Bericht
door MotelMioveni » vr 30 apr 2021, 16:49
Schrijfster Ann de Craemer ging vanuit haar woonplaats Tielt, provincie West Vlaanderen, een stuk fietsen met haar racefiets. In Halluin (Halewijn), vlak over de Franse grens, kwam Ann een lokale Franse wegwijzer tegen die haar als Vlaamse deed gieren van de lach:
https://twitter.com/AnnDeCraemer/status ... 3852507136
Euh ja... Ik moet bekennen dat ik het bord eerst letterlijk vertaalde: "Boerderij Splete". Nou en? Gewoon een boer in Halewijn, in Frans Vlaanderen. Wat is daar nou bijzonder aan? Pas daarna drong het tot me door waarom Vlaamse vrouwen dit heel grappig vinden...
Wie nu nog niet snapt waarom "je mange local" (ik eet lokaal) grappig is, laat hem/haar aub. "eating out" opzoeken in een straattaalwoordenboek!
Edit: Excuus aan moderatoren over verkeerde rubriek is al gelezen, dus verwijderd
Laatst gewijzigd door MotelMioveni op vr 30 apr 2021, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)