Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » di 29 jun 2021, 21:20

Km357 schreef: di 29 jun 2021, 20:18 Wel in de zomer van 2020 liep het toch niet verkeerd? De 2de golf is er gekomen toen we herfstweer kregen,
Maar dat was allemaal de schuld van vakantiegangers. Als die niet naar het buitenland waren gegaan was er niks aan de hand geweest.

Dat was althans de teneur in Nederland.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 2:41

Palance schreef: di 29 jun 2021, 13:09 De Jonge wil weer eens wat: Elke vakantieganger moet zich wat hem betreft om na thuiskomst (vrijwillig!) te (laten) testen. Ook als je uit een groen gebied komt :nuts:

https://nos.nl/artikel/2387167-de-jonge ... st-te-doen

(En wat als iemand nou terug komt van een vakantie in Nederland?)
Ik ben momenteel op vakantie in geel gebied. Ik ga me echt niet vrijwillig zelftesten (want dat is wat Hugo wil). Zo'n onbetrouwbare zelftest, daar heb ik geen trek in. En bovendien heb ik er ook niet zo'n zin in omdat het weer eens zo'n dom plan van Hugo de Jonge is. Dus als hij iets voorstelt en het is niet verplicht en niet zinvol, dan doe ik er niet aan mee.

Intussen staan jongeren straks binnenlands dicht op elkaar op de campings in bv. Renesse of op Terschelling, en die kunnen gewoon doen en laten wat ze willen. Dat is toch krom?

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » wo 30 jun 2021, 2:44

Coen Tunnel schreef: wo 30 jun 2021, 2:41 En bovendien heb ik er ook niet zo'n zin in omdat het weer eens zo'n dom plan van Hugo de Jonge is.
Sorry, maar dit is een waardeloos argument. Lekker corona verspreiden omdat Hugo zo'n walgelijk persoon is. Als je veel contacten hebt gehad op vakantie, gewoon even een zelftestje doen om te kijken of je misschien corona hebt opgelopen. Zou je ongeacht vakantiebestemming moeten doen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5067
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » wo 30 jun 2021, 7:43

Coen Tunnel schreef: wo 30 jun 2021, 2:41
Palance schreef: di 29 jun 2021, 13:09 De Jonge wil weer eens wat: Elke vakantieganger moet zich wat hem betreft om na thuiskomst (vrijwillig!) te (laten) testen. Ook als je uit een groen gebied komt :nuts:

https://nos.nl/artikel/2387167-de-jonge ... st-te-doen

(En wat als iemand nou terug komt van een vakantie in Nederland?)
Ik ben momenteel op vakantie in geel gebied. Ik ga me echt niet vrijwillig zelftesten (want dat is wat Hugo wil). Zo'n onbetrouwbare zelftest, daar heb ik geen trek in. En bovendien heb ik er ook niet zo'n zin in omdat het weer eens zo'n dom plan van Hugo de Jonge is. Dus als hij iets voorstelt en het is niet verplicht en niet zinvol, dan doe ik er niet aan mee.

Intussen staan jongeren straks binnenlands dicht op elkaar op de campings in bv. Renesse of op Terschelling, en die kunnen gewoon doen en laten wat ze willen. Dat is toch krom?
Als jezelf die zelftest doet, dan weet niemand daar iets van. Dus negatief mooi, positief alsnog een afspraak bij de GGD maken voor een PCR test om uitslag te bevestigen. Het is een kleine moeite en verder wil ik ontkrachten dat mensen zonder klachten het virus niet kunnen verspreiden. Dat kunnen deze mensen wel degelijk en flink. Je bent niet immuun, je wordt niet ziek, maar je lichaam heeft wel 1 tot 2 weken nodig om het virus op te ruimen (bijna net zo lang als iemand met lichte klachten). Zodra je immuniteit hebt, is de periode van besmettelijkheid veel korter, omdat het lichaam het virus eerder de kop indrukt.

Ik heb begrip dat je niet eens bent voor sommige zaken, maar het is juist deze mentaliteit die in de huidige situatie ons in de problemen kan brengen. Het UK heeft de heropening met 4 weken uitgesteld, op het moment dat 50% van de bevolking volledig gevaccineerd was en 75% gedeeltelijk. Wij zullen over 3 weken in dezelfde situatie zitten en toen moest het UK weer uitstellen. Ik neem aan dat we met ons allen daar geen zin in hebben. Is het dan een kleine moeite om alert te blijven en eventueel een zelftest te doen, mocht je toch wat los zijn gegaan?

Wel zaak dat dit getest vanaf augustus verdwijnt, want tegen die tijd zijn de volwassenen gevaccineerd en worden de tieners massaal gevaccineerd.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » wo 30 jun 2021, 8:12

Waar ik mij bijzonder aan irriteer is het continu framen van de vakantieganger als de zogenaamde grote bron van virusverspreiding. Zelftest na vakantie klinkt voor mij pas logisch als zelftest na bezoek aan de Efteling, Ikea, een volle tram of een lange vergadering in de Tweede Kamer ook geadviseerd zou worden. Maar nee, dat hoeft niet. Maar al die onverantwoordelijke aso’s die persé twee weken naar dat o zo gevaarlijke buitenland willen, die moeten en zullen getest worden!

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door duikgek89 » wo 30 jun 2021, 8:14

Volgens mij zijn veel mensen dermate gefrustreerd door de situatie en de nodige onzin maatregelen, dat men zinnige maatregelen ook niet meer wil en zoveel mogelijk negeert.

Criterium zou natuurlijk het aantal contacten moeten zijn, niet zozeer waar die plaatsgevonden hebben.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » wo 30 jun 2021, 8:15

Chrysa schreef: wo 30 jun 2021, 2:44 Zou je ongeacht vakantiebestemming moeten doen.
Maar dat is niet zoals het nu gebracht wordt. Het wordt gebracht alsof het alleen om jongeren gaat die in Spanje geweest (algemener: buitenland), maar niet, zoals Coen Tunnel schrijft, Terschelling of Renesse.
paolie schreef: wo 30 jun 2021, 8:12 Waar ik mij bijzonder aan irriteer is het continu framen van de vakantieganger als de zogenaamde grote bron van virusverspreiding. Zelftest na vakantie klinkt voor mij pas logisch als zelftest na bezoek aan de Efteling, Ikea, een volle tram of een lange vergadering in de Tweede Kamer ook geadviseerd zou worden.
Dat ook dus. Maar dat past in het plaatje dat 'we' altijd iemand de schuld moeten geven van een verspreiding van een variant.
Wees gerust, best kans dat de IKEA-gangers ook nog aan de beurt komen als er genoeg is afgegeven op dé vakantiegangers.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » wo 30 jun 2021, 8:59

We hadden hier al eens geconcludeerd dat het een ratjetoe is met die reisadviezen, maar dat wordt nu ook her- en erkend.
NOS schreef:Reisadviezen van Buitenlandse Zaken vaak achterhaald
Een avondklok die al lang is ingetrokken, vaccinatie-eisen die niet meer kloppen - de corona-reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn lang niet altijd actueel, meldt radiozender BNR na eigen onderzoek. Reisorganisaties en het ministerie erkennen dat de informatievoorziening aan reizigers soms onjuist is.

"Het is een flinke puinhoop, die soms ook niet klopt met de realiteit", zegt Europa-correspondent Stefan de Vries van BNR. Zo meldt de website van Buitenlandse Zaken dat in Luxemburg een avondklok van kracht is, terwijl die weken geleden al is afgeschaft. De strengere vaccinatie-eisen in Italië werden halverwege deze maand ingevoerd, maar worden pas sinds vorige week vermeld. Ook de regels voor het dragen van mondkapjes kloppen volgens BNR vaak niet.

Verder komt het voor dat het ministerie, de ANWB en reisorganisatie TUI alle drie verschillende informatie geven over een land. De organisaties verweren zich door erop te wijzen dat de regels nou eenmaal vaak veranderen en ook niet altijd even duidelijk zijn. Daardoor lopen ze geregeld achter de feiten aan.

"Als een maatregel heel erg vaag is of niet voor iedereen geldt dan moeten onze ambassades aan de slag om te begrijpen wat er precies wordt bedoeld", zegt een woordvoerder van Buitenlandse Zaken. "Dat neemt tijd in beslag."

Ook de ANWB erkent dat het ondoenlijk is om tot in elk detail actueel te zijn: "Er gebeurt momenteel gewoon ontzettend veel, met allerlei landen die juist weer strenger worden of versoepelen. Hopelijk wordt dat iets minder als vanaf 1 juli het Digitaal Corona Certificaat wordt ingevoerd."
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5067
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » wo 30 jun 2021, 9:21

paolie schreef: wo 30 jun 2021, 8:12 Waar ik mij bijzonder aan irriteer is het continu framen van de vakantieganger als de zogenaamde grote bron van virusverspreiding. Zelftest na vakantie klinkt voor mij pas logisch als zelftest na bezoek aan de Efteling, Ikea, een volle tram of een lange vergadering in de Tweede Kamer ook geadviseerd zou worden. Maar nee, dat hoeft niet. Maar al die onverantwoordelijke aso’s die persé twee weken naar dat o zo gevaarlijke buitenland willen, die moeten en zullen getest worden!
Misschien heb ik het verkeerd gebracht. Ik bedoel meer het zelftesten als je veel binnen contacten hebt gehad, waardoor de kans op besmettingen toch stevig kan zijn.

borglevens
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 13 jul 2015, 20:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door borglevens » wo 30 jun 2021, 10:35

paolie schreef: wo 30 jun 2021, 8:12 Waar ik mij bijzonder aan irriteer is het continu framen van de vakantieganger als de zogenaamde grote bron van virusverspreiding. Zelftest na vakantie klinkt voor mij pas logisch als zelftest na bezoek aan de Efteling, Ikea, een volle tram of een lange vergadering in de Tweede Kamer ook geadviseerd zou worden. Maar nee, dat hoeft niet. Maar al die onverantwoordelijke aso’s die persé twee weken naar dat o zo gevaarlijke buitenland willen, die moeten en zullen getest worden!
ja, persoonlijk denk ik ook dat het gros van de mensen op vakantie minder risico op besmetting heeft dan als hij thuis blijft. Jongeren die gaan feesten laat ik buiten beschouwing. Maar al de rest...? Je gaat naar het strand, wandelen, aan het zwembad, winkelen met mondmasker en bij het gaan eten moet je ook een masker dragen tot je aan tafel zit. Blijf je thuis ga je naar vrienden of familie. Op vakantie zijn bij velen de sociale contacten dus een pak lager. En waar vinden besmettingen plaats? Op het werk en in de familiale sfeer. Wat men niet moet doen is met 2-3 families een villa huren natuurlijk.
Maar het des mensen, wie zelf niet graag op reis gaat of liever thuis bleef, steekt de schuld op mensen die dat wel doen. Wie niks met voetbal heeft, vindt dat stadions moeten gesloten blijven en wie nooit op café gaat, snapt niet dat cafés open zijn maar je niet met twee iemand kunt bezoeken in de kliniek.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 15:01

Chrysa schreef: wo 30 jun 2021, 2:44
Coen Tunnel schreef: wo 30 jun 2021, 2:41 En bovendien heb ik er ook niet zo'n zin in omdat het weer eens zo'n dom plan van Hugo de Jonge is.
Sorry, maar dit is een waardeloos argument. Lekker corona verspreiden omdat Hugo zo'n walgelijk persoon is. Als je veel contacten hebt gehad op vakantie, gewoon even een zelftestje doen om te kijken of je misschien corona hebt opgelopen. Zou je ongeacht vakantiebestemming moeten doen.
Niet alleen omdat Hugo een lul is, maar ook omdat het een waardeloos plan is. Je geeft zelf al de nuance aan van "als je veel contacten hebt gehad op vakantie" en "ongeacht vakantiebestemming". Die nuance is er helemaal niet in het plan, en dat maakt het waardeloos.

Wat De Jonge doet is ongenuanceerd framen: iedereen die in het buitenland op vakantie is geweest is blijkbaar een potentieel gevaar, maar binnen Nederland kan alles.

Ik ben nu op vakantie in een geel land, het aantal besmettingen is hier lager dan in Nederland en ik heb geen langdurige contacten met andere mensen. Ik zou echt niet weten waarom ik mij bij terugkeer zou moeten gaan testen, terwijl vakantiegangers die in Nederland op pad zijn datzelfde advies niet krijgen. Ik ben een beetje klaar met dat framen van mensen die op vakantie gaan naar het buitenland, alsof dat de allergrootste bron van besmettingen is. En ik pas ervoor om aan dat valse sentiment mee te doen.

Want als we dit accepteren is het een opmaat naar straks van iedereen die in het buitenland geweest is een test na terugkomst te eisen. We hebben al vaker gezien dat het zo gaat. Links gaat een deurtje open en wordt er versoepeld, rechts gaat een deurtje dicht en komt er een verzwaring. Het moet nu een keer ophouden met dat gedonder.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door waldo79 » wo 30 jun 2021, 15:11

Niks aan toe te voegen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 15:12

Rogier schreef: wo 30 jun 2021, 7:43Als jezelf die zelftest doet, dan weet niemand daar iets van. Dus negatief mooi, positief alsnog een afspraak bij de GGD maken voor een PCR test om uitslag te bevestigen. Het is een kleine moeite en verder wil ik ontkrachten dat mensen zonder klachten het virus niet kunnen verspreiden.
Klopt allemaal, maar waarom? Waarom per se mensen die in het buitenland op vakantie geweest zijn? Je kunt prima in het buitenland op vakantie zijn met slechts een zeer beperkt aantal contacten, je kunt in Nederland ook helemaal los gaan en met z'n allen op veel te weinig ruimte zitten te feesten.

Waarom wordt van de buitenlandganger dan gevraagd om zich te testen? Welk specifiek risico is er in het buitenland dat er in Nederland niet is? Leg mij dat dan eens uit, want ik begrijp het niet.
Is het dan een kleine moeite om alert te blijven en eventueel een zelftest te doen, mocht je toch wat los zijn gegaan?
Ja, die nuance heeft De Jonge dus niet. Ik ga niet helemaal los op vakantie, en natuurlijk ben ik ook op vakantie alert en hou ik me aan de ter plaatse geldende regels, die hier strenger zijn dan in Nederland, want hier moet ik in de supermarkt bijvoorbeeld wel een mondkapje op.

Ik snap niet waarom iemand als Hugo de Jonge dan vindt dat ik een potentieel gevaar ben en dat ik maar een sneltest moet doen, terwijl miljoenen Nederlanders binnen Nederland veel riskantere dingen ondernemen dan ik hier op vakantie. Wat is het toch dat reizigers tijdens deze pandemie bijkans als melaatsen worden beschouwd? En blijkbaar trappen veel mensen er nu ook in: "het is een kleine moeite", "we willen niet dat de situatie weer verslechtert", blablabla. Elke keer heeft de vakantieganger het weer gedaan. En dat sentiment wordt gevoed vanuit de overheid, net zoals eerder toen iedereen die naar het buitenland reisde een aso was, en een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. Dat smerige spelletje van framen van vakantiegangers of mensen die om welke reden dan ook naar het buitenland reizen moet echt een keer ophouden.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5067
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » wo 30 jun 2021, 15:13

^^

Daar heb je inderdaad een punt en later heb ik dit ook aangegeven. Het gaat erom dat je laat testen, mocht je toch redelijk los zijn gegaan met anderen, waardoor de kans op besmetting redelijk groot is. Dan is testen raadzaam.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 15:35

^^ Dat snap ik, en daar zou ik ook best achter kunnen staan. Maar dat is wel iets heel anders dan dat er nu wordt voorgesteld. De Jonge maakt geen nuance, hij zegt feitelijk: buitenland is fout, binnenland is goed. En dat is gewoon klinkklare onzin, die niks toevoegt. En ik pas ervoor om daarin mee te gaan.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » wo 30 jun 2021, 16:01

Als je op deze manier op vakantie gaat vindt Hugo het waarschijnlijk wel goed:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ruisen-pcr

:facepalm: :heygrr:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » wo 30 jun 2021, 16:52

Leuke manier van vakantie vieren. :feestjenee:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » wo 30 jun 2021, 17:26

Coen Tunnel schreef: wo 30 jun 2021, 15:35 ^^ Dat snap ik, en daar zou ik ook best achter kunnen staan. Maar dat is wel iets heel anders dan dat er nu wordt voorgesteld. De Jonge maakt geen nuance, hij zegt feitelijk: buitenland is fout, binnenland is goed. En dat is gewoon klinkklare onzin, die niks toevoegt. En ik pas ervoor om daarin mee te gaan.
Nee dat zegt hij niet. Hij zegt "buitenland is een extra risico factor". Dus daar een extra focus op leggen is een prima zaak. Al helemaal omdat zoo ook nieuwe varianten sneller binnen komen.

En als je denkt dat je bij de Ikea ook een risico loopt (en daar achter komt zonder de hint van Hugo de Jonge), ja dan doe je ook een test.

Iets niet doen wat een goed idee is omdat iets anders ook niet gedaan wat ook een goed idee is, is een drogreden.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 30 jun 2021, 17:27

Als we voor ieder klein risico een testmaatschappij normaal moeten beschouwen zijn we toch gewoon bezig met ZeroCovid? Iets waarvan iedereen weet dat het niet kan lukken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 17:37

exroosje schreef: wo 30 jun 2021, 17:26
Coen Tunnel schreef: wo 30 jun 2021, 15:35 ^^ Dat snap ik, en daar zou ik ook best achter kunnen staan. Maar dat is wel iets heel anders dan dat er nu wordt voorgesteld. De Jonge maakt geen nuance, hij zegt feitelijk: buitenland is fout, binnenland is goed. En dat is gewoon klinkklare onzin, die niks toevoegt. En ik pas ervoor om daarin mee te gaan.
Nee dat zegt hij niet. Hij zegt "buitenland is een extra risico factor". Dus daar een extra focus op leggen is een prima zaak.
Nee, omdat dat simpelweg niet waar is. Niet elk buitenland is een risicofactor, het hangt volledig van de bestemming af en hoe iemand zich daar gedraagt. Het slaat nergens op om alle landen over een kam te scheren. Dat werd gedaan toen heel de wereld een negatief reisadvies had, ik dacht dat we daar nu eindelijk vanaf waren, maar voor Hugo is blijkbaar alle buitenland eng. Als het aantal besmettingen lager is dan in Nederland en er geen grote verspreiding is van gevaarlijke varianten is er echt geen zinnige reden om te gaan testen na terugkomst, want dan is een weekje op de camping in Drenthe gevaarlijker.

Met deze instelling komen we nooit van alle maatregelen af. Het continue vingerwijzen naar buitenlandgangers moet echt een keer ophouden. Het is oneerlijk, polariserend en niet op feiten maar op onderbuikgevoelens gebaseerd. En ik ga niet een zinloze zelftest na teeugkomst doen omdat iemand met zijn domme harses dacht dat dat een goed idee is. Ik ben geen verhoogd risico en ik laat me ook niet als zodanig behandelen. Wie denkt Hugo de Jonge dat hij is door dit soort idiote onzin ook maar voor te stellen?

En ja, toen ik twee maanden terug in oranje gebied op vakantie was ben ik na thuiskomst netjes vijf dagen in quarantaine gegaan en heb me toen laten testen, en die uitslag was negatief. Maar nu, op vakantie in geel gebied, zonder gekke dingen te doen... dan is een test bij thuiskomst compleet zinloos. Ik ga dat dus ook niet doen.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op wo 30 jun 2021, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 17:40

Km357 schreef: wo 30 jun 2021, 17:27 Als we voor ieder klein risico een testmaatschappij normaal moeten beschouwen zijn we toch gewoon bezig met ZeroCovid? Iets waarvan iedereen weet dat het niet kan lukken.
Inderdaad, versoepelingen waar een verzwaring tegenover staat zijn geen echte versoepelingen. Het is dan hooguit een verandering van de regels.

Ik ben het zat dat er keer op keer goede sier wordt gemaakt met zogenaamde versoepelingen, terwijl men dan binnen weken of soms dagen wel weer met ideeën voor andere dwaze restrictieve maatregelen op de proppen komt. Dat smerige kat- en muisspel dat de overheid met de burgers probeert te spelen, dat komt mij mijn neus uit.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door sanderl » wo 30 jun 2021, 17:47

Waar maak je je zo druk om joh. Je hebt alleen jezelf er maar mee, met al die weerstand. Het is een vraag of verzoekje, geen eis. Relax!

Het is daarnaast gewoon een feit dat de introductie van varianten in Nederland versnelt door alle invoer vanuit het buitenland. Dit remmen kan zeker geen kwaad. En ja, je hebt gelijk dat niet iedereen op dezelfde manier vakantie viert. De ene feest een week en de ander wandelt een week. Maar je kan moeilijk voor ieder type vakantie in ieder verschillend land een apart advies benoemen. Daarom gewoon een algemeen verzoek. Niets mis mee, zeker aangezien het algemene beeld toch is dat mensen op vakantie ondernemender zijn en daardoor ook meer contacten hebben.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 30 jun 2021, 17:53

^^ "Ook mensen die al gevaccineerd zijn zullen een zelftest moeten doen" Dat is geen verzoekje meer, dat is gewoon je tests willen kunnen verkopen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 18:26

sanderl schreef: wo 30 jun 2021, 17:47 Waar maak je je zo druk om joh. Je hebt alleen jezelf er maar mee, met al die weerstand. Het is een vraag of verzoekje, geen eis. Relax!
Het negatieve reisadvies was ook maar een advies en geen verplichting, toch vond onze minister-president het nodig om mensen die toch naar het buitenland reisden voor aso's uit te maken. Het is misschien maar een vraag of verzoekje, maar het is een onredelijk en zinloos verzoek voor veel reizigers. Het helpt niet bij de bestrijding van het virus en tien tegen één dat mensen die geen zelftest willen doen straks weer als aso's weggezet gaan worden. Want ja, het is toch maar zo'n kleine moeite, dus waarom zou je het niet doen, hè?

Niet elke buitenlandganger is een risico en zo laat ik me ook niet behandelen. Ik speel dit kat- en muisspel van De Jonge niet mee. Hij bekijkt het maar met zijn zelftests.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » wo 30 jun 2021, 19:16

sanderl schreef: wo 30 jun 2021, 17:47 Het is daarnaast gewoon een feit dat de introductie van varianten in Nederland versnelt door alle invoer vanuit het buitenland.
Zolang niet ineens tientallen mensen per dag extra in het ziekenhuis belanden of de IC overbelast wordt door die extra ‘import’ is er niks aan de hand. En voorlopig lijkt het er ook niet op dat dat gebeurt. Dan is die paniek onnodig.

Bovendien is die variant al binnen, dus ook elke vakantieganger in Nederland, of zelfs iedereen die zich op een iets te drukke plek heeft bevonden (IKEA, OV) is daarom nu per definitie ook verdacht.

Tenslotte moet je, als je consequent wilt blijven, dit beleid ook doortrekken naar de griep. Dat doordat er veel minder tegen gevaccineerd wordt nu vele malen gevaarlijker is of wordt dan Covid.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door de_Aristocraat » wo 30 jun 2021, 19:50

Coen Tunnel schreef: wo 30 jun 2021, 18:26
sanderl schreef: wo 30 jun 2021, 17:47 Waar maak je je zo druk om joh. Je hebt alleen jezelf er maar mee, met al die weerstand. Het is een vraag of verzoekje, geen eis. Relax!
Het negatieve reisadvies was ook maar een advies en geen verplichting, toch vond onze minister-president het nodig om mensen die toch naar het buitenland reisden voor aso's uit te maken. Het is misschien maar een vraag of verzoekje, maar het is een onredelijk en zinloos verzoek voor veel reizigers. Het helpt niet bij de bestrijding van het virus en tien tegen één dat mensen die geen zelftest willen doen straks weer als aso's weggezet gaan worden. Want ja, het is toch maar zo'n kleine moeite, dus waarom zou je het niet doen, hè?

Niet elke buitenlandganger is een risico en zo laat ik me ook niet behandelen. Ik speel dit kat- en muisspel van De Jonge niet mee. Hij bekijkt het maar met zijn zelftests.
Kom ik weer met mijn stokpaardje, hoe gaan we dan in de toekomst bewoners van de grensstreek behandelen die hun leven zo hebben georganiseerd dat ze regelmatig de grens moeten oversteken? Gaan we hun leven regelmatig ontwrichten?

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 30 jun 2021, 19:52

^^ We gaan die gewoon negeren/tolereren, zoals tijdens de hele Covidcrisis.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 jun 2021, 20:02

de_Aristocraat schreef: wo 30 jun 2021, 19:50Kom ik weer met mijn stokpaardje, hoe gaan we dan in de toekomst bewoners van de grensstreek behandelen die hun leven zo hebben georganiseerd dat ze regelmatig de grens moeten oversteken? Gaan we hun leven regelmatig ontwrichten?
Dat is voor Den Haag helaas een ver-van-hun-bed-show en ik denk niet dat daar echt prioriteit aan gaat worden gegeven. Ik denk niet dat er lering gaat worden getrokken uit de overlast die de maatregelen voor grensstreekbewoners hebben gegeven. De volgende keer zijn die net zo goed weer de dupe, vrees ik.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5067
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » wo 30 jun 2021, 21:27

Bij mij geldt vooral voor de komende 4 tot 8 weken dat sneltesten in het geval als je los bent gegaa, handig kan zijn, totdat het vaccineren grotendeels afgerond is. Daarna kan het volgen van het virus via de huisarts gedaan worden.

Tegelijk vind ik het uitzonderlijk vreemd dat men bij de EU (en de V.S.) geen gebruikt maakt van de licentie mogelijkheden om de productie van de mRNA vaccins flink op te voeren. Hier moet echt veel meer initiatief vanuit de overheden komen, want het bedrijfsleven pakt dit niet op.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rein » wo 30 jun 2021, 21:30

Inmiddels is de overheidswebsite testenvoorjereis.nl opengesteld en is het mogelijk een afspraak te maken voor een (gratis) PCR test om op vakantie te kunnen gaan (voor zover je nog niet volledig gevaccineerd bent). Eerder vandaag was het alleen mogelijk om een telefonische afspraak te maken, maar dat kan nu dus ook online.

Het maken van een afspraak lijkt vrij makkelijk te gaan en in ieder geval in mijn omgeving is er plek genoeg.

Plaats reactie