Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » za 10 jul 2021, 9:37

Coen Tunnel schreef: vr 09 jul 2021, 22:35 Tot zover Hugo's belofte dat we met die app weer vrij zouden kunnen reizen binnen de EU
Hugo is nu eenmaal een structurele leugenaar.
Zoveel vrijheid als dat we voor 2020 hadden krijgen we nooit meer terug. Nooit meer. Het is een vreselijke gedachte, maar de rest van mijn leven zal ik nooit meer zoveel vrijheid ervaren als tot anderhalf jaar geleden.
Die zorg deel ik ook. De geest is uit de fles en gaat er niet meer in terug. Ik heb als bijna-vijftiger het geluk gehad dat ik in vrijheid, zeker binnen Europa, prachtige reizen heb mogen maken, maar de huidige jeugd gaat dat niet meer meemaken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » za 10 jul 2021, 9:47

Palance schreef: za 10 jul 2021, 9:37
Coen Tunnel schreef: vr 09 jul 2021, 22:35 Tot zover Hugo's belofte dat we met die app weer vrij zouden kunnen reizen binnen de EU
Hugo is nu eenmaal een structurele leugenaar.
Ik denk dat je het de Jonge niet echt kan aanrekenen wat een - met alle respect - volstrekt irrelevant land als Malta doet.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » za 10 jul 2021, 12:41

^^

Hier ligt ook een taak van de EU om Malta keihard aan te pakken. De 3 toegangsmethode strategie:
Vaccinatie afgerond.
Infectie in de afgelopen 6 maanden.
PCR test van maximaal 48 uur. Daarna om de 2 dagen testen voor 10 dagen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » za 10 jul 2021, 12:53

Chris schreef: za 10 jul 2021, 9:47 Ik denk dat je het de Jonge niet echt kan aanrekenen wat een - met alle respect - volstrekt irrelevant land als Malta doet.
Dat niet, maar wel dat hij heeft beloofd dat je met met die app (inclusief negatieve test) vrij kunt reizen. En dat is niet zo.
Dan had hij het niet moeten beloven, zeker niet als hij daar geen invloed op heeft.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » za 10 jul 2021, 18:35

Vanochtend om 5.30u vertrokken vanuit Amsterdam, om 16u aangekomen in Lyon. Behoorlijk druk onderweg. Bij geen enkele landsgrens controle, maar bij het tolstation in Toul was behoorlijk veel douane op de been. Er werd selectief gecontroleerd. Wij (gezin, kinderen) hadden nergens last van.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » za 10 jul 2021, 18:52

Chris schreef: za 10 jul 2021, 9:47
Palance schreef: za 10 jul 2021, 9:37
Coen Tunnel schreef: vr 09 jul 2021, 22:35 Tot zover Hugo's belofte dat we met die app weer vrij zouden kunnen reizen binnen de EU
Hugo is nu eenmaal een structurele leugenaar.
Ik denk dat je het de Jonge niet echt kan aanrekenen wat een - met alle respect - volstrekt irrelevant land als Malta doet.
Nee, klopt. Maar wat is de toegevoegde waarde van die app gebleken?

Er is binnen de EU een lappendeken aan verschillende inreisbeperkingen, en de app wordt lang niet overal geaccepteerd omdat men niet overal de QR-codes kan aflezen. Zelfs voor sommige vluchten moet je alles gewoon op papier meenemen, want de QR-code in de app kan niet gecontroleerd worden, het gele boekje wel.

En er werd op zijn minst de suggestie gewekt dat alles binnen de EU meer zou worden vrijgelaten: dat reizen sowieso mogelijk zou zijn voor volledig gevaccineerden, mensen die besmet zijn geweest, en mensen die negatief zijn getest. Maar blijkbaar kunnen landen ook nog selectief shoppen en striktere regels hanteren.

Wat heeft de EU in al die maanden dan echt gedaan om het voor de burger makkelijker te maken?

Op de site van de Rijksoverheid staat nota bene:
Rijksoverheid schreef:Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport nam de app vandaag zelf in gebruik: “Dit is het startschot voor een mooie zomer. Met de CoronaCheck-app kunnen mensen deze zomer weer naar een festival, een voetbalwedstrijd kijken of gaan dansen tot diep in de nacht. Ook op vakantie gaan naar het buitenland is nu een stuk makkelijker. Download op tijd de app, zodat je kunt checken of je vaccinatie of test er goed in staat. Maar niet allemaal tegelijk – zo voorkomen we samen dat de systemen overbelast raken.”
Afgezien van dat we niet meer naar een festival kunnen gaan en niet meer kunnen dansen tot diep in de nacht, want dat is inmiddels tot één week voor het einde van de zomervakantie aan banden gelegd, is het op vakantie naar het buitenland gaan met die app er niet makkelijker op geworden. Dat ging vorig jaar toch echt een stuk simpeler. Dit jaar is alles een stuk gecompliceerder qua regels - als je echt de regels strikt wil volgen.

We zijn blij gemaakt met een dode mus. De app maakt het reizen niet makkelijker en geeft ook niet meer vrijheid. Het is alleen maar bureaucratie die de burger niet dient.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » za 10 jul 2021, 21:19

ALsof op dit forum iemand in die mus geloofde...

Ik zou zeggen dat we nog best ver zijn gekomen, en muv Malta juist door die app heeft een code rood niet direct gevolgen als je ergens naar toe wilt (bv spanjaarden en portugezen kunnen nog steeds reizen ondanks hun code rood).

Dat niet alle landen dezelfde regels hebben, dat wilden we toch, anders hadden we ja moeten kiezen in 2006 bij het referendum voor de grondwet. Mooi al die mensen die om het hardst roepen dat Europa dit zou moeten regelen maar als je ze vraagt of Europa wat over de gezondheidszorg te zeggen moeten hebben, heel hard NEE roepen.

Jeff
expressweg
Berichten: 3029
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Jeff » za 10 jul 2021, 22:20

Daarnaast.. Een aantal gaven zelf aan niet naar gezondheidsdocumenten gevraagd te zijn (buiten het vliegen).
Vorig jaar werd er ook nergens om gezondheidsdocumenten gevraagd en momenteel lijkt men eerder de verkeerseikels er uit te halen dan het gezin dat zich strikt aan de regels houdt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » zo 11 jul 2021, 9:44

RTL Nieuws: Coronacontrole aan de grens? 'Heel apart, maar iedereen kon zo doorrijden'

Ze baseert zich op de verhalen van de ongeveer vijftien Nederlandse families die nu bij haar op de camping staan. 'We konden gewoon doorrijden', vertelden zij allemaal.

In een andere hoek van Europa merkt Mathijs van Dijk hetzelfde. Hij is eigenaar van camping Forteca in het zuidwesten van Polen. "Alle gasten die we vanaf mei hebben gehad, Denen, Duitsers, Nederlanders, daar is niemand van gecontroleerd aan een grens. Heel apart."

Van Dijk heeft onlangs zelf de proef op de som genomen. "Ik ben net terug uit Italië, vorige week. Ik had geen negatieve test bij me, want ik was spontaan vertrokken. Bij de Oostenrijkse grens heb ik paspoortcontrole gehad. Niets meer dan dat."

Al waren het zenuwen om niets. Want in Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Italië - overal - kwamen ze zonder enige vaccinatiecheck de grens over. En sprak Carpentier reizigers met dezelfde ervaringen.

'We hebben erg veel moeite gedaan om volledig in orde te zijn. Een keer zijn we zelfs om twee uur 's nachts vertrokken zodat onze PCR-test zeker nog geldig zou zijn. Maar nergens heeft iemand ons gevraagd of we gevaccineerd of negatief zijn. Niet aan de grens, niet op hotel, niet op straat. Dan vraag je je af waar je al die uren tijd in hebt gestoken.'

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Davy » zo 11 jul 2021, 11:20

Ik vermoed dat men een beetje stilzwijgend het meeste autoverkeer met rust laat. Vakantiegangers per auto zijn toch meest gezinnen, die minder snel het nachtleven induiken en veeleer rustig op hotel of op de camping logeren.
De feestjeugd reist toch meer met het vliegtuig, bus of trein.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » zo 11 jul 2021, 14:23

Ik moet zeggen dat ik in april wel gecontroleerd ben op het hebben van een negatief testresultaat toen in Kroatië inreisde met de auto vanaf Slovenië. Dat is uiteraard wel een grens waar sowieso al gecontroleerd wordt, omdat Kroatië niet bij Schengen hoort.

Maar op alle andere grenzen op zowel de heen- als terugreis was niemand er in geïnteresseerd, en overigens ook niet bij de grenzen tussen Kroatië en Bosnië en Herzegovina op de transitroute van/naar Dubrovnik.

De grens naar/vanuit Duitsland ben ik eergisteren nog gepasseerd op de A12/A3 bij Beek/Elten, zowel heen als terug niks gezien.

Gebruikersavatar
MaartenE
verkeersader
Berichten: 604
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 14:16

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door MaartenE » zo 11 jul 2021, 20:44

Gisteren in Gent geweest, ook niks gemerkt van enige vorm van controle aan de grens bij Hazeldonk.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mavas » zo 11 jul 2021, 21:30

Ervaringen van een verslaggever van de NOS, die een week lang door 6 Europse landen reisde. Om aan de coronaregels te voldoen moest hij vijf apps downloaden, vier PCR-tests laten afnemen en daarvoor 180 euro betalen:
https://nos.nl/artikel/2388860-een-week ... aan-kosten
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Jeff
expressweg
Berichten: 3029
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Jeff » zo 11 jul 2021, 23:38

Staatsomroep, dus moet meedoen met de "poppenkast der officiële regels."
Maar dan weet je wel wat het kost als je iets vroeger vertrokken bent.

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door de_Aristocraat » ma 12 jul 2021, 6:18

mavas schreef: vr 09 jul 2021, 20:36
Palance schreef: vr 09 jul 2021, 20:05 Malta gaat toeristen weigeren die niet volledig gevaccineerd zijn.
Enkel een negatieve test is niet meer voldoende.

https://www.ad.nl/reizen/malta-weigert- ... ~aef1db57/
Dus als je al corona hebt gehad mag je er ook niet meer heen???? Wat een discriminatie.
Daarnaast is er, misschien ook slechts een beperkte groep, mensen die niet gevaccineerd kunnen worden omdat ze bijv. onderliggen lijden hebben of een allergische reactie op het vaccin. Die sluit je dan helemaal uit met derglijke zwart-witte maatregelen.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 12 jul 2021, 9:03

Davy schreef: zo 11 jul 2021, 11:20 Ik vermoed dat men een beetje stilzwijgend het meeste autoverkeer met rust laat. Vakantiegangers per auto zijn toch meest gezinnen, die minder snel het nachtleven induiken en veeleer rustig op hotel of op de camping logeren.
De feestjeugd reist toch meer met het vliegtuig, bus of trein.
Een tegenvoorbeeld uit het Gooi vanochtend in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcafbf8e/
Zuipvakantie
Ze slurpen van frappuccinos van de Starbucks bij grensovergang Hazeldonk en het is nu al feest met Mijs, Bo, Jet, Noah, Annetje en Fenne. Allemaal 16, behalve Annetje, die is pas 15. ‘Dus zij is als enige de hele week nuchter’, roept Noah, gevolgd door een collectieve schaterlach. Ja, want de alcoholgrens in België is dus 16, dat hebben ze goed uitgezocht, ‘waarom anders dacht je dat we naar Knokke gingen?’ Niet voor een weekje kamperen, nee zeg ben je gek, we zijn Gooise meisjes, een beetje luxe graag. Ze slapen in een appartement. Of nou ja, slapen?

Ze gaan er eigenlijk al van uit dat er een of andere virusvariant mee terug zal reizen naar Bussum, ‘dat was ook zo bij de club die terugkwam uit Albu’. (Pardon, Albu? ‘Albuféíra!!’). Ja, want zo werkt het dus, qua zuipvakantieplanning: in de vierde ga je naar Knokke, in de vijfde naar Albu, en in de zesde naar Cherso. ‘Dat doet iedereen in het Gooi’, zegt Bo. ‘En ook in Amsterdam-Zuid en Bloemendaal. Alle kakgebieden, eigenlijk.’
De dames hebben zich getest voor vertrek en de twee auto’s van de chauffeurende moeders liggen vol zelftests. Mocht er bij terugkeer een quarantaine nodig zijn, dan zal dat helaas niet gaan, want na dit weekje Knokke staan er meteen andere vakanties gepland. ‘Dus ik denk dat we die quarantaine dan maar overslaan’, zegt een van de meiden. ‘Lekker handig om dat tegen de krant te zeggen’, gilt een ander. En ze gieren het alweer uit.

Hiervoor zou je hopen dat er ook aan de autogrenzen gecontroleerd zou worden. Gelukkig gaat dit volk meestal per vliegtuig, zodat ze er daar niet onderuit kunnen komen. (al is dit misschien ook wel puberaal gebral, want de moeders hebben dus wel degelijk zich voorbereid met een auto vol zelftests...). Dit geeft denk ik wel aan hoe het zo mis kon gaan, geen enkel inleven in het puber en adoloescenten brein, terwijl bekend is dat vooruit denken over de consequenties van je daden pas laat ontwikkeld wordt.

Zolang de vakantielanden eigenlijk alle EU burgers gelijk behandelen (test of vaccinatie check middels digitale coronapaspoort ) en hun eigne land nog relatief veilig is kunnen ze zich wel veroorloven niet te veel aan de grenzen te controleren. Ik vermoed dat het anders wordt als er specifieke landen op (donker)rood komen. Zo moeilijk is het niet om wat gele kentekens eruit te halen. Zeker niet bij een overgang waar toch al douane staat zoals met Zwitserland..

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » ma 12 jul 2021, 9:52

Artikeltje is wel van heel laag niveau en sterk vingerwijzend. Ik weet niet of het waar is of niet, maar eerlijk gezegd is dit gewoon geschreven voor de stayhomers een excuus te geven zodat ze nors kunnen blijven.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 12 jul 2021, 10:13

In het artikel zijn nog 3 andere gezelschappen geïnterviewd die er wel consciëntieus mee omgingen en daarmee is dit artikel geen "stay home" promotie. Deze groep elite kinderen was al eerder in opspraak, dat wordt hier maar weer mee bevestigd. Schijt aan de rest en eigenlijk ook precies wat WA probeerde in de herfstvakantie

Even een ander onderwerp
Deze week zijn mijn kinderen gevaccineerd . 1 keer met pfizer omdat ze in December Covid gehad hebben. Lekker snel dus, over 2 weken al klaar ipv over minimaal 7.

De procedure daarbij is dat bij het plannen van de afspraak er de vraag gesteld wordt of je het gehad hebt en dan kom je automatisch in de 1 prik terecht . En dan kun je ook nog eens snel terecht omdat je makkelijker er tussen te plannen bent.

In je corona paspoort komt 1 uit 1 te staan (net als bij jansen), maar dan wel icm Pfizer /Covernaty . Bij mij staat er gewoon 2 uit 2 zoals bij de meesten vermoed ik. Maar hiermee is het aspect "volledig gevaccineerd" waarschijnlijk wel afgedekt.

Ik had eigenlijk verwacht dat er in je paspoort een corona genezen zou komen + 1 prik. Maar nee dus, en dat kan ook helemaal niet want daar moet je een speciale test voor doen. En die hebben ze nooit gedaan (alleen maar een positieve test )

IK heb hier wel wat vragen bij, Ten eerste welke waarborgen zijn ingebouwd en ten tweede wat andere landen er eigenlijk van vinden, mn buiten de EU. Want dit paspoort zal zo wel werken. Maar in het vaccinatie boekje staat gewoon alleen 1 prik. De VS kom je zo denk ik niet binnen...
En ik heb sterk de indruk dat dat vinkje verder niet gecontroleerd wordt. Want dat zet je voordat je je identificeert met Digid.
Daarmee binnen 2 week een groen corona paspoort ipv 4 week bij Jansen...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ds79m » ma 12 jul 2021, 10:59

Km357 schreef: ma 12 jul 2021, 9:52 Artikeltje is wel van heel laag niveau en sterk vingerwijzend. Ik weet niet of het waar is of niet, maar eerlijk gezegd is dit gewoon geschreven voor de stayhomers een excuus te geven zodat ze nors kunnen blijven.
Dat is wel duidelijk. Dit jaar hoeft de komkommertijd eens niet gevuld te worden met bosbranden, monsterfiles, criminaliteit of kwallenplagen over de grens, maar kan de thuisblijver in zijn gelijk bevestigd worden met levensgevaarlijke virusvarianten die onbeschermd rondwaren over de grens, en ook nog ‘de jeugd van tegenwoordig’ die zich aan geen enkele regel houdt.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door brytje008 » ma 12 jul 2021, 12:20

Km357 schreef: ma 12 jul 2021, 9:52 Artikeltje is wel van heel laag niveau en sterk vingerwijzend. Ik weet niet of het waar is of niet, maar eerlijk gezegd is dit gewoon geschreven voor de stayhomers een excuus te geven zodat ze nors kunnen blijven.
Tuurlijk is het een laag niveau dit artikel, maar het laat wel zien hoe de jeugd tegenwoordig in het algemeen is. narcistische prinsjes en princesjes. ikke ikke ikke... Walgelijk :pukey:
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » ma 12 jul 2021, 13:29

Omroep Gelderland: Campings in buitenland stellen ons gerust: 'We gaan niet op slot voor Nederlanders'

Een quote:

Bang dat Frankrijk straks streng gaat handhaven op Nederlanders is hij niet. "Ik rij met een Nederlands kenteken elke vier, vijf weken terug naar Nederland. Het afgelopen jaar is me nog niet één keer naar een PCR-test gevraagd bijvoorbeeld."

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » ma 12 jul 2021, 13:31

Ik denk inderdaad ook dat, wat de politiek in die landen ook wil, de campinghouders (en andere accommodatieverscahffers) ook helemaal niet zitten te wachten op dat soort restricties na vorig jaar.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 12 jul 2021, 14:02

AL lijken ze me niet de juiste bron voor een onpartijdig onafhankelijk advies. Als je vorige week de festival organisatoren had gevraagd of hun festival doorging hadden ze ook zeker ja gezegd...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 jul 2021, 14:21

brytje008 schreef: ma 12 jul 2021, 12:20
Km357 schreef: ma 12 jul 2021, 9:52 Artikeltje is wel van heel laag niveau en sterk vingerwijzend. Ik weet niet of het waar is of niet, maar eerlijk gezegd is dit gewoon geschreven voor de stayhomers een excuus te geven zodat ze nors kunnen blijven.
Tuurlijk is het een laag niveau dit artikel, maar het laat wel zien hoe de jeugd tegenwoordig in het algemeen is. narcistische prinsjes en princesjes. ikke ikke ikke... Walgelijk :pukey:
Vroeger probeerden pubers natuurlijk nooit regels te omzeilen...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rein » ma 12 jul 2021, 14:26

Ik zit momenteel in zuid Frankrijk en er zijn wel wat Nederlanders, maar niet heel erg veel. Nou weet ik niet hoeveel Nederlanders hier gewoonlijk zijn midden juli, maar ik kan me goed voorstellen dat het er gewoonlijk een stuk meer zijn. Belgen zijn er ongeveer net zoveel als Nederlanders, maar verder is het vrij karig wat buitenlandse vakantiegangers betreft.

Er zijn (uiteraard) wel heel veel Fransen op vakantie en qua gedrag wekken zij de indruk dat Corona niet bestaat. Afstand houden in rijen (zoals bij tankstations etc langs aires of bij een ijssalon) is er echt niet bij. Men staat massaal bovenop elkaar. Ben ik toch niet meer zo gewend.

Naar vaccinatiebewijzen etc is er onderweg en op bestemming niet gevraagd. Het enige wat je nog merkt van de pandemie is de verplichte mondkapjes in binnenruimtes.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 12 jul 2021, 14:29

Dat klopt, en dat probeerde ik eerder ook aan te geven dat de gevolgen van je eigen daden overzien voor jongeren ook niet altijd makkelijk is.

Verschil is denk ik wel dat de consequenties tegenwoordig vele malen groter zijn door mobiliteit en mogelijkheden. En de ouders houden ze ook niet tegen....

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » ma 12 jul 2021, 14:39

Coen Tunnel schreef: ma 12 jul 2021, 14:21 Vroeger probeerden pubers natuurlijk nooit regels te omzeilen...
Ikke niet :dyn_hyp:
Rein schreef: ma 12 jul 2021, 14:26 Afstand houden in rijen (zoals bij tankstations etc langs aires of bij een ijssalon) is er echt niet bij. Men staat massaal bovenop elkaar. Ben ik toch niet meer zo gewend.
Gebeurt dat überhaupt nog ergens dan? In Nederland in ieder geval niet meer, blijkbaar in Frankrijk ook niet, en wat ik hoor en zie van de Balkan daar ook niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door waldo79 » ma 12 jul 2021, 14:56

Op aanraden van de accommodatie in Rheinland Pfalz een zelftest meegenomen. Kom je daar ter plaatse, vraagt men er niet meer naar :write:

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » ma 12 jul 2021, 16:04

brytje008 schreef: ma 12 jul 2021, 12:20
Km357 schreef: ma 12 jul 2021, 9:52 Artikeltje is wel van heel laag niveau en sterk vingerwijzend. Ik weet niet of het waar is of niet, maar eerlijk gezegd is dit gewoon geschreven voor de stayhomers een excuus te geven zodat ze nors kunnen blijven.
Tuurlijk is het een laag niveau dit artikel, maar het laat wel zien hoe de jeugd tegenwoordig in het algemeen is. narcistische prinsjes en princesjes. ikke ikke ikke... Walgelijk :pukey:
Ik zou van zo'n laag allooi artikel toch geen veralgemening van de jeugd maken.

Skoda Fabia
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 19:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Skoda Fabia » ma 12 jul 2021, 16:28

Duitsland maakt het helemaal bont:
https://www.auswaertiges-amt.de/de/quar ... se/2371468
Er bestaan hoogrisicogebieden en virusvariantgebieden. In het eerste geval is o.a. een bewijs van vaccinatie in orde maar in het tweede geval geldt er altijd een quarantaine van 14 dagen. Men gaat er dan kennelijk al van uit dat de vaccinatie niet goed werkt!
Met virusvariantgebieden bedoelen ze natuurlijk de Delta variant maar feitelijk zijn het allemaal varianten en er zullen er vast nog wel diverse komen...
Ik verwacht dat Nederland binnenkort een virusvariant gebied wordt :neenee:

Plaats reactie