Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Moderator: Moderatoren
Idem hier. Hoe graag ik ook op vakantie ga; ik ga me niet op eigen (forse) kosten onnodig laten mishandelen.
Dat dus. Als de rekensom is dat ik voor 1500 euro in Nederland een huisje heb, 150 euro moet annuleren en dan voor 1000 euro in een land, waar ik wél wil zijn, wat kan huren, dan doe ik dat.Coen Tunnel schreef: ↑ma 10 mei 2021, 14:57 Ik denk dat er genoeg mensen zijn die best bereid zijn om tot bepaalde hoogte annuleringskosten te betalen als ze een verblijf in Nederland hebben geboekt, maar blijkt dat ze toch naar het buitenland kunnen gaan.
Ik kies eigenlijk, tenzij het echt niet anders kan, altijd voor voorwaarden met gratis annuleren, tot zo kort mogelijk van te voren.Coen Tunnel schreef: ↑ma 10 mei 2021, 14:57 Alles hangt van de boekingsvoorwaarden af. Ik heb vaak genoeg een hotel geboekt wat geannuleerd kon worden en het ook daadwerkelijk geannuleerd, voor een bepaalde datum kan dat vaak zelfs kosteloos.
Wat het voor een groot deel van het publiek lastig maakt:
Eens. Daarom boek ik ook niets. Kijk op het laatste moment wel of ik tegen acceptabele voorwaarden (acceptabele kosten, geen testverplichting, geen mondkapjes) ergens heen kan, en als dat niks is, dan maar niet.
Zwitserland heeft z'n inreisregels nog niet versoepoelt voor mensen die gevaccineerd of genezen zijn. Zolang Nederland op de BAG-lijst staat, zal het lastig worden. Mijn persoonlijke hoop is ook dat dankzij de toenemende vaccinaties, het aantal nieuwe besmettingen drastisch naar beneden gaat en daardoor steeds meer landen van risicolijsten verdwijnen. Hopelijk zo ver, dat op een bepaald moment geen enkel Schengenland meer een ander Schengenland op een "risicolijst" heeft staan. Zwitserland is overigens net als Duitsland, Oostenrijk en Nederland wel bezig met een app voor gevaccineerde en genezen personen. Mogelijk dat vanaf juli die groep makkelijk kan reizen, maar dat is wel vrij zuur voor de mensen die nog geen volledige vaccinatie hebben gehad.
Het virus kan zich wel teruggetrokken hebben, maar dan moeten er nog wel effectief versoepelingen worden doorgevoerd. Ik zie dat niet gebeuren, maar zoals Coen Tunnel al aangeeft. Op een gegeven moment ben je op een punt dat je gewoon gaat ongeacht reisrestricties vanuit Den Haag.
Viel me vorig jaar op hoe relaxed het was in Zwitserland.Overigens was ik gisteren nog uit eten in Zwitserland. Daar liep gewoon iedereen zonder mondmasker rond, terwijl je officieel nog wel een masker op moet hebben voordat je start met eten en drinken. Daar hielt niemand zich wat van aan. Wij hadden zelfs onze mondmaskers in de auto vergeten en konden desalniettemin bij een restaurant zonder problemen op het terras plaatsnemen.
Een mooie stap die gezet wordt om weer te kunnen reizen. Echter als je hoort dat als je naar portugal gaat dat je 14 dagen in quarantaine moet word ik er nog niet echt heel vrolijk van. Leuk dat Nederland landen op geel zet maar eigenlijk zijn we nog nergens echt welkom, zonder dat je eerst moet testen of in quarantaine moet.mavas schreef: ↑ma 10 mei 2021, 16:34 Het kabinet heeft verder besloten dat het negatieve reisadvies voor de hele wereld niet wordt verlengd. Dat houdt in dat het na 15 mei weer mogelijk is dat landen op geel of groen worden gezet!!!!!!!!!
https://nos.nl/artikel/2380154-kabinet- ... an-tevoren
Je bent in Mexico, Albanië en Noord-Macedonië zonder test welkom, en een quarantaineverplichting is er ook niet. Het Meer van Ohrid is best een fijne vakantiebestemming. Maar je zit dan natuurlijk wel met een testverplichting als je terug gaat vliegen.brytje008 schreef: ↑ma 10 mei 2021, 17:04Een mooie stap die gezet wordt om weer te kunnen reizen. Echter als je hoort dat als je naar portugal gaat dat je 14 dagen in quarantaine moet word ik er nog niet echt heel vrolijk van. Leuk dat Nederland landen op geel zet maar eigenlijk zijn we nog nergens echt welkom, zonder dat je eerst moet testen of in quarantaine moet.
Ik heb van sommige mensen gehoord dat ze 1-2 dagen voor vakantie eerst een gratis PCR-test bij de GGD laten doen, als die negatief is dan is de kans natuurlijk groot dat je commerciële test ook negatief gaat uitvallen. Ik heb het zelf niet gedaan, maar dat was ook omdat ik een week voor mijn vakantie nog een negatieve sneltest had gehad voor Testen voor Toegang, en ik verder ook geen klachten had of ergens te dicht bij iemand was geweest.
Er zijn verschillende aanbieders die sneller resultaat beloven. Spoedtest.nl belooft een uitslag rond 22:00 uur als je je voor 12:00 uur laat testen, en een uitslag rond 01:00 uur als je je voor 16:00 uur laat testen. Je kunt je dus bv. om 15:30 uur 's middags laten testen om de volgende ochtend met een PCR-uitslag op pad te gaan en dan kun je nog een heel eind komen. Voor Spanje zal het ervan afhangen of je in Frankrijk mag overnachten, voor Noorwegen kun je dan overdag naar Zweden rijden, in Malmö of Helsingborg ofzo overnachten, en dan lukt het wel om de volgende dag voor 15:30 Noorwegen binnen te zijn. Of je pakt natuurlijk een veerboot.Als je alleen of met z'n tweeën reist is dat misschien nog overkomelijk. Al vind ik 109 euro om te bewijzen dat je niet ziek bent eigenlijk totaal belachelijk. En een rondreis door meerdere landen wordt nog steeds onmogelijk omdat het maar 48-72 uur geldig is. Een ander probleem is dat als je wat verder weg wilt reizen, je als een raket moet vertrekken. Als je na 24 uur uitslag krijgt en dat bijvoorbeeld midden op de dag is en je dus de volgende dag wil gaan rijden ben je al de helft van je geldigheidsduur kwijt. Met de auto naar Spanje of Noorwegen wordt dan al wel krap.
Je komt dit ook in Nederland en België best wel tegen hoor. Maar je moet de locaties kennen. Ik zal maar geen namen noemen want je weet niet wie meeleest..waldo79 schreef: ↑ma 10 mei 2021, 16:09Viel me vorig jaar op hoe relaxed het was in Zwitserland.Overigens was ik gisteren nog uit eten in Zwitserland. Daar liep gewoon iedereen zonder mondmasker rond, terwijl je officieel nog wel een masker op moet hebben voordat je start met eten en drinken. Daar hielt niemand zich wat van aan. Wij hadden zelfs onze mondmaskers in de auto vergeten en konden desalniettemin bij een restaurant zonder problemen op het terras plaatsnemen.
De VakantieXpert in Driebergen adverteert juist met een gezins testpakket voor 99 euro. 5 personen die getest kunnen worden, voor die prijs, meen ik. Hoe en wat qua testmethode weet ik niet het fijne van.
Linkje? Dat zou namelijk belachelijk goedkoop zijn, en als het PCR is vrijwel rond de kostprijs.
Ja, als dat zou kunnen zou ik me vandaag nog laten inenten. Daar heb ik best wat voor over.Ik zit te wachten tot het moment dat zo'n commerciële jongen ook vaccins gaat aanbieden ivm reisbewegingen.