Moderator: Moderatoren
In het Deens noemt men het de Hærvejsmotorvej. Dat behelst ook nog een heel stuk verder naar het noorden:Nordschleswiger (11-1-2021) schreef:Die Befürworter der vorgeschlagenen Autobahn sähen gern eine Trasse von Woyens (Vojens) über Vejen und Viborg bis zur E45-Anschlussstelle Himmerland, rund 40 Kilometer südlich von Aalborg.
Bisher hat die dänische Straßenbehörde (Vejdirektoratet) lediglich eine Umweltverträglichkeits-Analyse für die Teilstrecke von Woyens bis Give in Auftrag gegeben.
Wat had je verwacht? Tientallen reacties met "haha, dat vond ik ook", die vervolgens door de moderators weer moesten worden weggehaald wegens off-topic?MotelMioveni schreef: ↑zo 17 jan 2021, 17:09 Ben ik dan de enige die een glimlach niet kon onderdrukken, toen ik het plaatsje Års op dat kaartje ontdekte?![]()
Dit soort grote spoorverbindingen zijn alleen rendabel als ze gecombineerd zijn met tolheffing voor het wegverkeer. De weggebruiker betaalt een groot deel van de spoorinfra. Dat werkt zo bij de Grote Belt, de Øresund en straks ook bij de Fehmarnbelt.