[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » di 01 jun 2021, 8:30

duikgek89 schreef:Als je al die moeite doet, in een land waar die ruimte er doorgaans best is zonder teveel gedoe met het terrein, dan vind ik dat je inhalen moet faciliteren. Juist om die frustraties te voorkomen en juist om mensen lekker ontspannen te laten rijden. Dat betekent niet dat je over de volledige lengte overal moet kunnen inhalen, maar regelmatig een veilige mogelijkheid moet mijns inziens wel
Dat is dus precies wat de provincie beoogt met die gedeeltelijke verdubbeling van de N34. Vooral ook gezien de lengte van de weg en de relatief grote hoeveelheid verkeer die langere delen van de weg rijdt. Plus het feit dat de Q-liners met T100-bussen inhalend een betere dienstregeling kunnen rijden.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 01 jun 2021, 8:34

Geisterfahrer schreef:maar wat mij betreft mag de hele N34 een inhaalverbod krijgen. Graag zo spoedig mogelijk stukjes verdubbelen, maar tot die tijd een verbod.

[...]

Gezien de ravage op de N34 bij Borger en de ligging in een flauwe bocht lijkt een mislukte inhaalactie met een “treintje” auto’s mij de meest waarschijnlijke oorzaak. Wellicht is één van de auto’s op hoge snelheid uitgeweken een stukje het talud op, en dus ook weer naar beneden. Daar lijken de sporen meer op.
Op relatief veel plekken màg je inhalen, maar bij Borger juist niet. Dus daarmee had dit ongeluk niet voorkomen kunnen worden.

Overigens vind ik wel dat de inhaalverboden en inhaalmogelijkheden op de N34 niet goed verdeeld zijn. Te vaak is er een inhaalverbod waar je prima zicht hebt, terwijl inhalen is toegestaan op een aantal plaatsen waar voldoende zicht ontbreekt.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 01 jun 2021, 12:36

IIVQ schreef: ma 31 mei 2021, 22:43waarna ze voor je invoegen en je de komende 30 km achter deze zit - die daarmee dus zo'n 3 seconden éérder op hun eindbestemming zijn.
Als ik in het buitenland rijd, heb ik meestal alle tijd.
Het gaat me dan om het rijgenot: een half uur achter een vrachtwagen rijden rijdt niet lekker en je hebt minder mooi uitzicht op het landschap.

Wat dat betreft heb ik juist graag dat auto's mij inhalen en achter de vrachtwagen blijven zitten. Dan heb ik een grotere afstand tot die vrachtwagen, geen achterligger in mijn kofferbak en een veel mooier uitzicht!

On-topic: waar ik "buitenland" schrijf, bedoel ik ook Drenthe :) en dus ook de N34.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » di 01 jun 2021, 12:38

sven_engelen schreef: di 01 jun 2021, 2:48 Maar het wegbeeld in een TC is geen normaal wegbeeld en al helemaal geen veiliger wegbeeld.

Ligt er aan of de maximumsnelheid op de betreffende weg geloofwaardig is. En dat is bijvoorbeeld op het 2x5-gedeelte van de A2 dus niet het geval. Mensen willen daar eigenlijk harder rijden en de weg is daar ook prima geschikt voor maar ja, die TC. En dan gaat het irritaties opwekken wanneer weggebuikers net onder de max gaan rijden uit angst voor een bon. En omdat linksplakken op bredere snelwegen al een kwaal is ga je daar ook meer aan ergeren.

Maar een TC op bijvoorbeeld de N34 zou denk ik weer minder irritaties opwekken omdat je op zo'n type weg eigenlijk ook niet veel harder wil of kan rijden. 100 km/u is op zo'n weg dan ook veel geloofwaardiger. Obstakels zijn dan wel voertuigen die langzamer rijden, veelal omdat ze wettelijk niet harder mogen.
Maar de onveilgheid komt dan niet door een TC maar omdat er een veel minder veilige optie is om ze voorbij te gaan, inhalen via de strook voor tegemoedkomend verkeer.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 01 jun 2021, 18:40

Toch denk ik dat een Vmax van 90 op enkelbaans autowegen (en 110 op dubbelbaans) beter is. Het neemt namelijk het gevoel van noodzaak tot het inhalen van vrachtwagens weg, zonder dat je het slome '80-gevoel' hebt. En het is eigenlijk raar dat je op een weg met tegenverkeer even hard mag als op een weg zonder. Daarom wat mij betreft 110 voor 2x2 autowegen, zodat daar comfortabel (dus met voldoende snelheidsverschil) vrachtverkeer wel ingehaald kan worden.

Overigens vermoed ik, dat als de N34 gedeeltelijk verdubbeld wordt, er (afhankelijk van de verdeling van de dubbelbaans delen) op de delen waar nu nog mag worden ingehaald een inhaalverbod gaat gelden, omdat je verderop immers veilig kunt gaan inhalen. Tenzij alleen Gasselte - Gieten verdubbeld gaat worden natuurlijk, dan worden de intervallen wel erg groot.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 01 jun 2021, 22:11

IIVQ schreef: di 01 jun 2021, 6:39 met de A2 A'dam-Utrecht. Die is 5-strooks dus je kan altijd je strook kiezen, bij drukte is strook 1 voor de tehardrijders, 2 en 3 rijden 99-101 en 4 en 5 rijden langzamer/vracht.
In Nederland behoor je rechts te houden. Of je onnodig angstig en onwetend 92km/h rijdt, 85km/h met de vrachtwagen of 107km/h op de GPS omdat je de systemen en marges begrikpt, doet daar niks aan af.
Mensen die maar ergens op een rijstrook wat hangen en voorthobbelen overtreden de regels, ondanks dat velen vast vinden dat ze goed bezig zijn.

Uit jouw en sven' reacties maak ik op dat dat bij andere (en ik neem aan 2-strooks)-rijbanen niet zo prettig rijdt, dat kan ik me voorstellen.
Ik vind het zelfs op de A2 niet fijn, op tweestrooks gedeeltes is het naar mijn mening echter nog vervelender.
Maar ik ben misschien geen typische wegenforummer:
Een typische forummer bestaat niet. Sommigen rijden 80k km per jaar door NL, anderen 5k. Sommigen rijden langzaam, sommigen rijden hard en sommigen halen acties uit die anderen niet uithalen.
Ik denk alleen dat een gemiddeld forumlid iets meer inzicht heeft dan de gemiddelde automobilist.
Even over je edit: ik weet niet wat je ervoor getypt had maar ik vind discussie juist goed en interessant - mits er de open mogelijkheid blijft dat je elkaar niet kan overtuigen van je mening. De kwalificatie "Totaal zinloze discussie" vind ik zonde.
Ik heb het gevoel als straatracende maniak in een hoekje gedrukt te worden door mensen die mij totaal niet kennen, puur omdat ik pleit voor inhaalmogelijkheden. Dat stoort mij nogal omdat het totaal niet bij mijn rijstijl past.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » di 01 jun 2021, 22:21

IIVQ schreef: di 01 jun 2021, 6:39 Maar ik ben misschien geen typische wegenforummer: ik rij weinig in de spits, hou me altijd autistisch aan de maximumsnelheid en bij het kopen van een auto heb ik maar twee eisen: vier wielen en een prettige cruisecontrol.
Volgens mij hebben we die niet en we gaan hier ook niet te veel in aannames en in hokjes denken :idea:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

IIVQ
stadsweg

Bericht door IIVQ » wo 02 jun 2021, 9:50

duikgek89 schreef: di 01 jun 2021, 22:11
IIVQ schreef: di 01 jun 2021, 6:39 met de A2 A'dam-Utrecht. Die is 5-strooks dus je kan altijd je strook kiezen, bij drukte is strook 1 voor de tehardrijders, 2 en 3 rijden 99-101 en 4 en 5 rijden langzamer/vracht.
In Nederland behoor je rechts te houden. Of je onnodig angstig en onwetend 92km/h rijdt, 85km/h met de vrachtwagen of 107km/h op de GPS omdat je de systemen en marges begrikpt, doet daar niks aan af.
Mensen die maar ergens op een rijstrook wat hangen en voorthobbelen overtreden de regels, ondanks dat velen vast vinden dat ze goed bezig zijn.
Ik rij ook zo veel mogelijk rechts, maar niet als je er niet tussen komt of in de tijd(mits niet meer dan een tiental seconden) dat ik weer naar links zou willen er mij niemand in gaat halen. als er wat meer verkeer is dan organiseert de A2 zich redelijk in een "keep-your-lane"-snelweg waar je de snelheid redelijk op strook 1-5 redelijk verdeeld is tussen boete-101-100-95-85.
Even over je edit: ik weet niet wat je ervoor getypt had maar ik vind discussie juist goed en interessant - mits er de open mogelijkheid blijft dat je elkaar niet kan overtuigen van je mening. De kwalificatie "Totaal zinloze discussie" vind ik zonde.
Ik heb het gevoel als straatracende maniak in een hoekje gedrukt te worden door mensen die mij totaal niet kennen, puur omdat ik pleit voor inhaalmogelijkheden. Dat stoort mij nogal omdat het totaal niet bij mijn rijstijl past.
Dat had ik zéker zo niet bedoeld. Als dat je beeld was van mijn reacties, dan mijn excuses.
Het voorbeeld van de maniakaal inhalende persoon op de drukke bergweg sloeg zeker niet op jou.

Mijn mening om heel Nederland onder de trajectcontrole te doen is vooral omdat het mijn mening is dat het niet aan de automobilist is om te bepalen wat een goede maximumsnelheid is, maar aan de overheid - dat kan met verkeersveiligheidsredenen te maken hebben, maar ook met doorstroming (in sommige gevallen hoger bij lagere snelheid en zeker bij minde snelheidsverschil) of om milieu- of geluidsoverlastredenen (wat bij de A2 Asd-Ut het geval is). En ik denk dat daar toch mijn autistische trekje opspeelt dat je je aan de regels dient te houden.
Ik voel me namelijk soms redelijk de schlemiel dat ik me netjes aan de vmax houdt (en vaak nog 1km/h erover, op GPS) terwijl ik door iedereen en zijn moeder ingehaald - en soms zelfs geflitst en gesneden - wordt. Het probleem met verkeer is echter dat je het niet alleen doet. Als je jezelf een ongeluk rijdt, heb ik daar niet zoveel moeite mee maar vaak - om maar weer even terug te komen op de N34 - neem je anderen mee.

Daarnaast is trajectcontrole in die zin positief voor degene die wil inhalen dat je niet gepakt wordt als je even 115 rijdt om een vrachtwagen in te halen die 87 rijdt.

Maar dit alles was zeker niet als kritiek op jou persoonlijk bedoeld (ik heb geen idee van je rijstijl) - meer mijn frustratie naar de vele gevallen die ik zie van onverantwoordelijk rijgedrag. En ik denk dat dat voornamelijk veroorzaakt wordt door de 1% in "snelle jongens" (denk BMW/Mercedes-met-grote-ster/Volvo, of vooral mensen die denken recht te hebben op de weg ofwel "petjes" en "advocaten"). Dat is niet de gemiddelde automobilist, ook niet de gemiddelde wegenforummer, maar denkelijk wel de gemiddelde ongevalsveroorzaker.

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » wo 02 jun 2021, 10:41

IIVQ schreef: wo 02 jun 2021, 9:50 maar denkelijk wel de gemiddelde ongevalsveroorzaker.
De gemiddelde ongevalsveroorzaker (indien automobilist) is juist niet de hardrijder / gevaarlijk inhaler.

Dat is vaak iemand die even de aandacht niet bij de weg/overige verkeer had (telefoon, radio, andere inzettende, alcohol, drugs, lachgas, onwelwording, niet meer in staat deel te nemen aan het verkeer), daardoor een situatie foutief (of uberhaupt niet) inschatte, en op basis daarvan een verkeerde beslissing nam.

DantePippen
zandpaadje

Bericht door DantePippen » wo 02 jun 2021, 10:53

https://www.provincie.drenthe.nl/onderw ... 93/nieuwe/
Nieuwe verkeerssituatie knooppunt Emmen-West

Op woensdagochtend 2 juni zet de aannemer het doorgaande verkeer op de N34 om naar de rijbaan aan de oostzijde. Bij knooppunt Emmen-West rijdt het verkeer dan weer over de ‘oude’ rijbaan, maar in een nieuw jasje: het wegdek is vernieuwd en het deel van de fly-over is klaar dat over het oostelijke deel van de N34 heen gaat.
....
Deze verkeerssituatie op de N34 duurt tot na de bouwvak van 2021.

Volgens mij zal op een gegeven moment de afrit vanaf het noorden de N391 (rondweg Emmen) op niet meer te gebruiken zijn, omdat deze nu door de toerit naar de fly-over heen gaat. Op de plek van de huidige afrit zal nog een tijdje zand moeten liggen om goed te kunnen zetten?

IIVQ
stadsweg

Bericht door IIVQ » wo 02 jun 2021, 11:12

DjIdee schreef: wo 02 jun 2021, 10:41
IIVQ schreef: wo 02 jun 2021, 9:50 maar denkelijk wel de gemiddelde ongevalsveroorzaker.
De gemiddelde ongevalsveroorzaker (indien automobilist) is juist niet de hardrijder / gevaarlijk inhaler.

Dat is vaak iemand die even de aandacht niet bij de weg/overige verkeer had (telefoon, radio, andere inzettende, alcohol, drugs, lachgas, onwelwording, niet meer in staat deel te nemen aan het verkeer), daardoor een situatie foutief (of uberhaupt niet) inschatte, en op basis daarvan een verkeerde beslissing nam.
Dat ben ik niet met je eens, in de zin dat gevaarlijk inhalen op deze wegen wel een enorme factor is. Uiteraard net als niet op de weg letten. Ik denk dat er een groep bestuurders is met minder "respect voor de weg" waarbij deze kenmerken zich overlappen: Niet opletten/hard rijden/gevaarlijke manouvres.

Overigens is hard rijden meestal geen oorzaak van de soort ongevallen waar we het hier over hebben (behalve bij macht over het stuur kwijt of niet meer kunnen remmen - en dat andere weggebruikers verkeerd inschatten of ze ergens nog langs kunnen) maar verergert het de gevolgen van eventuele ongevallen enorm.

Dat betekent niet dat elke hardrijder gelijk supergevaarlijk bezig is en dat elke inhaalmanouvre risicovol is, maar wel dat de ongevalskans- en gevolgen vergroot worden.

Geisterfahrer
woonerf

Bericht door Geisterfahrer » wo 02 jun 2021, 12:40

Kaaiman schreef: di 01 jun 2021, 8:34 Op relatief veel plekken màg je inhalen, maar bij Borger juist niet. Dus daarmee had dit ongeluk niet voorkomen kunnen worden.
Dat je niet mág inhalen betekent helaas niet dat het niet gebeurt. Je kan het natuurlijk nog fysiek onmogelijk maken om in te halen.

Vanmorgen bij Borger nog eens naar de weg gekeken. Er is terecht een inhaalverbod. Het lijkt alsof je nog vrij veel overzicht hebt, maar door de flauwe bocht in combinatie met het viaduct heb je niet voldoende zicht. Zeker met hoge snelheid zou dat gemakkelijk mis kunnen gaan als iemand tóch gaat inhalen - terwijl dat niet mag.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 02 jun 2021, 12:42

Een ongeval kan veroorzaakt worden door 1 van de volgende onderdelen, of een combinatie ervan:
- de weg
- het voertuig
- de mens

Zo simpel is het.
Bij een ongeval kijkt men dus naar al deze aspecten en wat de invloed er op is geweest. Als je wel eens AirCrashInvestigation kijkt begrijp je dit wel.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » wo 02 jun 2021, 13:37

Geisterfahrer schreef: wo 02 jun 2021, 12:40
Kaaiman schreef: di 01 jun 2021, 8:34 Op relatief veel plekken màg je inhalen, maar bij Borger juist niet. Dus daarmee had dit ongeluk niet voorkomen kunnen worden.
Dat je niet mág inhalen betekent helaas niet dat het niet gebeurt. Je kan het natuurlijk nog fysiek onmogelijk maken om in te halen.
Of juist makkelijker maken om in te halen, inhaalstroken, 2+1 of 2x2 bijvoorbeeld.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 02 jun 2021, 14:01

mavas schreef: wo 02 jun 2021, 12:42 Als je wel eens AirCrashInvestigation kijkt begrijp je dit wel.
Die heb ik wel gekeken, maar....
Een vliegtuig heeft een blackbox, een auto (helaas) niet. Als elk voertuig wordt uitgerust met een blackbox die richtingaanwijzer, het intrappen van de rem, lichten aan ja/nee, stuurstand, aantal km/h laatste 10 minuten of zo in combinatie met camera's in beide spiegels en een 90 graden camera bij de binnenspiegel ga ik er van uit dat de administratieve afhandeling veel beter gaat.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » wo 02 jun 2021, 14:05

En als we daar ook nog eens een zendertje aan vast knopen, is de politiestaat compleet én hoeft oom agent zelfs niet eens meer zijn stoel uit te komen om een boete op te leggen!

:yes:

IIVQ
stadsweg

Bericht door IIVQ » wo 02 jun 2021, 14:28

Als we dat laatste nou eens niet doen en vervolgens de verzekeraar bij een claim die zwarte doos laten opvragen. Dan is de schuldvraag en daarmee administratieve afwikkeling een stuk makkelijker, en daardoor zijn mensen zich misschien bewuster dat ze moeten opletten in het verkeer omdat ze anders tegen grote kosten aan kunnen lopen.
Niet alles moet gelijk op een hellend vlak gezet worden.

Sibren
stadsweg

Bericht door Sibren » wo 02 jun 2021, 15:05

Ik ben benieuwd naar het resultaat van het officiële onderzoek naar het ongeval. Maandag werd in de media gezegd dat er die dag nog duidelijkheid zou komen, maar sindsdien heb ik er niets meer over gehoord in de (regionale) media.

In ander nieuws, dit weekend is de N34 op vrijdagavond en zaterdag gestremd tussen Emmen (N381) en De Punt vanwege klein onderhoud. Het gras wordt ook meteen gemaaid.

Dat grasmaaien vind ik wel slim om te combineren met een wegafsluiting. Als het gras wordt gemaaid terwijl de weg open is, zie je vaak dat er langs het hele traject :J16: :A1-70: [Rijdende afzetting] staat. De maaimachine is maar op één plek tegelijk (en vaak ook nog op redelijke afstand van de rijbaan). Dus op de rest van het traject ontstaat een conflict tussen bestuurders die zich aan de 70 houden (terwijl er geen gevaar is) en bestuurders die weer 100 willen rijden, wat weer leidt tot inhaalacties op een weg die zich daar niet altijd voor leent.

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » wo 02 jun 2021, 15:09

^^ Dat laatst gebeurd echt wel vaker (ook op snelwegen), alleen wordt dat meestal niet gecommuniceerd.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 03 jun 2021, 14:41

Ook de N33 wordt 2 keer in het jaar afgesloten. Meestal voornamelijk om te maaien, waarbij er hoogstens klein onderhoud plaatsvindt aan het wegdek, de hm-paaltjes of de vangrail. Bij snelwegen gebeurt dat zo goed als nooit. Op de N33 kan men ook een rijbaan afzetten, maar dat vindt men te duur.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 03 jun 2021, 16:54

De N31 Drachten-Leeuwarden wordt ook een paar keer per jaar in het weekend afgesloten voor maaien en klein onderhoud.

Mijn gedachte was dat die werkwijze mede samenhangt met het DBFM-contract voor deze weg (dat volgend jaar afloopt).
Maar afsluiten voor maaien is dus niet uniek.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 03 jun 2021, 17:49

IIVQ schreef: wo 02 jun 2021, 9:50 Dat had ik zéker zo niet bedoeld. Als dat je beeld was van mijn reacties, dan mijn excuses.
Het voorbeeld van de maniakaal inhalende persoon op de drukke bergweg sloeg zeker niet op jou.
Het ging ook niet alleen/specifiek om jouw reactie.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 03 jun 2021, 17:52

Geisterfahrer schreef: wo 02 jun 2021, 12:40

Vanmorgen bij Borger nog eens naar de weg gekeken. Er is terecht een inhaalverbod. Het lijkt alsof je nog vrij veel overzicht hebt, maar door de flauwe bocht in combinatie met het viaduct heb je niet voldoende zicht. Zeker met hoge snelheid zou dat gemakkelijk mis kunnen gaan als iemand tóch gaat inhalen - terwijl dat niet mag.
Niet overal waar het mag is het veilig, niet overal waar het verboden is, is het onveilig.
Een maatschappij waar mensen gedwongen worden op hun tanden te lopen in combinatie met veel ongeloofwaardige verboden, maken het voor sommigen wellicht makkelijker om verboden te negeren, ook op plekken waar ze wel zinnig zijn.

sven_engelen
autoweg

Bericht door sven_engelen » di 08 jun 2021, 22:25

Vandaag moest ik voor het werk naar Klijndijk dus kwam ik ook langs knooppunt Emmen-West. Ik moet zeggen... de werkzaamheden vorderen aardig!
Ongeloofwaardige Vmax van 50 wordt vol genegeerd dus denken ze met SNELHEID CONTROLE !! op de DRIP te zetten het op te lossen... Het werkte overigens wel, de i10 voor me ging irritant 45 rijden :booooos:
Afbeelding
Projectbord
Afbeelding
Het viaduct vordert aardig
Afbeelding
Svenlo

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » di 08 jun 2021, 22:42

Waarom kan dat niet naar 70?

Allan C
dorpsstraat

Bericht door Allan C » di 08 jun 2021, 22:42

^^ Maybe this driver of i10 is very afraid of speedcamera? That's possible..

sven_engelen
autoweg

Bericht door sven_engelen » di 08 jun 2021, 22:45

verfmeer95 schreef: di 08 jun 2021, 22:42 Waarom kan dat niet naar 70?
Dat weet ik bij god niet. Zodra de 2e rijstrook erbij kwam werd er flink gas gegeven.
Svenlo

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » wo 09 jun 2021, 9:51

sven_engelen schreef: di 08 jun 2021, 22:25 ..Ongeloofwaardige Vmax van 50...

Weet niet hoe de situatie er nu bij ligt want die afzetting verandert uiteraard naarmate de werkzaamheden vorderen maar toen ik daar op Koningsdag reed was de situatie zo dat die 50 km/u echt wel geloofwaardig met van de rare slingers en smalle rijstroken en tegenverkeer.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 09 jun 2021, 12:29

Dan moet de aannemer gewoon het bord afdekken als de werkzaamheden klaar zijn!
Maar dat gebeurt tegenwoordig nauwelijks meer :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

IIVQ
stadsweg

Bericht door IIVQ » do 17 jun 2021, 16:11

Inmiddels is duidelijk dat het dodelijke ongeval te borger toch door een te hardrijder ("iemand die op zijn voorganger botste" interpreteer ik maar even als een mislukte inhaalactie) was en dus niet een "freak accident" van een van het talud rijdende auto.

Het blijft daarmee een zeer spijtig ongeval.
Tegen iemand die 170 km/h rijdt waar je 100 mag valt denk ik qua weginrichting en regels niet zo veel te beginnen, tenzij je overal zo brede vluchtstroken neerlegt dat diegene die niet mag inhalen het wel kan.