[N050] Hattemerbroek - Emmeloord
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [N050] Hattemerbroek - Emmeloord
Nogal vaak wordt zoiets afgedaan met 'valt buiten de scope van het project'.
-
- woonerf
Ik heb ook bij de N307 in de schriftelijke inspraak gesuggereerd om op het stuk tussen de N50 en Roggebot direct 2x2 neer te leggen i.p.v. 2x1. Het antwoord was "dat kost meer onderhoudskosten". Dat argument moet je nu dus al op voorhand afvangen... 

-
- verkeersader
Het enige wat wel eens wil veranderen is een paar meter extra geluidsscherm, een extra reptielentunneltje hier en daar of een vleermuisscherm
Maar ik ga het proberen, kleine moeite om een inspraakreactie te geven. Zal proberen de onderhoudskosten teniet te doen

Maar ik ga het proberen, kleine moeite om een inspraakreactie te geven. Zal proberen de onderhoudskosten teniet te doen

-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- verkeersader

Een dergelijk punt minder is wellicht ook minder milieu belastend. Zie vaak genoeg mensen vlak voor het invoegpunt nog straalgas geven, lekker nog wat extra stikstof erbij

-
- 2x2 autosnelweg
Dan is de scope van het project verkeerd gelegd.
In het algemeen een wat makkelijk antwoord, in gevallen zoals deze moeilijk uit te leggen dat een opdrachtgever voor zichzelf een excuus creëert om niet te kiezen voor een voor de hand liggende aansluiting op een aangrenzend wegdeel.
-
- Moderator
Ik ben eens langs het Reevediep gefietst. Het viaduct van de N50 is hier al in 2010 aangelegd en is voorbereid op autosnelweg-profiel. Het viaduct is 36 meter breed. Eigenlijk zijn het twee viaducten tegen elkaar aan, op gedeelde brugpijlers.

N50 Reevediep 01 by European Roads, on Flickr
Rechts de brug van de Hanzelijn.

N50 Reevediep 03 by European Roads, on Flickr

N50 Reevediep 04 by European Roads, on Flickr

N50 Reevediep 06 by European Roads, on Flickr

N50 Reevediep 01 by European Roads, on Flickr

N50 Reevediep 04 by European Roads, on Flickr

N50 Reevediep 06 by European Roads, on Flickr
-
- 2x3 autosnelweg
Een super-two fietspad.Chris schreef: ↑do 01 apr 2021, 17:07
-
- expressweg

Waarschijnlijk eerder 2 aparte rijsporen voor het werkverkeer (onderhoud en inspectie).
-
- Moderator
Dat klopt, maar het is ook vrij toegankelijk als fietspad. Die aan de noordzijde van het Reevediep is een betonnen fietspad op volwaardige breedte, aan de zuidzijde zijn dit deels deze twee sporen.
-
- Moderator
De voortgangsrapportage Tracéwetplichtige projecten 2de helft 2020: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... helft-2020
Hierin staat dat het ontwerp-tracébesluit in Q1 2021 vastgesteld zou moeten worden. De peildatum van de rapportage is 31 december 2020. Aangezien Q1 al verstreken is zal het ontwerp-tracébesluit dan wel snel volgen. Een definitief tracébesluit volgt volgens planning in Q4 2021.
Hierin staat dat het ontwerp-tracébesluit in Q1 2021 vastgesteld zou moeten worden. De peildatum van de rapportage is 31 december 2020. Aangezien Q1 al verstreken is zal het ontwerp-tracébesluit dan wel snel volgen. Een definitief tracébesluit volgt volgens planning in Q4 2021.
-
- 2x3 autosnelweg
Wat ik niet goed begrijp is dat ook voor een gewone verbreding een hele procedure doorlopen moet worden. Dat kost veel extra tijd en geld.
Inspraak is een groot goed en daar wil ik ook niet aan tornen, maar de procedure voor een wegverbreding kan mijns inziens een heel stuk sneller afgewikkeld worden. De te verbreden weg ligt er al, er komt alleen een reepje asfalt van zeg 3,50 meter breed naast. Soms zelfs in de middenberm. Daar is toch niet zo'n tijdrovende procedure voor nodig?
Of zie ik het te simpel?
Inspraak is een groot goed en daar wil ik ook niet aan tornen, maar de procedure voor een wegverbreding kan mijns inziens een heel stuk sneller afgewikkeld worden. De te verbreden weg ligt er al, er komt alleen een reepje asfalt van zeg 3,50 meter breed naast. Soms zelfs in de middenberm. Daar is toch niet zo'n tijdrovende procedure voor nodig?
Of zie ik het te simpel?
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x3 autosnelweg
Jazeker, voor een wegverbreding dient een procedure doorlopen te worden: klik hier voor achtergronden.
-
- Voorzitter
Er komt hier een tweede rijbaan naast. De weg wordt tussen Kampen en Kampen-Zuid van 1x2 naar 2x2 verdubbeld. Dat is wel wat meer dan een reepje asfalt van 3,5 meter breed. Een deel van de huidige geluidswal moet worden afgegraven (want de verbreding komt aan de kant van de stad) en enkele viaducten moeten ook aangepast worden.Hajo schreef: ↑wo 21 apr 2021, 8:27 Wat ik niet goed begrijp is dat ook voor een gewone verbreding een hele procedure doorlopen moet worden. Dat kost veel extra tijd en geld.
Of zie ik het te simpel?
Op Streetview de huidige situatie, rechts komt dus de tweede rijbaan.
-
- Moderator
De skyline van de N50 is dit voorjaar bij het knooppunt Hattemerbroek gewijzigd met de bouw van 4 windturbines van 150 meter hoog.

Windmolenpark Hattemerbroek 09 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 11 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 17 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 19 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 09 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 11 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 17 by European Roads, on Flickr

Windmolenpark Hattemerbroek 19 by European Roads, on Flickr
-
- Voorzitter

-
- 4x5 autosnelweg
OMG, gaan we die dingen nu ook van die pluizige namen geven?
Er komen er ook 3 bij het Vaanplein. Ik ga alvast broeden op namen. En die worden echt niet zo schattig als die hierboven

Er komen er ook 3 bij het Vaanplein. Ik ga alvast broeden op namen. En die worden echt niet zo schattig als die hierboven

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Niet geheel toevallig in deze regio hoor, maar (behalve peace) 'geloof hoop en liefde' komt uit de Bijbel.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.
-
- Voorzitter
De initiatiefnemer voor dit windmolenpark komt uit de regio en je zit daar op de bible belt. De Stentor had een aardig artikeltje over die namen: Bouwer Jan zet boodschap in top van zijn windmolens bij Hattemerbroek: ‘Dit wens ik iedereen toe’ (premiumartikel, indien nodig openen in incognitomodus).
De initiatiefnemer dacht in eerste instantie aan teksten als o.a. "Jezus Leeft" en "God is groot" op de windmolens, maar het zijn dus "Faith", "Hope", "Love" en "Peace" geworden.
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Windmolen Vaanplein I 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
Maar "faith" is eerder "vertrouwen" en hoeft niet Christelijk te zijn.petervdveen schreef: ↑di 18 mei 2021, 7:38 Niet geheel toevallig in deze regio hoor, maar (behalve peace) 'geloof hoop en liefde' komt uit de Bijbel.
Ik moest eerder denken aan John Lennon. En die was niet bepaald Christelijk ("Imagine there's no heaven").

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik had bij deze namen ook eerder idee dat het uit de hippie-wereld komt dan dat het Bijbels zou moeten zijn.

Een molen met die naam kun je beter hiernaast plaatsenCoen Tunnel schreef: ↑di 18 mei 2021, 7:43 De initiatiefnemer dacht in eerste instantie aan teksten als o.a. "Jezus Leeft"

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Voorzitter
Euhm, de bijbelse uitdrukking "geloof, hoop en liefde" kent men in Engelstalige landen letterlijk als "faith, hope and love"...harry schreef: ↑di 18 mei 2021, 12:37Maar "faith" is eerder "vertrouwen" en hoeft niet Christelijk te zijn.petervdveen schreef: ↑di 18 mei 2021, 7:38 Niet geheel toevallig in deze regio hoor, maar (behalve peace) 'geloof hoop en liefde' komt uit de Bijbel.
1 Korintiërs 13 (of 1 Corinthians 13 in een Engelse versie).
So now faith, hope, and love abide, these three; but the greatest of these is love.
-
- dorpsstraat
En 'faith' hierPalance schreef: ↑di 18 mei 2021, 12:46 Ik had bij deze namen ook eerder idee dat het uit de hippie-wereld komt dan dat het Bijbels zou moeten zijn.Een molen met die naam kun je beter hiernaast plaatsenCoen Tunnel schreef: ↑di 18 mei 2021, 7:43 De initiatiefnemer dacht in eerste instantie aan teksten als o.a. "Jezus Leeft"![]()
Laatst gewijzigd door King_Grey op di 18 mei 2021, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Voorzitter

-
- autoweg
-
- Moderator
Sinds wanneer is Engels de voertaal van de Bible Belt? Oh wacht...
En de pleuris zou uitbreken als je elders een paar windmolens vernoemt naar iets islamitisch, maar dit moet allemaal maar wel gewoon kunnen.
En de pleuris zou uitbreken als je elders een paar windmolens vernoemt naar iets islamitisch, maar dit moet allemaal maar wel gewoon kunnen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x5 autosnelweg
Precies. Knooppunt Hattemerbroek I is een veel betere naamSinds wanneer is Engels de voertaal van de Bible Belt? Oh wacht...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
Geloof is faith , maar niet alle faith is geloof.Coen Tunnel schreef: ↑di 18 mei 2021, 14:17Euhm, de bijbelse uitdrukking "geloof, hoop en liefde" kent men in Engelstalige landen letterlijk als "faith, hope and love"...
En waar is de piece gebleven? Give piece a chance!
De genoemde kreten zijn net zo islamitisch als dat ze christelijk zijn.Wouter N14 schreef: ↑di 18 mei 2021, 19:57 En de pleuris zou uitbreken als je elders een paar windmolens vernoemt naar iets islamitisch, maar dit moet allemaal maar wel gewoon kunnen.
Religies hebben niet het alleenrecht op deze algemene begrippen.
Het knooppunt zelf wordt binnenkort Knotpoint Gothimtheretrousers.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.