Deze is erg omdat het zo nieuw is aangelegd: een barrier zo dicht op de kantstreep (plotselinge versmalling redresseerstrook) met een schuin beginstuk in plaats van een inleidende geleiderail. Dat is bij een aanrijding op zich al dodelijk (giga lancering voertuig zo tegen de portaalvoet aan), en dan ook nog zo'n gat erin. Als je net dat raakt aan 120 km/h vertel je het ook niet na. Dit had nóóit zo aangebracht mogen worden en dat gat had natuurlijk meteen hersteld moeten worden. Geval van gebrek aan kennis en gebrek aan de wil?
Km357 schreef: ↑ma 05 jul 2021, 16:26
Wauw. Die loshangende buizen... Iedereen kan zich inbeelden wat er gebeurt wanneer je dáár op rijdt. Frontaal of schuin, die buizen doorboren je voertuig en alle inzittenden. Dat vertel je niet na. Een dergelijke schade moet direct hersteld worden. Als het er al zo lang bij ligt, lijkt het alsof de wegbeheerder er lak aan heeft.
Het is zeker waar dat in heel België er de laatste jaren enorme progressie is gemaakt op het gebied van wegen en onderhoud, maar het onderhoud van spullenboel naast de weg blijkt nog steeds een heikel punt. Het geeft mij altijd een gevoel van gemakzucht.
Overigens moet ik eraan toevoegen dat ook veel Nederlandse wegbeheerders op het gebied van bermbeveiliging maar wat aanklooien en de meest vreselijke constructies plaatsen of juist zaken niet plaatsen. Wij zijn daarom zeker niet heiliger dan de Paus, maar door de bank genomen is het in Nederland een pak beter op orde.
Daarnaast scoort België ook echt niet slecht in vergelijking met andere Europese landen. In Zuid-Europa zie ik ook meer dan genoeg situaties die minstens net zo erg zijn.