Volgens mij is dit dan ook niet zo. Als je het echt op de letter van de wet wil doen dan is keren IMHO ook een linksafbeweging.
Voorbeeld van zo'n situatie: https://www.google.nl/maps/@51.3676506, ... 312!8i6656
Mag je hier keren of niet?
Moderator: Moderatoren
Jammer dat ze dan niet gewoon een standaard onderbord gebruiken. Uitgezonderd [autosymbool] had hier gewoon volstaan.
Nee, want dat impliceert volgens mij weer dat voertuigen op minder dan 4 wielen niet mogen keren (al is dat met de huidige situatie eigenlijk ook zo). Een onderbord met enkel een vrachtwagen, en eventueel een aanhanger als je dat zou willen, zou dan voldoende moeten zijn.verfmeer95 schreef: do 25 feb 2021, 12:14Jammer dat ze dan niet gewoon een standaard onderbord gebruiken. Uitgezonderd [autosymbool] had hier gewoon volstaan.
Tenzij er een gebodsbord staat met verplichte rijrichtingen.Wesso schreef: do 25 feb 2021, 12:13 Lijkt mij simpel voor OSM: geen(en geen onderbord) = geen keerverbod. Hou dat maar aan.
Zoals dit?

Niet helemaal. De oorspronkelijke vraag is of een wegdekpijl een keerverbod impliceert. Ik vraag mij af of de gemeente Amsterdam nu op een ingewikkelde manier een keerverbod probeert te verkondigen, en waarom ze dan niet gewoon eenAttietattie schreef: wo 03 mar 2021, 21:38Of je iets mist is zo ongeveer de vraag die in de eerste post van dit topic gesteld wordt.
![]()
Hoe gaat deze persoon eigenlijk om met hamerkoppijlen? Dit is bij mij in de buurt, en hier is het gebruikelijk om te keren vanwege het tankstation.Egbert schreef: do 25 feb 2021, 10:52 In openstreetmap zijn er mensen die graag alle mogelijke verboden willen ingeven en er is iemand die op het standpunt staat dat als er bij een voorsorteervak voor linksaf een pijl naar links staat, je ook alleen naar links mag en dus ook niet mag keren. Dat het dus impliciet een keerverbod inhoudt.
In Amstelveen doen we het in ieder geval gewoon zo:
Het kan zijn dat men een