Lokaal wegennieuws

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Steptimer » zo 02 mei 2021, 20:54

Niet alleen de N257 maar ook de N659(Oesterdam). :facepalm:
Het CDA en de VVD gaven aan ook bezorgd te zijn dat de snelheid op de Oesterdam wordt teruggebracht naar 80 kilometer per uur. van der Maas erkende dat ook gedacht wordt aan het op termijn terugbrengen van de snelheid op de Oesterdam van 100 naar 80 kilometer. :geenlach:
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/minuut ... ~afe6c30f/

Ik weet zeker dat het overgrote deel van de weggebruikers(woon-werkverkeer) helemaal niet zitten te wachten op de afwaardering van zowel de N257 als de N659.
De provincie Zeeland heeft helaas meerdere oude autowegen afgewaardeerd zoals delen van de N57, N59 en de minder bekende N666.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Chrysa » zo 02 mei 2021, 20:56

Hoe vaak gaat er gecontroleerd worden? :dyn_hyp:

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Jeff » zo 02 mei 2021, 21:09

^^ Weinig buiten het zomerseizoen, is mijn ervaring.
Punt alleen is: Hoe ga je de boel inhalen?
Elders in Zeeland was men al niet vies van rijbaanversmalling naar 7,2M (van 3,25 naar 3 meter per rijstrook), het neerleggen van kleine varkensruggen en niet te vergeten: Rotondes.

(Vliegen op z'n Pools over de rotonde kan een optie zijn. Of je het na de landing nog zo grappig vindt, geen idee :hap: )

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Chrysa » zo 02 mei 2021, 21:13

Die kleine varkensruggen worden toch al niet meer toegepast? Ik kan me herinneren van de provinciale wegen op Zeeuws-Vlaanderen dat die dingen juist weer weggehaald werden na klachten van hulpdiensten. Een rotonde zie ik ook zo snel nog niet gebeuren, dan ben je ook een aardig deel van je besparing weer kwijt.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Durashift » wo 05 mei 2021, 0:56

Mark schreef: zo 05 jul 2020, 14:03
Mark schreef: wo 03 mei 2017, 9:41 Tricht krijgt kennelijk een noordelijke randweg van zo'n 2 kilometer, tussen de Middelweg en de Lingedijk (aantakkend bij De Twee Morgen). Dit blijkt uit het ontwerptracébesluit van Spooromgeving Geldermalsen (waarbij twee overwegen in Tricht zullen worden vervangen door tunneltjes en een extra spoor komt voor de lijn richting Gorinchem).
De het tunneltje in de Lingedijk is vandaag geopend (en hiermee de overweg gesloten). De tunnel voor de nieuwe randweg is dit weekend ingeschoven (nieuws ProRail).
Tunnel(tje) is nu weer afgesloten, zag ik vandaag. Ik was verbaasd dat de boel aan de Buurmalsen kant open lag..
Wat blijkt:
(..)We gaan de huidige bocht aan de Buurmalsen zijde ruimer maken zodat de bocht flauwer wordt en de helling minder steil. Met name het fietsverkeer krijgt hiermee een veiliger route. (..)
https://delingensealliantie.nl/28-april ... lingedijk/

Naar mijn Idee was de bocht aan de westelijke kant (dus die van Tricht zeg maar) juist krapper/venijniger. Zit ook kort op de flauwe bocht naar links waar je bijna geen doorkijk in hebt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Chris » do 20 mei 2021, 13:59

Het buitengebied in Salland.

RTV Oost: Gemeente wil sluipverkeer bij Schoonheten halt toeroepen: acht kilometer weg op de schop

Voor vrachtwagens en busjes moet het een stuk minder aantrekkelijk worden om binnendoor van Raalte naar Nieuw Heeten te rijden. Daarom is de gemeente van plan om acht kilometer weg van de Schoonhetenseweg en de Portlanderdijk aan te pakken. Het asfalt is in slechte staat en aan vervanging toe, klinkers moeten de lange lanen een statiger uitstraling geven.

De weg ziet er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag mij af of hier echt zoveel sluipverkeer is, of dat dit gewoon bestemmingsverkeer is naar de boerderijen. Grote 40 tonners hebben nogal eens een bestemming bij een boerderij, de foto bij het artikel laat ook precies zo'n type vrachtwagen zien. Het is niet logisch dat vrachtverkeer naar het bedrijventerrein van Raalte helemaal over deze wegen gaat rijden terwijl er gewoon een goede GOW-80 beschikbaar is (de N332).

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door PeterSchoeber » do 20 mei 2021, 15:18

^^ Ik ben bang dat gemeentelijke beleidsmakers, en ambtenaren, wel eens vergeten dat er aan zo'n weg bestemmingen kunnen liggen die om wat voor redenen dan ook met een vrachtauto moeten worden bezocht voor het afleveren of ophalen van goederen. Zoals Chris al schrijft geloof ik niet dat er een grote vrachtwagen deze weg als sluipweg zal gebruiken.

Meten is weten, laat ze eerst maar eens een goede verkeerstelling uitvoeren.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Egbert » do 20 mei 2021, 15:19


klinkers moeten de lange lanen een statiger uitstraling geven.
:nuts: Een klinkerweg is na een jaar al zover gedegradeerd dat je niet met goed fatsoen harder dan 30 kunt. Maar goed, dat is misschien ook wel de bedoeling.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Wouter N14 » do 20 mei 2021, 18:55

PeterSchoeber schreef: do 20 mei 2021, 15:18 ^^ Ik ben bang dat gemeentelijke beleidsmakers, en ambtenaren, wel eens vergeten
Gelieve niet alles over één kam te scheren :idea:

Gelieve wel even het artikel te lezen :idea:
De lange lanen bevatten kilometers lange rechte wegen. Om die smaller te laten voelen, wordt het asfalt deels vervangen door klinkers. “Twee stroken asfalt of beton en in het midden klinkers.”
Dat maakt het niet meteen tot een fantastisch plan, maar toch.

Hier ben ik dan wel benieuwd naar wat ze bedoelen:
Om hard rijden nog minder aantrekkelijk te maken op de nieuwe weg, bestaat het plan om op kruisingen zuilen te plaatsen. Ook komen er mogelijk ‘groene’ middenbermen, zodat automobilisten gedwongen zachter moeten gaan rijden.
Al met al straalt er wel de nodige naïviteit vanaf.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Egbert » do 20 mei 2021, 20:32

Wouter N14 schreef: do 20 mei 2021, 18:55
Gelieve wel even het artikel te lezen :idea:
De lange lanen bevatten kilometers lange rechte wegen. Om die smaller te laten voelen, wordt het asfalt deels vervangen door klinkers. “Twee stroken asfalt of beton en in het midden klinkers.”
Dat maakt het niet meteen tot een fantastisch plan, maar toch.
Dat ken ik nog van vroeger. Maar dan waren het twee stroken beton met zand ertussen. Dat deed je dan in de pampa op plekken waar toch nooit iemand kwam.
Om dat nu als een verbetering op de oude situatie te gaan presenteren...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Wouter N14 » do 20 mei 2021, 21:49

Lijkt qua profiel dan een beetje op de Vlaardingse Broekpolderweg, al ligt daar de nadruk op de fietser.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Durashift » wo 26 mei 2021, 23:32

Omwonenden van het outletcenter in Roermond zijn de overlast van auto's zat.
(..) Burgemeester Rianne Donders van Roermond zegt geen oplossing te hebben voor de overlast die wordt veroorzaakt door koopjesjagers die het outletcentrum in haar stad willen bezoeken. Omwonenden zijn de drukte zat en willen dat de gemeente ingrijpt.

"Wij kunnen zelf op drukke momenten het dorp niet in of uit. Mensen zijn onvriendelijk en onze parkeerplekken worden gebruikt, vaak door auto's met buitenlandse kentekens", vertelt Charlotte van Dijk-Pieters. Zij is voorzitter van het Dorpscomité Leeuwen, een plaatsje met 1100 inwoners in de gemeente Roermond pal naast het outletcentrum. Namens inwoners van het dorp trekt zij nu aan de bel.

"Op Hemelvaartsdag hebben we een uur lang geteld hoeveel auto's er door Leeuwen reden: dat waren 261 auto's. We proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan, maar we ervaren de overlast aan den lijve. Door de feestdagen en voorjaarsvakanties, in combinatie met de coronamaatregelen, is er een enorme koopwoede ontstaan."(..)
https://nos.nl/artikel/2382460-burgemee ... t-roermond


Als je dat filmpje kijkt.. bizar druk voor coronatijd. Het is dat iedereen in zijn eigen cocon zit.. waren deze mensen te voet.. was het al lang afgesloten wegens 'te druk'.. denk ik.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 8:55

Ik snap ook echt niet waarom je zo lang in een file blijft staan. Bij dit soort extreme drukte zou ik direct omkeren. En bij verwachte extreme drukte zou ik niet eens gaan rijden.

Overigens snap ik niet waarom er niet ingegrepen zou kunnen worden in dat dorp voor wat betreft foutparkeerders: Gewoon flink schrijven en/of wielklemmen gebruiken als het om buitenlandse kentekens gaat. Er is altijd een weg, maar er moet wel een wil zijn.
En als ik een eigen oprit zou hebben waar zomaar iemand gaat staan, dan zou ik zeker wielklemmen gebruiken (want eigen terrein). Of een bevriend takelbedrijf bellen en een wagen laten wegslepen om hem ergens ver buiten het dorp neer te zetten.

Dat dorp ligt trouwens nog best een stuk lopen van het Outlet vandaan. En een P-zonebord als dit had ik nog niet eerder gezien
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Piles » do 27 mei 2021, 9:06

Palance schreef: do 27 mei 2021, 8:55 En als ik een eigen oprit zou hebben waar zomaar iemand gaat staan, dan zou ik zeker wielklemmen gebruiken (want eigen terrein).
https://www.dumpert.nl/item/8110803_a15e4f29 :lol: :top:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 9:11

Ja, zoiets dus :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Chris » do 27 mei 2021, 9:36

Het probleem met de Outlet was kennelijk dat er veel minder voertuigen dan normaal werden toegelaten. Dat zorgde voor veel langere wachtrijen dan gebruikelijk en ook dat mensen dan maar elders gingen parkeren.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 9:54

Ik wil daar ook nog wel weer eens heen, maar dan wordt het in de ochtend op een door-de-weekse dag en zeker geen weekend/feestdag bij mooi weer. Je kan zelf ook wel verzinnen dat het op die dagen niet verstandig is om drukke plekken op te zoeken. Niet zozeer vanwege corona, maar omdat je geheid niet de enige bent die met de auto naar een outlet/dierentuin/strand/pretpark wil.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door waldo79 » do 27 mei 2021, 10:27

Voor binnenlandse bezoekers een schrale troost - het station ligt op loopafstand (zo'n 10 à 15 minuten).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Palance » do 27 mei 2021, 10:30

Dan wordt het tijd voor een Outletexpress vanuit Duitse steden naar Roermond. Even nog wat extra sporen aanleggen :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Giuseppe » do 27 mei 2021, 10:44

Was er niet zo’n spoorlijn die naar Dalheim loopt😉

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door de_Aristocraat » do 27 mei 2021, 10:58

Of een extra trein inleggen via Venlo (met zo'n heerlijke BR218 ervoor, die dan uiteraard Nederland niet in mag, maar dat nemen we maar even voor lief). :top:

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door PeterSchoeber » do 27 mei 2021, 11:22

Giuseppe schreef: do 27 mei 2021, 10:44 Was er niet zo’n spoorlijn die naar Dalheim loopt😉
Die spoorlijn naar Dalheim, onderdeel van de zogenaamde IJzerenrijn, ligt er nog steeds zij het dat AntiRail in Roermond het aansluit wissel heeft verwijderd. Voor de rest ligt de lijn er nog grotendeels, of helemaal, maar is sterk overwoekerd. Heropenen zou in principe mogelijk moeten zijn maar dat mag niet van de milieumaffia die zich met hand en tand verzet tegen de eventuele heropening van de IJzerenrijn. Van hetzelfde laken en pak aan de andere zijde van de IJzerenrijn in ons land waar men faliekant tegen de mogelijke heropening is van het oude baanvak tussen Weert en Neerpelt voor grensoverschrijdend personenverkeer per trein.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Hajo » do 27 mei 2021, 11:42

^^ Hoezo? Waarom is men daar faliekant tegen? :?

Het is openbaar vervoer, milieuvriendelijk, kan grote stromen mensen aan, haalt veel verkeer van de weg aldus milieuclubs, kortom: een win-win situatie lijkt mij. Helemaal voor de anti-auto en milieu lobby.

Of heeft het iets met geluidsoverlast te maken?

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Egbert » do 27 mei 2021, 11:57

Hajo schreef: do 27 mei 2021, 11:42 ^^ Hoezo? Waarom is men daar faliekant tegen? :?

Het is openbaar vervoer, milieuvriendelijk, kan grote stromen mensen aan, haalt veel verkeer van de weg aldus milieuclubs, kortom: een win-win situatie lijkt mij. Helemaal voor de anti-auto en milieu lobby.
Hij. Rijdt. Door. Een. Natuur. Gebied! Dus de hele milieulobby staat op hun achterste poten. Er zullen daar vast wel wat zeldzame plantjes en diertjes zijn die door het rijden van een trein ruw verstoord en uitgeroeid worden.

Er rijdt trouwens al een bus van Heinsberg naar Roermond. In het begin als luxe Limburgliner tot het outletcenter, daarna als gewone bus en inmiddels al 1,5 jaar niet meer tot het outletcenter maar tot het station.
Klaarblijkelijk wordt die dus ook niet veel gebruikt door het koopvolk. Dat komt van verder denk ik.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Vinny » zo 30 mei 2021, 9:25

De Duitsers zouden hun 19e eeuwse zon- en feestdagenwet kunnen herzien, zodat ze gewoon in hun eigen land kunnen winkelen. Lijkt me een stuk zinvoller :)

Is het vrachtwagenfileprobleem aan de grens ook grotendeels opgelost. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Jeff » zo 30 mei 2021, 12:26

De zondag is daar net zo'n zware pil als een landelijk Tempolimit (volgens de politiek)
Het beeld aan onze zijde van de grens is nogal veelzeggend, check.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door captain007 » ma 31 mei 2021, 16:43

Egbert schreef: do 27 mei 2021, 11:57 Er rijdt trouwens al een bus van Heinsberg naar Roermond. In het begin als luxe Limburgliner tot het outletcenter, daarna als gewone bus en inmiddels al 1,5 jaar niet meer tot het outletcenter maar tot het station.
Klaarblijkelijk wordt die dus ook niet veel gebruikt door het koopvolk. Dat komt van verder denk ik.
Als je een beetje naar de kentekens kijkt dan komt het van wat verder uit het roergebied ja. Eigenlijk het hele roergebied wel. Pre-corona zaten ze jaarlijks op 8,4 miljoen bezoekers waarvan het merendeel toch wel uit Duitsland zal komen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door duikgek89 » ma 31 mei 2021, 20:39

Palance schreef: do 27 mei 2021, 8:55 En als ik een eigen oprit zou hebben waar zomaar iemand gaat staan, dan zou ik zeker wielklemmen gebruiken (want eigen terrein). Of een bevriend takelbedrijf bellen en een wagen laten wegslepen om hem ergens ver buiten het dorp neer te zetten.
Of de Ulm methode: Bordje "parkeren €80" per begonnen uur ophangen.

https://www.augsburger-allgemeine.de/ne ... 69882.html

En dan gewoon klemzetten en pas weg laten rijden na betaling.

Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakke en Rotterdam

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Thom » vr 04 jun 2021, 15:01

Al sinds januari j.l. geldt er op de Slaakbrug N257 een snelheidsbeperking van :A1-50: i.c.m. :J38: in afwachting van herstellingswerkzaamheden aan de westelijke voegovergang. De brug is 10-11-12 mei dicht geweest, maar de borden staan er nog steeds. Er lijkt ook nog niks aan de voegovergang gedaan te zijn. RWS hult zich verder in stilzwijgen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Chris » ma 07 jun 2021, 15:48

Er is een nieuwe brug geopend in Booneschans (Groningen). Dit ligt op de weg van Klein-Ulsda (wie kent het niet) naar Bad Nieuweschans, bijna op de grens met Duitsland.

De brug overspant het B.L. Tijdenskanaal, onderdeel van een kanalenstelsel van Ter Apel naar de Eems-Dollart.

De oude brug was een ophaalbrug, de nieuwe brug is een iets hogere vaste brug.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/824674/N ... or-verkeer

De oude brug:
Afbeelding

De nieuwe brug:
Afbeelding

Plaats reactie