Gelden de borden voor de gehele parkeerstrook of alleen maar voor twee vakken?
Welke donderdag? Ik denk morgen maar zet er dan een datum op...

Moderator: Moderatoren
Als er 14 januari staat, ga je je dan ook afvragen welk jaar? Als er niets bij staat, zal het wel voor de donderdag aanstaande zijn. Of voor iedere donderdag, maar dan moet het bord er blijven staan, want dan is het wederom voor aanstaande donderdag.
En dat mag dus niet meer.
Enig idee waarom die regel er is?
Volgens mij vloeit het in beginsel voort uit het feit dat eigenlijk niemand dergelijke systemen nog gebruikt. En dan komen de volgende argumenten naar boven:
Grappig, want over de nieuwe borden zei je:
Dit mag ook niet?Attietattie schreef: ↑vr 15 jan 2021, 1:32 Het is een regel dat die inschuifbordjes niet meer mogen.
Ik zou de letterlijke tekst op moeten zoeken. Mij lijkt dit nou niet het grootste probleem. Het gaat meer om de inschuifletters die Coen Tunnel hierboven plaatst.
Ik denk dat dat komt doordat de O, de S, de N/U, de P/D etc. nog wel eens op z'n kop worden ingeschoven.
Code: Selecteer alles
H t l stal leen b eetje l ti g.
e ee een as
Inderdaad. Zet iets begrijpelijks neer, of zet niets neer. Dit bord zegt een weggebruiker niks.
RVV 1990, art.78
1 Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. Een in een voorsorteerstrook gelegen fietsstrook maakt deel uit van deze voorsorteerstrook.
2 Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.