[I] Grootste hangbrug ter wereld bij Messina

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 15 okt 2005, 14:13

Dat is ook zo bij de Nieuwe Waterweg, tussen Rozenburg en Hoek van Holland/Maassluis.

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » zo 16 okt 2005, 21:56

Raar, ongeveer twee jaar geleden was er nog een plan om enorme hoogspanningstorens te bouwen die over het Calandkanaal en de Nieuwe Waterweg gingen.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Bericht door Frank_NL » di 18 okt 2005, 9:45

Als je dat nu vergelijkt met de huidige situatie, zou je dan kunnen zeggen dat het van omgerekend 1x1 capaciteit naar 2x4 capaciteit gaat?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 18 okt 2005, 10:07

Volgens een andere krant die ik gelezen heb gaat het om een 2x2 met vluchtstroken, een serviceweg, en een dubbele spoorlijn ernaast. Totale wegbreedte: 61 meter.

PatrickOudejans
stadsweg
Berichten: 412
Lid geworden op: ma 15 aug 2005, 12:12
Locatie: Den Haag

Bericht door PatrickOudejans » di 18 okt 2005, 13:22

Chrizz schreef:Volgens een andere krant die ik gelezen heb gaat het om een 2x2 met vluchtstroken, een serviceweg, en een dubbele spoorlijn ernaast. Totale wegbreedte: 61 meter.
Volgens de website van de brug (toch de meest betrouwbare bron) komt de spoorlijn in het midden. En de breedte is 60,4 meter. Verder wordt de weg 3x3:

6 driving lanes, 3 for each direction (1 fast, 1 normal, 1 emergency)

Maar die 'emergency-lane' is volgens mij gewoon de vluchtstrook...

kijk op http://www.strettodimessina.it/numeripagine-e.html

EDIT: 3x3 moet natuurlijk 2x3 zijn... Bedankt, Chrizz!
Laatst gewijzigd door PatrickOudejans op di 18 okt 2005, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetsels, Patrick

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 18 okt 2005, 13:29

Ja ik bedoelde eigenlijk ook meer dat het er niet onder komt zegmaar, wat je nog wel eens ziet om de breedte te beperken. 61 meter is natuurlijk behoorlijk breed. Volgens mij in Denemarken, zijn de treinen eronder, ipv ernaast/ertussen.

3x3 wordt ie zeker niet, das namelijk 3 rijbanen van 3 stroken ;) ik denk dat je 2x3 bedoelt. In Duitsland zouden ze dat s2+2s noemen (seitenstreifen).

PatrickOudejans
stadsweg
Berichten: 412
Lid geworden op: ma 15 aug 2005, 12:12
Locatie: Den Haag

Bericht door PatrickOudejans » di 18 okt 2005, 13:33

Chrizz schreef:3x3 wordt ie zeker niet, das namelijk 3 rijbanen van 3 stroken ;) ik denk dat je 2x3 bedoelt. In Duitsland zouden ze dat s2+2s noemen (seitenstreifen).
Eh, oeps :oops: je hebt gelijk... Foutje, bedankt!
Groetsels, Patrick

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Bericht door vynkce » wo 17 mei 2006, 21:26

HELAAS, HELAAS :cry:
Prestigeproject geschrapt
Het controversiële project van de regering-Berlusconi om een brug te bouwen over de Straat van Messina, tussen het Italiaanse vasteland en Sicilië, is inmiddels geschrapt.

"Het is het meest onnuttige en meest schadelijke (kunst)werk dat de laatste jaren in Italië op stapel heeft gestaan", zegt de nieuwe minister van Verkeer, Alessandro Bianchi. Ook minister van Milieu Alfonso Pecoraro Scanio zegt dat de brug er niet zal komen.

Minister van Infrastructuur Antonio di Pietro is iets voorzichtiger en zegt dat de regering de situatie "samen zal evalueren".

De brug over de Straat van Messina zou zes miljard euro kosten, 3.690 meter lang zijn en 64 meter boven de zeespiegel hangen.
http://www.vrtnieuws.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 17 mei 2006, 21:28

Veel gebeurde er al niet in Italië op wegenbouw gebied, en met een linkse regering zal dat wel niet veranderen... erg jammer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 17 mei 2006, 21:56

Veel gebeurde er al niet in Italië op wegenbouw gebied, en met een linkse regering zal dat wel niet veranderen... erg jammer.
Moet je eens in de regio Napels kijken. Er liggen heel veel onafgemaakte expresswegen als Grand Traveaux Inutille te wachten op verkeer, met snelwegen van niets- naar nergens. Nee ik snap wel waarom ze nu even de maffia geen kans gunnen om te parasiteren op de belastingbetaler.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 17 mei 2006, 21:59

Ja, nogal overdone daar...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 17 mei 2006, 22:27

Ja, nogal overdone daar...

En dan nog zijn er wegen er niet staan, omdat die daadwerkelijk niet gebruikt worden... :shock:

Off-topic politiek geneuzel is verwijderd,
Met vriendelijke groeten
Moderator Vinny.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 17 mei 2006, 23:21

Afbeelding

Jammer. Misschien later nog eens. Er wonen 1 miljoen mensen rond dit gebied.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » vr 19 mei 2006, 23:07

Elmo schreef:
Mark schreef:Ik dacht dat de hoogspanningsmasten bij de R2 hoog waren :roll: Ik zou ze wel eens in het echt willen zien of een plaatje :D
Hier heb je een plaatje:
http://www.nicobastone.com/images/Torre_Faro-Large.jpg
Opvallend is dat er geen kabels hangen. Kennelijk is de verbinding opgeheven, en hebben ze de masten laten staan. Ze zijn wel mooi, vind ik!
Dat is nu een draadloze hoogspanningsleiding. :P

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » vr 19 mei 2006, 23:10

Palance schreef:
Wicher schreef: De Kanaaltunnel ligt wdb nog op een gigantisch gunstige plek, en we weten allemaal hoe het daarmee loopt. Die kan de concurrentie van vliegtuigen en boten nauwelijks aan. Waarom zou dat bij de Beringbrug (en de Gibraltarbrug) beter lopen?
Die Gibraltarbrug komt er niet, maar Spanje en Marokko zijn het al wel eens over een (trein)tunnel op die locatie.
Wat dat betreft zou ik het liever omgekeerd zien: een snelwegbrug van Spanje naar Marokko met daarop een busdienst voor de doorgaande treinreizigers (die nu nog de bus pakken).

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » vr 19 mei 2006, 23:21

Een tunnel? Weet je hoe diep die wel niet moet komen te liggen? De straat van Gibraltar is op de diepste punten meer dan 400m diep. Ik moet er als (trein)reiziger niet aan denken daar vast te komen zitten. En afgezien daarvan zul je gigantische ramps nodig hebben - met een percentage van 5% (wat al redelijk is) moeten ze minstens 8km lang worden aan beide zijden...
Nee, het voorstel van een brug dat ik een jaar of wat geleden op Discovery zag, spreekt mij dan veel meer aan.

Gebruikersavatar
E6
dorpsstraat
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 0:46
Locatie: Het Groene Groene Hart

Bericht door E6 » vr 19 mei 2006, 23:42

Alargule schreef:Een tunnel? Weet je hoe diep die wel niet moet komen te liggen? De straat van Gibraltar is op de diepste punten meer dan 400m diep.
Zou dat dan geen "submerged floating tunnel" moeten worden? Volgens Discovery moet je daarmee zelfs de Atlantische Oceaan kunnen oversteken, dan kunnen ze mooi vast oefenen in de straat van Gibralter. Er zijn trouwens al gewone verkeerstunnels die meer dan 250 meter onder zee gaan. 400 meter is dan ook een mooie uitdaging.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » za 20 mei 2006, 0:53

Vinny schreef: Nee ik snap wel waarom ze nu even de maffia geen kans gunnen om te parasiteren op de belastingbetaler.
Ik heb gelezen dat de maffia deze brug helemaal niet wilde. Het toch wel afgelegen en isolationistische Sicilië past helemaal in hun straatje - een brug zou het eiland ook veel beter bereikbaar maken voor de reguliere Italiaanse overheidsdiensten.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 20 mei 2006, 13:18

Wat het niet omdat de maffia een wel heel erg groot aandeel had in de ferry's?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » za 20 mei 2006, 13:29

overdrive schreef:
Vinny schreef: Nee ik snap wel waarom ze nu even de maffia geen kans gunnen om te parasiteren op de belastingbetaler.
Ik heb gelezen dat de maffia deze brug helemaal niet wilde. Het toch wel afgelegen en isolationistische Sicilië past helemaal in hun straatje - een brug zou het eiland ook veel beter bereikbaar maken voor de reguliere Italiaanse overheidsdiensten.
Die 'overheidsdiensten' hebben de maffia in Napels anders ook niet onder de duim gekregen (overheidsdiensten is hier onderwerp van de zin). Eerder andersom. Dus 'laat ze maar komen over die brug, Luigi!' :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » za 20 mei 2006, 13:30

Palance schreef:Wat het niet omdat de maffia een wel heel erg groot aandeel had in de ferry's?
Zou ook mede een reden kunnen zijn. Maar tja... de maffia zou er natuurlijk voor zorgen óók genoeg aandeel hebben in de bouw van die mega-brug, alsmede de opbrengsten van de tolheffing... :?

Er zijn in Italië wel eens (quasi-)serieuze stemmen opgegaan om Sicilië maar van Italië af te splitsen en de maffia daar gewoon hun gang te laten gaan... onzin natuurlijk, maar met de Straat van Messina als fysieke barrière theoretisch nog wel mogelijk.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 12 okt 2006, 19:34

NU.nl schreef:ROME - Het Italiaanse parlement heeft de stekker getrokken uit plannen voor een brug die het eiland Sicilië met het vasteland zou verbinden. Een meerderheid van de parlementariërs vindt het omstreden project, waarvoor oud-premier Silvio Berlusconi zich sterk maakte, te duur en te riskant. Dat berichtten Italiaanse media donderdag.

De brug over de Straat van Messina had met een lengte van ruim 3kilometer de langste hangbrug ter wereld moeten worden. De bouw er van was bedoeld om het arme zuiden van Italië, en Sicilië in het bijzonder, een economische impuls te geven.

Het geld dat voor de brug opzij is gezet, naar schatting 4,4 miljard euro, wordt gestoken in andere infrastructurele projecten op het eiland.

Milieuschade

De bouwplannen waren om verscheidene redenen omstreden. De Europese Unie zou aanvankelijk meebetalen aan de brug, maar trok haar steun twee jaar geleden in omdat de meerwaarde voor de regionale economie mogelijk niet zou opwegen tegen de milieuschade.

Ook bestond de vrees dat vooral de georganiseerde misdaad van het miljardenproject zou profiteren.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 13 okt 2006, 6:48

Dat wordt gewoon varen of vliegen dus.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door Chris » ma 14 apr 2008, 21:50

Berlusconi lijkt de verkiezingen gewonnen te hebben (zoiets kan volgens mij ook alleen in Italië, ze hebben daar sinds de 2e wereldoorlog al 62 regeringen gehad).

Prodi was geen voorstander van de brug, maar Berlusconi volgens mij wel. Benieuwd of de plannen weer op tafel komen, want die bestaan immers al sinds de Romeinse tijd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 apr 2008, 22:09

Chris schreef:Berlusconi lijkt de verkiezingen gewonnen te hebben (zoiets kan volgens mij ook alleen in Italië, ze hebben daar sinds de 2e wereldoorlog al 62 regeringen gehad).
En er was volgens mij maar eentje (een paar jaar geleden onder Prodi?) die de hele rit uitgezeten heeft, de andere zijn voortijdig gevallen.
Prodi was geen voorstander van de brug, maar Berlusconi volgens mij wel. Benieuwd of de plannen weer op tafel komen, want die bestaan immers al sinds de Romeinse tijd.
Met rechts aan het roer in La Bella Italia zijn de kansen op een brug weer levendig.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door Palance » di 15 apr 2008, 7:01

Dan moet die regering wel de mafia het hoofd kunnen bieden - en dat is nog geen enkele regering gelukt tot nog toe.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door vynkce » di 15 apr 2008, 8:59

Coen Tunnel schreef:En er was volgens mij maar eentje (een paar jaar geleden onder Prodi?) die de hele rit uitgezeten heeft, de andere zijn voortijdig gevallen.
Dat was de tweede regering Berlusconi ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door Pino » di 15 apr 2008, 10:54

Chris schreef:Benieuwd of de plannen weer op tafel komen, want die bestaan immers al sinds de Romeinse tijd.
Naar ik begrijp hebben Italianen het over Veltrusconi om maar aan te geven dat beide kandidaten een pot nat zijn. In de (Nederlandse) kranten lees ik dat er echt nauwelijks verschil zat tussen de programma's van Links en Rechts, dus het was puur een verkiezing op de persoon. Italië zit politiek gezien zo vreselijk vast. Niet alleen door de invloed van de mafia in het zuiden, maar ook door de vakbonden en regionale parlementen. Allemaal groeperingen die belang hebben bij de status quo, zodat ze elkaar lekker op kosten van anderen baantjes en andere benefits kunnen toeschuiven. Waarom denk je dat Alitalia staat waar het nu staat?

Kortom, ik denk niet dat de keuze voor Berlusconi ertoe zal leiden dat die brug naar Sicilië er snel gaat komen ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door Chris » di 15 apr 2008, 10:57

Italië heeft ook nogal een financieël wanbeleid. Hun staatsschuld is meer dan 107% van het BNP (Nederland: 39%), en er zijn maar twee ontwikkelde landen die een hogere staatsschuld dan dat hebben (Israël en Japan). Maarja, als de regering het gemiddeld 1,03 jaar uithoudt, dan kun je ook bijna geen beleid uitvoeren.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I] Grootste spanbrug in de wereld bij Messina (Italië)

Bericht door Pino » di 15 apr 2008, 12:06

Nog erger dan de frequentie van 1,03 jaar is dat er in die 1,03 gemiddeld ook niets verandert doordat alle werkelijk structurele voorstellen tot veranderingen worden geblokkeerd door al diegenen die in Italië belang hebben bij de status quo (binnen en buiten het parlement).

Plaats reactie