Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door brytje008 » vr 16 apr 2021, 16:12

Palance schreef: vr 16 apr 2021, 14:49 Conclusie:

Ik mag straks een rondje door België rijden (van de Belgen). Maar zolang dat nog als risicogebied wordt gezien door Nederland, moet ik direct in quarantaine (of 435 Euro aftikken), ook al zou mijn rondje bestaan uit enkel een rondje, dus geen contacten, niks kopen, niet tanken, niet uitstappen?
Het lijkt mij dat dit nog steeds te omzeilen is via kleine grensovergangen. Ze hebben natuurlijk helemaal niet de capaciteit om en aan de Belgische en aan de Duitse grens op werkelijk elke grensovergang te controleren.
Touren is rough so you got to be tough

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door SnarfFlevoland » vr 16 apr 2021, 16:22

^^
Nou ik hoorde anders van familie dat de politie bij Elten fietsers uit Nederland stonden op te wachten en gecontroleerd hebben. Geen idee of er ook boetes werden uitgedeeld of dat mensen alleen teruggestuurd werden. Maar goed, de kans op een controle bij groene grensovergangen is natuurlijk vrij klein, maar dus niet uit te sluiten. Ik vind het allemaal wel heel creapy worden en een ontzettend slechte ontwikkeling. :nothanks:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door de_Aristocraat » vr 16 apr 2021, 16:26

SnarfFlevoland schreef: vr 16 apr 2021, 16:22 ^^
Nou ik hoorde anders van familie dat de politie bij Elten fietsers uit Nederland stonden op te wachten en gecontroleerd hebben. Geen idee of er ook boetes werden uitgedeeld of dat mensen alleen teruggestuurd werden. Maar goed, de kans op een controle bij groene grensovergangen is natuurlijk vrij klein, maar dus niet uit te sluiten. Ik vind het allemaal wel heel creapy worden en een ontzettend slechte ontwikkeling. :nothanks:
En ons inzake grensoverschrijdende criminaliteit maar jarenlang voorhouden dat de grenzen niet goed te bewaken zijn. :pukey:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mavas » vr 16 apr 2021, 16:31

mvalkenburg schreef: vr 16 apr 2021, 15:05
Rein schreef: vr 16 apr 2021, 14:44 Voor alle hoogrisicogebieden geldt vanaf de ingang van de wet de negatieve testverplichting. Enkel voor de zeer hoogrisicogebieden zal de quarantaineplicht gelden. Er is sprake van een zeer hoogrisicogebied als er een hoge mate van verspreiding van het virus is, er gevaarlijke virusvarianten voorkomen of als er onvoldoende getest of onderzoek gedaan wordt naar het virus. Dit wordt beoordeeld door het RIVM.
Oh... gelukkig... het wordt wel zorgvuldig gedaan... Nee, dan komt het helemaal goed, volste vertrouwen in.
:wall: :booooos: :down:
Dan gaan we zeker weer dezelfde situaties krijgen als vorig jaar zomer, dat Nederland een land wel op oranje zet, en bv Duitsland niet.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » vr 16 apr 2021, 17:22

Wie had gedacht dat het nummer België van het Goede Doel nog zo actueel zou worden?

“Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland. Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng”.
en
“En ik wil weg uit Nederland want hier krijg ik het benauwd”
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » vr 16 apr 2021, 17:48

Qua ondemocratische maatregelen scoort BE momenteel iets beter dan NL maar om het nu een baken van vertrouwen noemen gaat me toch ook weer wat te ver. Ik zei het onlangs nog, nog nooit is tijdens de Paasvakantie, de maand juni zo ver weg geleken in de tijd.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door marcel » vr 16 apr 2021, 19:33

En als ze al actief gaan bellen om de quarantaine te controleren, zal dat wel niet meerdere malen per dag gebeuren. Ik denk dat je na een telefoontje ook zonder veel risico de deur uit kan...
Ook daar heb ik al over nagedacht. Ik zou er zeker niet op rekenen. Het is net als met snelheidscamera's: veel mensen geven flink gas nadat ze er een gepasseerd zijn, omdat ze denken dat er niet kort daarna nog een zal zijn. En dan zul je juist zien dat er een paar honderd meter verderop weer een is ...
SnarfFlevoland schreef: vr 16 apr 2021, 16:22 Nou ik hoorde anders van familie dat de politie bij Elten fietsers uit Nederland stonden op te wachten en gecontroleerd hebben. Geen idee of er ook boetes werden uitgedeeld of dat mensen alleen teruggestuurd werden. Maar goed, de kans op een controle bij groene grensovergangen is natuurlijk vrij klein, maar dus niet uit te sluiten.
Ik heb op mijn reis steeds grensovergangen genomen waar vrijwel zeker geen controle is, omdat ik algemeen een hekel heb aan het gewoel in mijn bagage, maar ook omdat ik toch de mogelijkheid open wilde houden het niet te melden. Als ik bijv. bij terugkomst in Zwitserland was aangehouden, had ik wel moeten zeggen dat ik uit Nederland kom. Want als je alleen naar Duitsland gaat, moet je een PCR test hebben, en die had ik niet. En als je op doorreis bent, kun je alleen maar uit een hoog-risicoland komen, en in mijn bagage hadden ze bovendien van alles kunnen vinden waaruit blijkt dat ik uit Nederland kwam. En zoals ik in andere topics al weleens gezegd heb, zijn politie en douane heel erg geneigd mij aan te houden, ook onder normale omstandigheden.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » vr 16 apr 2021, 21:31

Mwahh, met de verhalen die ik de laatste tijd hoor van mensen die terug zijn gekomen in Zwitserland ben ik toch steeds meer geneigd om gewoon een kleine grensovergang te pakken en dan zien we verder wel. Een Nederlands kenteken is alleen misschien wel een probleem.
Douane buiten de grensovergangen zie ik nooit, en ik heb toch enkele tientallen keren na sluitingstijd van de grenspost Zwitserland binnengereden vanuit Livigno. :emo:

En anders ga ik wel met de trein...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » vr 16 apr 2021, 21:43

Ook/Juist daar kun je controles verwachten als ze in- en uitreizend verkeer willen controleren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door SnarfFlevoland » vr 16 apr 2021, 22:19

Ja, daar bij Livigno staan ze ook graag wel eens op de Berninapass te controleren. Denk je eerst na het passeren van een leeg douanekantoor succesvol gesmokkeld te hebben, wacht de verrassing eerst verderop. Daar zijn al menig Zwitsers met teveel alcohol of tabak aan boord van een koude kermis thuis gekomen.
Chrysa schreef: vr 16 apr 2021, 21:31 Een Nederlands kenteken is alleen misschien wel een probleem.
Dat kan ook in het binnenland van de politie nog aandacht trekken. Zoals gezegd staat deze winter de politie van kanton Wallis gevoeld bijna 24/7 naast de A9 verdachte auto's op te wachten, om deze vervolgens aan te houden. Ik kan me nog herinneren dat in december een transporter met geel kenteken (heb niet kunnen herkennen welk land) meteen er tussenuit werd gepikt bij Saint-Maurice. En laatst kwam ik nog in een politiecontrole bij Altdorf (Uri) terecht, waar ze papieren ook nauwkeurig hebben gecheckt. Dus eenmaal in Zwitserland heb je nog zeker kans op verdere controles.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door brytje008 » za 17 apr 2021, 16:49

Ik vraag mij sowieso af of een gemiddelde douane ambtenaar heel erg geinteresseerd is in het handhaven van die corona regels.(Wat betreft inreizen) Ik denk als ze je staande houden het vooral is om te kijken of je geen verboden middelen bij je hebt.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » za 17 apr 2021, 16:54

^^ Politieagenten elders in het land zullen daar meer op letten.
Omdat Nederland een van de weinige landen is die gele kentekenplaten gebruikt val je in het buitenland wat eerder op. Dat kan ervoor zorgen dat je sneller wordt gecontroleerd.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Seat Ibiza » do 22 apr 2021, 18:29

Palance schreef: vr 16 apr 2021, 11:54 Maar zijn er wel boetes uitgedeeld door de Duitse politie?
Naar het schijnt niet op de L410 en B56, maar enkel op wegen de dorpen in.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door SnarfFlevoland » vr 23 apr 2021, 16:23

Nu in Duitsland een avondklok wordt ingesteld tussen 22 en 5 uur, is het in die tijd ook niet meer legaal om in gebieden (Landkreise) met meer dan 100 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners in de laatste 7 dagen 's nachts auto te rijden, zelfs al ben je alleen "transit" verkeer. Dit geldt actueel voor alle aangrenzende gebieden met Nederland, m.u.v. Landkreis Aurich dat grenst met provincië Groningen. Alleen met een geldige regen mag je 's nachts nog door Duitsland rijden, bijvoorbeeld voor werk of verzorging van behulpsbehoevende mensen en dieren.

Nadere informatie: https://www.merkur.de/politik/autofahrv ... 71323.html
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » vr 23 apr 2021, 17:31

Wat een achterlijk plan.

Is er een makkelijk beschikbare kaart met alle Kreise die meer dan 100 besmettingen hebben en ook alle wegen bevat? Lijkt er niet op. Om over vervoer per trein nog maar niet te spreken. :facepalm:

Maar mijn vriendin wordt binnenkort geopereerd, dus ik kar wel gewoon 's nachts door Duitsland over twee weken. Geen idee hoe ze willen dat ik dat bewijs zonder de GDPR te overtreden, maar prima.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Jeff » vr 23 apr 2021, 17:36

^^ Kopie van haar operatieafspraak en je voldoet aan de reden "hulpbehoevend"
Simpel ;)

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » vr 23 apr 2021, 18:08

Chrysa schreef: vr 23 apr 2021, 17:31 Wat een achterlijk plan.

Is er een makkelijk beschikbare kaart met alle Kreise die meer dan 100 besmettingen hebben en ook alle wegen bevat? Lijkt er niet op. Om over vervoer per trein nog maar niet te spreken. :facepalm:

Maar mijn vriendin wordt binnenkort geopereerd, dus ik kar wel gewoon 's nachts door Duitsland over twee weken. Geen idee hoe ze willen dat ik dat bewijs zonder de GDPR te overtreden, maar prima.
Ik herinner me nog dat je op m'n kaart van gereden autosnelwegen in FR ooit reageerde met "dat moet een fortuin aan tol hebben gekost", en dat was ook wel zo, maar wat je nu allemaal afrijdt moet het toch ook wel oplopen nee? Maar goed, op liefde hoef je dan ook nooit te besparen imo.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » vr 23 apr 2021, 18:14

Ik heb geen probleem met veel geld uitgeven zolang ik er iets voor terug krijg, en dat idee heb ik bij veel tolwegen niet (qua reistijd). ;)

En zolang je geen 200 rijdt op de autobahn is 1 of 2x per maand nog wel te overzien qua kosten.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door SnarfFlevoland » vr 23 apr 2021, 18:22

Chrysa schreef: vr 23 apr 2021, 17:31 Is er een makkelijk beschikbare kaart met alle Kreise die meer dan 100 besmettingen hebben en ook alle wegen bevat? Lijkt er niet op.
Die is er natuurlijk wel. ;) Op dit moment is bijna heel Duitsland boven die grens.
Chrysa schreef: vr 23 apr 2021, 17:31 Maar mijn vriendin wordt binnenkort geopereerd, dus ik kar wel gewoon 's nachts door Duitsland over twee weken. Geen idee hoe ze willen dat ik dat bewijs zonder de GDPR te overtreden, maar prima.
Naja, als ze 's nachts aan roadblocks gaan doen op populaire transitwegen, dan heb je eventueel natuurlijk wel wat uit te leggen. Ik weet niet of je er zo makkelijk mee weg komt dat je vriendin wordt geopereerd. Zeker zolang ze in het ziekenhuis ligt kan de politie dan zeggen: "Moet je maar overdag rijden, in het ziekenhuis wordt wel voor haar gezorgd." Is natuurlijk advocaat van de duivel spelen wat ik nu doe, maar ik zou het niet te makkelijk opvatten. Het ligt nu letterlijk aan de agent of je bekeurt wordt of niet. De boete ligt tussen €150 en €500 (verschilt per deelstaat).

Maar we zullen zien hoe lang die avondklok in Duitsland gaat duren. Het kan best zijn dat het al vrij snel door rechters in diverse deelstaten wordt opgeheven, omdat men nu al problemen met de grondwet heeft gevonden. Dat is dan eens het voordeel van een land als Duitsland: Als de wet niet juridisch 100% klopt, kan de hele zaak weer opgeheven worden. Laten we hopen dat zoiets gebeurd. :twisted:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door MotelMioveni » vr 23 apr 2021, 22:59

Zijn we volgende week - misschien, want premier Rutte zei nog "Als de hemel naar beneden valt, kan ik daar ook niets aan doen" - in Nederland eindelijk van de avondklok verlost, beginnen ze in Duitsland moeilijk te doen... Had er nog iemand hoop dit jaar 500km van huis te kunnen? B(

Kan iemand mij uitleggen welk risico op extra Corona-besmettingen ik zou veroorzaken als ik 's avonds na 22u helemaal alleen richting Eifel zou rijden, om daar even na middernacht achterin op bed te kruipen en de volgende dag een stuk in een bos te gaan wandelen? :dontknow:

Ik ben het echt kotsbeu. Als je kritische vragen stelt over Corona-maatregelen en fundamentele grondrechten en je kijkt over je schouder, dan krijg je alleen steun van wappies die het Corona-virus en de noodzaak om 1½ meter afstand te houden helemaal ontkennen... :pukey:

Al die bange mensen die tegen het openen van terrassen zijn (ik was daar ook tegen), die moeten eens in de parken kijken. Mensen gaan toch wel naar buiten, dus als je dat dan niet tegen kunt houden, laat ze dan in vredesnaam maar op afstand achter schermen op terrassen zitten. :biertjes:

Wat betreft reizen: Dat categorische verbod op reizen is ook onzin. Niet elke verplaatsing die mensen zonder gezelschap doen is een bedreiging voor de volksgezondheid. Integendeel: Ik zit al vele maanden opgesloten in een flat ergens in de Randstad. Daar word ik nou ziek van! :ziek:

Weet iemand hoe overnachten in je auto "zur Wiederherstellung der Fahrtüchtigkeit" (StVO) in het licht van de Duitse Corona-wet gezien moet worden? Epidemiologisch lijkt me dat een betere oplossing dan in een hotel slapen, want ik heb in MotelMioveni met niemand contact! :leep:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door SnarfFlevoland » za 24 apr 2021, 12:10

MotelMioveni schreef: vr 23 apr 2021, 22:59 Kan iemand mij uitleggen welk risico op extra Corona-besmettingen ik zou veroorzaken als ik 's avonds na 22u helemaal alleen richting Eifel zou rijden, om daar even na middernacht achterin op bed te kruipen en de volgende dag een stuk in een bos te gaan wandelen?
Helemaal niemand natuurlijk. Daar gaat het de regering ook niet om. In Duitsland "verwacht" men dat een avondklok zal helpen privécontacten te verminderen, doordat je in de late uren niet meer buiten de deur mag zijn. Wat dan wel absurd is: Je mag wel na 22 uur bij iemand blijven logeren, zolang je maar tot 5 uur niet het privégrondstuk af komt. Je mag dus ook niet in je auto op de openbare weg overnachten. Daarover zag ik gisteren nog een bijdrage van de ADAC. Wat wel mag is op een privégrondstuk in de auto overnachten, zolang de eigenaar er maar mee akkoord is.

Gelukkig hebben diverse bekende Duitse advocaten al genoeg punten in de nieuwe wet gezien die tegen de grondwet ingaan. Diverse politieke partijen, waaronder de FDP, Freie Wähler en een deel van de SPD, zijn met een spoedaanklagt naar de rechter gestapt. Mogelijk dat het Bundesverfassungsgericht in Karlsruhe in de aankomende of daarop volgende week de hele zaak ongedaan maakt. Bron: https://www.zeit.de/politik/deutschland ... aehler-fdp
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » za 24 apr 2021, 19:37

Ik vind het eerlijk gezegd bijzonder druk op de weg tussen 21:30-21:45, terwijl het tussen 20 en 21 uur compleet uitgestorven is.

Dinsdag stond ik om 23:00 nog in de file. :rofl2:

Gebruikersavatar
Sondermaut
stadsweg
Berichten: 395
Lid geworden op: di 09 okt 2018, 20:01
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Sondermaut » ma 26 apr 2021, 7:07

In navolging van Duitsland en Italië stelt Nederland vanavond een vliegverbod in voor reizigers uit India.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » ma 26 apr 2021, 7:34

Ik begreep dat het een verbod is op passagiersvluchten uit India. Dat is wat anders dan een vliegverbod voor reizigers uit India.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » ma 26 apr 2021, 8:19

Het is inderdaad een verbod van passagiersvluchten vanuit India. Vrachtvluchten moeten doorgaan.
Overigens ook hier weer het heilige geloof dat je het virus d.m.v. grenssluitingen tegen kunt houden. In December hetzelfde met het UK geprobeerd en dat was totaal geen succes en om die reden paar weken geleden maar opgeheven. Het blijft verbazingwekkend hoe de politiek, maar vooral het OMT, in dit sprookje blijven geloven. Het gaat compleet in tegen alle draaiboeken die opgesteld zijn voor een grieppandemie.
Hopelijk dat die test geklooi over 1 - 2 maanden voorbij is. Tegen die tijd zal het vaccineren het virus flink de kop indrukken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » ma 26 apr 2021, 9:02

Rogier schreef: ma 26 apr 2021, 8:19 Het is inderdaad een verbod van passagiersvluchten vanuit India. Vrachtvluchten moeten doorgaan.
Het ging mij er meer om dat je nu niet rechtstreeks kan reizen, maar bv wel via de Emiraten. Dan is er een verbod op de vluchten, maar niet op de inwoners zelf. En daar zou het nou net om gaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » ma 26 apr 2021, 9:17

Zou toch niet uit moeten maken? Iedereen doet toch tig keer de heilige PCR test vóór vertrek? Testen was toch dé oplossing?

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door sanderl » ma 26 apr 2021, 9:17

Voor de Emiraten geldt overigens ook een ban op vluchten uit India. Maar er zijn veel andere achterdeurtjes. Daarnaast zijn er heel veel uitzonderingen op de maatregel. De kisten uit Zuid-Amerika zitten bijvoorbeeld nog best vol. Deze nieuwe maatregel is er duidelijk weer een voor de bühne. Zoals het met al die andere 'vliegverboden' ook is en nog breder, heel veel coronamaatregelen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » ma 26 apr 2021, 9:20

Puur genomen om het publiek een veilig gevoel te geven, maar uitzonderlijk schadelijk eigenlijk.
Tja, dat krijg je van politici met slappe knieen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 26 apr 2021, 10:59

sanderl schreef: ma 26 apr 2021, 9:17 Voor de Emiraten geldt overigens ook een ban op vluchten uit India. Maar er zijn veel andere achterdeurtjes. Daarnaast zijn er heel veel uitzonderingen op de maatregel. De kisten uit Zuid-Amerika zitten bijvoorbeeld nog best vol. Deze nieuwe maatregel is er duidelijk weer een voor de bühne. Zoals het met al die andere 'vliegverboden' ook is en nog breder, heel veel coronamaatregelen.
Vanaf Zuid-Amerikaanse landen is er inderdaad ook een vliegverbod, maar Nederlanders mogen sowieso terugreizen. En je kunt ook die kant opreizen. Er is dus geen enkele belemmering om als Nederlanders naar bv. Colombia of Brazilië te reizen en weer terug, temeer daar die landen heel soepele inreisregels hebben (alleen een negatieve PCR-test nodig).

Het aantal andere reizigers is sowieso erg laag, en in de gevallen dat die al niet onder het EU-inreisverbod vallen, weten ze wel een andere route te vinden waar ze met een overstap alsnog in Nederland kunnen komen. Dan heb ik die mensen, die hier wettelijk gezien dus wel naar toe mogen reizen, liever op een rechtstreekse vlucht dan op een verbinding met een overstap met dus nog weer een extra besmettingsrisico.

Die vliegverboden zijn pure symboolpolitiek en dragen niks bij.

Plaats reactie