Gezien op een ander forum, waarschijnlijk in Berlijn.
Moderator: Moderatoren
Dachschaden betekent trouwens zoiets van 'er zit een steekje los' (mentale problemen), naast de betekenis van 'dakschade'.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... sprakelijk(..) Als woningeigenaar ben je sinds 2007 niet meer verplicht om de stoep en oprit sneeuwvrij te houden. De stoep is eigendom van de gemeente en die heeft een inspanningsverplichting voor het vrij maken van wegen en paden. Elke gemeente heeft een zorgplicht en daarom een zogeheten ‘gladheidsbestrijdingsplan’. Hierin staat dat de gemeente moet zorgen voor een goede en veilige staat van onder andere autowegen, fietspaden en busbanen. (..)
Als al het geld moet gaan naar projecten die in één keer 100% duurder uitvallen...
Er zijn meer landen in de hoogste risicocategorie, maar dat zijn geen directe buurlanden (zie lijst hieronder). België en Nederland zitten twee risico-categorieën lager.
Dat is ook mijn ervaring. Ook een keer bij een Duitser in de auto gezeten die dan weer 120 reed en dan weer 150. Op mijn vraag waarom hij de cruise control niet gebruikte, zei hij dat het verkeer zich daar nooit voor leent; hij vond het een zinloze uitvinding. Niet dat dat ene voorbeeld representatief is, maar het past wel in het beeld dat Chris hierboven schetste...
Wellicht zijn het subtiele pogingen tot flirtenChris schreef: ↑di 01 jun 2021, 8:40 Het viel mij op dat Duitsers vaak helemaal geen snelheid kunnen aanhouden op de Autobahn. Ik rij zoveel mogelijk op de cruise control en dus de hele tijd dezelfde snelheid, en had best vaak dat mensen mij inhalen, vertragen, ik hun weer inhaal, zij mij weer, ik hun weer, etc. Soms wel 4 keer achter elkaar. Het viel mij wel op dat dit bijna altijd vrouwen zijn die zo rijden.
Gevoelsmatig heb ik hier in Nederland meer last van, maar dat kan er ook aan liggen dat de snelheidsverschillen in Nederland lager liggen, en ik in Duitsland dit soort dromers sneller voorbij ben.Chris schreef: ↑di 01 jun 2021, 8:40 Het viel mij op dat Duitsers vaak helemaal geen snelheid kunnen aanhouden op de Autobahn. Ik rij zoveel mogelijk op de cruise control en dus de hele tijd dezelfde snelheid, en had best vaak dat mensen mij inhalen, vertragen, ik hun weer inhaal, zij mij weer, ik hun weer, etc. Soms wel 4 keer achter elkaar. Het viel mij wel op dat dit bijna altijd vrouwen zijn die zo rijden.