[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » vr 18 dec 2020, 9:48

Ik denk toch dat de westbaan (ri Holsloot) enkelstrooks blijft totdat de fly-over open gaat. Wellicht dat de oostbaan al eerder (kerst ?) 2 strooks wordt (evt tot vlak voor de uitvoeger naar N381, omdat ze daar nog niet helemaal klaar zijn).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 19 dec 2020, 17:27

Afgelopen week hebben Provinciale Staten de Notitie Reikwijdte en Detailniveau van de gedeeltelijke verdubbeling N34 besproken en besloten tot het doen van een milieu-effectrapportage.

In de regionale media werd meermalen gepleit voor de opname van een 80 km/h-variant, maar dat idee werd verworpen. Overigens beargumenteerde gedeputeerde Cees Bijl al dat de N34 een stroomweg is en alleen al om die reden 100 km/h moet blijven. Een snelheidsverlaging zal leiden tot meer verkeer door de dorpen (vooral de N376 en N379 worden dan aantrekkelijker, bleek al in de jaren '90 uit onderzoek).

Een aanpassing waar wel voor werd gestemd, is het opnemen van de 3 varianten van de aanpak van knooppunt Gieten als los te beoordelen eenheden, ontkoppeld van verbreding op andere plaatsen. Voor de aanpak van knooppunt Gieten is namelijk breed draagvlak in politiek en maatschappij, maar verdere gedeeltelijke verdubbeling is onderwerp van discussie. Door beide maatregelen los te koppelen van elkaar, kan de aanpak van knooppunt Gieten in ieder geval doorgang vinden, zo is de gedachte, onafhankelijk van eventuele verdere verdubbeling van het traject en het budget.

Verder wordt ook een volledige verdubbeling meegenomen in de m.e.r., al gaat dat de gereserveerde € 90 mln ver te boven.

In het nieuws:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/165896 ... ianten-N34
https://www.dvhn.nl/drenthe/Meer-varian ... 93328.html (schakel javascript even uit om het hele artikel te lezen)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Sibren » zo 27 dec 2020, 16:30

Gisteren reed ik over de N34 van Coevorden richting Groningen, en tussen de N391 en N381 is de volgende situatie (excuus voor het onscherpe beeld):

Afbeelding

Ik rijd hier op de westbaan van de 2x2, waar op dit moment beide richtingen overheen worden geleid. 50 meter verderop staat een :D2: want daar vindt de slinger plaats waarmee ik weer naar de oostbaan ga. Ik moet absoluut niet naar de linkerstrook want dan ga ik spookrijden. Echter, er staan twee borden die aangeven dat er van de rechterstrook naar de linkerstrook moet worden geritst. Dat duidt op een situatie ná de slinger, namelijk een korte invoeger van het werkverkeer op de oostbaan. Niet heel handig, want iemand hoeft zich maar te vergissen dat die vóór de :D2: naar de linkerstrook moet, en komt op de verkeerde weghelft terecht. Doet me een beetje denken aan de onduidelijke situatie tijdens werkzaamheden op de N366.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door harry » zo 27 dec 2020, 17:43

^^ Bijzonder onhandig.
Ik reed hier vrijdag ook (van Coevorden naar Borger) en het is me toen niet opgevallen. Het is hopelijk héél tijdelijk.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Demassel » zo 27 dec 2020, 20:50

Ik ben er woensdag ook langs geweest.
Er zijn wel meer dingen die aan te merken zijn.

Komende vanaf coevorden heb je tot aan de slinger tbv een kunstwerk as-bakens staan en daarna ook niet meer.

De terugslinger naar de eigen rijbaan mist de aanduiding voor dat je door de middenberm gaat.

De afstand tussen de bakens in de buitenberm is ook niet concequent.

Durashift
expressweg
Berichten: 2564
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Durashift » zo 27 dec 2020, 21:10

Hoeveel kegels staan er op de middenstreep, thv de verwijzer kar?
Daarmee zou men spookrijden wellicht wat kunnen ontmoedigen, vanaf die bebording, denk ik.

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Sibren » zo 27 dec 2020, 22:12

^^ Zo ziet het er uit ter hoogte van het splitspunt. Zoals Demassel al opmerkt zouden er na de chicane over het viaduct bij :AS: N391 gewoon weer zuiltjes op de asstreep moeten staan, dan zou er niets aan de hand zijn.

Afbeelding
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Durashift
expressweg
Berichten: 2564
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Durashift » zo 27 dec 2020, 22:25

OP links nog 2 bakens erbij, zou ik zeggen.
Belijning leidt je wel naar rechts, maar dat is op het laatste moment natuurlijk.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5086
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Rogier » ma 28 dec 2020, 12:24

Waarom geen barriere tussen beide rijstroken.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » ma 28 dec 2020, 16:36

Plaatsgebrek denk ik. Op de N366 had je tijdens de ombouw een vergelijkbare 1+1 zonder scheiding.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Demassel » ma 28 dec 2020, 20:50

Rogier schreef:Waarom geen barriere tussen beide rijstroken.
Barrier (zonder kerende werking) kost je al gauw 1m extra ruimte (50cm barrier en 2x 25 schrikruimte)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » ma 18 jan 2021, 20:28

Het was mij ontgaan dat de aansluiting Coevorden-Noord (N382) ook rotondes heeft gekregen met de verdubbeling:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 18 jan 2021, 20:38

Mij niet. :)

Het was wat mij betreft nuttiger geweest als de oostelijke rotonde (onder op het plaatje) niet was aangelegd, en de afslaande bewegingen gewoon vloeiend gemaakt zouden zijn. Maar ja, de N382 is GOW, verwachtingspatroon weggebruiker, blablabla...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » ma 18 jan 2021, 22:10

Er had op zijn minst een vrije rechtsaffer ingekund, maar dan met name om verkeer ex N382 niet onnodig te laten wachten op verkeer uit N34zuid dat voor 99.9% rechts afslaat. Er ligt toch geen fietspad.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 25 jan 2021, 17:25

Kaaiman schreef: do 10 dec 2020, 20:14 Vorige week donderdagavond kwam ik weer over de N34 en waren in plaats van de rechterrijstroken de linkerrijstroken afgezet.
Vanavond kwam ik er weer en zijn de 2x2 rijstroken Coevorden - KP Holsloot volledig opengesteld!

Nu de exacte openstellingsdatum nog ergens vinden, want in de media heb ik nog niets gelezen. :krant:
Heb het nagevraagd bij de projectleider en op 4 december zijn de verkeersmaatregelen op de N34 zelf opgeruimd en was dus de openstelling met 2x2 rijstroken. Wel waren er na 4 december nog verkeersmaatregelen bij rotondes ter afronding van de bermen, boomaanplant e.d.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » zo 21 feb 2021, 16:55

Een fotoserie van de verdubbelde N34 en de werkzaamheden bij Emmen-West:

1. Ter hoogte van de aansluiting Coevorden-Noord.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 01 by European Roads, on Flickr

2. Een dubbele D2 mét achtergrondschild ;)
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 02 by European Roads, on Flickr

3. De tweede rijstrook begint ter hoogte van het viaduct 'De Ballast'.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 03 by European Roads, on Flickr

4. Er staat nog de oude bewegwijzering op dit traject.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 05 by European Roads, on Flickr

5. Hoogeveen rechtdoor, vooral niet hier afslaan! ;) (shortcut naar de A37...)
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 06 by European Roads, on Flickr

6.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 07 by European Roads, on Flickr

7. Het viaduct Dalen.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 08 by European Roads, on Flickr

8. Na elke toerit staat er een G3. Is dat een Drenthe-ding? Elders zie je ze vooral langs de toerit, niet de hoofdrijbaan.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 09 by European Roads, on Flickr

9. De Hunebed Highway.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 11 by European Roads, on Flickr

10. Ook bij knooppunt Holsloot nog de oude bewegwijzering.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 14 by European Roads, on Flickr

11.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 17 by European Roads, on Flickr

12. We slaan een aantal foto's over. Hier bij de aansluiting Emmen-West met de N391. Daar wordt gewerkt aan een flyover.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 26 by European Roads, on Flickr

13.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 29 by European Roads, on Flickr

14.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 31 by European Roads, on Flickr

15.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 32 by European Roads, on Flickr

16. De nieuwe flyover. Die zo te zien in-situ gestort wordt in plaats van prefab liggers. Meestal is dat wel mooier.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 33 by European Roads, on Flickr

17. De nieuwe verbindingsweg van de N34 naar de N391.
Afbeelding
N34 Coevorden - Emmen 34 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Jackbauer1350 » zo 21 feb 2021, 16:58

Wat een lomp bord die dubbele D2 op foto 2. Die pootjes van dat bord maken wel goede kans aan gort gereden te worden zo.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Wouter N14 » zo 21 feb 2021, 17:20

Waarom nou een vooraankondiging voor die dubbele rijstroken, zeker op dat punt? :nooo:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » zo 21 feb 2021, 17:24

^^ Dat is inderdaad niet erg handig geplaatst. Net als de pootjes van die dubbele :D2: ... :nahzeg:

Het bord :G3: langs de hoofdrijbaan zal vooral zijn om te benadrukken dat het géén :G1: betreft.

Verder: de bewegwijzering bij Dalen wordt nog wel vernieuwd, waarbij ook de N854 met wegnummer aangegeven zal worden. In de tegenrichting staat er tijdelijke bewegwijzering. De borden richting noorden zijn bij de werkzaamheden gewoon blijven staan. Maar iets met NBd en lange doorlooptijden en zo...

De oudere bewegwijzering bij KP Holsloot blijft wel gewoon staan dacht ik, daar staan geen nieuwe ontwerpen van in de NBd-database.
TOEVOEGING
Ik zie dat er nu van de aansluiting Dalen weer oude bordontwerpen in de openbare NBd-database staan. Er stonden vorig jaar nieuwe ontwerpen in die niet geschaald waren, waardoor je maar een klein hoekje van elk bord zag. Maar genoeg om te zien dat de N854 wel aangegeven zou gaan worden. Maar nu staat er alleen de oude meuk weer... :?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Jackbauer1350 » zo 21 feb 2021, 17:44

Zie op SV dat er voorheen zo'n dubbele D2 met schild bij knp Holsloot stond: https://goo.gl/maps/qxakzqFbYZ8v3n6x5
die was btw ook makkelijk aan gort te rijden.

Geisterfahrer
dorpsstraat
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 22:11

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Geisterfahrer » ma 22 feb 2021, 0:31

Kaaiman schreef: zo 21 feb 2021, 17:24 Het bord :G3: langs de hoofdrijbaan zal vooral zijn om te benadrukken dat het géén :G1: betreft.
Die :G3: borden staan ook op de enkelbaanse delen van de N34 na iedere oprit langs de rijbaan. Ik moet zeggen dat ik dat juist wel prettig vind, die expliciete bevestiging dat je op een autoweg zit.

Ook een dubbele :D2: bij het begin van een rijbaansplitsing en vooraankondiging van de tweede rijstrook vind ik lekker duidelijk. Ik heb de indruk dat Drenthe in tegenstelling tot veel andere wegbeheerders niet op de (minimale) richtlijnen gaat zitten maar wat meer perfectionistisch is. Zie ook het vermelden van “400+”-nummers op provinciale N-wegen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Snelwegfreak » ma 22 feb 2021, 8:02

Wouter N14 schreef: zo 21 feb 2021, 17:20 Waarom nou een vooraankondiging voor die dubbele rijstroken, zeker op dat punt? :nooo:
Dat vind ik ook niet handig en niet nodig.
Kaaiman schreef: zo 21 feb 2021, 17:24 ^^ Dat is inderdaad niet erg handig geplaatst. Net als de pootjes van die dubbele :D2: ... :nahzeg:
Niet echt een probleem: het bord staat niet direct tegen het asfalt aan. Daarnaast: iemand die dat bord raakt, heeft zeer waarschijnlijk ook de rimob of geleiderail geraakt aangezien die grofweg even breed zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 22 feb 2021, 8:14

Qua wegontwerp voor stroomwegen worden inderdaad zo veel mogelijk de aanbevolen CROW-profielen gevolgd, behalve dan een middenberm bij enkelbaans stroomwegen. De verhardingsbreedte van de nieuw verdubbelde N34 is 8,60 m per rijbaan en de enkelbaans gedeelten 8,90 m.

Overigens zal voor de ombouw van de N391 tot 2x2 stroomweg 8,30 m per rijbaan worden aangehouden. Gezien de lagere Vmax, de ligging in stedelijk gebied en de bestaande kunstwerken (m.n. viaducten over Bargermeerkanaal) geen gekke gedachte. En in feite erg royaal, aangezien het nu grotendeels een smalle GOW-70 is.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Sibren » ma 22 feb 2021, 18:05

Het Brand Oil tankstation langs de N34 tussen Zuidlaren en De Punt sluit op 15 maart 2021. De locatie wordt gesloopt, de toe- en afrit worden opgeruimd en de grond wordt gesaneerd. Reden is de nabijheid van het natuurpark en waterwingebied.

Artikel op RTV Drenthe

Gezien de :D4: en de mottoborden, werd het tankstation ook nog wel eens gebruikt om illegaal te keren op de autoweg. Even verderop bij afrit Glimmen kan ook getankt worden.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door DjIdee » ma 22 feb 2021, 20:45

Kan daarmee de doorgetrokken lijn ook verdwijnen op het kaarsrechte stuk? :D

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » za 27 feb 2021, 17:08

Ik heb een video gemaakt van de N34 vanaf Hardenberg tot Emmen. Je ziet het in 2018 gereconstrueerde deel tot Coevorden, het nieuw verdubbelde deel tot Holsloot en de werkzaamheden bij Emmen-West.

Link

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door waldo79 » za 27 feb 2021, 22:43

Al met al een langer aaneengesloten wegvak met 2x2 rijstroken. En dat als SW-100, ik mis dat in grote delen van Nederland.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Snelwegfreak » za 27 feb 2021, 23:02

Puike video, Chris. Mooi stukje weg erbij :top:
In zo'n timelapse zie je ook wel hoe goed ons wegontwerp in elkaar steekt qua horizontaal en verticaal alignement, verkantingswentelingen, in- en uitvoegstroken, overgangsbogen, deceleratie- en acceleratielengtes... In, bijvoorbeeld, Duitsland is dat toch allemaal wat minder vanzelfsprekend.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » zo 28 feb 2021, 7:34

Opvallend aan de nieuwe(re) normen vind ik wel de kortere lengte van de uitvoegstroken op autowegen. Afrit Erm heeft een oude, lange met 4 afslaande pijlen. De verbindingsboog van KP Holsloot richting Klazienaveen heeft een nieuwe, kortere met 3 pijlen.

En dat is nog riant vergeleken met veel andere nieuwe uitvoegers, zelfs langs autosnelwegen, zoals de gevaarlijk korte uitvoeger naar de rangeerbaan in KP Hoogeveen van zo'n 10 jaar oud. Die levert veel laatste-moment-acties vlak voor de RIMOB langs op.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » zo 28 feb 2021, 12:55

Een lange afrit op een autoweg (met dus Vmax 100 of lager) is niet echt nodig, behalve als die afrit heel erg druk is, heel erg kort is (na de splitsing) of er vaker files tot op de autoweg staan. De afrit op de N33 (Assen>Gieten) naar de N34 is door drukte en files is wel veel te kort met vaak gevaarlijke situaties, omdat je een file niet altijd tijdig kan zien doordat de N33 de diepte induikt. Die afrit op de A28 bij Hoogeveen (naar de A28 noord en de N48) is inderdaad belachelijk kort (en onbegrijpelijk kort, want er zijn geen obstakels om te verlengen), zeker in een wereld van Vmax 130.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie