"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Sibren schreef: ↑do 06 mei 2021, 21:32
Twee kanten van dezelfde wegversmalling (Friesestraatweg, Groningen).
Ik ben in Boskoop ook eentje tegengekomen die ondersteboven hangt:
Palance schreef: ↑do 13 mei 2021, 16:03
Is dit niet Duits?
Dat klopt inderdaad:
En ik was vandaag in Grave om iets op te halen en toen kwam ik dit tegen: Verkeersborden en zelfs een lichtbak die waarschuwt voor blinden!
Er zit geen gebouw in de buurt zo ver ik weet waar alleen maar blinden wonen...
Keer niet om maar ga altijd vooruit. Blijf vooruit gaan op de goede weg.
RVV1966 Fan schreef: ↑do 13 mei 2021, 18:44
En ik was vandaag in Grave om iets op te halen en toen kwam ik dit tegen: Verkeersborden en zelfs een lichtbak die waarschuwt voor blinden!
Er zit geen gebouw in de buurt zo ver ik weet waar alleen maar blinden wonen...
Ik kwam daar vroeger wel vaker. Ik meen dat we deze situatie wel vaker besproken hebben omdat er vroeger een hing met onderbord 'blinden'. Wat suggereert dat de blinden voor gevaar zorgen.
Edit: hm, ik kijk nu terug naar 2009 en toen was het ook al een . Ik zal wel abuis zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Veel E01's, met onderbord "Rijbaan" terwijl E01 sowieso natuurlijk alleen voor de rijbaan geldt
Iets verder een C01 met als onderbord een bus. Nou had ik in m'n hoofd dat je met een onderbord alleen uitsluitingen kon maken, en niet andersom?
Daarbij rechts een stopbord, zonder stopstreep. Dat leek me ook een ongewone situatie.
En vanaf de andere kant van het viaduct een B04 met een pijl eronder naar links
Robonus schreef: ↑vr 21 mei 2021, 8:30Iets verder een C01 met als onderbord een bus. Nou had ik in m'n hoofd dat je met een onderbord alleen uitsluitingen kon maken, en niet andersom?
Artikel 67
1 Onder verkeersborden aangebrachte onderborden kunnen inhouden:
b.ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Talisman schreef: ↑di 25 mei 2021, 0:47
Want ja, waarom zou je ook nog de betekenis van officiële verkeersborden leren, als je die betekenis ook kunt uitleggen met uitlegbordjes...
Ik vermoed inderdaad weer een gevalletje 'onecht eenrichtingverkeer'. Ik ben er nog steeds voor om dat gewoon met een veel simpeler bord weer te geven, namelijk 'verboden rechtdoor te rijden' ; dus de verbodsequivalent van
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Misschien gewoon eens tijd voor wat minder nodeloze regeltjes ? Zal het nu echt zo druk zijn in zo'n woonstraatje dat je inrijden van één kant wel moet willen verbieden ?
Rene schreef: ↑di 25 mei 2021, 15:52
Misschien gewoon eens tijd voor wat minder nodeloze regeltjes ? Zal het nu echt zo druk zijn in zo'n woonstraatje dat je inrijden van één kant wel moet willen verbieden ?
Volgens mij is het weggetje dusdanig smal dat je geen ander voertuig wilt tegenkomen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Dit is ook zo'n straatje waarvoor je een stuk om moet rijden om de straat via de legale ingang in te rijden.
Als je dan op het stuk woont naast dat bord.. begrijp ik wel dat je hetzelfde doet als wat die Corsa heeft gedaan op de streetview beelden.
Bovendien, dat onderbord... inrijden met de fiets is toch nog steeds toegestaan
Rene schreef: ↑di 25 mei 2021, 15:52
Zeker ook omdat het van niks naar nergens loopt. Met die huizen daar heb je een m.v.t. van 40 ofzo?... En dan gaan we zo moeilijk lopen doen. Lost niks op en kost een hoop zinloze borden...