De mensen in dat filmpje met de camper zijn, naar mijn indruk, wel van de gedegen voorbereiding, als ik dat zo zag.
Mijn keuze zal dat niet zijn.
Moderator: Moderatoren
Je mag voor Italië ook een negatieve antigeentest tonen, de uitslag daarvan heb je binnen een kwartier of halfuur. Dus die 12 uur wachttijd is helemaal niet nodig, je kunt vrijwel meteen na de test al in de auto stappen.duikgek89 schreef: ↑zo 04 jul 2021, 1:02 Oke, laten we eens rekenen. Groningen -> Gardameer is maar 1200km. Als je met de camper langzaam aan doet en 90km/h gemiddeld haalt, dan is dat 13:20. Met wat pauzes zul je dus op 15 a 16 uur uitkomen.
Als de test maximaal 48 uur voor de Italiaanse grens afgenomen mag zijn en men 12 uur op de uitslag moet wachten, blijven, als je op de testuitslag wacht alvorens te vertrekken, dus 36 uur over die je voor je reis kunt gebruiken. 16 uur rijtijd eraf en je hebt 20 uur over. Een overnachting van 8 uur slapen eraf, heb je nog 12 uur.
Dat moet in principe kunnen lukken, maar dan moeten de tijden allemaal wel passen, ook met wachttijd op de testuitslag zonder je dag en nacht ritme compleet naar de gallemiezen te helpen e.d.
Zonder test mag je op dit moment echter wel Duitsland in geloof ik. Dus als je de PCR test doet en meteen de neus richting zuiden laat wijzen en gas geeft, dan kun je zo een paar honderd kilometer Duitsland in komen, daar ergens slapen en dan door de volgende dag.
De meeste mensen willen ook niet afwijken van wat ze gewend zijn. Met een beetje creatief plannen had er ook toen best meer gekund. Je mocht niet in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk of Frankrijk overnachten, maar wel in Luxemburg. En vanaf daar is het maar 650 km naar Como. Dat is voor sommigen een lang dagje rijden, maar in de meeste gevallen toch echt niet onhaalbaar.prijk schreef: ↑zo 04 jul 2021, 13:44Je mag voor Italië ook een negatieve antigeentest tonen, de uitslag daarvan heb je binnen een kwartier of halfuur. Dus die 12 uur wachttijd is helemaal niet nodig, je kunt vrijwel meteen na de test al in de auto stappen.
Wij waren eind mei en begin juni in Italië na zo'n snelle antigeentest, we hebben daar in twee weken slechts één Nederlandse camper op een camping aangetroffen en onderweg hoogstens tien gele nummerborden op de Italiaanse wegen (Toscane, Umbrië), terwijl het er dan gewoonlijk juist wemelt van de Nederlandse "grijze golf"-campers. De grote belemmering was ongetwijfeld dat je toen nog niet in Duitsland en Zwitserland mocht overnachten; voor een camper met een chauffeur op leeftijd wordt het dan wel een hele toer om in één dag Italië te halen. Verder speelde de angst voor oranje flink mee. Inmiddels is de situatie flink verbeterd natuurlijk.
Portugal "genoot" al een negatief reisadvies, het is duidelijk dat het hele Iberische schiereiland er aan moet geloven volgens de Belgische overheid.
Het zal niet lang duren voor de Zuid-Europese landen weer groen licht gaan geven voor testloos reizen. Deze landen hebben tov de Noordelijke landen, het toerisme nodig. Ik denk dat in Augustus met gemak van alles weer open gaat in Zuid-Europa, ondanks de Coronacijfers. Het kan wel dat ondanks deze landen van alles open gaan gooien, Nederland, Duitsland en België een dikke nee verkopen en regels gaan invoeren over de terugkomst van vakantiegangers.Rein schreef: ↑za 03 jul 2021, 21:10 Ik ga de meeste jaren met de auto naar Spanje, maar heb dit voorjaar al besloten dat ik dit jaar niet verder dan Frankrijk zal gaan. Dat met name omdat elk land weer andere eisen stelt etc. en het gewoonweg niet te voorzien was welke regels er in de verschillende landen zouden gelden. Maar blijkbaar hebben veel anderen niet zo erg over dit soort futiliteiten nagedacht en gaan ze vanuit de lage landen deze zomer wel naar Spanje, Italië of andere landen waarbij je meerdere dagen moet reizen en meerdere grenzen over moet.
Dat is niet zo heel gek. De "grijze golf" zit dit voorseizoen massaal in Nederland. Jongeren en stellen met jonge kinderen, die nog niet gebonden zijn aan de schoolvakanties, zijn nog niet volledig gevaccineerd en wachten denk ik nog even op het naseizoen. Vanaf komende zaterdag (start zomervakantie regio Noord) verwacht ik echter een massale uittocht richting de traditionele autobestemmingen en met name Frankrijk lijkt populair te zijn deze zomer.
Die laatste 2 groepen zijn wel al op reis hoor, maar dan niet in het buitenland. Ik zat afgelopen midweek met mijn vriendin bv in Vilsteren, vlakbij Ommen. Vooral veel gepensioneerden gezien, maar in de natuurgebieden dus ook die stelletjes en mensen met kinderen.Chris schreef: ↑ma 05 jul 2021, 7:22Eerder stond ik in Apt, daar was het wat drukker, maar zoals eerder verwacht alleen maar gepensioneerden. Normaal zie ik in juni ook veel gezinnen met kinderen die nog niet naar school hoeven. En sportieve mensen zonder kinderen. Die zijn nu nog niet op reis blijkbaar.
Deze mensen uit Noord Nederland in het filmpje hebben eigenlijk alleen de GGD locaties om te testen. En de GGD doet vooral PCR (of zelfs alleen maar.?) De commerciëlen met snelle antigeen testen zitten toch vooral in de Randstad . Dus dan zitje wel degelijk aan die 24 u, of je test je bij vertrek en ziet onderweg de uitslag wel. Maar ja, met een gezin met kinderen wil je dat risico ook niet lopen.prijk schreef: ↑zo 04 jul 2021, 13:44
Je mag voor Italië ook een negatieve antigeentest tonen, de uitslag daarvan heb je binnen een kwartier of halfuur. Dus die 12 uur wachttijd is helemaal niet nodig, je kunt vrijwel meteen na de test al in de auto stappen.
Wij waren eind mei en begin juni in Italië na zo'n snelle antigeentest, we hebben daar in twee weken slechts één Nederlandse camper op een camping aangetroffen en onderweg hoogstens tien gele nummerborden op de Italiaanse wegen (Toscane, Umbrië), terwijl het er dan gewoonlijk juist wemelt van de Nederlandse "grijze golf"-campers. De grote belemmering was ongetwijfeld dat je toen nog niet in Duitsland en Zwitserland mocht overnachten; voor een camper met een chauffeur op leeftijd wordt het dan wel een hele toer om in één dag Italië te halen. Verder speelde de angst voor oranje flink mee. Inmiddels is de situatie flink verbeterd natuurlijk.
Die commerciële testlocaties zijn er genoeg. Ik woon niet in de Randstad en alleen bij mij in de stad kan ik al uit meerdere aanbieders kiezen. De GGD doet bovendien vrijwel geen testen voor reiscertificaten. Voor een test voor de Digital Green Pass moet je meestal weer ergens anders terecht.exroosje schreef: ↑ma 05 jul 2021, 9:59Deze mensen uit Noord Nederland in het filmpje hebben eigenlijk alleen de GGD locaties om te testen. En de GGD doet vooral PCR (of zelfs alleen maar.?) De commerciëlen met snelle antigeen testen zitten toch vooral in de Randstad . Dus dan zitje wel degelijk aan die 24 u, of je test je bij vertrek en ziet onderweg de uitslag wel. Maar ja, met een gezin met kinderen wil je dat risico ook niet lopen.
Er zijn ook aanbieders die de uitslag van een PCR-test binnen enkele uren of zelfs binnen een half uur geven. Kost vaak wel wat meer.PCR zouden we donderdagavond hebben moeten doen, en dan moet je dus voor zaterdagavond aankomen. Dan hadden we als alternatief nog een late PCR test met de uitslag onderweg en bij vertrek een zelftest. Maar goed in ons gezin hebben de kinderen al Corona gehad en de volwassenen twee prikjes (waarvan 1 net te laat). Dus de kans op een verkeerd testresultaat schatten wij niet zo hoog in. Dus durf je dan wel te gaan rijden... JE zult maar diep in Frankrijk of Duitsland een positief testresultaat binnen krijgen.
Het mag, maar je ziet het gelukkig bijna nooit. Bij 100-110 houden de meesten het wel voor gezien. Met een kleine aanhanger zie je ze wel eens met 130 knallen.
Spoedtest.nl is pas sinds vrijdag aangesloten. Die heeft inderdaad betere dekking . Deze campergangers hebben vast daarvoor al een afspraak gemaakt en kwamen dus bij de GGD uit . Mijn zus (Buitenpost) kwam ook daarmee aanzetten.Die commerciële testlocaties zijn er genoeg. Ik woon niet in de Randstad en alleen bij mij in de stad kan ik al uit meerdere aanbieders kiezen. De GGD doet bovendien vrijwel geen testen voor reiscertificaten. Voor een test voor de Digital Green Pass moet je meestal weer ergens anders terecht.
Ik heb even bij een grote commerciële aanbieder gekeken. Spoedtest.nl zit in het noorden in Assen, Drachten, Emmen, Groningen, Harlingen, Hoogeveen, Joure, Leeuwarden en Meppel. Dat lijkt me toch een redelijke dichtheid, ook voor noorderlingen, al zullen sommige mensen wel een half uur enkele reis voor lief moeten nemen om de test te doen. Maar de suggestie dat noorderlingen bijna nergens terecht kunnen voor een snelle antigeentest is onzin.
Dat het zonder testen gaat lijkt me inmiddels ijdele hoop. Tot nu toe heeft een land als Italie (en ook Frankrijk) geen enkel land op de groene lijst gezet, ook niet diegene die aan het 50/100000 criterium voldoen. Frankrijk idem. Als de besmettingen weer oplopen bij ons (en dat doen ze) komen wij (NL) daar ook zeker niet op. In plaats daarvan zetten ze vol in op het digitale coronacertificaat. (Spanje heeft wel al landen op groen gezet, maar die gaat zelf rap weer naar Oranje/ Rood vanuit ons)Het zal niet lang duren voor de Zuid-Europese landen weer groen licht gaan geven voor testloos reizen. Deze landen hebben tov de Noordelijke landen, het toerisme nodig. Ik denk dat in Augustus met gemak van alles weer open gaat in Zuid-Europa, ondanks de Coronacijfers. Het kan wel dat ondanks deze landen van alles open gaan gooien, Nederland, Duitsland en België een dikke nee verkopen en regels gaan invoeren over de terugkomst van vakantiegangers.
Ik heb zelf 2 lange weekenden gepland. Eentje naar Tirol en eentje naar Normandië met de vriendengroep. Die 2e is nog maar de vraag of het doorgaat maar van de 1e ben ik bijna 100% zeker dat die door kan gaan.