[E] Madrid

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20526
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Madrid

Bericht door waldo79 » zo 10 jan 2021, 19:17

Wegwerkzaamheden en de vele zware ongelukken trekken een wissel op de Duitse verkeersafwikkeling.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3550
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [E] Madrid

Bericht door verfmeer95 » ma 11 jan 2021, 0:52

En substandaard wegontwerp. De korte in- en uitvoegstroken en krappe bochten in knooppunten en afritten zorgt ervoor dat afstroom slecht is. Op veel plekken moeten mensen al op de hoofdrijbaan afremmen voor de bocht in de afrit, wat de doorstroming niet ten goede komt. En ook op drukke relaties in knooppunten komen nog krappe klaverlussen voor. De lage snelheid die nodig is om de bocht veilig te nemen verlaagt de capaciteit behoorlijk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » di 12 jan 2021, 15:57

Madrid in de sneeuw vanuit het zuid-zuidoosten. Met de kaart erbij kan je zo alle snelwegen aanwijzen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41328
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [E] Madrid

Bericht door Vinny » di 12 jan 2021, 21:13

Het is een mooi plaatje geworden :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

B-20
woonerf
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 06 nov 2020, 15:26

Re: [E] Madrid

Bericht door B-20 » wo 13 jan 2021, 0:06

Chris schreef: do 09 jan 2020, 20:56 De DGT stickers. Van wat ik gelezen heb zijn deze niet verplicht voor buitenlanders. Madrid en Barcelona zijn de enige steden die ze vereisen voor Spaanse voertuigen.
Afbeelding
Voor wat betreft Barcelona, de stickers zelf zijn niet verplicht, wel moeten bestuurders van auto’s met een niet-Spaans kenteken hun auto registeren. Indien de auto voldoet aan de kenmerken van één van de stickers dan kost dit eenmalig 5 euro. Indien de auto niet aan deze eisen voldoet kost het 5 euro, en kan de bestuurder voor maximaal 10 dagen per kalenderjaar online een ontheffing aanvragen. Dit kost 2 euro per aangevraagde dag.

Meer informatie hier

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Milieusticker/Madrid

Bericht door MotelMioveni » do 14 jan 2021, 2:12

^^
Dank voor de info, maar de weblink werkt niet.

https://sede.dgt.gob.es/es/vehiculos/di ... ambiental/

De laatste keer dat ik mij in het onderwerp 'milieusticker' in Spanje heb verdiept, kwam ik tot de conclusie dat ik die sticker wel bij een LPG-installatiebedrijf zou kopen, of bij een gewone garage (taller), of anders bij een postkantoor (oficina de correos).

https://www.cetraa.com/como-solicitar-e ... el-taller/

Aangezien ik geen concrete reisplannen had, ben ik de rest vergeten.
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32137
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Milieusticker/Madrid

Bericht door Coen Tunnel » do 14 jan 2021, 8:30

MotelMioveni schreef: do 14 jan 2021, 2:12 ^^
Dank voor de info, maar de weblink werkt niet.
Dit is de juiste link: https://zberegistre.ambmobilitat.cat/en ... onsDiaries

B-20
woonerf
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 06 nov 2020, 15:26

Re: [E] Madrid

Bericht door B-20 » za 16 jan 2021, 1:00

Dank voor de juiste link.

De milieusticker kan inderdaad o.a. bij het postkantoor worden gekocht, maar dan alleen voor auto’s met Spaans kenteken. Dit omdat de database van de DGT (zeg de RDW) direct de juiste sticker aangeeft en dan ter plekke geprint kan worden. Voor auto’s met niet-Spaans kenteken moet het handmatig bekeken worden, dus daarom heeft de ZBE Barcelona een mogelijkheid om online te registreren.

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Milieusticker/Madrid

Bericht door MotelMioveni » za 16 jan 2021, 15:11

^^
Dank je wel (gracies) voor de waarschuwing. :top:

Ik vraag me af of de regels die de stad Barcelona bedacht heeft niet in strijd zijn met een verbod op discriminatie naar nationaliteit, waarvan ik verwacht dat het wel ergens in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens zal staan:
ZBE Rondes de Barcelona schreef:
Els vehicles registrats fora d’Espanya no estan classificats segons els criteris de l’etiqueta ambiental de la DGT. És per això que tots els vehicles estrangers s'han de registrar per circular per la ZBE Rondes de Barcelona.
Vertaling (zonder Google Translate):
De voertuigen die buiten Spanje geregistreerd staan worden niet geclassificeerd volgens de criteria van de milieusticker van de Algemene Directie Verkeer (DGT). Het is daarom dat alle buitenlandse voertuigen zich moeten registreren om door de milieuzone binnen de ringweg van Barcelona te kunnen rijden.


Even afgezien van het feit dat MotelMioveni nog minder kan met een computer dan ik, dus dat ik (en niet mijn auto) die registratie zou moeten doen, lijkt het mij niet helemaal zuiver op de graad dat een Spaanse LPG-rijder een Eco-sticker kan krijgen en ik niet. :neenee:

Ze gaan er maar van uit dat iedereen altijd en overal internet heeft en digitaal kan betalen, met credit card of smartphone. Als ik op reis ben, dan ben ik offline. Betalen doe ik contant, want dan houd ik overzicht over mijn geld, omdat ik de stapel bankbiljetten in mijn portemonnee kleiner zie worden. Geld uit de muur trekken doe ik in ronde bedragen, zodat ik altijd weet wat er nog op mijn rekening staat. Plaatsen waar ik me per (mobiel?) internet moet registreren voor milieuzones of parkeren, die worden op deze manier voor MotelMioveni steeds ontoegankelijker gemaakt. :nothanks:
Coen Tunnel schreef: do 14 jan 2021, 8:30
MotelMioveni schreef: do 14 jan 2021, 2:12 ^^
Dank voor de info, maar de weblink werkt niet.
Dit is de juiste link: https://zberegistre.ambmobilitat.cat/en ... onsDiaries
Sorry, CoenTunnel, maar ik waag het om dat in twijfel te trekken. :duck:

Autoritzacions Diaries lijkt mij de Catalaanse term voor dagvergunningen. Is het niet zo dat dagvergunningen bedoeld zijn voor bestuurders van oude diesel-auto's die alleen bij uitzondering de milieuzone in mogen rijden? :dontknow:

https://zberegistre.ambmobilitat.cat/ca ... Estrangers
ZBE Rondes de Barcelona schreef:
(...)
Es poden donar d’alta al Registre d’autoritzacions vehicles de qualsevol tipus amb matrícula estrangera.

Els vehicles que compleixin els requisits ambientals obtindran una autorització de llarga durada (2 anys) per circular per la ZBE Rondes de Barcelona.

Els requisits per obtenir l’autorització de llarga durada per circular són:

Motocicletes i ciclomotors (categoria L) classificats com a Euro 2 o superior (habitualment matriculats després del 2003).

Turismes (M1) i furgonetes (N1) classificats com a elèctrics, gasolina Euro 3 (habitualment matriculats després del 2000) o superior o dièsel Euro 4 o superior (habitualment matriculats després del 2005).

Camions (N2, N3), autobusos i autocars (M2, M3): elèctrics, dièsel, Euro 4 o superior (habitualment matriculats després del 2005).
Als ik het bovenstaande lees, het Catalaans met Frans en Spaans vergelijk en de motorfietsen (motocicletes) en vrachtwagens (camions) even oversla, dan begrijp ik dat een auto (turisme) met carrosserieklasse M1, op benzine (gasolina), van emissieklasse Euro 3 (meestal na 2003 op kenteken gezet), in aanmerking komt voor een vergunning van lange duur, namelijk 2 jaar. Da's niet verkeerd voor mij, maar ergens achterin mijn hoofd begint Calimero te zeuren dat ik ook een stickertje voor de schonere brandstof LPG wil krijgen. :mrgreen:

Voor MotelMioveni is de vraag dus niet of hij welkom is in Barcelona (ja, op LPG zeker wel), maar hoe de offline berijder van MotelMioveni (ik dus) ergens tussen La Jonquera (bij de Franse grens) en Barcelona aan een DGT-sticker van het type Eco kan komen en die contant kan betalen, als ik op het laatste moment zou beslissen dat ik toch naar Barcelona zou willen. Ik zou het beste geholpen zijn als ik (na de pandemie) ergens bij een garage kan laten zien dat MotelMioveni op LPG rijdt en dan voor €5 mijn Eco-sticker mag ophalen.

Overigens vraag ik mij af of een registratie voor Barcelona ook meteen geldig is voor Madrid, om weer bij het onderwerp van deze discussiedraad terug te komen. ;)
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

B-20
woonerf
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 06 nov 2020, 15:26

Re: Milieusticker/Madrid

Bericht door B-20 » ma 18 jan 2021, 14:05

MotelMioveni schreef: za 16 jan 2021, 15:11 ^^
Voor MotelMioveni is de vraag dus niet of hij welkom is in Barcelona (ja, op LPG zeker wel), maar hoe de offline berijder van MotelMioveni (ik dus) ergens tussen La Jonquera (bij de Franse grens) en Barcelona aan een DGT-sticker van het type Eco kan komen en die contant kan betalen, als ik op het laatste moment zou beslissen dat ik toch naar Barcelona zou willen. Ik zou het beste geholpen zijn als ik (na de pandemie) ergens bij een garage kan laten zien dat MotelMioveni op LPG rijdt en dan voor €5 mijn Eco-sticker mag ophalen.

Overigens vraag ik mij af of een registratie voor Barcelona ook meteen geldig is voor Madrid, om weer bij het onderwerp van deze discussiedraad terug te komen. ;)
De sticker zal je niet krijgen, je moet je registreren in het register van de ZBE. Controle vind plaats door middel van camera's langs de toegangswegen van de ZBE.

Helaas zal de registratie niet gelden voor Madrid.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7671
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [E] Madrid

Bericht door duikgek89 » ma 18 jan 2021, 20:47

Wat mij mateloos stoort is dat elk land met z'n eigen systeem komt.

Of schaf deze onzin af, of regel het Europees zodat je in elk EU land een sticker kan halen die overal geldig is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » ma 18 jan 2021, 20:51

Het bizarre is dat die systemen gebaseerd zijn op EU emissienormen die al 30 jaar in de hele EU gelden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » zo 31 jan 2021, 22:13

De A-2 bij vliegveld Barajas in 1968. Deze foto is kort na de upgrade genomen, deze weg opende oorspronkelijk in 1952 als dubbelbaans weg, de eerste van dit type in Spanje. In 1967 werd dit opgewaardeerd tot autosnelweg-achtig.

Ik vermoed dat dit de locatie is: https://goo.gl/maps/ZjjXwvkNjyFjhMEa8

Evenement was de Olympische vlam van dat jaar.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » ma 15 feb 2021, 22:09

Het knooppunt M-30 / A-1 in het noorden van Madrid. De M-30 slaat hier af van links naar rechtsboven, de A-1 gaat naar rechts en de M-11 linksonder. Het historische centrum van Madrid ligt 8 kilometer naar links.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » za 28 aug 2021, 11:35

Werkzaamheden aan het viaduct van de Avenida Mediterráneo over de M-30. Men heeft er een stuk uitgehesen dat 's nachts gerepareerd wordt. Overdag rijdt het verkeer er onderdoor. Dit viaduct is ook het beginpunt van de A-3 naar Valencia.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » wo 01 sep 2021, 14:44

Ik heb alle ringwegen van Madrid gereden.

M-30: veelal 90 km/h. Indrukwekkende weg met flats en wolkenkrabbers. Ook een giga parallelstelsel aan de oostkant van Madrid. Ook veel tunnels aan de zuidkant. Er is een stuk met 6 rijstroken in één richting in een tunnel, dat kan constructief kennelijk.

M-40: veelal 100 km/h. Oostkant en zuidkant druk, noord en westkant minder. Indrukwekkend knooppunt met de A-1. Ontsluit de flatwijken aan de rand van Madrid en diverse satellietsteden.

M-45: veelal 120 km/h. Een bypass aan de oost- en zuidkant van Madrid. Verbindt vooral andere snelwegen en een paar satellietsteden.

M-50: veelal 120 km/h. Verwerkt relatief veel vrachtverkeer. Slecht beton aan de zuidzijde. Ontsluit voorsteden en de tolradialen.

Gebruikersavatar
Allan C
stadsweg
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
Locatie: France
Contacteer:

Re: [E] Madrid

Bericht door Allan C » wo 01 sep 2021, 18:59

^^ That's remind me the american interstate with the beltway. That's looks almost similar than american interchange. Looks impressive! :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » wo 01 sep 2021, 19:27

Er staan overigens ook lang niet zoveel flitspalen als in grote Franse steden en de maximumsnelheid is realistischer. Je kan met 120 km/h rond Madrid, dat lukt je rond Parijs of Lyon of Bordeaux of Toulouse niet.

30 bibeko op wegen met 1 rijstrook is wel wat traag. Maar belangrijke wegen zijn al snel meerstrooks.

Al met al heeft Madrid toch wel een zeer indrukwekkend wegennet. Dat ook goed functioneert, er staat beduidend minder file dan andere Europese steden van deze omvang, dat is ook terug te zien op de TomTom Congestion Index.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » di 14 sep 2021, 19:20

Ik zat wat te streetviewen rond de wolkenkrabbers in het noorden van Madrid en het viel mij op dat er een compleet ondergronds stelsel van wegen is als toegang naar parkeergarages. Dit heet de 'Anillo Distribuidor Cuatro Torres'. Het kostte € 160 miljoen en is op 17 oktober 2007 in gebruik genomen.

De torens hebben 4.800 parkeerplaatsen en het is ontworpen op een gebruik van 13.000 voertuigen per dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21920
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [E] Madrid

Bericht door Wouter N14 » di 14 sep 2021, 19:26

^^ Dat is een serieuze tunnel! :o En daar moet dan ook de tunnelwetgeving toegepast worden neem ik aan?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10198
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [E] Madrid

Bericht door Rein » di 14 sep 2021, 21:20

Hangt er vanaf. De Europese regels gelden dacht ik alleen voor tunnels in het TEN-T netwerk en dat zal dit niet zijn. Niet elk land zal de reikwijdte hebben uitgebreid naar alle tunnels zoals Nederland heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21920
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [E] Madrid

Bericht door Wouter N14 » di 14 sep 2021, 21:34

Ah, ik had even niet aan TEN-T gedacht, ik ging uit van alle tunnels vanaf een bepaalde lengte :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6916
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E] Madrid

Bericht door Wimpie25 » di 14 sep 2021, 23:12

Zozo, dat kantorenpark zou de natte droom geweest zijn van de urbanisten en ontwikkelaars die destijds met het Manhattanproject voor Brussel op de proppen gekomen zijn. De tunnels doen me er zelfs wat aan denken.

Wat de reglementering voor Tunnels betreft, in België worden die ook maar in beperkte mate toegepast.

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [E] Madrid

Bericht door Mundial » za 18 sep 2021, 13:40

Rein schreef: di 14 sep 2021, 21:20 Hangt er vanaf. De Europese regels gelden dacht ik alleen voor tunnels in het TEN-T netwerk en dat zal dit niet zijn. Niet elk land zal de reikwijdte hebben uitgebreid naar alle tunnels zoals Nederland heeft gedaan.
Dat denk ik ook, de M-30 tunnels (kleine ring van Madrid) vallen niet onder een TEN-T corridor en hebben bv. op- en afritten, ik dacht dat de TEN-T regelgeving wegvallende rijstroken verbied.
Spanje zal deze regels dus enkel op de TEN-T corridors toepassen.
Als ik me niet vergis kunnen landen zelfs voor bepaalde aspecten van de TEN-T regelgeving afwijkingen bekomen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » za 18 sep 2021, 15:17

Het stond al een tijdje op mijn lijstje om eens te filmen, en nu is het er van gekomen, een rondje op de M-30 rond Madrid. De drukste autosnelweg van Europa (maar niet toen ik het filmde).

Link

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8638
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [E] Madrid

Bericht door Hajo » zo 19 sep 2021, 22:21

^^ Dat moet zijn opgevallen, die gele kentekenplaten... ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » do 30 sep 2021, 21:28

De M-505 bij het beroemde El Escorial, van oudsher de residentie van de koning van Spanje. Het is gelegen in het westen van de regio Madrid. Het is gebouwd in de periode 1563-1584 en is het grootste Renaissance gebouw ter wereld.

Afbeelding
M-505 El Escorial 01 by European Roads, on Flickr

Het oranje wegnummerschild geeft aan dat de M-505 behoort tot het 'red principal' (basisnetwerk) van de autonome wegen van Madrid.
Afbeelding
M-505 El Escorial 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
M-505 El Escorial 03 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » vr 01 okt 2021, 11:21

^^ In hetzelfde gebied de M-512, een weg door de bergen vanaf Navas del Rey naar de Puerto de la Cruz Verde (1256 m).

Dit is een autonome weg behorend tot het secundaire netwerk (red secundaria), te zien aan het groene wegnummerschild. Dit kleursysteem is in principe in heel Spanje hetzelfde.
Afbeelding
M-512 Navas del Rey - El Escorial 04 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
M-512 Navas del Rey - El Escorial 05 by European Roads, on Flickr

Lijkt wel een soort van Australië ofzo.
Afbeelding
M-512 Navas del Rey - El Escorial 08 by European Roads, on Flickr

De weg was net nieuw geasfalteerd.
Afbeelding
M-512 Navas del Rey - El Escorial 10 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » di 12 okt 2021, 21:35

Wat foto's van de Puerto Guadarrama (ook bekend als de Alto del León), waar de N-VI / N-6 over de Sierra de Guadarrama gaat. Dit is de traditionele verbinding van Madrid naar Castilië (en Galicia), van alle bergpassen rond Madrid had deze wel de meeste betekenis omdat hij een stuk steiler is dan de oude N-I over de Somosierra. En bovendien hoger.

Sinds 1963 is de bergpas ondertunneld, wat in de loop der jaren is uitgegroeid tot een set van drie tunnels van de AP-6. Vanwege de tol wordt de N-VI nog steeds wel veel gebruikt tussen Madrid en de Meseta. De weg staat vol flitspalen op beide hellingen en de maximumsnelheid is laag. De N-VI heeft bijna helemaal 3 rijstroken (2 bergopwaarts en 1 bergafwaarts). De passage door het nabijgelegen dorp Guadarrama is overigens wel serieus afgewaardeerd en aan de andere kant in San Rafael was het ook wel druk.

Afbeelding
N-VI Puerto de Guadarrama 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N-VI Puerto de Guadarrama 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N-VI Puerto de Guadarrama 03 by European Roads, on Flickr

De leeuw
Afbeelding
N-VI Puerto de Guadarrama 04 by European Roads, on Flickr

In de middenberm een kilometerpaal nieuwe stijl (met N-6 in plaats van N-VI). Op de achtergrond een historische paal, ik durfde alleen niet over te steken, het verkeer reed best hard en door de helling zag je het amper aankomen. Er was ook geen VOP ofzo.
Afbeelding
N-VI Puerto de Guadarrama 06 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76300
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Madrid

Bericht door Chris » zo 14 nov 2021, 12:54

De Puerto de Navacerrada van de M-601 in de Sierra de Guadarrama. Deze 1880 meter hoge bergpas is de hoogste van de regio Madrid.

Afbeelding
M-601 Puerto de Navacerrada 04 by European Roads, on Flickr

Een historische wegwijzer die ik achter een verzameling afvalcontainers vond. Vroeger was dit de N-601 van Madrid naar Valladolid
Afbeelding
M-601 Puerto de Navacerrada 05 by European Roads, on Flickr

Aftandse kilometerpaal.
Afbeelding
M-601 Puerto de Navacerrada 07 by European Roads, on Flickr

Puerto Navacerrada. Helaas traditioneel vol stickers.
Afbeelding
M-601 Puerto de Navacerrada 09 by European Roads, on Flickr

Plaats reactie