Afbeelding

Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Noisecontrollers
zandpaadje

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Noisecontrollers » za 15 mei 2021, 0:21

mvalkenburg schreef: vr 14 mei 2021, 23:10 Dus voor het gemak is de betekenis van de kleurcodering maar weer op de schop gegooid?
Dat blijkt, ik ben het spoor bijster :rofl2:
Ik dacht dat quarantaine automatisch oranje bekende, maar blijkbaar niet dus.
Ben benieuwd trouwens of er morgen nog meer landen buiten Europa op geel gaan (behalve de Antillen dan)...

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » za 15 mei 2021, 9:36

Thailand en Rwanda staan op geel. Hoewel ik vermoed dat er nu niet massaal reizen naar dat laatste land geboekt zullen gaan worden.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 15 mei 2021, 10:31

De volledige lijst:
Geel: Finland, Ierland, Malta, Portugal (inclusief de Azoren en Madeira), de Noord-Egeïsche eilanden, Zuid-Egeïsche eilanden, Ionische eilanden, de Balearen en Canarische Eilanden, Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Rwanda en Thailand.

Groen: Saba en Sint-Eustatius.

Ik zat me nog eens te bedenken waarom het kleurcodesysteem is veranderd. Ik denk dat dat gedaan is omdat nu inreizend grote gevolgen heeft, vanwege wijziging van de wet. Als je in Nederland in quarantaine moet, en een hoge boete kan krijgen, dan weegt dat waarschijnlijk veel zwaarder voor de Nederlandse overheid.
Maar het blijft nog steeds onhandig dat ze het systeem hebben aangepast.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

paolie
expressweg

Bericht door paolie » za 15 mei 2021, 11:48

^^ Quarantaine en testverplichtingen zijn inmiddels het nieuwe normaal. Daar hoeft niet meer voor gewaarschuwd te worden....

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » za 15 mei 2021, 12:00

^^ Daarom snap ik dat algemene blije geleuter in de media ook niet, zo veel vrolijker word ik hier niet van. Al kon je naar deze landen zonder al deze verplichtingen dan had ik die blijdschap beter begrepen, maar met deze situatie niet. Oke.. het is gelukkig weer 'iets' maar ook niet meer dan dat.
Touren is rough so you got to be tough

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » za 15 mei 2021, 12:05

^^ Het is een begin. Bijna overal in Europa dalen de besmettingen nu, waardoor Nederland steeds meer landen op groen of geel gaat zetten. In Nederland dalen de besmettingen ook weer, waardoor steeds meer andere landen Nederland op groen of geel gaan zetten. Ik denk dat de situatie er over een maand stukken beter uit zal zien.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 15 mei 2021, 13:17

Willem schreef: za 15 mei 2021, 9:36 Thailand en Rwanda staan op geel. Hoewel ik vermoed dat er nu niet massaal reizen naar dat laatste land geboekt zullen gaan worden.
In de jaren voor corona was het anders wel een opkomende toeristische bestemming in Afrika. Klein, schoon, goed toegankelijk en veiliger dan veel andere landen in het midden van Afrika. Nu het één van de weinige gele landen buiten Europa is, en met maximaal 1 dag quarantaine na aankomst, kan het voor sommige mensen een interessante bestemming zijn.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 16 mei 2021, 9:04

Australië kun je voorlopig wel vergeten
AD schreef: Australië houdt vast aan de plannen om het land pas midden volgend jaar te heropenen voor de rest van de wereld. Tot medio juni 2022 blijft Australië dus niet toegankelijk voor bijvoorbeeld toeristen. Maar ook internationale studenten en seizoenarbeiders zijn niet welkom.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » zo 16 mei 2021, 10:43

Ik zag gister op de A73 en A2 dat ze de drips hebben aangepast. Er staat nu : Terug uit het buitenland? Check het reisadvies (kan net even iets anders zijn kan het me niet heel precies meer herinneren) Het was natuurlijk altijd : Terug uit een oranje gebied? ga 10 dagen in quarantaine.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 16 mei 2021, 13:44

Om nog even verder te gana op die DRIP's refereer ik nog even aan deze post van enkele dagen geleden:
exroosje schreef: do 13 mei 2021, 13:11
Palance schreef: do 13 mei 2021, 8:22
Coen Tunnel schreef: wo 12 mei 2021, 21:55 Kan iemand mij uitleggen waarom het onwenselijk is dat ik een weekendje naar Luxemburg ga, maar waarom ik wel gerust een weekendje in Amsterdam of Rotterdam mag doorbrengen? :dontknow:
Dat kan niemand, en die muppets in Den Haag al helemaal niet. Dat door dit soort flauwekul mensen maling hebben aan dit soort (reis)adviezen is meer dan logisch. Daarom is het gewoon begrijpelijk dat iedereen maar hewoon zijn of haar eigen plan trekt en daar naar handelt. Als je maar je reis of vakantie hebt naar je eigen zin, dat is het belangrijkste :top:
Nederland raadt je deze reis ook binnen Nederland af. Zodra je op weg gaat zie je de DRIP borden aan de snelweg met "Blijf zo veel mogelijk thuis" en "Vermijd onnodige reizen". Die boodschap lijkt me vrij duidelijk, ook voor muppets...
Ik heb er gisteren bij een reis naar Limburg (en weer terug) op gelet, maar deze teksten kwam ik nergens tegen. Het was alleen nog maar "Vermijd drukke plekken". Ofwel, reizen binnen Nederland is niet langer afgeraden.

Maar wee je gebeente als je het waagt om naar België of Luxemburg te gaan, dat wordt ten zeerste afgeraden en wie het wel doet wordt geacht bij thuiskomst in quarantaine te gaan, ook al is de situatie in België en Luxemburg een stuk beter dan in Nederland. :hamertjetik:

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » zo 16 mei 2021, 14:11

^^ Het is inderdaad belachelijk dat je bijna als een crimineel wordt gezien als je de grens overgaat, maar wel lekker met ze alle in de supermarkt mag zijn. Het ergste vind ik nog dat 'doorsnee' mensen hier ook in meegaan. Als ik aan collega's vertel dat ik even de grens ben overgegaan wordt je echt met zo,n afkeurende blik aangekeken.. gevolgd door het bekende cliché, Blijf lekker in Nederland want dat is ook een prachtig land.. :facepalm: :booooos: :geenlach:

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 16 mei 2021, 17:55

Ach, ik heb wat tijd doorgebracht op het prachtige Walcheren (en ja, zo heb ik het afgelopen jaar toch best wat ontdekt in eigen land) en dan zie je daar toch behoorlijk wat Duitsers en Belgen. Die moeten officieel ook in quarantaine, maar ik heb bepaald niet het idee dat dat wordt nageleefd. Lokaal weet men uiteraard ook hoe belangrijk het is voor de economie van de regio dat er ook een gezonde hoeveelheid Duitsers komt in mei (het zijn er wel minder dan normaal, maar redelijk gecompenseerd door extra Nederlanders, vertelt men mij), dus we zitten met de vrij hypocriete situatie dat we buitenlandse autotoeristen eigenlijk niets opleggen en Nederlandse autotoeristen van alles voorhouden maar ook zonder het echt af te dwingen.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » zo 16 mei 2021, 17:57

Ik was vrijdag in Venlo en daar was het zeer druk in de winkelstraten en op de terrassen en het was bijna uitsluitend Duits wat ik hoorde. Ook in de vrijwel volle parkeergarage had een meerderheid van de kentekens een Duitse plaat. In Roermond een soortgelijk beeld als ik de beelden op TV mag geloven.
Laatst gewijzigd door Rein op zo 16 mei 2021, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » zo 16 mei 2021, 17:59

Net terug van een weekendje vakantiepark in Winterswijk. Letterlijk honderden Duitsers op dat park. Aan mondkapjes deed daar trouwens ook helemaal niemand, gasten niet en personeel al helemaal niet. Het leek wel bijna normaal 😉

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 16 mei 2021, 18:00

En zo zie je maar dat die verplichte testen voor Nederlanders die het lef willen hebben om even de grens over te gaan totaal geen zin hebben: ‘Wij’ brengen het virus nu niet naar Duitsland, maar ze komen het zelf halen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Davy
expressweg

Bericht door Davy » zo 16 mei 2021, 18:07

Ik trek mij van die adviezen ook niets meer aan hoor. Ik heb sinds dat reisverbod weg is ondertussen alweer diverse dagtripjes in België gereden (ik ben allang blij dat België nu redelijk normaal toegankelijk is). Ik tank gewoon over de grens, doe er bepaalde boodschappen en bezoek mijn ouders. Dat sommigen dit dan "asociaal" vinden boeit mij echt niet...
Ik overweeg in Juni ook een weekend Luxemburg, ook al is dat tegen die tijd nog oranje. Ze stoppen dat reisadvies voor mijn part maar op een plek waar de zon nooit schijnt.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » zo 16 mei 2021, 18:12

^^ En dat formulier ook, de overheid heeft er écht geen noodzaak aan waar ik me bevond en met wie in de Schengenzone.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 16 mei 2021, 19:16

Er is toch geen formulier meer nodig als je Belgiē in wil reizen?

Autosnelwegen.net

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 16 mei 2021, 19:24

Wel voor verblijven langer dan 48 uur.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » zo 16 mei 2021, 23:05

Palance schreef: zo 16 mei 2021, 9:04 Australië kun je voorlopig wel vergeten
AD schreef: Australië houdt vast aan de plannen om het land pas midden volgend jaar te heropenen voor de rest van de wereld. Tot medio juni 2022 blijft Australië dus niet toegankelijk voor bijvoorbeeld toeristen. Maar ook internationale studenten en seizoenarbeiders zijn niet welkom.
Gewoon niet meer heen gaan, ook als het volgend jaar misschien een keer wel mag.
Natuurlijk, voor de mensen die er een belang hebben daar ligt het wat anders.
Laat ze maar merken.. dat er geen toeristen komen, door die belachelijke restricties.

Hetzelfde met landen die nu al om toeristen zitten te 'springen'..
Ga er niet heen.. in Griekenland heb je binnen en buiten een mondkapje op nodig.. :nuts:

Is mijn mening. Ik begrijp dat bij velen hier de drang tot een verblijf in het buitenland groot is. Ga je gang. Vreemd blijft het wel, vind ik. Landen die 'open' gaan voor toeristen maar toch ook weer niet helemaal zorgeloos.

mvalkenburg
autoweg

Bericht door mvalkenburg » zo 16 mei 2021, 23:21

En Griekenland bezoeken klinkt leuk maar is het niet, want ook als gevaccineerde moet je “even” die test doen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -vliegtuig

Want alle zorgvuldigheid ten spijt is ons vaccinatie”bewijs” geen bewijs.

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » zo 16 mei 2021, 23:43

^^ En ondertussen blijft de media maar vrolijk verkondigen dat je als gevaccineerde daar heen kan met een bewijs. Leuk hoor zolang er geen officieel bewijs is. Ik word soms ook wel heel erg moe van de media die dit soort artikelen maar de wereld in blijven slingeren, terwijl ze zelf ook donders goed weten dat je er geen r**t aan hebt. Maar goed alles voor de views..

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 mei 2021, 6:04

mvalkenburg schreef: zo 16 mei 2021, 23:21 En Griekenland bezoeken klinkt leuk maar is het niet, want ook als gevaccineerde moet je “even” die test doen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -vliegtuig

Want alle zorgvuldigheid ten spijt is ons vaccinatie”bewijs” geen bewijs.
Juist dit gedoe zou men heel simpel kunnen voorkomen door de vaccinaties in het gele boekje te registreren, want dat accepteren de Grieken (en inmiddels aardig wat andere landen) wel als bewijs. De weigering van de GGD om dat te doen kost vakantiegangers gewoon veel geld voor nodeloze tests.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 mei 2021, 7:23

Durashift schreef: zo 16 mei 2021, 23:05Hetzelfde met landen die nu al om toeristen zitten te 'springen'..
Ga er niet heen.. in Griekenland heb je binnen en buiten een mondkapje op nodig.. :nuts:

Is mijn mening. Ik begrijp dat bij velen hier de drang tot een verblijf in het buitenland groot is. Ga je gang. Vreemd blijft het wel, vind ik. Landen die 'open' gaan voor toeristen maar toch ook weer niet helemaal zorgeloos.
Helemaal zorgeloos is het nog nergens omdat de hele wereld getroffen is door deze situatie, maar er zijn ook heus wel landen waar een vakantie min of meer normaal kan. Ik was drie weken geleden in Kroatië en daar zijn de regels vergelijkbaar met zoals ze nu in Nederland zijn, zelfs nog iets soepeler. Mondkapje alleen binnen nodig, terrassen tot 20:00 uur open, restaurants in hotels open voor hotelgasten, het was er prima toeven en je kon er goed vakantie vieren.

Wie nergens verplicht een mondkapje wil dragen kan altijd nog Zweden overwegen, waar een mondkapje slechts in een beperkt aantal situaties wordt aanbevolen, maar niet verplicht is.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 17 mei 2021, 8:06

Coen Tunnel schreef: ma 17 mei 2021, 6:04 Juist dit gedoe zou men heel simpel kunnen voorkomen door de vaccinaties in het gele boekje te registreren, want dat accepteren de Grieken (en inmiddels aardig wat andere landen) wel als bewijs. De weigering van de GGD om dat te doen kost vakantiegangers gewoon veel geld voor nodeloze tests.
Plus dat de Jonge rondbazuint dat het geen internationaal erkend document is. Gelukkig is die app dat wel :emo: (al bestaat die nog niet eens).

Fijn, die overheid die willens en wetens fakenews verspreidt over dat gele boekje. En dan toch maar afvragen waar het wantrouwen vandaan komt m.b.t. deze crisis.

En ondertussen is, ongetwijfeld onder druk van de Jonge, de tekst van de Rijksoverheid even stiekem aangepast.

13 mei 2021
Bevestiging in geel vaccinatieboekje
Heeft u een geel vaccinatieboekje? Dan kan de bevestiging van de prik tegen corona ook in dit boekje als u dat wilt.
De bevestiging op papier of in het gele boekje geldt niet als bewijs voor vaccinatie tegen het coronavirus.
Nu:
Bevestiging in geel vaccinatieboekje
Heeft u een geel vaccinatieboekje? Dan kunt u als u dat wilt de bevestiging zelf invoegen of bewaren in dit boekje. Er zijn momenteel geen internationale afspraken over het gele boekje als COVID-19 vaccinatiebewijs, maar voor uw eigen administratie kan het handig zijn om uw registratiekaartje in het gele boekje in te voegen samen met uw andere vaccins. Meer informatie over de status van het gele boekje vindt u in de 'Beleidslijn Gele Boekje' op de website van GGD-GHOR.

Autosnelwegen.net

de_Aristocraat
dorpsstraat

Bericht door de_Aristocraat » ma 17 mei 2021, 8:13

brytje008 schreef: zo 16 mei 2021, 14:11 ^^ Het is inderdaad belachelijk dat je bijna als een crimineel wordt gezien als je de grens overgaat, maar wel lekker met ze alle in de supermarkt mag zijn. Het ergste vind ik nog dat 'doorsnee' mensen hier ook in meegaan. Als ik aan collega's vertel dat ik even de grens ben overgegaan wordt je echt met zo,n afkeurende blik aangekeken.. gevolgd door het bekende cliché, Blijf lekker in Nederland want dat is ook een prachtig land.. :facepalm: :booooos: :geenlach:
Voor veel mensen (en blijkbaar ook voor overheden) bestaat de wereld alleen uit de kleine cirkel waaruit ze zelf komen. Dus wonen, werken en de sociale contacten allemaal redelijk in de buurt (straal van 20 / 30 kilometer?) en alles buiten die cirkel is al "ver weg". Dus over de grens gaan ziet men dan snel als "vakantie" of "recreatie", en dan krijg je dit soort ellende.

De wereld van mensen die wonen / werken in het buitenland (over grotere afstanden, maar ook voor grenswerkers) bestaat voor de brede massa helemaal niet. In dat geval komt (toegegeven, qua afstand extreem voorbeeld) de situatie van mijn personal trainer mij voor de geest. Die man heeft een Nederlandse vrouw, maar zijn vader (met gebrekkige gezondheid) woont in Nieuw-Zeeland. Die heeft hij inmiddels al meer dan anderhalf jaar niet meer gezien (anders ging hij elk jaar daar voor een aantal weken heen), en het is maar de vraag wanneer (en of) ze elkaar weer gaan zien.

Enfin, zo zijn er ontelbaar veel gevallen te bedenken waar dit soort internationale verbanden spelen, maar die voor de grote massa blijkbaar niet lijken te bestaan. Dat beperkte wereldbeeld van veel mensen stoot mij zo voor de borst. :(
Volvo XC40 T5 (10/2020)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 mei 2021, 8:20

Palance schreef: ma 17 mei 2021, 8:06En ondertussen is, ongetwijfeld onder druk van de Jonge, de tekst van de Rijksoverheid even stiekem aangepast.
De richtlijnen van het RIVM zijn overigens nog steeds hetzelfde, dus tot zover heeft de lange arm van De Jonge (nog) niet gereikt: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-1 ... egistratie
10.6 Registratie van vaccinatiegegevens
Als deelnemers door de GGD worden gevaccineerd ontvangen ze als vaccinatiebevestiging een brief uit het registratiesysteem van de GGD met daarop alle relevante informatie: datum toegediende vaccinatie, productnaam, batchnummer vaccin en een url die linkt naar de bijsluiter. Deze brief kan in het gele vaccinatieboekje bewaard worden.

Aan de andere uitvoerende organisaties worden papieren registratiekaarten specifiek voor de coronavaccinaties geleverd. Gevaccineerde deelnemers krijgen na vaccinatie een registratiekaart uitgereikt, voorzien van de vaccinatiedatum (ingevuld door uitvoerende), de productnaam, het batchnummer en een url die linkt naar de bijsluiter. Het RIVM levert stickers voor productnaam, batchnummer vaccin en url. De stickers worden door de uitvoerende organisatie op de registratiekaarten geplakt. De naam en geboortedatum kan de cliënt zelf thuis invullen op de daarvoor aangegeven plek. De deelnemer kan ook zelf het eigen gele vaccinatieboekje meenemen. Dan worden de stickers daarin geplakt.
Palance schreef: ma 17 mei 2021, 8:06Plus dat de Jonge rondbazuint dat het geen internationaal erkend document is. Gelukkig is die app dat wel :emo: (al bestaat die nog niet eens).

Fijn, die overheid die willens en wetens fakenews verspreidt over dat gele boekje. En dan toch maar afvragen waar het wantrouwen vandaan komt m.b.t. deze crisis.
Wat is erkenning? Nederland heeft ervoor gekozen om een bijschrijving in het gele boekje inderdaad (nog) niet te erkennen als bewijs van inenting, maar andere landen doen dat wel. Algehele internationale erkenning is er inderdaad nog niet, maar vooralsnog is er geen ander middel dat beter als bewijs kan dienen dan het gele boekje. Een app in EU-verband is waardeloos als je buiten de EU bent, laat staan dat men aan landsgrenzen in Afrika, Azië of Latijns-Amerika altijd de mogelijkheden heeft om QR-codes te scannen, als er überhaupt al een internetverbinding is.

Het is wel zo dat de WHO adviseert om de inentingen tegen het coronavirus op te nemen in het gele boekje.

Ik vind het dan ook zeer merkwaardig dat De Jonge (en in zijn kielzog de GGD) ingaan tegen de richtlijnen van het RIVM én de WHO met betrekking tot registratie in het gele boekje, en ook niet de lijn volgen die andere Europese landen, waaronder Duitsland en Oostenrijk, aanhouden.

De reden die de GGD aangeeft om niet in het gele boekje te registreren is overigens ook twijfelachtig:
De GGD’en plaatsen geen aanvullende aantekening in de vorm van een stempel of handtekening als registratie in het Gele Boekje in het kader van efficiëncy, zeker gezien de verder opschaling naar 2 miljoen vaccinaties per week.
Die registratiekaartjes invullen die nu worden gebruikt kost ook tijd. Bovendien werkt het ongelijkheid in de hand. De mensen die eerder zijn ingeënt en dus wel beide vaccinaties hebben bijgeschreven in het gele boekje hebben hier een voordeel van bij het internationale reizen. Waarom wordt anderen datzelfde voordeel niet gegund? Ik heb daar toch net zoveel recht op? Bovendien loopt men het risico dat er internationaal geen consensus komt over wat als vaccinatiebewijs acceptabel is en dat mensen op een later moment alsnog hun vaccinaties in het gele boekje geregistreerd moeten hebben.

Als het al zoveel tijd kost en ten koste gaat van de efficiëncy, laat ze dan een paar administratieve krachten aannemen. Er kan een miljard naar testen voor Fieldlabs en Testen voor Toegang, maar voor enkele tientallen miljoenen had je én elke Nederlander die het nog niet had gratis kunnen voorzien van een geel boekje, én wat extra administratieve krachten aan kunnen nemen om het stempelen, stickers plakken en bijschrijven in het gele boekje te regelen. Daar hadden Nederlanders véél meer aan gehad.

de_Aristocraat
dorpsstraat

Bericht door de_Aristocraat » ma 17 mei 2021, 8:24

Rein schreef: zo 16 mei 2021, 17:57 Ik was vrijdag in Venlo en daar was het zeer druk in de winkelstraten en op de terrassen en het was bijna uitsluitend Duits wat ik hoorde. Ook in de vrijwel volle parkeergarage had een meerderheid van de kentekens een Duitse plaat. In Roermond een soortgelijk beeld als ik de beelden op TV mag geloven.
Maar wat ik mij dan afvraag is of deze mensen allemaal negatief getest zijn, of dat ze het er maar op wagen niet gecontroleerd worden aan de grens (door de Duitse politie). Volgens de media staan ze regelmatig aan de grens te controleren, maar die grote hoeveelheid Duitsers (die ik ook vaker in Nederland zie) verbaasd mij toch - ook gezien de Duitse maatregelen die een stuk strenger zijn dan hier.
Volvo XC40 T5 (10/2020)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)

paolie
expressweg

Bericht door paolie » ma 17 mei 2021, 9:00

paolie schreef: do 15 apr 2021, 16:07
Coen Tunnel schreef: do 15 apr 2021, 15:46
de_Aristocraat schreef: do 15 apr 2021, 14:54Zelf vind ik het ook prima om een vaccinatie ergens anders te halen, ben een beetje jaloers hoe het bijv. in de VS gaat, dat je bij de supermarkt ook een vaccinatie kunt krijgen. Alleen vraag ik mij af of als je bijv. in Servië een vaccinatie krijgt, het bewijs wat je daarvan krijgt, ook in Nederland zal worden geaccepteerd. Iedereen gebruikt op dit moment een eigen standaard als bewijs van vaccinatie, en dan ligt natuurlijk het risico op de loer dat er een levendige zwarte handel ontstaat in valse (buitenlandse) vaccinatiebewijzen, omdat niet-gevaccineerden op een gegeven moment ook weer willen meedoen in de maatschappij.
In Nederland kun je je vaccinatie laten registreren in het welbekende gele vaccinatieboekje, en dat is een wereldwijd geaccepteerd document.
Hahaha. Dat stamt nog uit het tijdperk dat vaccineren vooral voor jezelf van belang was. En iedereen die nooit naar andere werelddelen is gevlogen, heeft niet eens zo'n boekje. De echt belangrijke vaccinaties (BMR, DKTP etc) staan er niet eens in.
Dat gele boekje is natuurlijk een lachertje voor vervalsers, en zoals het er nu naar uitziet, krijgen gevaccineerden simpelweg meer rechten dan niet gevaccineerden, dus gaat de waarde van dat document behoorlijk stijgen. En daarmee de kans op fraude. Voor het covid-vaccin gaat er gegarandeerd een ander document komen.
Tsja, deze hele klucht met het gele boekje was natuurlijk weer voorspelbaar.....

de_Aristocraat
dorpsstraat

Bericht door de_Aristocraat » ma 17 mei 2021, 9:05

Ach ja, je kunt in Duitsland momenteel gewoon een geel boekje met de benodigde stempels gewoon kopen (uiteraard vals), binnen een paar dagen zit deze in je brievenbus: https://www.zeit.de/gesellschaft/2021-0 ... hwarzmarkt
Volvo XC40 T5 (10/2020)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)