Onverantwoorde situaties omtrent verkeersveiligheid

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Alfa
2x3 autosnelweg

Re: Onverantwoorde situaties omtrent verkeersveiligheid

Bericht door Alfa » ma 05 jul 2021, 13:46

Attietattie schreef: ma 05 jul 2021, 13:20
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 12:57Ik heb het gevoel dat deze post gebaseerd is op het wegbeeld van 15 jaar geleden.
Nee, op de foto's in dit topic.
Die foto's geven de uitzonderingen weer, niet de regel.
Als bomen er al staan, dan is het wat anders. Maar ze pláátsen naast een weg?!? Ik graaf ook geen 2m diep gat naast een trottoir. En ik ga ook niet barbecueën naast een benzinepomp.
Maar je loopt wel de trap op? Dat is ook een risico. Trappen verbieden? Op wegen met een maximumsnelheid van 50 of 70 is het prima dat er nog bomen langs de weg geplaatst worden. Zoals hier, niets mis mee: https://www.google.be/maps/@51.1989605, ... 6656?hl=nl

Je standpunt is trouwens ook niet consequent, als het dan toch zo lévensgevaarlijk is dat er bomen langs een weg staan zou het niet uit mogen maken of het bestaande bomen of nieuwe bomen betreft.
Laatst gewijzigd door Alfa op ma 05 jul 2021, 13:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » ma 05 jul 2021, 13:47

sven_engelen schreef: ma 05 jul 2021, 13:32 ^^ Dit zou in Nederland dus absoluut niet kunnen. Het laat maar weer zien dat België wel degelijk de prutser van West-Europa is.
Heb je gezien dat de maximumsnelheid 70 is?

Robonus
autoweg

Bericht door Robonus » ma 05 jul 2021, 13:52

Dat je het bagetaliseerd zegt wel iets. In NL dienen óók bij wiu 70 geleiderails gekoppeld te zijn of een overlap van ca 25m te hebben, H2 kerend te zijn (zeg maar echte hoge zware barriers) en mogen horizontaal gezien maximaal in een hoek van 1:20 naar de rijbaan uit te buigen. Dit zou op papier binnen één oogwenk naar de prullenbak verwezen worden en bij een onvermijdelijke controle zou het werk per direct stilgezet worden.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 13:54

Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 12:57Ik heb het gevoel dat deze post gebaseerd is op het wegbeeld van 15 jaar geleden.
Nee, op de foto's in dit topic.
Neen, op het sentiment van 15 jaar geleden. Hoe vaak moeten we het nog herhalen. Hajo gebruikt een duidelijk uiteenzetting om aan te geven waarom de situatie nu toch wel een stuk anders is.
sven_engelen schreef: ma 05 jul 2021, 13:32 ^^ Dit zou in Nederland dus absoluut niet kunnen. Het laat maar weer zien dat België wel degelijk de prutser van West-Europa is.
Wat zou niet kunnen? Werkzaamheden met een lage maximumsnelheid waar tijdelijke mobiele barriers worden gebruikt omdat de werf dagelijks opschuift? Maak dat een ander wijs. Vlaanderen heeft iets van de beste werfbeveiliging die je kan vinden in West-Europa.

Nu ben je toch echt wel commentaar aan het geven puur omdat je het leuk vind?
Laatst gewijzigd door Wimpie25 op ma 05 jul 2021, 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » ma 05 jul 2021, 13:55

Robonus schreef: ma 05 jul 2021, 13:52 Dat je het bagetaliseerd zegt wel iets. In NL dienen óók bij wiu 70 geleiderails gekoppeld te zijn of een overlap van ca 25m te hebben, H2 kerend te zijn (zeg maar echte hoge zware barriers) en mogen horizontaal gezien maximaal in een hoek van 1:20 naar de rijbaan uit te buigen. Dit zou op papier binnen één oogwenk naar de prullenbak verwezen worden en bij een onvermijdelijke controle zou het werk per direct stilgezet worden.
Je hebt veiligheid en je hebt overdreven veiligheid. Het niet kunnen accepteren van enige vorm van risico is de ziekte van deze tijd. Opmerkelijk dat jullie hier zo paniekerig over doen, de discussie over de coronamaatregelen indachtig (dat is ook een debat over risicotolerantie). Als de snelheid beperkt wordt tot 70 is het risico sowieso beperkt. Het veiligheidsniveau op snelwegen met die snelheid is dan nog steeds vele malen hoger dan op het onderliggend wegennet waar dat blijkbaar wel aanvaardbaar geacht wordt.

Hier komt nog bij dat het veiligheidsniveau wel degelijk de laatste jaren enorm omhoog gegaan is en eigenlijk overeenstemt met de rest van Europa. Maar tegelijkertijd doen jullie op basis van een paar uitgekozen foto's alsof het hier de Sovjet-Unie is.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 05 jul 2021, 14:15

Dat men over de veiligheid van onder andere de geleiderail stevig insteekt is omdat hier verkeersexperts jou van repliek voorzien.

En die vergelijking met Corona sleep je erbij. Van overheidswege is men best strikt in Nederland niettegenstaande de meningen van individuele gebruikers hier.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 14:25

Sommige prioriteiten liggen nu éénmaal anders als men nog volop bezig is met een inhaalslag. Dat wil daarom niet zeggen dat de situatie in het ene land als per definitie kommer en kwel is en in het andere rozengeur en maneschijn.

En ja, verkeersexperts ten spijt ben ik ook van mening dat de vaststellingen van locals ook hun waarde hebben. Als we ons nu allemaal wat constructiever kunnen opstellen en kijken waar het goed gaat, zou het fijn zijn....

Om nog even op dat voorbeeld van de E314 terug te komen, zo levensgevaarlijk lijkt het me toch niet te zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wimpie25 op di 06 jul 2021, 0:52, 2 keer totaal gewijzigd.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » ma 05 jul 2021, 14:27

Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:47
Heb je gezien dat de maximumsnelheid 70 is?
Dat heb ik zeker gezien ja.
Robonus schreef: ma 05 jul 2021, 13:52 Dat je het bagetaliseerd zegt wel iets. In NL dienen óók bij wiu 70 geleiderails gekoppeld te zijn of een overlap van ca 25m te hebben, H2 kerend te zijn (zeg maar echte hoge zware barriers) en mogen horizontaal gezien maximaal in een hoek van 1:20 naar de rijbaan uit te buigen. Dit zou op papier binnen één oogwenk naar de prullenbak verwezen worden en bij een onvermijdelijke controle zou het werk per direct stilgezet worden.
Zo ver heb ik nog geeneens nagedacht. Alleen over de overlap die verplicht is. Je slaat spijkers met koppen.
Wimpie25 schreef: ma 05 jul 2021, 13:54 Wat zou niet kunnen? Werkzaamheden met een lage maximumsnelheid waar tijdelijke mobiele barriers worden gebruikt omdat de werf dagelijks opschuift? Maak dat een ander wijs. Vlaanderen heeft iets van de beste werfbeveiliging die je kan vinden in West-Europa.

Nu ben je toch echt wel commentaar aan het geven puur omdat je het leuk vind?
Ben je nou aan het trollen of ben je serieus? Beste werkbeveiliging van Europa? Laat me niet lachen. Je mag bij sommige werkzaamheden die met bakens afgezet zijn gewoon met 120 langs knallen. :hahaHAHA:
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:55 Je hebt veiligheid en je hebt overdreven veiligheid. Het niet kunnen accepteren van enige vorm van risico is de ziekte van deze tijd. Opmerkelijk dat jullie hier zo paniekerig over doen, de discussie over de coronamaatregelen indachtig (dat is ook een debat over risicotolerantie). Als de snelheid beperkt wordt tot 70 is het risico sowieso beperkt. Het veiligheidsniveau op snelwegen met die snelheid is dan nog steeds vele malen hoger dan op het onderliggend wegennet waar dat blijkbaar wel aanvaardbaar geacht wordt.
Op het onderliggend wegennet wordt dat in Nederland net zo onaanvaardbaar geacht en wordt er hard gewerkt aan bomen uit de obstakelvrije zone te halen of te beschermen met een vangrail. Iets waar in België niet eens aan wordt gedacht.
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:55 Hier komt nog bij dat het veiligheidsniveau wel degelijk de laatste jaren enorm omhoog gegaan is en eigenlijk overeenstemt met de rest van Europa. Maar tegelijkertijd doen jullie op basis van een paar uitgekozen foto's alsof het hier de Sovjet-Unie is.
Fijn dat het omhoog gaat maar het gaat nog steeds niet snel en goed genoeg. De standaard in andere West-Europese landen is nog steeds vele malen hoger. Het is niet op basis van een paar uitgekozen foto's. Het is op zoveel plekken aanwezig dat ik foto's uit moest kiezen omdat ik anders een tsunami veroorzaak op dit topic.
Wimpie25 schreef: ma 05 jul 2021, 14:25 Als we ons nu allemaal wat constructiever kunnen opstellen en kijken waar het goed gaat, zou het fijn zijn....
En daardoor het probleem negeren? Ik heb het al vaker gezegd en ik zeg het nu nog eens: Het is geen bashen of het kapotmaken van de Belgische infrastructuur. Het is terechte kritiek en zorg uiten over de veiligheid van de Belgische infrastructuur. Als je dat als bashen ziet en vindt dat we alleen het goede moeten zien dan zijn we het probleem aan het negeren.
Svenlo

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 14:29

^^
Sven, toon mij één echte werf in Vlaanderen waar de maximumsnelheid nog boven de 90 ligt en dan spreken we nog eens. Hoe meer je hier schrijft, hoe dichter het tegen trollen komt. Dat heb je serieus toch zelf door? Het is trouwens niet enkel hier in dit topic, je laat vaak geen kans onbenut om op nogal onbehouwen wijze je minachting over de Belgische infrastructuur te ventileren :dontknow:

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 05 jul 2021, 14:48

Bij wegwerkzaamheden geldt vrijwel altijd een lagere maximum snelheid dan onder normale omstandigheden. Die lagere snelheid wordt met borden aangegeven. Dat zal in België niet anders zijn.

Maar ook in België zullen er best automobilisten zijn die zich daarvan niets aantrekken en met een hogere snelheid dan is toegestaan, door "de werf" (prachtig toch, dat Vlaams ;) ) knallen. Heel opzichtig een flitser in de berm zetten en dat ruim van tevoren aankondigen ("Uw snelheid wordt gecontroleerd") is een hele goede remedie.

In Nederland liggen de boetes voor snelheidsovertredingen bij wegwerkzaamheden daarbij ook nog eens hoger, dan onder normale omstandigheden. Is dat in België ook zo?
Donateur Vereniging Wegenforum

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » ma 05 jul 2021, 14:57

Snelheid is één ding, maar ik heb in België vaak zat gezien dat een werf naast een in gebruik zijnde rijbaan met een flink hoogte verschil (zeker minimaal een halve meter loodrecht naar beneden) niet fysiek afgeschermd wordt. Daar krijg ik zeker als vrachtwagenchauffeur wel eens de kriebels van...

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 15:01

^^
In Vlaanderen en Wallonië gelden andere normen wat betreft werfbeveiliging.

De Vlaamse normen kan je onder volgende link terugvinden

https://wegenenverkeer.be/sites/default ... ijlage.pdf

Bij ons is het zoals je aangeeft de meest effectieve manier om op werven de snelheid omlaag te krijgen, de weggebruiker erop te duiden dat de kans op flitsboetes reëel is. De wegpolitie heeft daarvoor een reeds nogal enorme flitsbakken voor aangekocht die op een duidelijke locatie op de werf worden geplaatst. Naar mijn aanvoelen heeft dat toch wel tot een klik bij de weggebruikers geleid. Vroeger werden tijdelijke limieten flagrant genegeerd, nu ben je in de absolute minderheid als je het gaspedaal bij werven stevig indrukt.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 05 jul 2021, 15:05

Jeroen schreef: ma 05 jul 2021, 14:57 Snelheid is één ding, maar ik heb in België vaak zat gezien dat een werf naast een in gebruik zijnde rijbaan met een flink hoogte verschil (zeker minimaal een halve meter loodrecht naar beneden) niet fysiek afgeschermd wordt. Daar krijg ik zeker als vrachtwagenchauffeur wel eens de kriebels van...
In België staat meestal wel de verantwoordelijke voor de signalisatie aangegeven met telefoonnummer. Misschien dat er ook meer verantwoordelijkheid bij de aannemer gelegd wordt, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het globale beeld dat er in België te weinig aandacht voor is en in Nederland af en toe doorslaan klopt denk ik wel. De laatste tien jaar groeit dat wel naar elkaar toe.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Robonus
autoweg

Bericht door Robonus » ma 05 jul 2021, 15:17

Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:55
Je hebt veiligheid en je hebt overdreven veiligheid. Het niet kunnen accepteren van enige vorm van risico is de ziekte van deze tijd. Opmerkelijk dat jullie hier zo paniekerig over doen, de discussie over de coronamaatregelen indachtig (dat is ook een debat over risicotolerantie). Als de snelheid beperkt wordt tot 70 is het risico sowieso beperkt. Het veiligheidsniveau op snelwegen met die snelheid is dan nog steeds vele malen hoger dan op het onderliggend wegennet waar dat blijkbaar wel aanvaardbaar geacht wordt.
Dat zal altijd de discussie blijven: Wat is veilig genoeg?
Nederland is zo'n rubbertegelmaatschappij omdat NL'ers redelijk eigenwijs zijn en graag rode kruizen negeren of mer 120km/h door werkzaamheden blijven rijden. Als er in BE nooit WUI ongevallen gebeuren dan zijn deze maatregelen inderdaad voldoende.
In Azie of Afrika worden op 10cm naast de weg kunstwerken gebouwd met uitstekende betonijzerstekken. Dan ga je vanzelf wel langzaam rijden. Dat is ook een mogelijkheid.

Echter heb je ook nog de wegwerker zelf. Als die comfortabel is om achter een 35cm barriertje gebukt wat teksten op het asfalt aan het spuiten dan is het ook prima, maar ik zou werk weigeren om direct achter deze verkeersafzetting te werken. (van mijn foto's dan, andere delen zien er beter uit)

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 15:19

^^
Nu zeker gezien Vlaanderen in 2019 de Visie Robuust Wegennet heeft ingevoerd. Naast een nieuwe categorisering van het bestaande wegennet, vermoed ik dat het sterk gelijkt op hetgeen men in Nederland kent als Duurzaam Veilig.

https://wegenenverkeer.be/sites/default ... _RW_IW.pdf

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 05 jul 2021, 15:58

Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:46Op wegen met een maximumsnelheid van 50 of 70 is het prima dat er nog bomen langs de weg geplaatst worden.
Hier gaan we het niet over eens worden. Maar het is denk ik wel typerend dat jij je schouders ophaalt en ik het een slecht idee vind.
Alfa schreef: ma 05 jul 2021, 13:46Je standpunt is trouwens ook niet consequent, als het dan toch zo lévensgevaarlijk is dat er bomen langs een weg staan zou het niet uit mogen maken of het bestaande bomen of nieuwe bomen betreft.
Dat maakt wel degelijk uit. Een gevaarlijke situatie, zou je moeten wegnemen of moeten aanpassen. Een gevaarlijke situatie creëren, betekent dat je je niet eens bewust bent van het feit dat het risico's met zich meebrengt. Dat vind ik heel veel kwalijker.
sven_engelen schreef: ma 05 jul 2021, 13:32^^ Dit zou in Nederland dus absoluut niet kunnen. Het laat maar weer zien dat België wel degelijk de prutser van West-Europa is.
Dat is helaas onzin. Zulke situaties kan je in Nederland ook vinden, alhoewel het er in mijn perceptie heel veel minder zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 05 jul 2021, 16:00

Jeroen schreef: ma 05 jul 2021, 14:57 Snelheid is één ding, maar ik heb in België vaak zat gezien dat een werf naast een in gebruik zijnde rijbaan met een flink hoogte verschil (zeker minimaal een halve meter loodrecht naar beneden) niet fysiek afgeschermd wordt. Daar krijg ik zeker als vrachtwagenchauffeur wel eens de kriebels van...
Ook dat gebeurt in Nederland. Druist tegen alle regels in, maar sommigen komen ermee weg.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 16:10

In Nederland zal men ook wel het klassieke wegtype "dreef" kennen. Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal van hun bomen ontdaan zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet nodig is te kijken welke veiligheidsbevorderende maatregels er kunnen genomen worden zonder aan aantrekkelijkheid in te boeten.

Robbert297
expressweg

Bericht door Robbert297 » ma 05 jul 2021, 16:13

Er zijn wegen waar de bomen wel héél dicht langs de weg staan: https://www.google.com/maps/@53.2306341 ... 312!8i6656
I'm average height... in Thailand.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » ma 05 jul 2021, 16:26

Afbeelding

De foto op Streetview is van oktober 2020, maar het lag er zo al bij in juni 2020. Het ligt er nu nog altijd zo bij...een jaar later. Op de luchtfoto van 31 juli 2020 zie je trouwens ook dat er gewoon een deel mist.

En dat is dan op het pas herstelde Zuidviaduct in Gent.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 16:56

Tijd om dit te melden dus :dontknow:

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » ma 05 jul 2021, 17:00

^^ Na 1 jaar nog de moeite nemen om dat te gaan melden? :emo: Dat diegenen die waken over de wegen gewoon eens hun job doen. Moest het in Gent een fietspad geweest zijn, het was de dag voor de schade al hersteld.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 17:26

Het is vreemd dat men dit zo laat. Op een andere plaats had er al lang een kreukelbak gestaan.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » ma 05 jul 2021, 17:32

In het Gentse verbaast me dat niet zo sterk. Op de N70 van Gent-Dampoort richting Lochristi ligt nog asfalt en zeker beton dat ouder is dan mezelf als een lappendeken dat dan als ok wordt beschouwd. Maar op zich met geulenvorming, barsten, scheuren, oplappingen die geen cohesie hebben met de onderlaag, betonplaten die niet meer in lijn liggen met de ander...allemaal ok.

Gewoon de snelheid verlagen en dan ben je er...nee?

Strak plan, maar laten we dat nog beter maken door illegale drempels te leggen, een circulatieplan in te voeren die enkel voor de toeristjes z'n nut heeft bewezen en een LEZ die geld binnenbrengt, maar geen échte verbetering brengt van de luchtkwaliteit (de stalen die door Groen naar voren werden gebracht als een verbetering werden in parken tussen de bomen afgenomen), maar enkel meer last voor de mensen. En al zeker geen veiligere situatie op de R40, voor niemand op zich, ook al zijn de recente fietstunnels/passages wel een verbetering. Maar de werken op zich slepen maanden aan.

Ik draaf wat door ja, maar er is duidelijk een onwil bij beleid om werkelijk gevaarlijke of ongewenste situaties aan te pakken op een normaal ritme, terwijl er een overvloed aan tijd en geld kan gespendeerd worden aan projecten waarvan de impact op z'n minst dubieus is.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » ma 05 jul 2021, 17:50

sven_engelen schreef: vr 02 jul 2021, 1:20 Afbeelding
Deze is erg omdat het zo nieuw is aangelegd: een barrier zo dicht op de kantstreep (plotselinge versmalling redresseerstrook) met een schuin beginstuk in plaats van een inleidende geleiderail. Dat is bij een aanrijding op zich al dodelijk (giga lancering voertuig zo tegen de portaalvoet aan), en dan ook nog zo'n gat erin. Als je net dat raakt aan 120 km/h vertel je het ook niet na. Dit had nóóit zo aangebracht mogen worden en dat gat had natuurlijk meteen hersteld moeten worden. Geval van gebrek aan kennis en gebrek aan de wil?
Km357 schreef: ma 05 jul 2021, 16:26 Afbeelding
Wauw. Die loshangende buizen... Iedereen kan zich inbeelden wat er gebeurt wanneer je dáár op rijdt. Frontaal of schuin, die buizen doorboren je voertuig en alle inzittenden. Dat vertel je niet na. Een dergelijke schade moet direct hersteld worden. Als het er al zo lang bij ligt, lijkt het alsof de wegbeheerder er lak aan heeft.

Het is zeker waar dat in heel België er de laatste jaren enorme progressie is gemaakt op het gebied van wegen en onderhoud, maar het onderhoud van spullenboel naast de weg blijkt nog steeds een heikel punt. Het geeft mij altijd een gevoel van gemakzucht.

Overigens moet ik eraan toevoegen dat ook veel Nederlandse wegbeheerders op het gebied van bermbeveiliging maar wat aanklooien en de meest vreselijke constructies plaatsen of juist zaken niet plaatsen. Wij zijn daarom zeker niet heiliger dan de Paus, maar door de bank genomen is het in Nederland een pak beter op orde.

Daarnaast scoort België ook echt niet slecht in vergelijking met andere Europese landen. In Zuid-Europa zie ik ook meer dan genoeg situaties die minstens net zo erg zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 17:55

Vandaag zouden men naast portalen vangrails met een dubbel hekwerk plaatsen. Om te vermoeden dat voertuigen en motorijders over de afscheiding zouden sukkelen en tegen palen zouden vliegen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 05 jul 2021, 17:59

Wimpie25 schreef: ma 05 jul 2021, 17:26 Het is vreemd dat men dit zo laat. Op een andere plaats had er al lang een kreukelbak gestaan.
België heeft toch ook wel weginspecteurs? Dit is zo ernstig dat dit niet van een melding van een passant afhankelijk moet zijn. Zeker niet na zo'n lange tijd. In Nederland worden wegen zeer frequent geïnspecteerd, zelfs op provinciale wegen meerdere keren per week, op de snelweg rijden inspecteurs ook de hele dag rond, ik denk dat die minimaal 1 x per dag wel het hele areaal zien.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » ma 05 jul 2021, 18:08

^^
In Vlaanderen kennen we ook wegeninspecteurs, ik zie er dagelijks minstens eentje rondrijden. Maar in het Gentse kom ik vrijwel nooit dus het kan zijn dat het wegendistrict daar minder vaak inspecteurs op pad stuurt. De inspecteurs controleren bij ons in de eerste plaats wel op inbreuken door weggebruikers, de technische controle langs de weg is hun 2e taak. Heel die dienst is sinds dit jaar weggehaald bij het AWV en ondergebracht bij de Vlaamse Belastingsdienst.
Laatst gewijzigd door Wimpie25 op ma 05 jul 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 05 jul 2021, 18:24

Km357 schreef: ma 05 jul 2021, 17:32 In het Gentse verbaast me dat niet zo sterk. Op de N70 van Gent-Dampoort richting Lochristi ligt nog asfalt en zeker beton dat ouder is dan mezelf als een lappendeken dat dan als ok wordt beschouwd. Maar op zich met geulenvorming, barsten, scheuren, oplappingen die geen cohesie hebben met de onderlaag, betonplaten die niet meer in lijn liggen met de ander...allemaal ok.

Gewoon de snelheid verlagen en dan ben je er...nee?

Strak plan, maar laten we dat nog beter maken door illegale drempels te leggen, een circulatieplan in te voeren die enkel voor de toeristjes z'n nut heeft bewezen en een LEZ die geld binnenbrengt, maar geen échte verbetering brengt van de luchtkwaliteit (de stalen die door Groen naar voren werden gebracht als een verbetering werden in parken tussen de bomen afgenomen), maar enkel meer last voor de mensen. En al zeker geen veiligere situatie op de R40, voor niemand op zich, ook al zijn de recente fietstunnels/passages wel een verbetering. Maar de werken op zich slepen maanden aan.

Ik draaf wat door ja, maar er is duidelijk een onwil bij beleid om werkelijk gevaarlijke of ongewenste situaties aan te pakken op een normaal ritme, terwijl er een overvloed aan tijd en geld kan gespendeerd worden aan projecten waarvan de impact op z'n minst dubieus is.
Hebben jullie daar in het Gentse als schepen van mobiliteit een Nederlander geïmporteerd? :s

Misschien ben ik één van die "toeristjes" maar mij helpt dat circulatieplan niet. Of is dat een indicatie dat ik inmiddels het niveau van vaste bezoeker? heb bereikt? :dontknow:

Davy
expressweg

Bericht door Davy » ma 05 jul 2021, 18:39

Wimpie25 schreef:^^
Sven, toon mij één echte werf in Vlaanderen waar de maximumsnelheid nog boven de 90 ligt en dan spreken we nog eens. Hoe meer je hier schrijft, hoe dichter het tegen trollen komt. Dat heb je serieus toch zelf door? Het is trouwens niet enkel hier in dit topic, je laat vaak geen kans onbenut om op nogal onbehouwen wijze je minachting over de Belgische infrastructuur te ventileren :dontknow:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu wel grotendeels eens ben hiermee. Het is vaak allemaal 1 grote slechtnieuwsshow als ik een bijdrage van Sven zie passeren, vaak op een toch denigrerende toon...

Wat trouwens niet wil zeggen dat er onwaarheden worden verkondigd, integendeel. Ik ben het bijvoorbeeld eens met de opmerking die in deze draad passeert dat kapotte infra veel te traag wordt vervangen. Op de A11 heeft het laatst bijvoorbeeld zo'n 2 maand geduurd voor een kapotgereden RIMOB werd vervangen...