Wouter N14 schreef: ↑wo 28 jul 2021, 22:31
Rottepolderplein is veel beter zo. Je hebt Hendrik-Ido-Ambacht en Sint Willebrord nog niet aangepast, of zijn dat een
easter eggs?
De N14 loopt te ver door (sorry het is ook nooit goed

). Hij moet kort na de N44 stoppen met een bolletje Wassenaar-Zuid, daarna een dun lijntje S200 naar Den Haag. Het kruispunt N14/N44 moet een bolletje Leidschendam hebben.
Zag een spelfout bij Hendrik-Ido-Ambacht (A16), Sint Willebrord (A58) - wat is daar mis mee?
Ik doe geen bolletjes op eindes. En S-wegen neem ik helemaal niet mee. Ook gelijkvloerse kruispunten komen er niet in (tenzij het dus knooppunten zijn). De kruising N14/N44 is een beetje een vreemde omdat het een soort drielaags kruispunt is met stoplichten tussen de twee doorgaande banen. Die doe ik er in
Wouter N14 schreef: ↑wo 28 jul 2021, 22:42
Ik zou het pragmatisch doen: 1- en 2-cijferige N-wegen dikkere streep, 3-cijferig dun. Dan heb je met een paar uitzonderingen een goed onderscheid tussen het hoofdwegennet en overig. De N99 bijvoorbeeld wordt dan dik, de N351 dun. En de N57 wordt dan dus ook dik, maar dat is dan maar zo'n uitzondering
Vind ik een interessante suggestie!
harry schreef: ↑wo 28 jul 2021, 22:48
A6 Lelystad-Airport is een halve aansluiting. A7 Heerenveen-West ook.
Goed gezien! Dank je wel!
Coen Tunnel schreef: ↑wo 28 jul 2021, 23:11

A10 afrit 3 Amsterdam-Westerpark eveneens.
En afrit 36/36a van de N7 is ook zoiets. Vanaf beide kanten is er een afrit 36, maar vanuit Drachten kom je dan niet rechtstreeks op de N370. Het zijn in ieder geval niet twee hele afritten. De afrit 40 van de A28 heeft inmiddels het afritnummer afgeplakt. Dat gaat in de toekomst een hele afrit worden, maar dat is nu nog een halve afrit (of ja, volgens mij wordt het momenteel nog als deel van het Julianaplein gezien).
Het oude Europaplein in Groningen zit er iets verderop aan de N7 ook nog als halve afrit tussen.
Op de A8 zijn afritten Zaanstad-Koog en Zaanstad-Westerkoog ook half. En afrit Zaanstad-Assendelft feitelijk ook, gelijk daarna eindigt de autosnelwegstatus immers op een rotonde.
Afrit 1a Amsterdam-IJburg van de A9 is ook half.
Afrit 5 Naarden-West van de A1 ook.
Afrit 21a Industrie Woudvaart van de N7 ook.
Autosnelwegstatus van de A31 loopt door tot afrit Harlingen-Havens en gaat daar over in de N31.
Afritten 36 en 36a zijn nogal verwoven met elkaar. 36 begint ten westen van de afrit naar het Martini. Maar je passeert de rotonde en komt dan bij het Vrijheidsplein waar je alsnog linksaf de N370 op rijdt. 36 is zeg maar ten westen en ten oosten met 36a en het Vrijheidsplein ertussen. Het is wat ambigu en vreemd en laat zich niet mooi vertalen op de kaart. Je kunt wel van beide richtingen op en af.
Is 40 afgeplakt? Je kunt wel vanaf centrum erop en dus ook eraf (via de bypasses) maar door de verbouwing weet ik ook niet altijd wat de huidige status is. In de toekomst blijft dit een volledige afrit lijkt me. Of wordt het dan - zeg maar - onderdeel van Knooppunt Julianaplein?
37 is een halve en gaat geloof ik t.z.t. verdwijnen. 38 is tijdelijk een halve ivm de verbouwing.
Koog, Westerkoog, A'dam-IJburg, Naarden-West en Woudvaart aangepast.
Oh ja Harlingen-Havens, zie ik nu ook - merci!
Wouter N14 schreef: ↑wo 28 jul 2021, 23:40
Ik zou het trouwens een flinke verbetering vinden als je geen dubbele strepen toepast. Dat valt nogal op en veronderstelt een onderscheid dat er niet is. Het is een mooi streven om tot unieke kleuren te komen, maar dat heb je nu ook niet en het weegt m.i. niet op tegen het belang van uniformiteit. Voorstel:
A8 donkerbruin (A50)
A13 oranje (A67)
A18 rood (A7)
A22 geelgroen (A12)
A29 lichtgroen (A5)
A30 donkerblauw (A9)
A37 lichtblauw (A2)
A44 lichtoranje (A1)
A65 oranjegeel (A76)
A74 groen (A16)
A77 zwart (A59)
A79 donkerrood (A20)
A200 groen (A28)
A208 lichtbruin (A32)
A270 lichtroze (A6)
A256 donkergroen (A27)
A325 roze (A4)
A348 donkerroze (A10)
Bedankt voor je voorstel, ik vind het een interessant idee. Ik ben zelf wel van van de lijnen met de mediaan (heb alle snelwegen niet voor niets ook in de legenda nog eens uiteengezet). Maar mss verander ik nog eens van gedachte.
Je voorstel voor de dik/dun N-wegen afhankelijk van hun cijfers heeft even kunnen marineren en vind ik inmiddels wel een goed idee.