Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » ma 12 jul 2021, 16:30

Schengenakkoord? Leren ze daar nog over op school sinds Covid19?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » ma 12 jul 2021, 17:44

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
:D

Ik denk ook aan een roadtrip die mij achtereenvolgens door de volgende landen brengt: Nederland - België - Frankrijk - Monaco - Italië - Zwitserland - Duitsland - Luxemburg - België - Nederland.

Als ik alles zo lees en hoor, wordt die roadtrip een administratieve rompslomp. Dus misschien toch maar naar Malta.

Ik heb vakantie vanaf 21 augustus, tegen die tijd kan alles er weer heel anders uitzien.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 jul 2021, 17:51

^^ Ah, leuk:
De volgende certificaten zijn NIET geldig voor reizen naar Malta:

Vaccinatiebewijs met slechts één ontvangen dosis voor een vaccin dat twee doses vereist; dit geldt ook voor mensen die zijn hersteld van corona.
Hoe gaat de Rijksoverheid dit oplossen voor mensen die maar één prik hebben gekregen omdat ze al een keer corona hebben gehad? Lijkt me dat deze mensen een afspraak moeten kunnen maken voor een tweede prik, anders kunnen ze voorlopig niet naar Malta (een EU-land nota bene) reizen, en vermoedelijk gaan andere landen binnen en buiten de EU dit voorbeeld volgen.
Hajo schreef: ma 12 jul 2021, 17:44Ik denk ook aan een roadtrip die mij achtereenvolgens door de volgende landen brengt: Nederland - België - Frankrijk - Monaco - Italië - Zwitserland - Duitsland - Luxemburg - België - Nederland.

Als ik alles zo lees en hoor, wordt die roadtrip een administratieve rompslomp. Dus misschien toch maar naar Malta.

Ik heb vakantie vanaf 21 augustus, tegen die tijd kan alles er weer heel anders uitzien.
Als je op 21 augustus minstens twee weken volledig gevaccineerd bent, en dat ben jij volgens mij, dan zou er normaal gesproken geen vuiltje aan de lucht moeten zijn.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » ma 12 jul 2021, 19:22

Vermoedelijk is de huidige piek in ons land, als die doorzet, tegen die tijd weer aan het luwen.
Natuurlijk weet je het nooit, maar vaak duren dat soort pieken twee a drie maanden.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » ma 12 jul 2021, 19:54

Ik ben inderdaad twee keer gevaccineerd en dat is ook al weer meer dan twee weken geleden. Ik heb een QR code voor Nederland en Internationaal. In die zin zou er dus niets aan de hand moeten zijn.

Ik vraag mij echter af of dat, voor sommige landen, voldoende is. Ik hoor links en rechts berichten dat je je toch moet registreren, een extra document moet invullen of zelfs een test moet afleggen enzovoort. Ook al ben je twee keer gevaccineerd.

Nu ja, ik kijk nog even de kat uit de boom voordat ik beslis wat het gaat worden. Malta of de eerder beschreven roadtrip.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 jul 2021, 19:56

^^ Heb je ook een geel boekje? Anders die even aanschaffen en even contact opnemen met de GGD die jou heeft ingeënt of ze de prikken nog willen bijschrijven in je boekje. De meeste GGD's hebben daar wel wat over op hun site staan. In de praktijk blijkt het gele boekje ook in sommige EU-landen een stuk beter te werken dan de app.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » ma 12 jul 2021, 19:58

^^ Nee. Bedankt voor de tip. :top:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 jul 2021, 20:16

Skoda Fabia schreef: ma 12 jul 2021, 16:28 Duitsland maakt het helemaal bont:
https://www.auswaertiges-amt.de/de/quar ... se/2371468
Er bestaan hoogrisicogebieden en virusvariantgebieden. In het eerste geval is o.a. een bewijs van vaccinatie in orde maar in het tweede geval geldt er altijd een quarantaine van 14 dagen. Men gaat er dan kennelijk al van uit dat de vaccinatie niet goed werkt!
Met virusvariantgebieden bedoelen ze natuurlijk de Delta variant maar feitelijk zijn het allemaal varianten en er zullen er vast nog wel diverse komen...
Ik verwacht dat Nederland binnenkort een virusvariant gebied wordt :neenee:
Dat zal vermoedelijk zo'n vaart niet lopen, want het Verenigd Koninkrijk en Portugal zijn dat ook niet, alleen een reeks Afrikaanse landen en Brazilië en Uruguay:
RKI schreef:1. Folgende Staaten gelten aktuell als Virusvariantengebiete:
Botsuana (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 22. November 2020 einfaches Risikogebiet)
Brasilien (Virusvariantengebiet seit 19. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Eswatini (Virusvariantengebiet seit 31. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Lesotho (Virusvariantengebiet seit 31. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Malawi (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Mosambik (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Namibia (Virusvariantengebiet seit 20. Juni 2021; Hochinzidenzgebiet seit 13. Juni 2021; bereits seit 14. Februar 2021 einfaches Risikogebiet)
Sambia (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Simbabwe (Virusvariantengebiet seit 7. Februar 2021; bereits seit 31. Januar 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Südafrika (Virusvariantengebiet seit 13. Januar 2021; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
Uruguay (Virusvariantengebiet seit 6. Juni 2021; bereit seit 21. März 2021 Hochinzidenzgebiet; bereits seit 15. Juni 2020 einfaches Risikogebiet)
We hebben wel de kans een Hochinzidenzgebiet te worden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 jul 2021, 20:18

Hajo schreef: ma 12 jul 2021, 19:58 ^^ Nee. Bedankt voor de tip. :top:
In het slechtste geval kost het je een paar euro, in het beste geval bespaart het je een hoop gedonder. :top:

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 12 jul 2021, 20:21

Zo vreemd is dat beleid van Duitsland toch niet? De Fransen hebben dezelfde regels voor alle gebieden buiten Europa - alleen toegang met vaccinatie en PCR test , anders geen toegang:
Orange Countries (all except Green Or Red list)
"If you are vaccinated:

upon boarding, each traveller aged 11 years or older must present a negative PCR test taken less than 72 hours before the flight or a negative antigenic test taken less than 48 hours before the flight."

En ik vermoed eigenlijk dat Nederland hetzelfde doet. Enige wat Duitsland anders doet is dat ze ook onderscheid maakt binnen europa, zowel ten positieve (groene gebieden) als ten negatieve (rode gebieden). In vind dat eigenlijk niet bont maar slim.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 jul 2021, 21:37

Frankrijk trekt de teugels aan. Bron: journaliste Eveline Bijlsma op Twitter
Achtste tv-toespraak van Macron sinds het begin van de pandemie. Vandaag is de kern: Frankrijk zet in op vaccineren. Wie niet is geprikt, mag niet overal meer komen...

Vanaf 21 juli mag je zonder coronapaspoort (dus een bewijs van vaccinatie of een negatieve pcr-test van maximaal 48 uur oud) niet meer in musea / festivals / pretparken waar meer dan 50 mensen zijn ('lieux de loisirs et de culture')

Vanaf 1 augustus mag je zonder coronapaspoort niet meer in cafés, restaurants, winkelcentra, treinen en vliegtuigen

Conclusie: voor Nederlandse vakantiegangers die niet volledig gevaccineerd naar Frankrijk komen, wordt het penibel vanaf 1 augustus - tenzij je je iedere 48 uur laat testen...

Het gaat gelden vanaf 12 jaar
Tot zover voor de gezinnen met pubers die dachten lekker op vakantie naar Frankrijk te kunnen gaan, zeker na 1 augustus. Het net gaat zich meer en meer sluiten voor niet-gevaccineerden binnen Europa, na Malta neemt Frankrijk nu ook drastische stappen.

En het gratis testen voor buitenlanders gaat in Frankrijk ook verdwijnen, omdat Fransen in het buitenland namelijk ook moeten betalen voor testen. Die PCR-testen gaan € 44 kosten, een vakantieganger die niet (volledig) gevaccineerd is zal die elke twee dagen moeten doen om een beetje een normale vakantie te houden.

Edit: Nu ook een artikel in De Telegraaf: Weinig lol zonder prik in Frankrijk deze zomer

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door IQ[] » ma 12 jul 2021, 21:44

Frankrijk scherpt de regels aan, vanaf augustus moet je een QR code hebben voor reizen, horeca en winkelcentra, anders kom je niet meer binnen. Tevens is er sprake van een vaccinatieverplichting voor zorgpersoneel en wordt een verplichting voor alle Fransen niet uitgesloten.

De eerste vraag die bij me opkomt is of dit niet een papieren tijger uit Parijs is. Als het niet zo is, dan is het in mijn optiek een stap verder richting een gecontroleerde samenleving. Zoals men dit in Duitsland ook al gedaan heeft. Over een 100% vaccinatieverplichting zal ik het maar helemaal niet hebben. Ze kunnen Liberté en Egalité wel schrappen uit het wapen onderhand...

https://www.hln.be/buitenland/frankrijk ... ~a8880dba/

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mavas » ma 12 jul 2021, 21:56

Voor gezinnen met kinderen, waarvan de kinderen nog niet de kans hebben gekregen om volledig gevaccineerd te zijn voor 1 augustus - in de praktijk denk ik geen enkele tiener - valt de vakantie in Frankrijk dan weg lijkt me. Je gaat je kind van 13 ook niet voor elk dingetje laten testen.
Hoera voor Frankrijk die nu ook de toeristen wegjaagt die ze zo graag weer terug wilden hebben dit jaar :woop: :shutup:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door IQ[] » ma 12 jul 2021, 21:59

Coen Tunnel schreef: ma 12 jul 2021, 21:37 Het net gaat zich meer en meer sluiten voor niet-gevaccineerden binnen Europa, na Malta neemt Frankrijk nu ook drastische stappen.
Zo voelt het onderhand wel, het net sluit zich. Tot zo ver dat er geen verplichting zou zijn of iets dergelijks. Ik laat me uit principe niet vaccineren voor iets waar ik alleen een snotneus van had (en nog wat andere redenen waarom ik niet aan dit circus van QR codes wil deelnemen). Je komt straks gewoon nergens meer. Zal het wel zien of het geitenpaadjes moeten worden... Zorgelijk. Zoals eerder door je verwoord, de vrijheid is weg en komt niet meer terug. En het is heel jammer dat de zwijgende meerderheid dit niet ziet of wil zien (het zijn maar twee "prikjes"), maar het gaat voor mij om het principe er achter en de gevolgen. En bij die twee prikjes gaat het niet blijven...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » ma 12 jul 2021, 22:05

mavas schreef: ma 12 jul 2021, 21:56 Voor gezinnen met kinderen, waarvan de kinderen nog niet de kans hebben gekregen om volledig gevaccineerd te zijn voor 1 augustus - in de praktijk denk ik geen enkele tiener - valt de vakantie in Frankrijk dan weg lijkt me. Je gaat je kind van 13 ook niet voor elk dingetje laten testen.
Hoera voor Frankrijk die nu ook de toeristen wegjaagt die ze zo graag weer terug wilden hebben dit jaar :woop: :shutup:
Gewoon belachelijk wat Macron er door gejaagd heeft vanavond. Met vaccinaties wordt het dus nog erger dan in 2020. Volstrekt geschift die lui, kan ie evengoed de macht afgeven aan Le Pen of zo... Z'n land is er beter aan toe dan verleden jaar, maar hij gaat de boel nog verstrengen, toont z'n ware gezicht zeker?

Nou, die vakantie lijkt opeens 3 dagen korter te worden door deze onzin.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door marcel » ma 12 jul 2021, 23:28

Griekenland komt ook met strengere maatregelen:
In Griechenland dürfen sich die Menschen künftig nur noch in den Innenräumen von Gastronomie- und Kulturbetrieben aufhalten, wenn sie gegen Corona geimpft sind. Das gab der griechische Premier Kyriakos Mitsotakis am Montagabend (12.7.) bekannt.
https://www.nzz.ch/international/corona ... duced=true

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » di 13 jul 2021, 1:06

Ik werd een paar maanden geleden op dit forum door sommigen niet serieus genomen omdat ik zei dat het vaccinatiepaspoort de opmaat was om onderscheid te maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Dat zou niet gebeuren werd er gezegd, want niet-gevaccineerden zouden immers nog altijd de mogelijkheid hebben om zich te laten testen.

Intussen zien we steeds meer beperkingen voor niet-gevaccineerden, dat het met testen bijna ook niet te doen is, en zijn ze in één EU-land inmiddels al niet meer welkom. Dan kun je zeggen "Dat is het kleine Malta maar", maar vandaag hebben we gezien dat grotere landen als Frankrijk en Griekenland ook niet schuwen voor keiharde beperkingen voor niet-gevaccineerden. Wie gaan er nu volgen?

Ik had echt gewild dat ik geen gelijk had gekregen.

Vaarwel aan de 'freedom of movement' van Schengen - ik heb er jarenlang erg van genoten. Maar de grenzen sluiten voor niet-gevaccineerden betekent een gigantische mokerslag aan wat er nog van Schengen over was. Of dat ooit nog terugkomt... ik vrees er voor.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door CasablancaMarocco » di 13 jul 2021, 2:00

Een deel van de Fransen laten zich niet vaccineren, die worden dus nu gewoon buiten de maatschappij geplaatst. :geenlach:
Belachelijk besluit van Macron weer, zeker nu het aantal doden juist veel lager ligt dan voor het vaccineren, maar de regels lijken alleen maar strenger te worden, iets zegt mij dat we ook volgend jaar niet volledig af zijn van deze beperkende toestanden. :|

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » di 13 jul 2021, 7:27

Zolang we als burger niks doen en altijd maar braaf verder doen en de regeltjes volgen, geraken we hier niet vanaf nee.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » di 13 jul 2021, 7:40

CasablancaMarocco schreef: di 13 jul 2021, 2:00 Een deel van de Fransen laten zich niet vaccineren, die worden dus nu gewoon buiten de maatschappij geplaatst. :geenlach:
Belachelijk besluit van Macron weer, zeker nu het aantal doden juist veel lager ligt dan voor het vaccineren, maar de regels lijken alleen maar strenger te worden, iets zegt mij dat we ook volgend jaar niet volledig af zijn van deze beperkende toestanden. :|
Tja en wat moet deze regeringen dan doen om het vaccinatiegraad te verhogen. We zitten in een crisis situatie en dit soort pandemieen komen alleen ten einde door hoge immuniteit in de samenleving. We hebben gelukkig goede en veilige vaccins, dus daar is geen discussie meer over.
Dan heb je als samenleving 3 keuzes.
1. Vaccineren.
2. Lockdown forever.
3. Loslaten, hoop zieken en doden en nationale variant als toetje.

Sommigen willen terug naar normaal, geen maatregelen, geen zieken, maar ook niet vaccineren.
Zo werkt niet uiteraard niet. De overheid biedt een mogelijkheid om uit de crisis te komen. Dan is het ONZE maatschappelijke taak om je ook te laten vaccineren. Gelukkig in Nederland hoge vaccinatiegraden, omdat we ons laten vaccineren. Dan zijn deze maatregelen helemaal niet nodig.

Mijn vraag aan mensen die kritiek hebben op het Franse beleid. Hoe zouden jullie het oplossen, zonder dat de ziekenhuizen vollopen?

Hard gezegd, maar vanaf de zijlijn is zo gemakkelijk praten.


We eisen het recht op feesten en vakanties. En een overheid die het allemaal mogelijk maakt

https://www.destentor.nl/binnenland/we- ... ~ad38e8b6/

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » di 13 jul 2021, 7:42

IQ[] schreef: ma 12 jul 2021, 21:44 Frankrijk scherpt de regels aan, vanaf augustus moet je een QR code hebben voor reizen, horeca en winkelcentra, anders kom je niet meer binnen. Tevens is er sprake van een vaccinatieverplichting voor zorgpersoneel en wordt een verplichting voor alle Fransen niet uitgesloten.
Ik las in het AD ook dat het zou gelden voor ziekenhuizen.
IQ[] schreef: ma 12 jul 2021, 21:44De eerste vraag die bij me opkomt is of dit niet een papieren tijger uit Parijs is. Als het niet zo is, dan is het in mijn optiek een stap verder richting een gecontroleerde samenleving. Zoals men dit in Duitsland ook al gedaan heeft.
En Griekenland, want ook daar moet je gevaccineerd zijn voor de binnenhoreca. En in Kroatië speelt momenteel een vergelijkbare discussie: Verplichte vaccinatie is uit den boze, maar.... (en dan komt de lijst met winkelcentra en horeca e.d.)

Het is waar ik (en anderen) hier al langer voor gewaarschuwd hadden: Als de ideeën en de techniek er eenmaal zijn, is het maar een kleine stap naar het uitsluiten van anderen van het dagelijks leven. En dus het creeëren van een parallelle maatschappij met "Übermenschen" (zij die 'gezond' zijn en alles mogen) en "Untermenschen" (zij die dat niet zijn en maar thuis moeten blijven zitten). Dat het zover zou komen is al eens weggezet als doemdenken, maar het gaat wel die kant op. Ik vind het ook eng dat er ook in Nederland mensen zijn die zo denken en dat zouden willen.
Coen Tunnel schreef: di 13 jul 2021, 1:06 Ik werd een paar maanden geleden op dit forum door sommigen niet serieus genomen omdat ik zei dat het vaccinatiepaspoort de opmaat was om onderscheid te maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Dat zou niet gebeuren werd er gezegd, want niet-gevaccineerden zouden immers nog altijd de mogelijkheid hebben om zich te laten testen.
Dat zijn de echte wappies: Ontkennen dat er een tweedeling wordt gecreëerd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Peter » di 13 jul 2021, 7:46

CasablancaMarocco schreef: di 13 jul 2021, 2:00 Een deel van de Fransen laten zich niet vaccineren, die worden dus nu gewoon buiten de maatschappij geplaatst. :geenlach:
Belachelijk besluit van Macron weer, zeker nu het aantal doden juist veel lager ligt dan voor het vaccineren, maar de regels lijken alleen maar strenger te worden, iets zegt mij dat we ook volgend jaar niet volledig af zijn van deze beperkende toestanden. :|
Macron zal zeker bedoeld hebben een deel (de twijfelaars en treuzelaars) over de streep te trekken. Dat kan best 50% zijn van de niet-gevaccineerde volwassenen. Of dat proportioneel is, is wat anders, en je zou ook de komende 2 maanden met één prik kunnen voldoen, omdat vrijwel iedereen (16+) die gehad heeft moeten hebben als Europeaan. Nu benadeel je ook veel mensen die er niets aan kunnen doen, terwijl de medische noodzaak gering is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » di 13 jul 2021, 7:48

Dreigen met je loon in te houden om toch maar een draagvlak te krijgen voor een vaccin, is gewoon idioot, dan geef je zelf toe dat het gewoon is om je macht te doen en niet om een virus te bestrijden of gezondheid in het algemeen. Als je als zorgpersoneel op 15 september immers niet volledig bent gevaccineerd verlies je je loon:

"Les soignants non vaccinés au 15 septembre « ne pourront plus travailler et ne seront plus payés », a ensuite précisé le ministre de la santé, Olivier Véran."

We spreken hier niet over een bananenrepubliek die maar wat doet maar over een Westers land die haar bevolking gewoon afdreigt.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rogier » di 13 jul 2021, 7:50

^^

Even kijken. We hebben super besmettelijke variant en een bevolking waar vaccinatiegraad laag is. In de VS dreigen in sommige staten ziekenhuizen overlopen te worden omdat te weinig mensen zich hebben laten vaccineren. Dus de situatie in Frankrijk kan snel verkeerd gaan.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » di 13 jul 2021, 7:55

Op deze manier krijg je nog minder een draagvlak, want een verplichting tot vaccineren is iets wat met in Frankrijk écht niet licht neemt. Het tast de geloofwaardigheid van Macron "z'n beste bedoelingen" nog meer negatief aan. Dat hij dat niet inziet, begrijpt of gewoon wil negeren is 1 zaak, de praktijk is een andere. Op zich heeft hij op 12 juli 2021 het probleem enkel groter gemaakt, alsof hij de Gele Hesjes en zo mist en ze graat terugziet. Als je je niet wenst te vaccineren ga je als Fransman nu nog meer gesterkt zien in je zaak van "zie maar dat het ging verplicht worden en dat we niet vrij zijn om te kiezen".

Liberté? Foetsie
Egalité? Foetsie
Fraternité? Opgelegde waanzin ja.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Peter » di 13 jul 2021, 7:56

Coen Tunnel schreef: di 13 jul 2021, 1:06 Ik werd een paar maanden geleden op dit forum door sommigen niet serieus genomen omdat ik zei dat het vaccinatiepaspoort de opmaat was om onderscheid te maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Dat zou niet gebeuren werd er gezegd, want niet-gevaccineerden zouden immers nog altijd de mogelijkheid hebben om zich te laten testen.
Is er iemand op dit forum, die door iedereen altijd serieus wordt genomen ? :hap:
Een paspoort is per definitie een middel om te discrimineren (jij mag erin en jij niet). Maar wellicht dat een enkeling dacht dat het alleen voor grenspassage gebruikt zou worden (of festivals). In NL voorlopig nog wel overigens.
Ik ben overigens benieuwd of je buitenlanders (in Frankrijk) mag laten betalen voor test wat voor de eigen bevolking niet hoeft. Misschien omdat het onder medische zorg valt (en een zorgverzekering die alleen inwoners van F hebben) wel, maar het zal vast nog aangevochten worden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Peter » di 13 jul 2021, 8:00

Km357 schreef: di 13 jul 2021, 7:48 We spreken hier niet over een bananenrepubliek die maar wat doet maar over een Westers land die haar bevolking gewoon afdreigt.
Wat heeft dit met een bananenrepubliek te maken ? Een regering of parlement(ook die in NL en B of de deelstaten) mag dit gewoon besluiten. Een rechter kan het (behalve in Polen of Hongarije uiteraard) ook weer ongedaan maken als deze het buitenproportioneel vindt. Dat staat los van wat eenieder daar individueel van vindt. Ik zou het ook niet toejuichen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » di 13 jul 2021, 8:02

Dat je zulke dictatoriale handelingen en discriminatie eerder verwacht in een bananenrepubliek dan in een democratisch Westers land. Althans, tot gisteren, die grens zijn we ondertussen ook al voorbij. Morgen dreigen ze gewoon iedereen af, of leggen ze boetes op dat je niet in bent gegaan op je vaccinatie-uitnodiging of zo. Ook allemaal proportioneel en normaal?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » di 13 jul 2021, 8:08

Rogier schreef: di 13 jul 2021, 7:50 Even kijken. We hebben super besmettelijke variant en een bevolking waar vaccinatiegraad laag is. In de VS dreigen in sommige staten ziekenhuizen overlopen te worden omdat te weinig mensen zich hebben laten vaccineren. Dus de situatie in Frankrijk kan snel verkeerd gaan.
Mensen de grond intrappen door ze te laten merken dat ze minder waard zijn als ze niet gevaccineerd zijn is dan de slechtste manier. De beste is natuurlijk goede communicatie en dan toegespitst op de ontvanger. Een rijke en hoog opgeleide autochtone Fransman benader je anders dan iemand in een banlieue die amper Frans spreekt. En die weer anders dan alle andere tussenvormen.

Maar dat is allemaal intensiever en duurder dan de makkelijkste methode, namelijk de maatschappij verdelen en maatregelen invoeren. Zodat je nog meer weerstand en onbegrip krijgt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » di 13 jul 2021, 9:08

Even los wat ik er van vind hoe Macron probeert vaccinaties er door te drukken (dat is eigenlijk niet zo relevant want ik ben geen Fransman) , betekent dit de facto voor Nederlanders met kinderen boven de 12 een ban op Frankrijk. Testen zijn niet gratis en kinderen kunnen pas over een week of 5-6 volledig gevaccineerd zijn. Volwassenen kunnen altijd nog een Jansen prik gaan halen....

Ik vermoed vandaag een helse dag voor camping eigenaren aldaar.

Nog even over Malta, zoals ik al eerder meldde wordt in het corona paspoort de enkele Pfizer bij eerdere besmetting als "volledige" inenting geregistreerd door hem als 1 uit 1 vast te leggen, net als Janssen.

Als Malta hier weer wil gaan afwijken moeten ze dus ook het coronapaspoort overboord gooien. Door een extra check of 1 uit 1 wel overeenkomt met het vaccin type oid...

ben benieuwd of Malta hier mee wegkomt, omdat dit tegen de afspraken is .

In je gele boekje overigens staat wel maar 1 prik en daarmee kun je niet aantonen dat je inenting volledig is.... Dus voor reizen buien europa geldt dit probeem al... Ik zou zeggen bel de GGD en plan een 2e prik afspraak....

Plaats reactie