Dat lijkt me wetenschappelijk een uiterst onbetrouwbare bron.Dit blijkt uit vele klachten op social media en berichten die de gemeente Helmond ontvangt.
[A270] Ontwikkelingen
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [A270] Ontwikkelingen
-
- 4x3 autosnelweg
Zijn er geen detectielussen waaruit snelheid en roodlichtnegatie kunnen worden herleid?
-
- Voorzitter
Inderdaad. In Zwolle zaten bewoners in een nieuwbouwwijk te klagen dat het verkeer met 60 km/u bij hun door de straat scheurde. Vmax was 30. Ik heb het er op een rustige avond geprobeerd, maar door de vele drempels kon je toch niet veel harder dan 35-40 km/u rijden. 60 km/u was, met een gewone auto, praktisch onmogelijk. De gemeente deed onderzoek en de gemiddelde snelheid in de straat bleek 26,5 km/u te zijn, en 85% van de auto's ging niet harder dan 33,5 km/u. Kortom, mensen mogen graag overdrijven als ze menen er last van te ondervinden, en mensen kunnen bovendien snelheden niet goed inschatten.Chris schreef:Dat lijkt me wetenschappelijk een uiterst onbetrouwbare bron.Dit blijkt uit vele klachten op social media en berichten die de gemeente Helmond ontvangt.
Er zal in Helmond op de N270 vast wel eens met 100 km/u over het kruispunt worden gereden. Er zal ook wel eens door rood worden gereden. En in combinatie zal het ook wel eens voorkomen, maar ik denk toch niet dat het in Helmond schering en inslag is, terwijl dat op andere plekken niet veel voorkomt.
-
- autoweg

La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279
-
- 2x2 autosnelweg
Sorry, maar dat vind ik toch wel grote onzin. Iemand die zich aan de regels houdt is gevaarlijk, omdat de rest de max. snelheid met 30 km/u wenst te overschrijden? Kondig een paar keer controles aan, schrijf wat bonnen, laat de pers daar over schrijven en het is zo gedaan met deze toestand.nielske1990 schreef:Iemand die 'netjes' 70 gaat rijden is -zolang het verkeer rijdt- in dit geval gewoon ronduit gevaarlijk t.o.v. de rest van de weggebruikers.
-
- 4x3 autosnelweg
Of die kruising moet worden opgeheven zodat het gevaar ook geëlimineerd is 

-
- 2x2 autosnelweg

Tsja, die keuze is nu eenmaal gemaakt. En of een weggebruiker dat nou leuk vindt of niet, de situatie is zoals die nu is (en niet zoals die was). Dus zal hij/zij zich ook aan die nieuwe Vmax moeten houden.
-
- 4x3 autosnelweg
Weet ik, maar als een flink percentage te hard blijft rijden wordt kennelijk het gevaar niet ingezien.
Maar het lijkt me dat moet vast komen te staan hoe hard er nu werkelijk wordt gereden
Maar het lijkt me dat moet vast komen te staan hoe hard er nu werkelijk wordt gereden

-
- 2x2 autosnelweg

Uiteraard. Mij is ook bekend dat er soms flink overdreven wordt...
Maar serieus: dit lijkt me gezien de gevaarzetting een prima plek voor een flitskast.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- autoweg
Ja: LinkSeat Ibiza schreef:Iemand die zich aan de regels houdt is gevaarlijk, omdat de rest de max. snelheid met 30 km/u wenst te overschrijden?
Link
-
- 4x5 autosnelweg
Het probleem ligt dan toch echt bij de achterligger.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Nee dat is geen onzin. Als een bepaald persoon veel langzamer rijdt dan de rest van het verkeer is het gevaarlijk.Seat Ibiza schreef:Sorry, maar dat vind ik toch wel grote onzin. Iemand die zich aan de regels houdt is gevaarlijk, omdat de rest de max. snelheid met 30 km/u wenst te overschrijden? Kondig een paar keer controles aan, schrijf wat bonnen, laat de pers daar over schrijven en het is zo gedaan met deze toestand.nielske1990 schreef:Iemand die 'netjes' 70 gaat rijden is -zolang het verkeer rijdt- in dit geval gewoon ronduit gevaarlijk t.o.v. de rest van de weggebruikers.
Wie er dan gelijk heeft en waarom en hoe dat opgelost kan worden is een hele andere discussie.
Ongelijkvloers kruisen is eng, je zult maar hoogtevrees hebben.waldo79 schreef:Of die kruising moet worden opgeheven zodat het gevaar ook geëlimineerd is
Of bij de wetgever/wegbeheerder/ontwerper die een utopie wenst te realiseren? Of bij de voorligger op het moment dat de achterligger naar binnen rijdt?Palance schreef:Het probleem ligt dan toch echt bij de achterligger.
-
- 2x2 autosnelweg
Snelheidsverschillen houd je toch wel. En als je een bord Vmax 70 voorbij rijd weet je op zijn minst dat je andere weggebruikers kunt verwachten die ook effectief aan die snelheid rijden, ongeacht hoe idioot die Vmax ook is en ongeacht de snelheid die je daar zelf wilt rijden. Om dan nog met de vinger te wijzen naar iemand die netjes aan de Vmax rijd vind ik erg laag gedrag eerlijk gezegd...
-
- 2x2 autosnelweg
Het is gevaarlijk, omdat de rest zich NIET aan de regels houdt. En als dat op die plek zo'n probleem is, dan moet er gehandhaafd worden. Een Vmax van 70 km/u op een VRI-kruising is niks abnormaals.duikgek89 schreef:Nee dat is geen onzin. Als een bepaald persoon veel langzamer rijdt dan de rest van het verkeer is het gevaarlijk.
-
- 2x3 autosnelweg
Niemand wijst met de vinger toch? We constateren alleen situaties. En inderdaad, degene die te hard rijdt is fout, maar daar heb ik in het ziekenhuis toch weinig aan?Jeroen schreef:Snelheidsverschillen houd je toch wel. En als je een bord Vmax 70 voorbij rijd weet je op zijn minst dat je andere weggebruikers kunt verwachten die ook effectief aan die snelheid rijden, ongeacht hoe idioot die Vmax ook is en ongeacht de snelheid die je daar zelf wilt rijden. Om dan nog met de vinger te wijzen naar iemand die netjes aan de Vmax rijd vind ik erg laag gedrag eerlijk gezegd...
-
- 4x5 autosnelweg
Dat is ook al symptoombestrijding. Vroeger kwam een maximum van 100 km/h ook nog wel voor op VRI kruisingen (op autowegen). Dit had echter tot gevolg dat mensen extra gas gingen geven als het verkeerslicht op oranje sprong en - af en toe zelfs met 120 km/h vol door rood heen. Dat is natuurlijk wél levensgevaarlijk. Met een maximum van 70 hoopt de wegbeheerder te bereiken dat de weggebruikers in ieder geval afremmen tot 80 km/hSeat Ibiza schreef:Het is gevaarlijk, omdat de rest zich NIET aan de regels houdt. En als dat op die plek zo'n probleem is, dan moet er gehandhaafd worden. Een Vmax van 70 km/u op een VRI-kruising is niks abnormaals.duikgek89 schreef:Nee dat is geen onzin. Als een bepaald persoon veel langzamer rijdt dan de rest van het verkeer is het gevaarlijk.

De A 270 is natuurlijk een achterhaald concept. Tijd voor een noord-oostelijke tak van de ruit om Eindhoven zou ik zeggen

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
-
- autoweg
Het huidige snelheidsregime (
, 23:00-07:00
) mag blijven; de provincie heeft vandaag de rechtszaak die door omwonenden en de gemeente Nuenen werd aangespannen gewonnen; zie het Eindhovens Dagblad. Hier nog een bericht, waarin iets meer wordt ingegaan op de argumentatie die de omwonenden hebben gebruikt. Al met al blijft de autosnelweg-status dus gehandhaafd...

-
- stadsweg
Ik rij op de A270 sowieso niet harder dan 100. Bij slechts 3,4 km snelweg is de tijdwinst minimaal:
130 km/h = 1 minuut 34 seconden
120 km/h = 1 minuut 42 seconden
100 km/h = 2 minuten 2 seconden
130 km/h = 1 minuut 34 seconden
120 km/h = 1 minuut 42 seconden
100 km/h = 2 minuten 2 seconden
-
- autoweg
-
- stadsweg
https://studio040.nl/nieuws/artikel/pla ... an-de-baanPlan voor nieuwe weg langs Nuenen-Oost is van de baan
Onderdelen die nu wel worden uitgevoerd, zijn:
De busbaan bij de kruising van de Geldropsedijk en de snelweg A270 wordt omgezet in een op- en afrit van/naar de richting Eindhoven
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!
Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).
Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).
-
- verkeersader
Helemaal mee eens. Wat mij betreft bouwen ze die weg om tot een 2x3 autoweg, ruimte genoeg. Beginnen bij de Eindhovense Berenkuil, eindigen op de kruising met de Helmondse Eikendreef. Vmax80 bubeko, Vmax70 bibeko. Vergelijkbaar met de Eindhovense Kennedylaan.
-
- Wegnummerfotograaf
Een serie fotootjes van alle wegwijzers van het snelwegdeel van de A270 richting Helmond.
Dat is dus precies 1 afrit en 1 verzorgingsplaats.

Alles redesign (2 generaties), op het eerste bord na.
Kennelijk durfde men geen NBA aan (dan had men ook een extra service-bord moeten plaatsen), of anticipeert men op een degradering naar N270?
Dat is dus precies 1 afrit en 1 verzorgingsplaats.

Alles redesign (2 generaties), op het eerste bord na.
Kennelijk durfde men geen NBA aan (dan had men ook een extra service-bord moeten plaatsen), of anticipeert men op een degradering naar N270?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg
Die A270 was hoogstwaarschijnlijk als stedelijke inprikker Eindhoven/Helmond bedoeld vanaf de A75. Andere reden kan ik niet zo snel verzinnen waarom dat gedeelte van de 270 als snelweg is aangelegd.
En het idee opperen om die A75, alsnog aan te leggen maak je vandaag de dag geen vrienden meer mee denk ik.
Dus ja, de snelwegstatus heeft niet veel meerwaarde meer, en door het inkorten ervan na de aanleg van die gelijkvloerse kruisingen nog minder.
-
- expressweg

Svenlo
-
- 4x3 autosnelweg
-
- verkeersader
Dat is exact de reden waarom die snelweg daar ligt.Jackbauer1350 schreef: ↑za 03 jul 2021, 0:08Die A270 was hoogstwaarschijnlijk als stedelijke inprikker Eindhoven/Helmond bedoeld vanaf de A75. Andere reden kan ik niet zo snel verzinnen waarom dat gedeelte van de 270 als snelweg is aangelegd.

-
- 2x3 autosnelweg
Ik zou er niet rouwig om zijn als de A270 gedegradeerd wordt tot autoweg N270. Die A75 komt er toch nooit meer.
Donateur Vereniging Wegenforum