Rijrichting: Zuidelijk.
Afgelopen maandagmorgen (+/- 7:45 uur) gestrand in een file op rijstroken 3 en 4 (richting afrit naar de A73 dus, ri Nijmegen)
Toen ik bij Bemmel / knp. Ressen de keuze had.. gaf de TT een vertraging van 3 minuten aan voor mijn bestemming in Beuningen. Ik koos dus rijden via de snelwegen ipv binnendoor via de A325 / Lent / Weurt.
Die drie minuten vertraging hield de TT vast.. ook al stond ik vrij stevig stil op de brug..

(dik een half uur verloren.

)
Pas op de zuidelijke oever van de Waal sprong de vertragingstijd naar de 8 minuten..
Ik vind dat ik 'aardig' gefopt ben door de TT.
Op rijstroken 1 en 2 reed het verkeer sneller.. Nu is er op de (nieuwe) brug geen sprake van een fysieke rijstrookscheiding, itt tot de gerenoveerde brug welke een middengeleider heeft (de oude oost/west scheiding dus). Op de TT ook duidelijk zichtbaar want de zuid/noord verbinding gaf netjes 2 gescheiden vertragingskleuren aan. (de oostelijke rijbaan was trager dan de westelijke, op de zuid-noord verbinding).
Mijn vraag dus: klopt mijn constatering dat de TT, door het ontbreken van de middengeleider op de noord/zuid verbinding.. geen goed onderscheid in snelheidsverschillen kan maken tussen de 2 hoofdstromen qua verkeersrichting?
Hierdoor zijn vertragingstijden niet reeël indien het verkeer niet over de gehele brug gelijkmatig rijd of stil staat.. toch?