Het was zeker een lekker warme dagDurashift schreef: ↑zo 07 feb 2021, 23:09De bewoners op nummer 17 'moeten' zeker persé op de parkeerstrook picknicken / eten aan tafel?![]()
Dat kan toch beter om de hoek in dat hofje gebeuren, of niet dan?
Tja, als er op een halve meter afstand van de stoel dan een auto met iets meer dan 20 km/h voorbij rijdt.. kan dat irritant zijn.. en mogelijk grondslag voor zeuren op de te hoge snelheid?

Grondslag voor zeuren lijkt mij wel aanwezig gezien de situatie en de te hoge snelheid. Het doet ergens denken aan een 30km/h zone maar dat is het niet. Het feit dat er geen stoep is betekend wel dat je dichterbij de weg zit en minder overzicht hebt als je de weg op wilt gaan, zeker als kwetsbare verkeersdeelnemer.
Matthijs schreef: ↑zo 07 feb 2021, 18:54Mee eens. Het zal wel aan de voorschriften voldoen, maar de feiten datAttietattie schreef: ↑za 06 feb 2021, 20:42Oplossing voor topicstarter: gestaffeld parkeren: paar auto's links, paar auto's rechts, paar auto's links... etc. Kost wel wat parkeerplaatsen.
- het kaarsrecht is
- en eenrichtigsverkeer (dus geen tegenliggers)
geven je meer het vertrouwen om wat harder te rijden (>15 km/u) dan volgens mij de bedoeling is op een woonerf.
Parkeerplaatsen zigzaggen lijkt me een redelijke oplossing idd.
Een doorsteek (eventueel icm wat extra parkeerplaatsen helemaal achterin) zou ook wat kunnen bijdragen idd.
Hoe zie je dat parkeer zigzaggen dan voor je? Als je dan op dat blauwe gedeelte gaat rijden om te zigzaggen rij je bijna iemands tuin binnen, ook niet echt praktisch. En dat met het feit dat er nu al te weinig parkeer plekken zijn op de meeste plekken. Autodichtheid zal ook wel iets hoger zijn dan gemiddeld, maar ik weet zeker dat er een aantal in bezwaar gaat als er parkeerplekken worden opgeofferd. Nog belangrijker dan de groenstrook.
Ik had net voor het weekend de gemeente hierover in kennis gesteld. Blijkbaar hadden ze daarna gereageerd, met een email in mijn spambox. Ze gaan de drempels opmeten of die hoog genoeg zijn. Dat is het enige, ik denk dat de gemeente ook geen zin heeft in andere maatregelen.
Als ze wat opgehoogd worden dan zou dat het iets kunnen verbeteren hoop ik. Alle constructies waarbij er parkeerplekken minder komen zie ik niet gebeuren. En hopelijk dat de excessieve hardrijder zijn bumper beschadigd op de drempels.