Hier wordt het bedrijf gewoon aansprakelijk voor gesteld en de verzekering betaald de schade gewoon. Ik denk dat men alleen de no-claim korting kwijt raakt en een (forse) eigen risico mag betalen. Dit is geen vandalisme, maar wel een zeer domme actie van de chauffeur. Ik ga wel van uit dat men een (verplichte) WA afgesloten heeft.
^ tja.. als het bedrijf alternatieven heeft? Arbeidsmigrant wordt, kennelijk, nu al ingezet (start van het bloemenseizoen begint zo'n beetje..) en dat zal toch niet uit luxe zijn?
Duur leermoment, maar een andere 'stuurvasthouder' regelen kan hetzelfde risico inhouden. In 2015 was het ook raak met die brug. Voordeel is wel.. die houtconstructie verouderd amper.
... en een Portugees heeft in Holten de windturbine van zijn trailer gedrukt.. Gevalletje van: blindelings de omleidingsroute volgen..
Maar dan nog blijft het voor mij totaal onbegrijpelijk dat je het water in gaat met de auto, tenzij je echt alleen maar op het scherm kijkt en de weg niet meer ziet (dan zou de eerste bocht echter ook al een probleem vormen, of een stilstaande auto).
Je kijkt met de navigatie uiteindelijk toch ook op de weg, al is het maar om te bepalen om welk moment je moet sturen. En als er voor je water is, dan ga je toch niet doorrijden? Oprecht, ik snap zoiets echt niet.
De topictitel beschrijft het al mooi. Mensen vertrouwen tegenwoordig gewoon blind op techniek. En als die techniek ze in de steek laat dan gaan ze onherroepelijk enorm de mist in. We vinden daar wat van, maar het is helaas wel de realiteit. En mensen lijken tegenwoordig helemaal niet meer op de weg te kijken. Anders hadden we toch ook niet zovaak van die gevallen die gaan achteruit rijden op de snelweg, over verdrijvingsvlakken nog net van richting wisselen, etc. Past geheel bij het beeld, dat mensen niet meer kijken, aan routevoorbereiding doen en anticiperen.
Ik kan dat ook niet begrijpen, zeker als je ter plekke niet bekend bent en flink moet sturen dan zorg je er toch voor dat je dat op het gemak doet? zodat je tijdig kunt stoppen / keren etc. als je fout rijd, of een strook water tegenkomt...
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt en een oen als je blindelings de aanwijzingen van een navigatie systeem volgt. Ik denk eerder dat Chris gelijk heeft gelet op de foto. Want als je plotsklaps linksaf zou slaan, volgens de navigatie, dan het je volgens mij nooit zo schuin naar rechts beneden in de berm vast gezeten.
Spelen met je telefoon kan je hooguit een boete kosten.
Ongelofelijk dit.
Op het fietsviaduct tussen Uithoorn en Aalsmeer. Door de smalle aanloop is het een ware prestatie om met zo`n combinatie al het viaduct te bereiken. Artikel staat in de Nieuwe Meerbode.
Vanaf de zuidkant zal ie niet gekomen zijn. Ik vermoed vanuit het noorden en dan niet meer achteruit durven/willen.
Wellicht een oude routekaart waar de N201 nog niet op stond en de Noorddammerweg nog doorliep.
mavas schreef: ↑wo 07 apr 2021, 23:23
Is dat echt gebeurd, of een 1-aprilgrap?
Een goede 1 april grap meld je op 1 april en niet een week later. Als je goed kijkt dan zie je boven aan de pagina 7 april staan als publicatiedatum van het lokale krantje.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
waldo79 schreef: ↑do 08 apr 2021, 12:08
Maar in plaats van allerlei tam tam met politie en pers had de beste buurtbewoner ook de chauffeur kunnen vragen of deze verdwaald was?
Dus een onderzoek starten vanwege doorrijden na een ongeluk is niet goed? De chauffeur heeft gewoon een paaltje plat gereden en is em toen gepeerd.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Hij kwam de vrachtwagenchauffeur tegen toen die al over de brug reed, wat had ie moeten doen? Vragen of ie er nog een keer in zijn achteruit over heen zou willen rijden?
Er trouwens van uitgaande dat de persoon tijd had om de chauffeur aan te spreken en of de chauffeur het überhaupt had kunnen verstaan.
Op het plaatje uit de krant lijk je vaag een witte kentekenplaat te kunnen zien. Is ook wel te verwachten met Floraholland in de buurt.
Daarom verwacht ik niet dat het busbaan-aspect gaat werken door Aalsmeer. Die lui rijden met gemak over een fietsbrug dus een busbaantje meepikken is voor die gasten gesneden koek.