Reizen in Europa ten tijde van COVID-19
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19
Het is nochtans eenvoudig om de cijfers te laten kloppen: minder gaan testen en kijken hoe de curve gaat in de zorg. Dus niet koste wat kost besmettingen proberen te vinden die er niet toe doen.
-
- stadsweg
Dit document zorgt weer voor verwarring aan mijn kant. Begrijp ik nu goed uit paragraaf 4, lid 6, nr. 1 dat als je korter dan 24 uur naar Duitsland gaat, je niet hoeft te testen?Coen Tunnel schreef: ↑ma 10 mei 2021, 14:57Anderzijds heeft NRW nog altijd een uitzondering in de Coronaeinreisverordnung staan voor het grensverkeer, wat een inreis tot 24 uur zonder testen wettelijk mogelijk maakt: https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf (paragraaf 4, lid 6 en 7).boe! schreef: ↑ma 10 mei 2021, 14:22Volgens mij was er een voorlopige einddatum op 12 mei, maar ik dat de beperkingen in bijv. NRW gisteren zijn verlengd tot 7 juni 2021. Ik weet alleen niet of dat ook voor de rest van Duitsland geldt.
https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf (zie paragraaf 7)
Dat staat weer compleet haaks over alles wat ik in de Nederlandse media lees over grensgangers, boodschappen doen / tanken etc. net over de grens? Want uit die Nederlandse media blijkt dat je zonder negatieve test helemaal de grens niet over mag.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- stadsweg
Dat klopt, maar ik ben erg benieuwd wat er gebeurd als ik zonder test en vaccinatiepaspoort bij de grens word aangehouden, en hoe de autoriteiten daarop reageren. Zeker omdat ik eind mei zakelijk naar Duitsland toe moet, en het mij niet kan veroorloven om dagenlang in quarantaine te gaan zitten.
-
- 2x2 autosnelweg
Als je de "normale" grens over wil, weet ik inderdaad niet wat er zal gebeuren, echter is sinds deze crisis me gebleken dat er heel wat wegen de grens overgaan en dat men die niet - tenzij tijdens de paniek van Golf 1 in BE, men de grenzen blokkeerde met containers - allemaal kan gaan controleren met politiemensen, en je dus best kan oversteken. Maar het jeukt immens hard dat ik als EU-burger clandestien m'n land dien te verlaten en terug binnen te komen om aan de onzin te ontsnappen.
Laatst gewijzigd door Km357 op wo 12 mei 2021, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- stadsweg
Joh, dat van het jeuk snap ik helemaal. Voor Corona reed ik 9 / 10 keer per maand de Nederlands / Duitse grens over, omdat een gedeelte van mijn werk en privéleven zich in Duitsland afspeelt - ik heb ook een woning in Duitsland vanwege mijn vele verblijf aldaar.
Maarja, sinds maart 2020 is dat helemaal anders geworden, en ben ik sindsdien een heel stuk van mijn leven kwijt. En voor die tijd had ik mij nooit kunnen voorstellen dat iets simpels als enkel de grens oversteken, mij het gevoel zou geven als een drugscrimineel heel illegaal bezig te zijn.
Maarja, sinds maart 2020 is dat helemaal anders geworden, en ben ik sindsdien een heel stuk van mijn leven kwijt. En voor die tijd had ik mij nooit kunnen voorstellen dat iets simpels als enkel de grens oversteken, mij het gevoel zou geven als een drugscrimineel heel illegaal bezig te zijn.
-
- 2x2 autosnelweg
En het jeukt nog meer op de plaats waar men ooit zei dat grenscontroles ivm drugs, smokkel, wapens, terrorisme het allemaal niet mogelijk was. Maar oh wee als je de grens wil oversteken als gewone burger tijdens Covid19. Misdadig.
Het komt m'n vertrouwen in beleid, overheid, politiek, experts en dergelijke allemaal niet ten goed, ook al doet het me nog meer dan anders opletten dat ik niet ten prooi val aan de populistische kanalen die ook om het hardst schreeuwen om aandacht. Influencers op zich, ze zijn ondertussen zowat overal bezig lijkt het. En het is allemaal zo ¨*** zinloos.
Het komt m'n vertrouwen in beleid, overheid, politiek, experts en dergelijke allemaal niet ten goed, ook al doet het me nog meer dan anders opletten dat ik niet ten prooi val aan de populistische kanalen die ook om het hardst schreeuwen om aandacht. Influencers op zich, ze zijn ondertussen zowat overal bezig lijkt het. En het is allemaal zo ¨*** zinloos.
-
- verkeersader
Ik blijf het apart vinden.
Van Maastricht naar Groningen: Geen probleem.
Van Maastricht naar Luik: WEEN JE GEBEENTE!
"Moet" eigenlijk voor een project naar België maar heb geen auto, zou het OV in theorie wel kunnen gebruiken maar heb ook geen zin in heel hoge boetes of gedoe aan de grens. Heb het al eerder gezegd, zou in theorie heel stiekum met de bus van Tilburg naar Turnhout kunnen gaan en van daaruit door België in. Knappe diender die mij doorheeft.
Van Maastricht naar Groningen: Geen probleem.
Van Maastricht naar Luik: WEEN JE GEBEENTE!
"Moet" eigenlijk voor een project naar België maar heb geen auto, zou het OV in theorie wel kunnen gebruiken maar heb ook geen zin in heel hoge boetes of gedoe aan de grens. Heb het al eerder gezegd, zou in theorie heel stiekum met de bus van Tilburg naar Turnhout kunnen gaan en van daaruit door België in. Knappe diender die mij doorheeft.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- 4x3 autosnelweg
De buschauffeur gaat je alvast niet aanmoedigen om bij de laatste halte in Goirle uit te stappen. En Vlaamse dienders hebben meer te doen.
-
- stadsweg
Eigenlijk is het te bizar voor woorden waar we het over hebben.
Proberen we elkaar tips en best practices te delen om stiekeme of criminele activiteiten te ontplooien? Nee, waar we voor gestraft worden is het overschrijden van een denkbeeldige lijn, die een zogenaamde gevaarzetting op moet leveren.
Weet je wie ook goed waren in het controleren van grenzen? De Oost Duitsers.
Proberen we elkaar tips en best practices te delen om stiekeme of criminele activiteiten te ontplooien? Nee, waar we voor gestraft worden is het overschrijden van een denkbeeldige lijn, die een zogenaamde gevaarzetting op moet leveren.
Weet je wie ook goed waren in het controleren van grenzen? De Oost Duitsers.

-
- 2x2 autosnelweg
Qua argumente waren de DDR-frontarbeiters wel beter in hun job, dan de huidige grensbewaarders. Tot daar m'n compliment over een dictatuur en een ondemocratisch systeem waar ik mezelf totaal niet in terugvind.
-
- verkeersader
Ik moet wel zeggen:
Door de bank genomen ben ik het wel eens met de maatregelen. Mondkapjes zijn verrekte irritant, maar goed, ik draag ze op het werk 6 uur per dag en dan ben ik een stuk actiever dan wanneer ik in een bus zit. Maar het niet vrij reizen vind ik zo hypocriet... Als er in Vlaanderen opeens een nieuwe variant zou opduiken met een mortaliteit van 95% en een besmettingskans van 100%, ja tuurlijk. Maar zolang er geen al te grote discrepantie is tussen NRW/Vlaanderen/de Nederlandse grensprovincies, wat is dan het probleem? Vrij zeker dat ik in een IKEA een groter risico loop dan in een bus van De Lijn of in een NMBS trein. Of heeft Corona een voorkeur voor mensen die friet zeggen ipv patat?
Door de bank genomen ben ik het wel eens met de maatregelen. Mondkapjes zijn verrekte irritant, maar goed, ik draag ze op het werk 6 uur per dag en dan ben ik een stuk actiever dan wanneer ik in een bus zit. Maar het niet vrij reizen vind ik zo hypocriet... Als er in Vlaanderen opeens een nieuwe variant zou opduiken met een mortaliteit van 95% en een besmettingskans van 100%, ja tuurlijk. Maar zolang er geen al te grote discrepantie is tussen NRW/Vlaanderen/de Nederlandse grensprovincies, wat is dan het probleem? Vrij zeker dat ik in een IKEA een groter risico loop dan in een bus van De Lijn of in een NMBS trein. Of heeft Corona een voorkeur voor mensen die friet zeggen ipv patat?
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
-
- 4x5 autosnelweg
Inderdaad, te bizar voor woorden dat je iets tastbaars niet tegen wilt houden, maar iets ontastbaars wel (maar niet tegen kunt houden)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Voorzitter

We leven in één EU, waarbij landen weliswaar eigen regels kunnen stellen. Maar dat is niet veel anders dan de VS, waar mensen gewoon tussen staten konden en kunnen reizen.
Reisbeperkingen zijn niet de heilige graal en zeker binnen Europa zijn ze nauwelijks effectief om het virus te beteugelen, maar is de sociale en economische impact wel groot. Vooral mensen in grensstreken worden bovengemiddeld zwaar getroffen. Er wordt gedaan alsof de grens sluiten de verspreiding van het virus kan vertragen, terwijl dat niet zo is. In het nieuwe systeem met reisadviezen mag je straks wel reizen naar een land met minder dan 150 besmettingen per 100.000 inwoners.
Nederland scoort volgens de laatste data 565,33 besmettingen per 100.000 inwoners, en zoals Jeff al heeft aangegeven staan alleen Litouwen en Cyprus nog boven ons. Zelfs Zweden staat nu onder Nederland. Kortom, afgezien van Litouwen en Cyprus is het aantal besmettingen in elk land binnen de EU lager dan in Nederland, maar het reisadvies blijft voor veel landen op oranje omdat ze wel boven die 150 besmettingen per 100.000 inwoners staan.
Zou het niet veel beter zijn te vergelijken met onze eigen score? Als een ander land daar onder zit, is het besmettingsrisico er dus niet hoger dan in Nederland, dus zou reizen gewoon mogelijk moeten zijn. Uiteraard kun je bepaalde regio's die pieken wel uitsluiten, maar veel zijn dat er niet.
Hoe is het uit te leggen dat ik in Luxemburg, met 333,65 besmettingen per 100.000 inwoners, van de Luxemburgers zonder test welkom ben, maar de Nederlandse regering mij afraadt naar Luxemburg te reizen omdat het aantal besmettingen boven de 150 per 100.000 inwoners ligt, terwijl we in Nederland ongeveer 70% meer besmettingen hebben dan in Luxemburg... Kan iemand mij uitleggen waarom het onwenselijk is dat ik een weekendje naar Luxemburg ga, maar waarom ik wel gerust een weekendje in Amsterdam of Rotterdam mag doorbrengen?

-
- 2x5 autosnelweg
Op 19 mei gaat Bonaire ook naar geel reisadvies.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- stadsweg
Wat ik hier bijzonder wrang aan vind is dat men jarenlang heeft gepropageerd om vooral over de grens te wonen / werken, of bijv. een tijdje in het buitenland te studeren, iig een leven op te bouwen omdat de grens fysiek gezien toch niet meer zou bestaan. In het kader van één Europa zou dat allemaal geen probleem meer moeten vormen.Coen Tunnel schreef: ↑wo 12 mei 2021, 21:55 We leven in één EU, waarbij landen weliswaar eigen regels kunnen stellen. Maar dat is niet veel anders dan de VS, waar mensen gewoon tussen staten konden en kunnen reizen.
Reisbeperkingen zijn niet de heilige graal en zeker binnen Europa zijn ze nauwelijks effectief om het virus te beteugelen, maar is de sociale en economische impact wel groot. Vooral mensen in grensstreken worden bovengemiddeld zwaar getroffen. Er wordt gedaan alsof de grens sluiten de verspreiding van het virus kan vertragen, terwijl dat niet zo is. In het nieuwe systeem met reisadviezen mag je straks wel reizen naar een land met minder dan 150 besmettingen per 100.000 inwoners.
Maar we hebben gezien dat binnen enkele weken (dagen?) dat hele principe overboord werd gegooid en alle grenzen (fysiek of qua regelgeving) zijn gesloten, dan wel het reizen over de grens met enorme obstakels gepaard gaat.
Door juist het bovengenoemde beleid om het pan-Europese gedachtegoed te stimuleren zijn er veel mensen die zich ook verder van de grens hebben gevestigd of een gedeelte van hun leven over een grens heen verplaatst. En die trappen nu opeens in een val waarin het reizen onmogelijk (of moeilijk) is gemaakt, waardoor een deel van hun leven inmiddels bijna anderhalf jaar steeds weer buiten bereik komt te liggen.
In de rest van je post geef je terecht aan dat risico's weinig afhankelijk zijn van de afstand die je aflegt, maar eerder van hoe je jezelf gedraagt en welke regels er op de reisbestemming heersen (of dat nu de volgende grote stad is, of twee landen verderop).
-
- 4x5 autosnelweg
Dat kan niemand, en die muppets in Den Haag al helemaal niet. Dat door dit soort flauwekul mensen maling hebben aan dit soort (reis)adviezen is meer dan logisch. Daarom is het gewoon begrijpelijk dat iedereen maar hewoon zijn of haar eigen plan trekt en daar naar handelt. Als je maar je reis of vakantie hebt naar je eigen zin, dat is het belangrijksteCoen Tunnel schreef: ↑wo 12 mei 2021, 21:55 Kan iemand mij uitleggen waarom het onwenselijk is dat ik een weekendje naar Luxemburg ga, maar waarom ik wel gerust een weekendje in Amsterdam of Rotterdam mag doorbrengen?![]()

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Vreemd, in dit artikel van rtl nieuws staat dat Nederland nu op 270 besmettingen per 100.000 inwoners zit. (zelfs Duitsland heeft met 274 /100.000 meer besmettingen, volgens dit artikel) Volgens mij zoals hier ook in dit topic besproken, ligt dit toch veel hoger?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... elijkheden

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... elijkheden
Touren is rough so you got to be tough
-
- expressweg
Volgens het coronadashboard zitten we nu op 37,9 positieve testen per 100.000 inwoners per dag. Dat is dus 265,3 per 100.000 inwoners per week en klopt dus.
Alleen zie je dat het artikel voor andere landen het aantal positieve testen per 2 weken gebruikt. Dan moet je dat voor Nederland ook doen, maar iemand heeft daar een fout gemaakt.
Alleen zie je dat het artikel voor andere landen het aantal positieve testen per 2 weken gebruikt. Dan moet je dat voor Nederland ook doen, maar iemand heeft daar een fout gemaakt.
-
- autoweg
Volgens dit bericht op basis van lokale bronnen de overige eilanden ook

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... saba-groen
-
- 4x5 autosnelweg
De Jonge ligt weer eens dwars bij mensen die willen reizen, nu weer bij het gele vaccinatieboekje dat gewoon internationaal erkend en gebruikt kan worden, maar niet voor De Jonge. Ofwel hij vindt het terecht dat sommige GGD-ers weigeren dit in het boekje te vermelden.
Als we op die app moeten wachten, wat de Jonge dus wil, dan gaat er niemand ergens heen vóór de kerst (ik geloof echt niet dat dit voor die tijd goed geregeld wordt).
Ik zie gewoon een verkapte poging om gevaccineerde mensen toch thuis te houden.
Als we op die app moeten wachten, wat de Jonge dus wil, dan gaat er niemand ergens heen vóór de kerst (ik geloof echt niet dat dit voor die tijd goed geregeld wordt).
Ik zie gewoon een verkapte poging om gevaccineerde mensen toch thuis te houden.
De Rijksoverheid zelf denkt er echter heel anders over, namelijk dat informatie over de prik gewoon toegevoegd mag worden.NOS schreef: De Jonge tegen coronaprik in het gele vaccinatieboekje
Minister De Jonge vindt niet dat GGD's de coronavaccinatie moeten noteren in het gele vaccinatieboekje. Het vaccinatieboekje is een bewijs waar vaccinaties opgenomen kunnen worden, zoals de gele koorts of hepatitis A en B. Uitgeverij SDU zegt dat het een internationaal bewijs is en dat de coronavaccinatie eenvoudig toegevoegd zou kunnen worden. Dit zou handig kunnen zijn voor Nederlanders die op vakantie gaan nu het Europese vaccinatiebewijs nog niet bestaat.
Sommige GGD's blijken echter niet altijd bereid te zijn om de prik ook op te schrijven in het meegenomen boekje. Minister De Jonge steunt die aanpak. Hij zegt dat het gele vaccinatieboekje geen internationale status heeft en dat het "niet bruikbaar" is. Ook zou het te veel extra werk opleveren voor de GGD-medewerkers. Hij adviseert iedereen om de meegegeven vaccinatiekaart goed te bewaren en mee te nemen.
De PvdA snapt de opstelling van De Jonge niet. PvdA-Kamerlid Kuiken vreest dat mensen bij de grens in de problemen komen als ze hun vaccinatiebewijs niet hebben bewaard. De Jonge wil wachten tot er een centrale registratie geregeld is, dan kan een vaccinatiebewijs op een telefoon worden ingeladen. "Het moet echt via een app", aldus de minister. De centrale registratie is nog niet op orde, omdat regionale systemen nog niet aan elkaar gekoppeld zijn.
Rijksoverheid schreef: Bevestiging na elke prik
U krijgt na elke prik een bevestiging van de inenting. Hierop staan gegevens als het soort vaccin dat u heeft gekregen. Ook als u 2 prikken krijgt, ontvangt u na elke prik een bevestiging op papier.
Bevestiging in geel vaccinatieboekje
Heeft u een geel vaccinatieboekje? Dan kan de bevestiging van de prik tegen corona ook in dit boekje als u dat wilt.
De bevestiging op papier of in het gele boekje geldt niet als bewijs voor vaccinatie tegen het coronavirus.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Nederland raadt je deze reis ook binnen Nederland af. Zodra je op weg gaat zie je de DRIP borden aan de snelweg met "Blijf zo veel mogelijk thuis" en "Vermijd onnodige reizen". Die boodschap lijkt me vrij duidelijk, ook voor muppets...Palance schreef: ↑do 13 mei 2021, 8:22Dat kan niemand, en die muppets in Den Haag al helemaal niet. Dat door dit soort flauwekul mensen maling hebben aan dit soort (reis)adviezen is meer dan logisch. Daarom is het gewoon begrijpelijk dat iedereen maar hewoon zijn of haar eigen plan trekt en daar naar handelt. Als je maar je reis of vakantie hebt naar je eigen zin, dat is het belangrijksteCoen Tunnel schreef: ↑wo 12 mei 2021, 21:55 Kan iemand mij uitleggen waarom het onwenselijk is dat ik een weekendje naar Luxemburg ga, maar waarom ik wel gerust een weekendje in Amsterdam of Rotterdam mag doorbrengen?![]()
![]()
Dat een grens een virtuele lijn is waardoor opeens heel veel dingen anders zijn die dat niet hadden hoeven zijn is een algemeen gegeven (behalve bij een natuurlijke barrière als een gebergte)
-
- autoweg
Ik ben komende week aan de beurt en ik neem mijn gele boekje mee. Als ze niet willen maar een hoop stampij maken en ze bovenstaande bericht van de overheid onder de neus douwen. Maar heb nog geen berichten gezien dat de GGD in Amsterdam ook weigert. Ben benieuwd
-
- verkeersader
Wel dubbel om te lezen dat De jonge zegt dat je je vaccinatie kaart mee kan nemen voor bewijs van vaccinatie, maar het rivm zegt dat die kaart niet geld als bewijs voor vacinatie..?
Daarnaast vraag ik mij sterk af of ze die kaart uberhaupt zouden accepteren als je gecontroleerd word. Ik werk in de ouderenzorg en heb in februari al mijn tweede prik gehad. Die kaart heb ik dus al een tijdje, maar die ziet er erg simpel uit. Ik denk dat ze daar echt niks mee kunnen, want zoiets kan ook heel makkelijk worden nagemaakt.

Daarnaast vraag ik mij sterk af of ze die kaart uberhaupt zouden accepteren als je gecontroleerd word. Ik werk in de ouderenzorg en heb in februari al mijn tweede prik gehad. Die kaart heb ik dus al een tijdje, maar die ziet er erg simpel uit. Ik denk dat ze daar echt niks mee kunnen, want zoiets kan ook heel makkelijk worden nagemaakt.
Touren is rough so you got to be tough
-
- Voorzitter
De boodschap die door het kabinet wordt verkondigd is om thuis te blijven bij klachten. Want men vertelt wel doodleuk wat je moet doen als je binnen Nederland reist, en dat is niet aan banden gelegd. Er zijn recentelijk allerlei Fieldlab- en Testen voor Toegang-evenementen georganiseerd, dus blijkbaar vindt men het prima dat je binnen Nederland reist en wordt het niet meer afgeraden om binnen het land zelf te reizen. Ik meen dat niet al te lang geleden de boodschap ook gewijzigd is van "blijf thuis" naar "blijf thuis bij gezondheidsklachten".
Dat er op DRIP's al dik een jaar dezelfde tekst staat, tja.
Binnen Nederland zijn er formeel nog geen documenten die gelden als vaccinatiebewijs, en door de gebrekkige registratie zal dat ook nog wel een tijd duren. Dat had er overigens eind maart al moeten zijn, nadat eerder al eind januari was genoemd, maar het is nu erg stil rond dit onderwerp en er is nog geen enkel zicht op wanneer het er wel is: RIVM: 'vaccinatiebewijs' is pas eind maart te downloaden, niet eind januaribrytje008 schreef: ↑do 13 mei 2021, 13:30 Wel dubbel om te lezen dat De jonge zegt dat je je vaccinatie kaart mee kan nemen voor bewijs van vaccinatie, maar het rivm zegt dat die kaart niet geld als bewijs voor vacinatie..?![]()
Nu creëert De Jonge, al dan niet opzettelijk, onduidelijkheid over de status van het gele boekje. Vooropgesteld is: het gele boekje is een internationaal erkend document, geadviseerd door de WHO, zelfs De Jonges eigen ministerie van VWS erkent het. Het wordt gebruikt voor de registratie van (reizigers)vaccinaties en is het enige erkende document waarmee je kan aantonen dat je bv. voor gele koorts bent ingeënt. Dat is de meest gangbare verplichte vaccinatie, vooral voor landen in Afrika en Zuid-Amerika. Maar ook andere vaccinaties kunnen in zo'n boekje worden geregistreerd. Voor mijzelf heb ik naast de inenting tegen gele koorts ook mijn inentingen DTP en Hepatitis A+B in het boekje geregistreerd.
Wat betreft een bewijs voor coronavaccinatie is het zo dat er momenteel Europees, laat staan wereldwijd, nog geen afspraken zijn. Maar er zijn landen die het in het gele boekje registreren, en er zijn zeker ook landen die een registratie in het gele boekje als vaccinatiebewijs accepteren. In sommige landen is een vaccinatiebewijs in het gele boekje voldoende om bij aankomst niet in quarantaine te hoeven gaan, geen testverplichting te hebben, en wellicht zelfs meer dingen te mogen. Kortom: waar het in Nederland inderdaad niet als bewijs dient, doet de registratie van de coronavaccinatie in het gele boekje dat in het buitenland wel degelijk.
De onwil van De Jonge om te stimuleren dat de GGD en andere instellingen de vaccinaties in het gele boekje gaan registreren zorgt ervoor dat veel Nederlanders die een reis naar het buitenland maken, nu of in de komende maanden (jaren?), essentieel of niet, hun vaccinatie niet afdoende kunnen aantonen. Het kaartje dat je anders krijgt bij de GGD stelt niet veel voor en je wordt geacht zelf je naam en datum in te vullen: welk buitenland zal dat als afdoende bewijs accepteren? Een registratie met de juiste stickertjes, een stempel en een handtekening van de GGD in het gele boekje is veel duidelijker en betrouwbaarder.
Zolang er geen andere wereldwijd erkende methode is om coronavaccinatie aan te tonen (en de vraag is of die er ooit komt, want gaan ze in pak 'm beet Bolivia, Bangladesh of Burkina Faso een QR-code van een app accepteren als je daar de grens passeert?), verdient het aanbeveling het in het gele boekje te registreren. Ook al wordt dat binnen Nederland niet erkend: als het niet wordt gedaan wordt het Nederlanders die naar het buitenland reizen nodeloos moeilijk gemaakt, en in het ergste geval worden ze op hoge kosten gejaagd voor testen of verplichte quarantaine, die met een simpele registratie in het gele boekje voorkomen hadden kunnen worden.
Ik kan dit niet anders zien als een stap van minister De Jonge om het internationale reizen door Nederlanders verder te frustreren. En dat De Jonge zei dat het gele boekje geen internationale status heeft is natuurlijk aperte onzin, een leugen. Juist hij, als minister van VWS, zou weten dat het gele boekje wel degelijk een internationaal erkende status heeft.
Daarnaast gaat De Jonge lijnrecht in tegen de richtlijn van het RIVM. Zie hoofdstuk 10.6: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-1 ... egistratie
-
- 4x5 autosnelweg
Er zijn ook DRIPs met “Blijf in Nederland”, dat dus het “Blijf thuis” tegenspreekt.
Ik voel me dus niet geroepen om thuis te blijven. Ik zou niet weten waarom.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg
In Duitsland kan je voor minder dan €100 al een vervalst vaccinatiebewijs kopen, en blijkbaar is de handel hierin dermate groot dat de Duitse politie het allemaal niet meer kan bijhouden. Oorzaak lijkt te liggen in het feit dat bepaalde groepen nog niet gevaccineerd kunnen worden, maar de lockdown wel weer langzaam afgebouwd gaat worden.brytje008 schreef: ↑do 13 mei 2021, 13:30 Wel dubbel om te lezen dat De jonge zegt dat je je vaccinatie kaart mee kan nemen voor bewijs van vaccinatie, maar het rivm zegt dat die kaart niet geld als bewijs voor vacinatie..?![]()
-
- expressweg
Die heb ik deze week zien wijzigen in de boodschap voor de vakantieganger met aanhanger/caravan.
Zelfs de laatste/eerste DRIP op de A15 toont dit. (Rondom Rozenburg)
-
- 2x2 autosnelweg
In Duitsland schijnt het illegaal te zijn om een PCR test voor minder dan 128 euro aan te bieden:
https://www.mdr.de/nachrichten/deutschl ... f-100.html
In einem aktuellen Beschluss wurde bereits einem Testzentrum untersagt, den PCR-Test unter 128 Euro anzubieten. Bei Zuwiderhandlung drohen eine Geldstrafe von 250.000 Euro und im Wiederholungsfall bis zu zwei Jahre Ordnungshaft.