Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » vr 23 jul 2021, 18:18

^^
Het is inderdaad verwarrend. Maar als jouw uitleg klopt moet ik een nacht langer in Oostenrijk blijven om op de terugweg geen problemen te kunnen krijgen, vooropgesteld dat Oostenrijk voor Duitsland geen hoogrisicogebied is... Of ik moet in één dag Duitsland door, maar dat laatste vind ik persoonlijk niet verantwoord. Dan nog liever via Zwitserland en een overnachting in (de buurt van) Basel.

Edit: dat was een reactie op Coen Tunnel, maar de reacties gaan zo hard dat ik niet snel genoeg was met typen op mijn smartphone...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » vr 23 jul 2021, 18:29

^^
O wacht, ik mag ook naar een plek in Frankrijk om te overnachten. Want ik voldoe aan de eisen qua vaccinatie en junior is jonger dan 12... Nou ja, we zien het in de loop van de week wel...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » vr 23 jul 2021, 18:34

Net over de grens bij Basel, in Frankrijk, zijn de hotels stukken goedkoper dan in Zwitserland zelf, en ook goedkoper dan de Duitse hotels. We verbleven weleens in een familiekamer voor 4 personen in Novotel Mulhouse-Bâle voor maar 80 euro.

Edit, je zit er inderdaad net een dag te kort
Laatst gewijzigd door paolie op vr 23 jul 2021, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » vr 23 jul 2021, 18:38

^^
Ben gisteren uit NL vertrokken, dus formeel is vandaag dag 1 van 10...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
carman6
dorpsstraat
Berichten: 121
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 10:15

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door carman6 » vr 23 jul 2021, 21:07

^^

Hoe gaan ze weten hoe lang je waar bent geweest dan?

GroeneRuiter
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 jan 2021, 18:42

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door GroeneRuiter » vr 23 jul 2021, 21:18

T-hijs schreef: vr 23 jul 2021, 17:58
paolie schreef: vr 23 jul 2021, 17:47 Duitsland is inmiddels knettergek geworden. Daar moeten ook kinderen vanaf 6 jaar volledig gevaccineerd zijn. Ook al kan dat natuurlijk helemaal niet. Niet gevaccineerd betekent verplichte quarantaine. Zeg maar dag tegen je gezinsvakantie naar Duitsland…
Ik lees iets anders, namelijk dat kinderen vanaf 6 jaar een negatief testresultaat moeten kunnen overleggen. En geen restricties bij transit c.q. verblijf van minder dan 24 uur:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Wat betreft een verblijf tot 24 uur lijken er toch restricties te zijn. Er blijven uitzonderingen bestaan op de aanmeld- en quarantaineplicht, maar niet op de testplicht. Het lijkt er bijna op dat dit voor doorreis net zo is, maar het korte overzicht en de verordening zelf lijken elkaar daarin tegen te spreken. Bij de uitzonderingen in de verordening staat dat ze gelden voor paragrafen 3 en 4. Voor paragraaf 5 lijkt het erop dat die uitzonderingen niet gelden. Paragraaf 5 gaat overigens over de plicht direct een test etc. te kunnen tonen op het moment dat de grens overschreden wordt. (Deze paragraaf slaat enkel op Hochinzidenzgebiete)
Kort gezegd, het lijkt erop dat een verblijf tot 24 uur zonder test niet meer mogelijk zal zijn vanaf dinsdag, maar een doorreis waarschijnlijk wel, al is dat nogal vaag.

PS. in dat reisadvies viel me op dat ook de tabel die vanaf dinsdag geldt ook bij de regels geldend t/m maandag geplaatst is.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ernst76 » vr 23 jul 2021, 21:24

Even een wat moeilijkere vraag:
Ik ben nu twee weken in Italië, reis zondag terug van Italië via Zwitserland en Duitsland naar Nederland en vertrek dinsdag 27 juli 's ochtends weer voor ruim een week naar Duitsland. Ik ben lang genoeg geleden volledig gevaccineerd en heb al een digitaal corona certificaat (de QR code).
Ik moet nog een inreisformuliertje invullen voor Duitsland.
Krijg ik nog ergens problemen mee? Ik ben immers dinsdag niet de afgelopen 10 dagen alleen maar in Nederland geweest. Dus de info van de rijksoverheid of ANWB is misschien niet dekkend.
Nou adviseren jullie misschien: zeg dan niet waar je geweest bent de afgelopen 2 weken. Maar ik heb ook op een Italiaans inreisformulier aangegeven dat ik van 11 t/m 25 juli daar was.
Graag geen advies over de pakkans of dat het allemaal papieren tijgers zijn.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ernst76 » vr 23 jul 2021, 21:25

Nog een toevoeging: ik moet echt tussentijds in Nederland zijn, dus kan niet in 1 x door van Italië naar mijn nieuwe vakantieadres...

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » vr 23 jul 2021, 21:26

^^
Volgens mij hoef je geen problemen te verwachten. Je bent immers volledig gevaccineerd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » vr 23 jul 2021, 21:33

Je inreisformulier voor Duitsland is niet nodig op je reis van Italië van Nederland. Om twee redenen niet: Italië is niet aangemerkt als (hoog)risico/variantengebied en een inreisformulier is sowieso niet nodig voor transit of minder dan 24 uur. Voor je vakantie in Duitsland straks is het wel nodig.

Ook voor Zwitserland zijn geen restricties van toepassing.

Ik denk dat de pakkans van het niet hebben van het inreisformulier zeer laag is als je per auto rijdt. Er zijn geen indicaties van grenscontroles en de kans op een controle elders is wel heel erg klein, er rijden nu hordes Nederlanders en andere buitenlanders door Duitsland.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ernst76 » vr 23 jul 2021, 22:18

Dank jullie wel voor de reacties. Zover was ik ook gekomen. In de praktijk zal het sowieso wel meevallen, maar het is fijn om te weten dat je het goed geregeld hebt.

wellproc
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 13:55
Locatie: Between the keyboard and chair

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door wellproc » vr 23 jul 2021, 22:35

Vanwege de idioterie van de Duitsers moeten wij nu met z'n 4-en door het testcircus.
En dat allemaal omdat we door Duitsland reizen (binnen 10 uur...) naar een ander land dat ons zonder enige beperking graag ziet komen...

Ik heb goed gelezen: Nederland wordt Hochinzidenzgebiet (dus niet Risikogebiet of Virusvariantengebiet). Dit betekent dat bij inreizen al testen noodzakelijk zijn, ook als je volledig gevaccineerd bent (maar <14 dagen geleden)... En dus ook voor kinderen die niets anders kunnen.
Zie hier: https://www.bundesgesundheitsministeriu ... rsicht.pdf

Maar: ergens anders lees ik dat bij 'Transit durch Deutschland' of 'Transit innerhalb Schengens' geen test noodzakelijk is:
Ein negativer Test oder Nachweis über Impfung / Genesung ist nicht notwendig:
bei Einreise auf dem Land- oder Seeweg (z.B. mit Auto oder Schiff) ohne Voraufenthalt in einem Virusvariantengebiet.
Zie https://www.auswaertiges-amt.de/de/quar ... #content_5

Wat willen die Duitsers nu? :shutup: :heygrr:

Update:
Gloeiendig!!! :wall:
Heenreis naar en via Duitsland geldig vanaf 27 juli 2021
Bent u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Ook moet u vóór vertrek op de registratiewebsite uw (digitaal) vaccinatiebewijs, herstelbewijs of ook uw negatief testresultaat üploaden. Bij aankomst in Duitsland gaan reizigers die geen bewijs van herstel of vaccinatie kunnen overleggen in quarantaine.
Kinderen vanaf 6 jaar moeten een negatief testresultaat kunnen overleggen.
Doorreiziger en personen die maximaal 24 uur in Duitsland blijven zijn uitgezonderd.
Lees verder in het reisadvies onder ‘Coronavirus’.
Inclusief typefout overgenomen van https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Wie heeft er nu gelijk? :nahzeg:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Pino » vr 23 jul 2021, 23:06

Transitvrijstelling: binnen 24 uur Duitsland weer uit en er gelden geen test- of quarantaine-eisen. Dat is een van de uitzonderingen waarnaar de tabel van het Duitse ministerie verwijst. Dus feitelijk zeggen je bronnen hetzelfde.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » za 24 jul 2021, 7:33

Ondertussen gaat coronaheilstaat IJsland weer maatregelen invoeren ondanks een >85% vaccinatiegraad. Inclusief muilkorfplicht en testverplichting ook voor gevaccineerden. Maar het wordt een mooie zomer hoor! Hoeveel mensen willen we in Nederland gevaccineerd hebben voordat we definitief stoppen met die ongein? Wat zijn de doelen? Dit belooft - zoals verwacht overigens - helemaal niets goeds voor de toekomst.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... veblog-rtl
IJsland draait coronaversoepelingen terug

IJsland heeft besloten een reeks coronaversoepelingen terug te draaien. Vanaf zondag middernacht tot 13 augustus moet iedereen weer minstens een meter afstand houden en geldt er weer een mondkapjesplicht binnen. Bars en restaurants gaan om 23.00 uur dicht en aan bijeenkomsten mogen hooguit 200 personen meedoen.

De IJslandse regering besloot ook andere beperkingen in te voeren omdat het aantal coronabesmettingen weer snel stijgt, hoewel ruim 85 procent van de bevolking boven de 16 jaar volledig is gevaccineerd. Driekwart van de nieuwe besmettingen is bij personen die zijn ingeënt. Het gaat voornamelijk om de Delta-variant.

IJsland was het eerste land in Europa dat een einde maakte aan de meeste coronamaatregelen, en een van de eerste landen wereldwijd die gezondheidscontroles voor gevaccineerde reizigers ophief. Maar die hebben inmiddels weer een negatieve test nodig van maximaal 72 uur oud.

wellproc
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 13:55
Locatie: Between the keyboard and chair

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door wellproc » za 24 jul 2021, 10:05

Pino schreef: vr 23 jul 2021, 23:06 Transitvrijstelling: binnen 24 uur Duitsland weer uit en er gelden geen test- of quarantaine-eisen. Dat is een van de uitzonderingen waarnaar de tabel van het Duitse ministerie verwijst. Dus feitelijk zeggen je bronnen hetzelfde.
Het blijft onduidelijk hoor...
Als ik dit lees https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf, dan staat onder paragraaf 5 dat ik een test zou moeten ondergaan en in paragraaf 6 dat de paragrafen 3 (aanmeldplicht) en 4 (quarantaine) zijn uitgesloten voor transitverkeer. Maar dus niet dat paragraaf 5 (testen) ook is uitgesloten voor transitverkeer...

Het onderscheid zit zo te zien niet in transit, maar in het gebied wat je verlaat. Risiko of Hochrisiko...

Goed, mijn irritatie/frustratie zijn duidelijk. Nu de regels nog B(

Yep123
woonerf
Berichten: 59
Lid geworden op: di 01 jul 2014, 14:52

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Yep123 » za 24 jul 2021, 10:31

Nou dat gaat lekker met de nieuwe regels in Duitsland...

Even voor de goede orde. Wij vertrekken dinsdag uit Oostenrijk weer naar Nederland. We overnachten in nog een keer in Duitsland. Wij zijn gevaccineerd, kinderen worden maandagavond getest.
Voor ons gelden de gelden de nieuwe regels dan toch niet omdat we langer als 10 dagen in Oostenrijk zijn geweest wat op "groen" staat. Dus geen inreis formulier maar alleen een bewijs dat we vanuit Oostenrijk komen?

wellproc
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 13:55
Locatie: Between the keyboard and chair

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door wellproc » za 24 jul 2021, 11:30

Yep123 schreef: za 24 jul 2021, 10:31 Nou dat gaat lekker met de nieuwe regels in Duitsland...

Even voor de goede orde. Wij vertrekken dinsdag uit Oostenrijk weer naar Nederland. We overnachten in nog een keer in Duitsland. Wij zijn gevaccineerd, kinderen worden maandagavond getest.
Voor ons gelden de gelden de nieuwe regels dan toch niet omdat we langer als 10 dagen in Oostenrijk zijn geweest wat op "groen" staat. Dus geen inreis formulier maar alleen een bewijs dat we vanuit Oostenrijk komen?
Yep. :dyn_hyp:
De onduidelijkheid gaat om de landen die door Duitsland als Hochincidenzgebiet worden beschouwd. NL, Spanje, ...

En voor de duidelijkheid: controles zijn er vrijwel niet. Het gaat er dus niet om of je aan de regels voldoet, maar of je kunt weten wat de huidige regels zijn zodat je daaraan zou kunnen voldoen :D

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » za 24 jul 2021, 22:56

Weet iemand hoe ik de max-24-uur-regel voor Duitsland moet interpreteren als ik een hotelovernachting op mijn terugreis heb gepland? Binnen 24 uur Duitsland weer uit is te regelen, maar mag ik dan nog steeds in een hotel overnachten, even los van de eisen die het hotel stelt c.q. toepast?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wellproc
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 13:55
Locatie: Between the keyboard and chair

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door wellproc » za 24 jul 2021, 23:21

Hoe lang ben je dan buiten DE geweest? En waar?
Want ze kijken naar je verblijf van de afgelopen 10 dagen. Waren die dagen niet in NL, dan gelden niet de regels voor NL maar voor (in jouw geval) Oostenrijk...

En verder: als je 24 uur verblijft is dat dus geen transit (doorreizen zonder verblijf/stoppen), maar inreizen, verblijven en uitreizen. Vanuit wat ik nu weet moet je dan aan meer regels voldoen.
Dit overzicht lijkt nog steeds vrij kloppend, ook al staat transit hier niet duidelijk in uitgelegd: https://www.bundesgesundheitsministeriu ... rsicht.pdf
Is Oostenrijk 'Risikogebiet'?

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » za 24 jul 2021, 23:28

^^^ hoe lang verblijf je in Oostenrijk?

Je reist dan niet vanuit een risico gebied, dus wellicht geldt hetzelfde voor jou als dat voor forummer Yep123 geldt?

Bezoek voor minder dan 24 uur is vrijgesteld, lees ik bij het Duitslandinstituut. Dus ja, een hotelkamer bezoeken binnen 24 uur, lijkt mij gewoon kunnen zonder verdere verplichtingen qua corona.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » za 24 jul 2021, 23:31

^^
Ben dinsdagmorgen om 9 uur NL uit gereden en wil zondag 1 augustus weer in NL aankomen. Oostenrijk is geen risicogebied, maar het meest eenvoudige is om Duitsland binnen 24 uur weer te verlaten, want dan hoef ik junior niet te laten testen (of quarantaine, of...). De vraag is dus of ik in die 24 uur wel of niet in een hotel mag overnachten...

Edit: niet dinsdag maar donderdag ben ik Duitsland in gereden. Autocorrectie of zo...
Laatst gewijzigd door T-hijs op zo 25 jul 2021, 8:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » zo 25 jul 2021, 0:49

^^ Er is 24 uur vrijstelling voor Grenzverkehr, en 24 uur vrijstelling voor transit, met dien te verstande dat transitverkeer zo snel mogelijk het land dient te verlaten. Zoals ik het opvat, en zoals ik voorgaande regelingen ook heb begrepen toen ze hier zijn uitgelegd door bv. SnarfFlevoland die in Duitsland woont, valt overnachten niet onder zo snel mogelijk het land verlaten. Maar goed, dat is mijn interpretatie, als ik het fout heb laat ik me graag corrigeren, want het zou natuurlijk voor veel mensen veel makkelijker zijn als overnachten op doorreis wel zou mogen.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » zo 25 jul 2021, 2:35

T-hijs schreef: za 24 jul 2021, 23:31 ^^
Ben dinsdagmorgen om 9 uur NL uit gereden en wil zondag 1 augustus weer in NL aankomen. Oostenrijk is geen risicogebied, maar het meest eenvoudige is om Duitsland binnen 24 uur weer te verlaten, want dan hoef ik junior niet te laten testen (of quarantaine, of...). De vraag is dus of ik in die 24 uur wel of niet in een hotel mag overnachten...
Je bent 10 dagen of meer in Oostenrijk geweest (dagje DLD erbij, okay). Dus kijken hoe de regels voor reizigers uit Oostenrijk zijn. Dat is leidend, volgens mij.

~~~~~~~~~~~~~~~

Onderstaand is ook jouw situatie, in mijn beleving. Je kan dus rustig een hotelovernachting boeken, lijkt mij.
wellproc schreef: za 24 jul 2021, 11:30
Yep123 schreef: za 24 jul 2021, 10:31 Nou dat gaat lekker met de nieuwe regels in Duitsland...

Even voor de goede orde. Wij vertrekken dinsdag uit Oostenrijk weer naar Nederland. We overnachten in nog een keer in Duitsland. Wij zijn gevaccineerd, kinderen worden maandagavond getest.
Voor ons gelden de gelden de nieuwe regels dan toch niet omdat we langer als 10 dagen in Oostenrijk zijn geweest wat op "groen" staat. Dus geen inreis formulier maar alleen een bewijs dat we vanuit Oostenrijk komen?
Yep. :dyn_hyp:
De onduidelijkheid gaat om de landen die door Duitsland als Hochincidenzgebiet worden beschouwd. NL, Spanje, ...

(..)

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » zo 25 jul 2021, 8:05

^^
Wacht even, ik ben niet dinsdag- maar donderdagmorgen om 9 uur Duitsland binnengereden (iets met autocorrect). Daarmee is zaterdag de tiende dag, zondagmorgen om 9 uur ben ik exact 10 dagen niet in NL geweest...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mavas » zo 25 jul 2021, 11:10

Het volgende land dat strengere inreisregels gaat hanteren is Noorwegen. Alleen volledig gevaccineerde reizigers mogen nog het land in. Alle andere reizigers, ook onder de 19 jaar, moeten eerst in quarantaine.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » zo 25 jul 2021, 13:24

En ook Bulgarije. Je weet wel, het land dat ver onderaan bungelt qua vaccinaties
nu.nl schreef: Voor Nederlandse reizigers naar Bulgarije houdt de verscherping in dat ze vanaf maandag een negatieve PCR-test moeten kunnen overhandigen, ook als ze (volledig) zijn gevaccineerd of een herstelbewijs hebben. Op maandag zelf mogen ook reizigers, bij wijze van uitzondering, inreizen met alleen een negatieve antigeentest. Dat is vanaf dinsdag niet meer mogelijk.
Ik denk dat het na de zomervakanties, als de met name zuidelijke landen hun geld binnen hebben, het nog veel erger gaat worden met reisrestricties.

Edit: Overigens begint het gedonder nu ook al in Nederland. Vooralsnog twee jongerencampings op Terschelling waar je zonder negatieve test niet op komt, maar het is wel een begin.
https://www.terschelling.nl/t-actueel/n ... 56886.html
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Durashift » zo 25 jul 2021, 14:14

T-hijs schreef: zo 25 jul 2021, 8:05 ^^
Wacht even, ik ben niet dinsdag- maar donderdagmorgen om 9 uur Duitsland binnengereden (iets met autocorrect). Daarmee is zaterdag de tiende dag, zondagmorgen om 9 uur ben ik exact 10 dagen niet in NL geweest...
^^^ ja maar, volgens mij is dat de 'denkfout' die gemaakt wordt. Het gaat er niet om hoeveel dagen je niet in Nederland bent geweest... het gaat erom hoeveel dagen je in Oostenrijk geweest bent, voorafgaand aan je inreis in Duitsland.
Dat je dat met een NL plaat doet maakt niet uit.

Wél zal je duidelijk moeten laten zien (en wellicht een paar keer moeten benadrukken bij reserveren hotel) dat je uit Oostenrijk komt en op de terugreis bent en niet op de heenreis..

Want tja, ik verwacht wél dat het oordeel snel gemaakt is: oh, NL plaat, een Nederlander, da's foute boel. ;)

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » zo 25 jul 2021, 14:22

^^
Klinkt plausibel. Nu nog een test met reiscertificaat voor junior zien te regelen in Oostenrijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door duikgek89 » zo 25 jul 2021, 14:45

Durashift schreef: zo 25 jul 2021, 14:14 Want tja, ik verwacht wél dat het oordeel snel gemaakt is: oh, NL plaat, een Nederlander, da's foute boel. ;)
Kraait geen haan om.

Ik ben al een aantal keer de grens over geweest en heb in DLD geslapen, geen enkele vraag of gezeur. Collega van mij is constant in D onderweg, ook nergens gedoe, niemand die iets vraagt of iets opmerkt.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » zo 25 jul 2021, 19:34

Palance schreef: zo 25 jul 2021, 13:24 En ook Bulgarije. Je weet wel, het land dat ver onderaan bungelt qua vaccinaties
Juist landen die onderaan bungelen met vaccinaties lopen risico met reizigers uit code rood landen als NL. Dus wat dat betreft volstrekt logisch. Ook al omdat gevaccineerden het virus wel kunnen verspreiden zonder zelf ziek te worden. In een land waar het virus flink rond gaat als NL een reële kans.

Plaats reactie