Nog wat beelden van de SWR geplukt. Ik denk dat ze echt geluk hebben gehad dat de brug niet is ingestort (ook op het spoor en de drukke B263!) De krachten die zijn vrijgekomen moeten groot zijn geweest, gezien de enorme scheuren in de betonnen constructie. Er wordt ook gesproken over een hele luide knal. De pijler lijkt zelfs scheef te staan. Ik vraag mij af of het spoorverkeer wel vrijgegeven kan worden voordat de brug gesloopt is, dit ziet er niet veilig uit en ik vraag mij af of zoiets nog te stutten valt, volgens mij moet je hier eigenlijk het complete eigen gewicht kunnen dragen.
Zie het verschil: links zit nog een oplegging, rechts is die verdwenen
Grote en diepe scheur aan het oostelijk landhoofd.
Hier lijkt de voorste brugpijler scheef te staan ten opzichte van de achterste pijler.
Grote scheuren door de gehele constructie. Let ook op de grote verschuiving van de pijler naar links.
Het Wiesbaden Hauptbahnhof is een kopstation en vrijwel alle verbindingen gaan onder deze brug door. Alleen de verbinding naar de hogesnelheidslijn naar het noorden en een regionale spoorlijn naar het noorden gaan er niet onderdoor. Alle andere verbindingen: van Wiesbaden naar Mainz, Mannheim, Darmstadt, Frankfurt en Koblenz gaan er onderdoor.