Toegangsweg:

Paar uur later:

Een paar foto's aan de binnenkant van de dam in de spoiler:
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
Om meer precies te zijn: dit is een restant van een morene, die langzaam weg is geërodeerd. De rotsblokken in de morene vertraagden de erosie, tot het gewicht van de steen niet meer gehouden kan worden en de punt (aardpiramide) instort. Dit laatste is mooi te zien op de laatste foto van Chris. Daar hebben ze een houten plank als stut gebruikt, maar dat is slechts uitstel van executie
Deze installatie is vrij nieuw, in 2017 was deze er nog niet. Wel een vooruitgang met zo een VRI, al haalt het wel wat spanning wegChris schreef: ↑za 26 dec 2020, 14:01Je moet wachten als de postbus komt. Ja die komt zelfs hier. Maar die bus is zo groot dat je er niet meer kan passeren.
Route de Derborence 03 by European Roads, on Flickr
Ik neem aan dat je daar ook al eens was, in plaats van het te voet te gaan checkenChris schreef: ↑zo 27 dec 2020, 12:41 1. Bergwandelingen genoeg hier. Het is eigenlijk niet zo ver van de Col du Sanetsch. Hemelsbreed 6 kilometer maar je moet wel 900 meter stijgen, vandaar de 4,5 uur. In de andere richting is het een uur korter.
Lac de Derborence 01 by European Roads, on Flickr
Vaak genoeg zo gedaan op vakanties in mijn jeugd, inclusief postbus. En die gaat dan meestal ook maar een paar keer per dag, dus dat vroeg opstaan krijg je er dan wel bij (wij waren overigens meestal wel rond vieren terug). Van Zwitserse wandelaars die beschikking hebben over twee auto’s ken ik trouwens ook de variant dat ze de avond van tevoren met twee auto’s naar het dorp van bestemming rijden en dan een van die auto’s daar laten staan.
Stijgen is een kwestie van cardio-conditie, waarbij het natuurlijk wel helpt als de spieren die je het meeste gebruikt bij het klimmen een beetje geoefend zijn. Dalen is permanent remmen en evenwicht bewaren. Voel je veel meer op de gewrichten. Met klimmen en dalen bereik je de mooiste punten, maar als gezegd kun je ook hele mooie Höhenwanderungen maken.nederland24 schreef: ↑zo 03 jan 2021, 0:48 Afgelopen zomer heb ik de Ardennen een trailwedstrijd gelopen over een afstand van 27km met 1200 hoogtemeters. Persoonlijk vind ik dalen moeilijker dan klimmen.
Ds79m schreef: ↑za 02 jan 2021, 18:21Ik neem aan dat je daar ook al eens was, in plaats van het te voet te gaan checkenChris schreef: ↑zo 27 dec 2020, 12:41 1. Bergwandelingen genoeg hier. Het is eigenlijk niet zo ver van de Col du Sanetsch. Hemelsbreed 6 kilometer maar je moet wel 900 meter stijgen, vandaar de 4,5 uur. In de andere richting is het een uur korter.
Lac de Derborence 01 by European Roads, on Flickr![]()