Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » do 29 apr 2021, 13:42

Steyn_E schreef: do 29 apr 2021, 13:24Doe maar gewoon weer plaatsnaam+windrichting
Verrassend dat ze dat op de A67 niet doen. Op andere plekken zijn juist afritnamen veranderd zodat er minder doelen op de vorkborden hoeven te staan.
Bijvoorbeeld A28 rond Harderwijk.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Dennal
stadsweg
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Dennal » do 29 apr 2021, 15:16

Pino schreef: wo 31 mar 2021, 13:09
Rene schreef: di 30 mar 2021, 20:19 Dit jaar wordt de bewegwijzering tussen Dordrecht en Gorinchem vervangen. Daarbij wordt ook Utrecht gecontinueerd.
Dat is nu niet echt een netwerkverbinding. Want verkeer vanuit Antwerpen/Breda zal de A27 nemen. Het is een bruikbare verbinding vanuit Zeeland, maar zelfs vanuit Bergen op Zoom is er nog veel voor te zeggen om verkeer over de A59 naar de A27 te geleiden en zo Dordrecht te ontzien (voor maar twee kilometer extra). Waar op de A16-N3 moet Utrecht dan voor het eerst gaan verschijnen?

Nou goed, op zich misstaat Utrecht niet enorm op de A15 Ridderkerk-Gorinchem, al was het ook maar om verkeer Rotterdam-Utrecht een makkelijke calamiteiten-omleiding te geven. Stukje N3 kan er dan ook wel bij. Maar dan had ik ook graag Eindhoven gezien op de A15 tot aan Deil. En dat zit meen ik dan weer niet in de pijplijn?
Database NBA is goed bijgewerkt, gisteren geplaatst.
https://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geo ... 37051S.png
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » do 29 apr 2021, 18:39

harry schreef: do 29 apr 2021, 13:42
Steyn_E schreef: do 29 apr 2021, 13:24Doe maar gewoon weer plaatsnaam+windrichting
Verrassend dat ze dat op de A67 niet doen. Op andere plekken zijn juist afritnamen veranderd zodat er minder doelen op de vorkborden hoeven te staan.
Bijvoorbeeld A28 rond Harderwijk.
Je zult maar consistent zijn, dan wordt het navigeren op de snelwegen veel te gemakkelijk en vallen mensen in slaap tijdens het autorijden. Het is heel goed dat Rijkswaterstaat hier beleid op ontwikkeld heeft. Gewoon per snelweg het net even anders doen. Bovendien kun je er makkelijk een bingospelletje bij maken en hebben de koters op de achterbank ook wat te doen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » do 29 apr 2021, 18:47

^^ Dan heb ik toch liever dat de Regenboogroute en Trekvogelroute weer uit de mottenballen gehaald worden :|
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nickdh
autoweg
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » do 29 apr 2021, 21:37

Vinny schreef: do 29 apr 2021, 18:39 consistent
Nee. Daar doen we niet meer aan; zelfs met dezelfde plaatsnaam met achtereenvolgende aansluitingen. :facepalm:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » do 29 apr 2021, 21:37

Je zult maar geldbomen hebben die tot in de hemel reiken en absolute macht hebben over regionale politieke bestuurders.
Nooit meer concessies hoeven te doen, wat zou dat heerlijk zijn.

;)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » do 29 apr 2021, 21:41

^^ Dat is natuurlijk een breder manco in Nederland, dat te veel partijen zeggenschap hebben en dat daarin de inhoud het aflegt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door waldo79 » vr 30 apr 2021, 9:44

Ik zie niet hoe je 2 keer H'veld-Giessendam kunt weergeven zonder het bord een enorme hoogte te geven.

Teetje
verkeersader
Berichten: 608
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Teetje » vr 30 apr 2021, 10:02

harry schreef: wo 28 apr 2021, 22:22Afbeelding
Ik vind het dus nog steeds raar dat hier Eindhoven niet aangegeven wordt. De introductie van Dordrecht vind ik hier trouwens ook onbegrijpelijk.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » vr 30 apr 2021, 10:04

waldo79 schreef: vr 30 apr 2021, 9:44 Ik zie niet hoe je 2 keer H'veld-Giessendam kunt weergeven zonder het bord een enorme hoogte te geven.
Gewoon de plaats hernoemen in Hardinxdam. Of Giessenveld. Alles voor NBA :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door waldo79 » vr 30 apr 2021, 10:08

Teetje schreef: vr 30 apr 2021, 10:02
harry schreef: wo 28 apr 2021, 22:22...foto Zoomland...
Ik vind het dus nog steeds raar dat hier Eindhoven niet aangegeven wordt. De introductie van Dordrecht vind ik hier trouwens ook onbegrijpelijk.
De A58 loopt bij De Stok ongemerkt over in de A17 waarbij Dordrecht mooi in het verlengde ligt. En 2 keer Rotterdam gebruiken is helemaal onlogisch (als eindpunt rechtdoor en rechtsaf).

Voor Eindhoven moet je nog een aantal keren afslaan en het bord raakt al tamelijk vol hier.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Peter » vr 30 apr 2021, 10:14

Palance schreef: vr 30 apr 2021, 10:04
waldo79 schreef: vr 30 apr 2021, 9:44 Ik zie niet hoe je 2 keer H'veld-Giessendam kunt weergeven zonder het bord een enorme hoogte te geven.
Gewoon de plaats hernoemen in Hardinxdam. Of Giessenveld. Alles voor NBA :twisted:
Gewoon op zijn Duits afkorten tot HG (of H-G) ;) Geen Hg natuurlijk, want dan heet die plaats in de volksmond al snel "kwik".
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » vr 30 apr 2021, 10:32

Teetje schreef: vr 30 apr 2021, 10:02 Ik vind het dus nog steeds raar dat hier Eindhoven niet aangegeven wordt. De introductie van Dordrecht vind ik hier trouwens ook onbegrijpelijk.
Dordrecht staat hier sinds de opening van de A4 langs Steenbergen. Door die opening is de snelste route naar Rotterdam verschoven van de Moerdijkbrug naar de Haringvlietbrug. Om toch nog een doel voor de Moerdijkbrug te hebben is besloten om Dordrecht op de borden te zetten. Dat is niet alleen handig voor mensen die in de omgeving van Dordrecht moeten zijn, maar ook voor omleidingen als de Haringvlietbrug of de Heienoordtunnel dicht is.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1448
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steyn_E » vr 30 apr 2021, 11:54

^^
Dan had er nog altijd Eindhoven bij moeten staan omdat het ook de route richting het oosten is. Het aantal TOTSO’s doet er wat mij betreft niet toe. Breda is gewoon nog een doel in het westen van Nederland dat bovendien te dichtbij ligt om echt richtinggevend te zijn. Eindhoven zou hier zeker al moeten staan.
Dordrecht zou je ook kunnen vervangen door Moerdijk. Wat mij betreft is Dordrecht sowieso een ongelukkig doel omdat het bijna synoniem voor Rotterdam is.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Ds79m » vr 30 apr 2021, 11:58

^^ Dat onderste is dan ook precies de reden dat het goed is dat het er wel staat. Anders zou verkeer richting de Drechtsteden (toch bijna 300.000 inwoners) eerder geneigd zijn Rotterdam aan te houden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » vr 30 apr 2021, 12:19

Rene schreef: do 29 apr 2021, 21:37 Je zult maar geldbomen hebben die tot in de hemel reiken en absolute macht hebben over regionale politieke bestuurders.
Nooit meer concessies hoeven te doen, wat zou dat heerlijk zijn.

;)
Mijn belangrijkste probleem met NBA is dat het systeem in eerste plaats al ondoorgrondelijk ingewikkeld is, en bovendien in essentie al erg volle borden oplevert, zodat maatwerk in te veel gevallen noodzakelijk wordt.

In het geval van Hardinxveld-Giessendam zou de richtlijn volgen een behoorlijk komisch bord opleveren waarvan ik de meerwaarde inderdaad ook wel wat betwijfel.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » vr 30 apr 2021, 12:20

Steyn_E schreef: vr 30 apr 2021, 11:54 ^^
Dan had er nog altijd Eindhoven bij moeten staan omdat het ook de route richting het oosten is. Het aantal TOTSO’s doet er wat mij betreft niet toe. Breda is gewoon nog een doel in het westen van Nederland dat bovendien te dichtbij ligt om echt richtinggevend te zijn. Eindhoven zou hier zeker al moeten staan.
Je bent hier nog meer dan 30 km van Breda vandaan. Dat is voor Nederlandse begrippen ver genoeg om richtinggevend te zijn. Als je dat niet vindt dan zou ik eerder Utrecht op de borden zetten dan Eindhoven. Want verkeer van Zeeland naar Eindhoven rijdt niet via Bergen op Zoom, maar via Antwerpen. Eindhoven heeft hier dus echt helemaal niets te zoeken.

Teetje
verkeersader
Berichten: 608
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Teetje » vr 30 apr 2021, 12:39

verfmeer95 schreef: vr 30 apr 2021, 12:20
Steyn_E schreef: vr 30 apr 2021, 11:54 ^^
Dan had er nog altijd Eindhoven bij moeten staan omdat het ook de route richting het oosten is. Het aantal TOTSO’s doet er wat mij betreft niet toe. Breda is gewoon nog een doel in het westen van Nederland dat bovendien te dichtbij ligt om echt richtinggevend te zijn. Eindhoven zou hier zeker al moeten staan.
Je bent hier nog meer dan 30 km van Breda vandaan. Dat is voor Nederlandse begrippen ver genoeg om richtinggevend te zijn. Als je dat niet vindt dan zou ik eerder Utrecht op de borden zetten dan Eindhoven. Want verkeer van Zeeland naar Eindhoven rijdt niet via Bergen op Zoom, maar via Antwerpen. Eindhoven heeft hier dus echt helemaal niets te zoeken.
Dat klopt niet wat je daar zegt: volgens de diverse routeplanners is de route vanaf knp Markiezaat naar Eindhoven-centrum door NL via de A58 6 km korter en een paar minuten sneller. Verreweg de meeste mensen kiezen die route ook.

Ik deel de mening van Steyn_E dat de A58 een west-oost route is en dus ook als zodanig moet worden bewegwijzerd. Breda en Roosendaal zijn logisch, maar Eindhoven vanaf knp Zoomland is alles behalve onlogisch m.i.

En m.b.t. de gemaakte opmerkingen over Dordrecht: ik zie echt niet waarom dit doel hout snijdt op dit knooppunt, noch als richtinggevend doel, noch als alternatief, daar hebben we immers U-routes voor? Dat Dordrecht vervolgens ná dit knooppunt op het eerste afstandsbord verschijnt, onder de streep met de toevoeging A17 kan prima. Maar als richtinggevend doel op het knooppunt zelf snap ik écht niet.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » vr 30 apr 2021, 12:52

Vinny schreef: vr 30 apr 2021, 12:19 In het geval van Hardinxveld-Giessendam zou de richtlijn volgen een behoorlijk komisch bord opleveren waarvan ik de meerwaarde inderdaad ook wel wat betwijfel.
Ze zouden gewoon Hardinxveld neer moeten zetten. Bij Westerhaar(-Vriezenveensewijk) en Driebergen(-Rijsenburg) doen ze dat ook en er is niemand die daar moeite mee heeft.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » vr 30 apr 2021, 12:56

Teetje schreef: vr 30 apr 2021, 10:02 Ik vind het dus nog steeds raar dat hier Eindhoven niet aangegeven wordt.
Breda is netwerkdoel. Netwerkdoelen achter Breda hoeven dus niet te worden aangegeven.
(Om die reden is Groningen ook gesneuveld op de A28 richting Zwolle.)
Vanuit Amsterdam kiest men op de A2 er dan weer wel voor om Eindhoven aan te geven, terwijl het achter Utrecht ligt. Waarschijnlijk "omdat er ruimte voor is", maar op de A28 is ook best ruimte voor Groningen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door waldo79 » vr 30 apr 2021, 15:08

verfmeer95 schreef: vr 30 apr 2021, 12:20 Je bent hier nog meer dan 30 km van Breda vandaan. Dat is voor Nederlandse begrippen ver genoeg om richtinggevend te zijn. Als je dat niet vindt dan zou ik eerder Utrecht op de borden zetten dan Eindhoven. Want verkeer van Zeeland naar Eindhoven rijdt niet via Bergen op Zoom, maar via Antwerpen. Eindhoven heeft hier dus echt helemaal niets te zoeken.
Op Zoomland loopt de eenvoudigste route naar Eindhoven volledig over Nederlands grondgebied. Maar Eindhoven representeert wat meer dan alleen de stad zelf. Het staat voor het hele gebied tussen Breda, Eindhoven en het achterliggende gebied van ZO Brabant en Noord-Limburg.
Teetje schreef:U-borden volstaan voor Dordrecht
U-routes zijn bedoeld voor omleidingen via het onderliggende wegennet, niet om doelen te omschrijven die geheel via autosnelwegen te bereiken zijn. Dordrecht symboliseert voor die plaatsen tussen Roosendaal en de Drechtsteden waarvoor het niet handig is om de A4 te volgen.

Teetje
verkeersader
Berichten: 608
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Teetje » vr 30 apr 2021, 15:15

harry schreef: vr 30 apr 2021, 12:56
Teetje schreef: vr 30 apr 2021, 10:02 Ik vind het dus nog steeds raar dat hier Eindhoven niet aangegeven wordt.
Breda is netwerkdoel. Netwerkdoelen achter Breda hoeven dus niet te worden aangegeven. (Om die reden is Groningen ook gesneuveld op de A28 richting Zwolle.)
Vergelijkbare discussie wat mij betreft.
harry schreef: vr 30 apr 2021, 12:56Vanuit Amsterdam kiest men op de A2 er dan weer wel voor om Eindhoven aan te geven, terwijl het achter Utrecht ligt. Waarschijnlijk "omdat er ruimte voor is"
En dan nog maar tot knp Holendrecht en ter vervanging van Maastricht
waldo79 schreef: vr 30 apr 2021, 15:08Op Zoomland loopt de eenvoudigste route naar Eindhoven volledig over Nederlands grondgebied. Maar Eindhoven representeert wat meer dan alleen de stad zelf. Het staat voor het hele gebied tussen Breda, Eindhoven en het achterliggende gebied van ZO Brabant en Noord-Limburg.
Exact mijn punt :yes:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » vr 30 apr 2021, 16:00

Je kan ook stellen dat iedereen vanaf dit punt wel weet/zou moeten weten dat Eindhoven achter Breda ligt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1448
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steyn_E » vr 30 apr 2021, 16:18

^^
Dan nog heeft Breda geen richtinggevende waarde meer op deze afstand en het staat bovendien gelijk aan west-Brabant. Er is niets dat aangeeft dat het dé route naar het oosten is. En het is bovendien gewoon prettig om doelen te hebben die >50km (liever nog >75km) bij je vandaan liggen. Dat kan behalve richting de kust eigenlijk altijd wel. Men moet gewoon eerder het achterliggende netwerkdoel op de borden zetten. Utrecht én Eindhoven vanaf Amsterdam is dus precies hoe het overal zou moeten. Hier zouden Breda en Eindhoven prima samen op de borden kunnen. Dan maar een vierde doel.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » vr 30 apr 2021, 16:44

Steyn_E schreef: vr 30 apr 2021, 16:18 Er is niets dat aangeeft dat het dé route naar het oosten is.
Breda ligt toch richting het oosten vanaf dit punt? :dontknow:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mhkamp » vr 30 apr 2021, 16:47

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dit kan toch een geldbesparing opleveren? En geen gezeur meer over doelen :duck:

Afbeelding
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Ds79m » vr 30 apr 2021, 16:48

Palance schreef: vr 30 apr 2021, 16:44
Steyn_E schreef: vr 30 apr 2021, 16:18 Er is niets dat aangeeft dat het dé route naar het oosten is.
Breda ligt toch richting het oosten vanaf dit punt? :dontknow:
Bovendien is dit sowieso het meest westelijke punt van Brabant en ieder weldenkend mens zou bij dit dilemma moeten kunnen concluderen dat Breda/Roosendaal naar het oosten gaat en Rotterdam/Amsterdam niet, dus waarom zou je zo nodig drie steden in lijn willen?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steptimer » vr 30 apr 2021, 17:09

Eindhoven verschijnt voor het eerst bij de afslag Zegge net iets later dan in het oude systeem. Andersom vanaf Breda richting de A58 west staan alleen Bergen op Zoom en Roosendaal aangegeven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » vr 30 apr 2021, 17:36

Vinny schreef: vr 30 apr 2021, 12:19 In het geval van Hardinxveld-Giessendam zou de richtlijn volgen een behoorlijk komisch bord opleveren waarvan ik de meerwaarde inderdaad ook wel wat betwijfel.
Dus het bord wat ontworpen is is eigenlijk wel logisch, maar je vind het eigenlijk wel fijn om gewoon wat te mekkeren hebben ? ;)

Teetje
verkeersader
Berichten: 608
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Teetje » vr 30 apr 2021, 20:20

mhkamp schreef: vr 30 apr 2021, 16:47Afbeelding
:rofl2:

Plaats reactie