De inhoud van de berichten is niet relevant.
Vind ik echt heel raar. Soms ben je in alle krochten aan het zoeken waar je dat ene bericht nou hebt getypt. En dan blijkt het dus gewoon verwijderd te zijn.
Moderator: Moderatoren
De inhoud van de berichten is niet relevant.
Vind ik echt heel raar. Soms ben je in alle krochten aan het zoeken waar je dat ene bericht nou hebt getypt. En dan blijkt het dus gewoon verwijderd te zijn.
Ja, Attietattie, dat is nou juist het probleem, als een moderator ze als 'off-topic' in de vuilnisbak kiepert.
.
Had dat nou niet opgelost kunnen worden door als moderator naar je blauwe tekst te grijpen en de querulant in kwestie tot de orde te roepen, zodat het gedeelte van zijn commentaar wat wèl relevant was had kunnen blijven staan? Kon er niet wat selectiever gekapt worden in de teksten van die man, die kennelijk vaker in Scandinavië rondrijdt, met jullie uitleg erbij?
En heel vaak gaat het ook wel goed. Waar gewerkt wordt vallen spaanders en het forum wordt nog altijd gerund door vrijwilligers. Wat ik daarmee wil zeggen: soms is er niet altijd tijd om alles even netjes op te lossen op het moment zelf en soms wordt er ook wel eens wat vergeten.Attietattie schreef: ↑vr 01 jan 2021, 15:57 Inhoudelijk niets meegekregen, maar ik heb er een broertje dood aan als er berichten verwijderd worden zonder mededeling. Dat gebeurt vaker en is zeer storend!
Dat vind ik een zware aantijging. Ik neem aan dat je deze kan staven met tal van voorbeelden?MotelMioveni schreef: ↑vr 01 jan 2021, 16:19Zomaar berichten verwijderen, zonder mededeling of uitleg, dat stinkt naar censuur en censuur bederft voor mij het plezier aan het Wegenforum!
Als moderatoren grijpen we in als berichten onnodig sfeerbedervend, offtopic zijn of op een andere manier niet voldoen aan de forumregels. Over forumregels gesproken, de geciteerde opmerking hierboven is onnodig op de man spelen en ik raad je aan hier in het vervolg op te lettenMotelMioveni schreef: ↑vr 01 jan 2021, 17:53Jouw berichten worden kennelijk niet verwijderd, hé, Chris? Jij schrijft bijna in het eentje meer dan de helft van alle berichten op het hele Wegenforum, plus Skyscrapercity, (Ben jij ChrisZwolle?) plus de Wegenwiki. Man, jij hebt het voor jouw statistiek, respect, rang of aanzien op dit forum toch helemaal niet nodig om anderen zo te censureren?
Op zich ben ik wel een voorstander van het idee. Het ontbreekt mij echter aan tijd momenteel hier goed uitvoering aan te geven. Ook komt er nog vrij veel bij kijken om tot een goede dark mode te komen (denk bijvoorbeeld aan de iconen etc).
Dat wil ik inderdaad zeggen. Slechts een berichtje in de thread: "enkele berichten zijn verwijderd want offtopic" is voldoende en kost echt niet zoveel tijd.MotelMioveni schreef: ↑vr 01 jan 2021, 17:53Of bedoelde je misschien te zeggen dat het niet uitmaakt wat de inhoud van de berichten was, maar dat het gewoon geen stijl is dat een moderator met de botte bijl anderhalve pagina aan berichten verwijdert, zonder daar een fatsoenlijke uitleg voor te geven? Als je dat wilde zeggen, dan ben ik het uiteraard van harte met je eens.![]()
Is één voorbeeld niet erg genoeg, Mark? Als berichten verwijderd worden, zonder dat daarvoor verantwoording wordt afgelegd (blauwe tekst van moderatoren zag ik vroeger regelmatig voorbij komen op het Wegenforum), dan zijn ze mogelijk verdwenen voordat ik tijd heb gehad om die berichten te lezen. Als ik ze niet gelezen heb, weet ik er niks van. Hoe wil je dan dat ik met tal van voorbeelden aan kom zetten?Mark schreef: ↑vr 01 jan 2021, 18:19Dat vind ik een zware aantijging. Ik neem aan dat je deze kan staven met tal van voorbeelden?MotelMioveni schreef: ↑vr 01 jan 2021, 16:19Zomaar berichten verwijderen, zonder mededeling of uitleg, dat stinkt naar censuur en censuur bederft voor mij het plezier aan het Wegenforum!![]()
Chris heeft duizenden mooie bijdragen geschreven op het Wegenforum. Ik heb hem dan ook in mijn reactie op zijn persoonlijk bericht laten weten dat mijn plaagstootje in dit protest als compliment bedoeld was. Ik ben het heftig oneens met Chris, maar zonder Chris zou het Wegenforum niet half zoveel inhoud hebben als dat het nu heeft. Mag ik die duim voor Chris een andere keer opsteken? Er was iets met een botte bijl...Mark schreef: ↑vr 01 jan 2021, 18:19Als moderatoren grijpen we in als berichten onnodig sfeerbedervend, offtopic zijn of op een andere manier niet voldoen aan de forumregels. Over forumregels gesproken, de geciteerde opmerking hierboven is onnodig op de man spelen en ik raad je aan hier in het vervolg op te lettenMotelMioveni schreef: ↑vr 01 jan 2021, 17:53Jouw berichten worden kennelijk niet verwijderd, hé, Chris? Jij schrijft bijna in het eentje meer dan de helft van alle berichten op het hele Wegenforum, plus Skyscrapercity, (Ben jij ChrisZwolle?) plus de Wegenwiki. Man, jij hebt het voor jouw statistiek, respect, rang of aanzien op dit forum toch helemaal niet nodig om anderen zo te censureren?.
Ik zou al prima tevreden zijn met een standaard donker thema zonder fancy icoontjes. Desnoods onder de noemer 'Donker thema (experimenteel)' of '(beta)' zolang het nog niet is opgeleukt met eigen icoontjes.
Las dit nu pas, maar kan alsnog een mogelijke verklaring geven.Coen Tunnel schreef: ↑wo 27 nov 2019, 0:10 Uit China.Zie deze post van Chris van een paar dagen geleden:
Chris schreef: ↑do 21 nov 2019, 13:49 Ligt de traagheid wellicht aan het feit dat het forum en de wiki gelijktijdig gebackupt worden?
Wat op het forum ook curieus is, is het enorme aantal bezoekers de afgelopen half jaar. Elke week is er weer een nieuw record: Het grootste aantal gebruikers online was 1566 op wo nov 20, 2019 2:27 am
Op te merken is dat er gigantisch veel Chinezen als gast op het forum zijn.
Geldt dat ook voor de Wegenwiki ?ronny forgeron schreef: ↑zo 28 feb 2021, 7:59 Overigens is de wegenforum website ook zonder vpn zeer goed bereikbaar in China, een van de snelste in mijn ervaring.