Vreemde verkeersborden

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Snelwegfreak » di 29 dec 2020, 15:05

^^ Dat was ook een beetje hoe ik het "3 Plätze freihalten" interpreteerde. Daarom kon ik er wel humor in zien, hoewel dat uiteraard niet zo bedoeld is ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Seat Ibiza » wo 30 dec 2020, 12:30

Nieuwe borden die waarschuwen voor de muurhagedissen (die ook op de paden zonnen) op diverse plekken rond het Frontenpark in Maastricht:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Vinny » do 31 dec 2020, 18:17

Wouter N14 schreef: di 29 dec 2020, 14:53 Dat is volgens mij een vrij algemene voorziening in Duitsland, al blijft het natuurlijk wat bijzonder.
In Zwitserland heb je ze ook en volgens mij eveneens in Oostenrijk. Een Duitstalig gebeuren dus, ben ze elders in de wereld nog niet tegengekomen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door MotelMioveni » do 31 dec 2020, 19:23

Palance schreef: di 29 dec 2020, 15:00 Het kan erger :)

Afbeelding
De spotprent over de 'Frauenparkplatz' berust volgens mij op een heel oud vooroordeel, als zouden vrouwen niet kunnen rijden. Is het probleem niet veel eerder dat wij mannen vanuit misplaatst machismo niet naast onze vrouw/vriendin/zus durven te gaan zitten, waardoor ze de kans niet krijgt om rijervaring op te doen? Tja, dan leert ze het nooit! :facepalm:

Ik ben erg benieuwd wat Chrysa hiervan vindt. Ik wed dat zij in haar kilometers tussen Nederland en Zwitserland voldoende rijvaardigheid heeft opgedaan om aan het stereotype van 'vrouw achter het stuur, bloed aan de muur' te ontsnappen. Toch zou ik MotelMioveni niet durven parkeren achter iemand met zo'n extreem blauw aangelopen gezicht! ;)
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Vinny » za 02 jan 2021, 16:48

Uit de statistieken blijkt dat vrouwen gemiddeld minder vaak betrokken zijn bij ongelukken die dan ook nog eens minder ernstig zijn. Dat wordt door wetenschappers toegeschreven uit het feit dat ze voorzichtiger rijden, en bijvoorbeeld bij mist en gladheid eerder geneigd zijn niet te gaan rijden (of voor een alternatief te zorgen). Verder is beter of slechter rijden een kwestie van subjectiviteit. De meeste vrouwen in mijn omgeving zeggen bijvoorbeeld dat ze niet goed achteruit kunnen inparkeren. Nou dan kan ik ze een (virtuele) hand geven, mij lukt dat ook bijna nooit in één keer :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Coen Tunnel » za 02 jan 2021, 22:29


Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Palance » zo 03 jan 2021, 9:41

Dus moet je hier minimaal 1 uur en 1 seconde parkeren?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » zo 03 jan 2021, 11:33

Nee, het eerste uur is het verboden. Dus gedurende het eerste uur heb je kans op een prent.

Beetje vergelijkbaar met een straat die ná een straat, voorzien van een :C1: ligt. Een auto kan daar feitelijk niet (of moeilijk) zijn gekomen. Maar je kunt er niet op handhaven.

Als je ergens langer dan een uur hebt geparkeerd, ben je dus een uur in overtreding geweest. Maar dat is niet geconstateerd. :doeidoei:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Hajo » zo 03 jan 2021, 12:35

Bedoelt wordt waarschijnlijk dat het een parkeerverbodszone is, waar je maximaal één uur mag parkeren. Als dat de bedoeling is, dan had de wegbeheerder er een blauwe zone van moeten maken: :E10:

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Durashift » zo 03 jan 2021, 14:45

Met een blauwe schijf is het iets beter te handhaven, al krijg je dan wel weer de 'schijfdoordraaiers'.

Op zich vind ik het wel logisch: gewenst gedrag is om niet te parkeren.. maar áls het dan toch moet, maximaal één uur. (ter voorkoming van veel voertuigen tegelijkertijd, denk ik?)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » zo 03 jan 2021, 16:14

Durashift schreef: zo 03 jan 2021, 14:45 Met een blauwe schijf is het iets beter te handhaven,
Dat is de énige manier om te kunnen handhaven.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door harry » zo 03 jan 2021, 17:44

Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 16:14 Dat is de énige manier om te kunnen handhaven.
Mwoah. Vroeger zette men met krijt een teken op de banden van geparkeerde auto's. Dat zou bijvoorbeeld ook kunnen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Vinny » zo 03 jan 2021, 17:52

Permanente camerabewaking met iemand in de controletoren kan natuurlijk ook.

#bigbrotheriswatchingyou
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Palance » zo 03 jan 2021, 17:55

Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 16:14
Durashift schreef: zo 03 jan 2021, 14:45 Met een blauwe schijf is het iets beter te handhaven,
Dat is de énige manier om te kunnen handhaven.
En een kaartje uit de parkeerautomaat? (alleen als er betaald parkeren is uiteraard).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » zo 03 jan 2021, 20:16

harry schreef: zo 03 jan 2021, 17:44
Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 16:14 Dat is de énige manier om te kunnen handhaven.
Mwoah. Vroeger zette men met krijt een teken op de banden van geparkeerde auto's. Dat zou bijvoorbeeld ook kunnen.
Wat heeft dat met de handhaafbaarheid van de parkeerduur te maken?

Wat jij stelt heeft alleen iets met het constateren van een overtreding te maken. De bebording moet dan nog steeds in orde zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » zo 03 jan 2021, 20:16

Palance schreef: zo 03 jan 2021, 17:55
Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 16:14
Durashift schreef: zo 03 jan 2021, 14:45 Met een blauwe schijf is het iets beter te handhaven,
Dat is de énige manier om te kunnen handhaven.
En een kaartje uit de parkeerautomaat? (alleen als er betaald parkeren is uiteraard).
Heb je een punt. Is ook een manier, ook al is het een indirecte manier.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door harry » zo 03 jan 2021, 22:34

Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 20:16 Wat heeft dat met de handhaafbaarheid van de parkeerduur te maken?
Wat jij stelt heeft alleen iets met het constateren van een overtreding te maken.
Ik begrijp het verschil niet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » zo 03 jan 2021, 22:38

harry schreef: zo 03 jan 2021, 22:34Ik begrijp het verschil niet.
Jij legt uit HOE men constateert dat er een overtreding wordt gemaakt. Ik heb het over wat voor bebording er moet staan om überhaupt een maximum parkeerduur in te kunnen stellen. Dus zonder 'mijn' bordjes, is 'jouw constateertruc' helemaal nog niet relevant.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door harry » zo 03 jan 2021, 22:50

Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 22:38een maximum parkeerduur
Ik dacht dat de discussie nog om deze situatie ging:
Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 11:33 het eerste uur is het verboden. Dus gedurende het eerste uur heb je kans op een prent.
(Ik had in gedachten: auto markeren + bon uitschrijven. Uur later terugkomen. Als de auto er nog staat: bon verscheuren. Nu ik erover nadenk is markeren in dat scenario niet eens nodig. :) )

Maar kennelijk gaat het inmiddels over de (waarschijnlijk) bedoelde situatie en niet meer over de aangegeven situatie.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Peter » wo 06 jan 2021, 15:23

Palance schreef: zo 03 jan 2021, 17:55
Attietattie schreef: zo 03 jan 2021, 16:14
Durashift schreef: zo 03 jan 2021, 14:45 Met een blauwe schijf is het iets beter te handhaven,
Dat is de énige manier om te kunnen handhaven.
En een kaartje uit de parkeerautomaat? (alleen als er betaald parkeren is uiteraard).
Je vraagt naar de bekende weg :hap:

Er waren vroeger (jaren 90, toen je gewoon een boete kreeg en geen naheffing belasting) wel plekken waar de parkeermeter maar tot 1 of 2 uur ging en je 10 cent per uur betaalde. Voordeel was dat je minder makkelijk kon sjoemelen met je schijf. Nadeel de kosten van de automaat. Wellicht bestaat dat nog, maar ik denk dat de parkeerbelasting tegenwoordig afhangt van de normale prijs en daarmee ook verwaarloosbaar wordt. Er zijn wel veel slagboom-parkeergarages/terreinen waar je het eerste 1.5 uur gratis kan staan, maar meestal met een uitrijpas van een winkel (die een minimum aan inkopen eist van 10-20 euro). Soms altijd gratis de eerste 1-2 uur. Ik ken geen openbare (straat) plekken met zo'n systeem.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door verfmeer95 » wo 06 jan 2021, 15:30

^^ Het probleem is dat je niet kan bewijzen dat iemand er langer dan 2 uur continu heeft gestaan. Misschien is iemand na anderhalf uur even vijf minuten weggeweest en heeft hij daarna de auto op dezelfde plek geparkeerd. Bij een parkeergarage is dat makkelijk te zien omdat iedereen bij de in- en uitgang geregistreerd wordt. Maar op straat kan je niets, tenzij er een ambtenaar met krijtstreepjes rondrijdt of er een weegschaal in de parkeerplaats is ingebouwd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » wo 06 jan 2021, 16:44

harry schreef: zo 03 jan 2021, 17:44Vroeger zette men met krijt een teken op de banden van geparkeerde auto's.
Ik zit er nog even over na te denken en ik moet zeggen dat ik toch goed pissig zou worden als iemand met krijt mijn auto denkt te kunnen gaan inkleuren. Misschien een mooi moment om te kijken of blauwe merkstift een beetje aan zijn gezicht hecht.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Egbert » wo 06 jan 2021, 17:48

Boos worden op iemand die een krijtstreepje op je band zet is wel van het niveau diep triest. Dat is zoeken naar dingen om boos over te worden.
Uiteraard kun je het niet eens zijn met zoiets als een opsporingsmethode om je een boete aan te smeren, maar het is nu niet bepaald iets dat je auto (of je band) schaadt.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1448
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Steyn_E » wo 06 jan 2021, 19:55

Je banden worden heel wat viezer van een modderige plas dan van een krijtstreepje...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » wo 06 jan 2021, 23:07

Egbert schreef: wo 06 jan 2021, 17:48 Uiteraard kun je het niet eens zijn met zoiets als een opsporingsmethode om je een boete aan te smeren, maar het is nu niet bepaald iets dat je auto (of je band) schaadt.
Ik heb er totaal geen last van, want ik betaal altijd voor het parkeren en in een blauwe zone sta ik nooit te lang.

Het is niet aan een ander om te bepalen of het wel kan. Daarom gebruik ik dat absurde als voorbeeld: het is natuurlijk van de zotte om iemands gezicht te gaan inkleuren. Dat vinden we allemaal. Maar het is niet aan een ander om voor mij te bepalen of ie een kleurtje op mijn band mag gaan zetten.

Wat is de volgende stap? Met waterverf een kruis op iemands voorraam zetten als je er met de collecte langs bent geweest? Boeit toch niets? Spoelt er heus wel weer vanaf.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door harry » wo 06 jan 2021, 23:35

Attietattie schreef: wo 06 jan 2021, 23:07 Met waterverf een kruis op iemands voorraam zetten als je er met de collecte langs bent geweest?
Bij collectes deed men wel iets dergelijks: een klein stickertje naast de deurbel. Om te voorkomen dat andere collectoren nog een keer aanbelden.
Ik kreeg ook wel eens een stempel op mijn hand bij een beurs of festival, zodat ik vrij in en uit kon lopen.

Dingen die ooit vrij normaal waren, maar waar men tegenwoordig kennelijk (wegens overgevoeligheid voor vernieling en privacy?) vraagtekens bij zet...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » wo 06 jan 2021, 23:41

harry schreef: wo 06 jan 2021, 23:35Bij collectes deed men wel iets dergelijks: een klein stickertje naast de deurbel. Om te voorkomen dat andere collectoren nog een keer aanbelden.
Ik kreeg ook wel eens een stempel op mijn hand bij een beurs of festival, zodat ik vrij in en uit kon lopen.
Zoiets is mij nooit gebeurd zonder dat me gevraagd werd of dat akkoord was. Althans, bij een festival houd je zelf al je arm naar voren.

Er bestaan mensen die 1 of 2u per week bezig zijn hun auto te poetsen. Daar ga je toch geen streep op zetten?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door harry » wo 06 jan 2021, 23:42

^^ Poetsen ze echt het zwarte van hun banden ook? :knetter:
En het is geen verf hè, het is krijt. Met één streek van een hand te verwijderen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door Attietattie » wo 06 jan 2021, 23:52

harry schreef: wo 06 jan 2021, 23:42Poetsen ze echt het zwarte van hun banden ook? :knetter:
Ik heb wel eens iets gelezen over een goedje wat je ervoor kunt gebruiken om ze extra zwart te maken. Gebruiken garages ook om occasions er beter uit te laten zien. Ik heb er zelf geen verstand van. Mijn auto is altijd vies. Ik rij ermee door bermen en over vluchtstroken.
harry schreef: wo 06 jan 2021, 23:42En het is geen verf hè, het is krijt. Met één streek van een hand te verwijderen.
Modder is er ook zo vanaf en tóch kies ik ervoor het niet over jouw auto te gooien.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vreemde verkeersborden

Bericht door harry » do 07 jan 2021, 13:09

^^ OK, later we maar stoppen met modder gooien. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie