanter (bv de N33 of N65) waar de problemen dagelijks te merken zijn. Maar laten we niet offtopic gaan... ;)
Ik ben meer een lezer dan een schrijver....

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » vr 19 mei 2006, 8:11

Het is wellicht meer het punt dat je stroomwegen zo min mogelijk dwars door dorpskernen wilt laten lopen. Hier ligt de bottleneck voor doorstroming en leefbaarheid. De N57 is hier enigszins vergelijkbaar met de N69, N18, N35 en N273.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 19 mei 2006, 8:25

René schreef: De discussie is helemaal afgedreven van het punt dat ik wilde maken:
Misschien dan maar een idee om het OV maar voortaan buiten dit soort discussies te houden? :idea:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 19 mei 2006, 8:56

Peter schreef:Het is wellicht meer het punt dat je stroomwegen zo min mogelijk dwars door dorpskernen wilt laten lopen. Hier ligt de bottleneck voor doorstroming en leefbaarheid. De N57 is hier enigszins vergelijkbaar met de N69, N18, N35 en N273.
Ja, en dan te bedenken dat ze de nieuwe N57 bij Middelburg als 2x2-autoweg aanleggen, die daarna op Walcheren als GOW-80 wordt aangelegd, met slechts 1 rijstrook per richting. Maak er dan meteen een enkelbaans autoweg van zou ik zeggen. :roll:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 19 mei 2006, 9:49

Palance schreef:
René schreef: De discussie is helemaal afgedreven van het punt dat ik wilde maken:
Misschien dan maar een idee om het OV maar voortaan buiten dit soort discussies te houden? :idea:
Nee. Want het gaat hier om een verschil in houding.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 19 mei 2006, 11:48

Sowieso is het onzin op de spoorlijn naar Zandvoort te vergelijken met de N 57. Deze spoorlijn is meer dan 100 jaar oud, en daarom staat het absoluut niet model voor de spilzucht in het OV. Vroeger waren de kuststations veel belangrijker vanwege havenactiviteiten. De spoorlijn naar IJmuiden bijvoorbeeld. Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat deze lijn definitief wordt opgebroken omdat ook voor goederenvervoer deze lijn niet meer rendabel te krijgen is. Én niet voor "een paar" dagjesmensen. Wat nou "spilzucht" in het OV? :dontknow:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » vr 19 mei 2006, 15:52

Vinny, zie ook dit artikel (met reactie van mij erbij) ;)
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 546385.ece
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie