Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel
Laatst gewijzigd door Mark op zo 22 jul 2018, 0:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing aan nieuwe structuur "Grote Projecten" onderwerpen.
Reden: Aanpassing aan nieuwe structuur "Grote Projecten" onderwerpen.
-
- Moderator
Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel
Ik vind het de mooiste fotoDe fotocamera had toch wat moeite in de tunnel vanuit een auto in beweging.

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x3 autosnelweg
Dat gebeurt in Amsterdam ook bij de Piet Heintunnel, IJtunnel en ook bij de Spaarndammertunnel als ik mij niet vergis.
-
- 2x5 autosnelweg
Mooie tunnel geworden met die witte platen en ledverlichting er achter.
-
- Wegnummerfotograaf
Nou ja, niet helemaal nergens. In de tunnel zelf iedere 100 meter op een bordje.Wouter N14 schreef: ↑za 20 feb 2021, 18:00 Wat mij opvalt: wél netjes op de DRIP's verwijzen naar de tunnel, maar daarvoor de S107 gebruiken die je nergens terugvindt.

Maar inderdaad, qua bewegwijzering mogen ze wel gauw even wat ont-afplakken en bijplakken.
(Vanochtend uiteraard ook even de tunnel bereden. Ik wist dat ik geen foto's of filmpjes hoefde te maken.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg
Belachelijk zegJackbauer1350 schreef: ↑za 20 feb 2021, 22:29Dat gebeurt in Amsterdam ook bij de Piet Heintunnel, IJtunnel en ook bij de Spaarndammertunnel als ik mij niet vergis.

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb mijn videomateriaal ook geupload. Naast de tunnel plus de afrit bij Drievliet ook beelden van de Laan van Defvliet, Laan van Hoornwijck, Mercuriusweg, de Binckhorstlaan, Maanweg en S108.
Link
Link
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op zo 21 feb 2021, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik ben er vandaag ook doorheen gereden, in beide richtingen. 
Ik wilde eigenlijk naar Scheveningen, maar het was er zo druk, dat ik maar ben doorgereden.

Ik wilde eigenlijk naar Scheveningen, maar het was er zo druk, dat ik maar ben doorgereden.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x3 autosnelweg
Paar screenshots uit m'n video:
Vond deze wel opmerkelijk met de keeroptie:
Dit is komende vanaf aansluiting 9 A4 vanuit het noorden of knp Ypenburg vanuit het zuiden en de A13 via Laan van Delfvliet en dan Laan van Hoornwijck.

Vond deze wel opmerkelijk met de keeroptie:
Dit is komende vanaf aansluiting 9 A4 vanuit het noorden of knp Ypenburg vanuit het zuiden en de A13 via Laan van Delfvliet en dan Laan van Hoornwijck.

-
- autoweg
Volgende keer lekker naar Kijkduin rijden. Daar is het een stuk rustiger.
-
- polderweggetje
Ik vroeg me of vanuit de richting Hubertusviaduct (s102) op de Koningskade de verwijzing 'Rotterdam' nu rechtdoor is, via de s100/Koningstunnel naar de s107/Rotterdamsebaan, of dat die (nog steeds) naar links is via de s101 naar de Utrechtsebaan. Iemand enig idee?
-
- 2x5 autosnelweg
De Koningstunnel is niet bedoeld voor doorgaand verkeer. En met het begin van de A12 zo dichtbij zal de route via de snelweg wel prevaleren boven de route via de tunnels.
-
- polderweggetje
De Koningstunnel niet bedoeld voor doorgaand verkeer? Is die tunnel niet onderdeel van de Centrumring die juist doorgaand verkeer rondom het centrum leidt? Ik denk inderdaad dat de route via de A12 zal prevaleren gezien het feit dat het meer snelweg is.
-
- 2x5 autosnelweg
Of is de Centrumring juist bedoeld om het bestemmingsverkeer van/naar het centrum op de juiste plek te krijgen?
-
- 2x3 autosnelweg
Vanaf Hubertus zou ik richting Rotterdam toch eerder de Utrechtsebaan opzoeken dan binnendoor met verkeerslichten de Rotterdamsebaan.
Rotterdam via Utrecht maar in dit geval wel makkelijker en sneller.
Rotterdam via Utrecht maar in dit geval wel makkelijker en sneller.

-
- polderweggetje
Of een combinatie van beide? Het is een oprecht bedoelde vraag.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik rij altijd via de A4 Midden-Delfland richting het Haagse. Als ik naar bv Scheveningen zou willen, lijkt het wel korter om nu de Rotterdamsebaan te nemen, maar ik vraag met inderdaad af of het sneller is.Jackbauer1350 schreef: ↑ma 22 feb 2021, 8:42 Vanaf Hubertus zou ik richting Rotterdam toch eerder de Utrechtsebaan opzoeken dan binnendoor met verkeerslichten de Rotterdamsebaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg

Svenlo
-
- woonerf
Mooie tunnel hoor, prachtig geworden.
Die 3 banen rechtdoor richting de Koningstunnel lijkt mij wel overbodig. De Koningstunnel is inderdaad geen doorgaande route en de Supernovaweg heeft er ook geen 3 nodig. Eventueel tunneldoseren zal komen door opstopping op de Neherkade. Had er dan 3 voor linksaf gemaakt (die er eigenlijk al liggen).
Als ze voor rechtdoor 2 banen van hadden gemaakt, was er meer ruimte voor het rechtdoorgaande verkeer op de Binckhorstlaan (vanuit Voorburg) en had dit verkeer niet eens een verkeerslicht nodig gehad (met uitzondering van voetgangers/fietsers). Toch?

Die 3 banen rechtdoor richting de Koningstunnel lijkt mij wel overbodig. De Koningstunnel is inderdaad geen doorgaande route en de Supernovaweg heeft er ook geen 3 nodig. Eventueel tunneldoseren zal komen door opstopping op de Neherkade. Had er dan 3 voor linksaf gemaakt (die er eigenlijk al liggen).
Als ze voor rechtdoor 2 banen van hadden gemaakt, was er meer ruimte voor het rechtdoorgaande verkeer op de Binckhorstlaan (vanuit Voorburg) en had dit verkeer niet eens een verkeerslicht nodig gehad (met uitzondering van voetgangers/fietsers). Toch?

Laatst gewijzigd door Riis op ma 22 feb 2021, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x5 autosnelweg
Mag weg.
Laatst gewijzigd door boe! op ma 22 feb 2021, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x3 autosnelweg
Je hebt dus drie rijstroken rechtdoor, waarvan één, de meest rechter, zonder verkeerslichten. Een vrije rechtdoor dus, zeg maar.
Ik ben bang dat dit gaat niet werken, tenzij je van die vrije rechtdoor een busbaan maakt. Die busbaan is ook toegankelijk is voor taxi's en hulpdiensten.
Mocht die vrije rechtdoor ook door overig verkeer worden gebruikt, dan krijg je denk ik te maken met het feit dat iedereen juist die rijstrook wil gebruiken omdat daarmee een verkeerslicht kan worden overgeslagen.
Ik ben bang dat dit gaat niet werken, tenzij je van die vrije rechtdoor een busbaan maakt. Die busbaan is ook toegankelijk is voor taxi's en hulpdiensten.
Mocht die vrije rechtdoor ook door overig verkeer worden gebruikt, dan krijg je denk ik te maken met het feit dat iedereen juist die rijstrook wil gebruiken omdat daarmee een verkeerslicht kan worden overgeslagen.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- woonerf
De vrije rechtdoor komt niet uit de tunnel, maar uit de Binckhorstlaan vanuit Voorburg.Hajo schreef: ↑ma 22 feb 2021, 12:56 Je hebt dus drie rijstroken rechtdoor, waarvan één, de meest rechter, zonder verkeerslichten. Een vrije rechtdoor dus, zeg maar.
-
- 2x3 autosnelweg
Eigenlijk is de meest rechtse rechdoorstrook vanuit de tunnel voor rechtsafslaand verkeer verderop.
Verkeer dat de S100 wil blijven volgen zal een strook naar links moeten. Overigens is het vlak voor de kruising met de Supernovaweg (S108) maar een zooitje. Daar komt verkeer uit de BP uitrit rechts dat de twee rechtsafstroken moet oversteken of daar dwars overheen stil staat wanneer er een rij voor rood staat te wachten.
Verkeer dat de S100 wil blijven volgen zal een strook naar links moeten. Overigens is het vlak voor de kruising met de Supernovaweg (S108) maar een zooitje. Daar komt verkeer uit de BP uitrit rechts dat de twee rechtsafstroken moet oversteken of daar dwars overheen stil staat wanneer er een rij voor rood staat te wachten.
-
- polderweggetje
Ik was in de veronderstelling dat toen de CentrumRING (zoals ze dat toen schreven) juist bedoeld was om het doorgaande verkeer rondom het centrum te leiden, in plaats van er dwars door heen. Mede hierom is de Grote Marktstraat getransformeerd van verkeersriool tot voetgangersgebied. Eén en ander staat in dit document. Maar goed, om weer on-topic te komen, zo'n gekke gedachte is het niet om de Rotterdamsebaan en de Koningstunnel als een doorgaande route te zien, hoewel ik niet denk dat vanuit Rotterdam richting Madurodam deze zo veel sneller zou zijn dan via de Utrechtsebaan zoals hier al eerder is opgemerkt. Wellicht iets korter qua kilometers.
-
- expressweg
De Koningstunnel (en de hele centrumring tussen het Malieveld en de Binkhorst) ligt er vooral voor verkeer van/naar Voorburg en oud-Rijswijk. Dat verkeer kan geen gebruik maken van de Utrechtsebaan omdat er vanaf het Malieveld geen afritten zijn tot aan het Prins Clausplein.
-
- expressweg
Daar keek ik net ook vreemd van op. Ben net even door de tunnel gegaan in beide richtingen. Filmpje verschijnt vanavond. Het is nogal een gedoetje op de binckhorstlaan voor verkeer dat wil omkeren vanuit de BP etc. Niet heel handig gedaan.Jackbauer1350 schreef: ↑ma 22 feb 2021, 14:05 Eigenlijk is de meest rechtse rechdoorstrook vanuit de tunnel voor rechtsafslaand verkeer verderop.
Svenlo
-
- 4x3 autosnelweg

Verder lijkt het me dat de nieuwe tunnel een grotere betekenis heeft dan als ontsluiting van de Binckhorst overdreven. Het ontlast voornamelijk Voorburg-West en Oud-Rijswijk van een hoop doorgaand verkeer.
-
- expressweg

-
- dorpsstraat
De tunnel staat trouwens nog niet in Google Maps / navigatie.
-
- 2x5 autosnelweg
Toen de BP nog een Shell was, was het inderdaad overzichtelijker.verfmeer95 schreef: ↑ma 22 feb 2021, 15:13De hele situatie rond dat tankstation is al zo sinds de aanleg van de Maanweg (S108). Alleen is het zo dat er nu meer verkeer over de Binkhorstlaan gaat rijden, waardoor dit grotere problemen kan geven.

-
- expressweg