Reistips: dagen, tijden & routes

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Pino » zo 22 aug 2021, 20:39

Nu de A61 dicht is, zijn die Venlo-routes van Google Maps meestal routes dwars door Köln (A57 afrijden en dan over stadssnelweg naar de A3). Dat zijn best goede wegen, maar je moet het wel even willen.

Als je in Nederland niet heel vroeg vertrekt, rijd je vermoedelijk achter de Duitse spits aan. Kan dan nog wel te doen zijn om de A3 af te rijden. Ga je wél door de ochtendspits, dan is er wellicht wat te zeggen voor een route over Venlo, maar dan doorsteken naar de A3 over de route A61-A4-Dreieck Heumar. Dan blijf je langer uit de file, maar de passage Köln zal geen lolletje zijn.

Wat betreft E42-routes: je hoeft niet per se naar Strasbourg te rijden, maar kunt vanaf Trier ook A62 rijden naar Pirmasens en dan over de B10 door het Pfälzer Wald naar Karlsruhe. Da’s een optie als je noordelijker of oostelijker in het Zwarte Woud moet zijn. B10 kent nog wel een afsluiting, maar je moet dat dan maar benaderen als het toeristische deel van de route. Het is naar Karlsruhe een 30 kilometer langer en je hebt een snelweg-gat (deels 2x2) van 50 kilometer.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 22 aug 2021, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Km357 » zo 22 aug 2021, 20:41

Robonus schreef: zo 22 aug 2021, 20:19 Misschien een beetje laat, maar ik vertrek morgenochtend richting het zwarte woud vanuit Noord Holland. Via Arnhem de grens over, of Venlo scheelt volgens Google maps 5 minuutjes.

Wat zouden jullie doen?

(Idee was om bij autohof bolz platz Metternich even te rusten)
Ik zou me niet zorgen maken over 5 minuten.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » zo 22 aug 2021, 21:01

Bedankt voor de adviezen. We zitten vlak bij Pforzheim dus redelijk noordelijk in het zwarte woud. Later gaan we nog wat verder naar het zuiden. Het idee was om rond 8.30 uit Noord Holland de vertrekkend. Dan ben je om 10 uur bij de grens bij Zevenaar of om 10.30 bij de grens bij Venlo

^^
Het ging me niet om 5 minuten meer of minder. Daarmee gaf ik aan dat beide routes theoretisch ongeveer even lang zijn ;-)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Pino » zo 22 aug 2021, 21:10

Ik zou de A3 wel aandurven. Sauerlandautobahn als alternatief, als er bij het naderen van Oberhausen blijkt dat er toch flinke files staan.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » zo 22 aug 2021, 21:13

Pino schreef: zo 22 aug 2021, 20:39 <knip>

Wat betreft E42-routes: je hoeft niet per se naar Strasbourg te rijden, maar kunt vanaf Trier ook A62 rijden naar Pirmasens en dan over de B10 door het Pfälzer Wald naar Karlsruhe. Da’s een optie als je noordelijker of oostelijker in het Zwarte Woud moet zijn. B10 kent nog wel een afsluiting, maar je moet dat dan maar benaderen als het toeristische deel van de route. Het is naar Karlsruhe een 30 kilometer langer en je hebt een snelweg-gat (deels 2x2) van 50 kilometer.
Dat is ook een optie, als je langs Keulen-Bonn al snel een uur file hebt lijkt Maastricht - Luik -Trier-oost - Mannheim een optie.
Gaan we wel over de A60. Dat is wel midden door het overstromingsgebied bij Waxweiler/Bitburg... Enig idee hoe het er daar voor staat?

Afbeelding

Edit, of idd zoals je zegt het laatste stukje afsnijden binnendoor.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door sven_engelen » zo 22 aug 2021, 21:19

Pino schreef: zo 22 aug 2021, 20:39 Nu de A61 dicht is, zijn die Venlo-routes van Google Maps meestal routes dwars door Köln (A57 afrijden en dan over stadssnelweg naar de A3). Dat zijn best goede wegen, maar je moet het wel even willen.

Als je in Nederland niet heel vroeg vertrekt, rijd je vermoedelijk achter de Duitse spits aan. Kan dan nog wel te doen zijn om de A3 af te rijden. Ga je wél door de ochtendspits, dan is er wellicht wat te zeggen voor een route over Venlo, maar dan doorsteken naar de A3 over de route A61-A4-Dreieck Heumar. Dan blijf je langer uit de file, maar de passage Köln zal geen lolletje zijn.
Waldo79 en ik hebben afgelopen vrijdag onderweg naar Wörgl gereden via de A61, A52, A57, A1, A3, A48, A61, A6, A5, A8 en dat ging prima. We zaten daarmee ook nog eens vol in de spits. Waze wilde ons dwars door Keulen heen hebben maar dat hebben we maar toch niet gedaan.
Svenlo

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Pino » zo 22 aug 2021, 21:19

Robonus schreef: zo 22 aug 2021, 21:13Dat is wel midden door het overstromingsgebied bij Waxweiler/Bitburg... Enig idee hoe het er daar voor staat?
Vorige week A60 gereden, echt helemaal niets van gemerkt.

Wat betreft afsnijden binnendoor: normaal zou dat mijn voorkeur hebben, maar met een afsluiting op én de B10 én de parallel lopende B427, is buitenom langs Kaiserslautern zo slecht niet.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » zo 22 aug 2021, 21:40

^^
Top, dan gaat dit 'm worden.
Dan als laatste, nog tips voor schone wc's langs deze route (Belgie/Duitsland)?

Afbeelding

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door verfmeer95 » zo 22 aug 2021, 21:50

^^ Geen tips over wc's, wel eentje over een mogelijk alternatieve route. Mocht het rond Kaiserslautern stil staan dan zou ik niet de B10 nemen, maar vanaf Kreuz Wittlich via B50-A61 naar Mannheim rijden. Dat is 10 km korter, maar bevat nog wel een kort gelijkvloers stukje (geen bebouwde kommen). In filevrije omstandigheden heb je dus geen tijdswinst, maar mocht er op de route via Kaiserslautern vertraging ontstaan, dan is het een alternatief.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Pino » zo 22 aug 2021, 22:21

Robonus schreef: zo 22 aug 2021, 21:40 Dan als laatste, nog tips voor schone wc's langs deze route (Belgie/Duitsland)?
Je gaat er na Verviers niet zo heel veel tegenkomen. Je moet het met één wegrestaurant doen (Raststätte Hochwald) en de meeste parkeerplaatsen zijn niet ook van een wc voorzien. De parkeerplaatsen op het stuk A1 zijn nog het best voorzien van wc’s. Je komt ook geen bewegwijzerde Autohöfe tegen. Je kunt uiteraard wel stops nabij de snelweg vinden met Waze oid, maar ik zou zelf niet al te hard inzetten op voorzieningen totdat je weer op de Duitse A6 bent. Een stop vlak voor de Duitse grens is hier wel eens langsgekomen (en ja, daar hadden ze vorige week een prima cola op het terras en een schone WC). Dat is Dreihütten in Steinebruck, naast afrit 16 van de E42.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Km357 » zo 22 aug 2021, 22:55

Met je route kan je natuurlijk altijd naar de Mosel vallei rijden en bij een restaurant stoppen en tegelijk eten, drinken en een toiletbezoek inpassen. Keuze ten over in de vallei. Persoonlijk ligt m'n hart ofwel in Minheim of Klüsserath, maar ieder z'n ding uiteraard.
Laatst gewijzigd door Km357 op ma 23 aug 2021, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Schelpenpaadje » zo 22 aug 2021, 23:08

Pino schreef: zo 22 aug 2021, 20:39 Nu de A61 dicht is, zijn die Venlo-routes van Google Maps meestal routes dwars door Köln (A57 afrijden en dan over stadssnelweg naar de A3). Dat zijn best goede wegen, maar je moet het wel even willen.

Als je in Nederland niet heel vroeg vertrekt, rijd je vermoedelijk achter de Duitse spits aan. Kan dan nog wel te doen zijn om de A3 af te rijden. Ga je wél door de ochtendspits, dan is er wellicht wat te zeggen voor een route over Venlo, maar dan doorsteken naar de A3 over de route A61-A4-Dreieck Heumar. Dan blijf je langer uit de file, maar de passage Köln zal geen lolletje zijn.
Uit ervaring kan ik melden dat de route via Bonn en Köln op de terugweg buiten de spits goed te doen is.

Wij reden zaterdag aan het eind van de middag/begin van de avond vanwege een ongeluk op de A3 bij Neustadt zonder file via de A48-A61-A565-A59-A3.

Op de VZP Brohtal-Ost waren ondanks de afsluiting van de A61 flink wat Nederlanders te vinden.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door omNOMNOMNOM » ma 23 aug 2021, 0:33

Robonus schreef: zo 22 aug 2021, 21:40 ^^
Top, dan gaat dit 'm worden.
Dan als laatste, nog tips voor schone wc's langs deze route (Belgie/Duitsland)?

Afbeelding
Ik heb een tijdje in Trier gewoond en derhalve ken ik de E42 uit m'n hoofd. E42 tussen Verviers en de Duitse grens heeft één WC, Polleur Ouest. Op de A60 zijn tussen Prüm en Kreuz Wittlich twee parkeerplaatsen met WCs, Nimstal West en Fintenkapelle. Vraag me niet hoe schoon ze zijn, want ik ben er allang niet meer gestopt. De laatste keer dat ik er langs reed (eind juli) was de tweede wel dicht, dus hou daar rekening mee.

Tankstations zijn op het hele stuk tussen Verviers en Kreuz Wittlich dun gezaaid, ik ken er wel drie direct naast de snelweg waarvan ik vrij zeker weet dat ze een toilet hebben. De eerste is een Esso in België, bij het uiteinde van Afrit 8 Spa. De tweede is een Total bij Rasthof Driehütten kort voor de grens, neem daarvoor afslag 16 en niet de gelijknamige parkeerplaats (die ligt er direct na). Deze Rasthof heeft ook een restaurant en dus 100% zeker toiletten. Als laatste een Raiffeisen tankstation nabij Afrit 7 Baden in Duitsland.

Op de A1 tussen Kreuz Wittlich en Dreieck Moseltal ligt één toilet, de A1 en A62 na Trier heb ik meerdere keer tot Türkismühle gereden (vanwege het station aldaar) en op dat stuk A1 ligt sowieso een Tank+Rast (Hochwald-West). Bijkomend ligt nog, direct nadat je de helling uit het Moezeldal bent opgereden, een parkeerplaats met toilet en vlak voor de afrit Türkismühle op de A62 ligt ook nog een parkeerplaats met toilet. Vanaf daar kan ik je helaas niet verder helpen, want daar heb ik maar een enkele keer gereden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Coen Tunnel » ma 23 aug 2021, 11:44

^^ Een wc op een onbemande parkeerplaats is zo schoon als hoe degene voor je hem heeft achtergelaten, maar voor wat het waard is, ik ben meermaals bij Nimstal-West gestopt voor een sanitaire pauze en dat was altijd in orde.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Pino » ma 23 aug 2021, 12:52

Km357 schreef: zo 22 aug 2021, 22:55 Met je route kan je natuurlijk altijd naar de Mosel vallei rijden en bij een restaurant stoppen en tegelijk eten, drinken en een toiletbezoek inpassen. Keuze ten over in de vallei. Persoonlijk ligt m'n hard ofwel in Minheim of Klüsserath, maar ieder z'n ding uiteraard.
Maar dat laatste is volgens mij vooral omdat je ook nog iets anders gaat doen in juist die dorpen. Namelijk lokale wijn kopen ;) Vergeet Piesport niet, net een dorpje voor Minheim vanaf afrit 127. Wel een ietsje bewerkelijker afdaling vanaf de A1 dan Klüsserath.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Wesso » ma 23 aug 2021, 13:07

Pino schreef: zo 22 aug 2021, 20:39 Nu de A61 dicht is, zijn die Venlo-routes van Google Maps meestal routes dwars door Köln (A57 afrijden en dan over stadssnelweg naar de A3). Dat zijn best goede wegen, maar je moet het wel even willen.
En moet je dan een milieuvignet hebben?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Schelpenpaadje » ma 23 aug 2021, 13:15

^^ Autobahnen zijn uitgezonderd, dus zo lang je de snelweg niet verlaat is er niks aan de hand?

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door paolie » ma 23 aug 2021, 13:21

^^
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Willem » ma 23 aug 2021, 13:38

Schelpenpaadje schreef: ma 23 aug 2021, 13:15 ^^ Autobahnen zijn uitgezonderd, dus zo lang je de snelweg niet verlaat is er niks aan de hand?
Dat stukje tussen het einde van de A57 via de brug over de Rijn naar de A3 is wel ongelijkvloers maar zeker geen snelweg.

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Egbert » ma 23 aug 2021, 13:39

Coen Tunnel schreef: ma 23 aug 2021, 11:44 ^^ Een wc op een onbemande parkeerplaats is zo schoon als hoe degene voor je hem heeft achtergelaten, maar voor wat het waard is, ik ben meermaals bij Nimstal-West gestopt voor een sanitaire pauze en dat was altijd in orde.
Ik ben in Finland eens in een toilet op een onbemande parkeerplaats geweest (aan de autosnelweg Helsinki-Turku) en die zag er niet naar uit dat dat alleen kwam door degene die voor mij de faciliteit gebruikt had. Of hij had wel heel, heel, heel, heel, heel erg zijn best gedaan, en dan nog geloof ik niet dat het door één persoon kwam.
Was ook nog eens een wc met een codeslot waar je een SMS moest sturen om de code te krijgen.

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Egbert » ma 23 aug 2021, 13:44

paolie schreef: ma 23 aug 2021, 13:21 ^^
Afbeelding
De witte wegen die in dat kaartje door de miliezone gaan zijn transitstrecken en uitgezonderd van de milieusticker. Ook de A57 door Keulen heen. Zie ook https://www.stadt-koeln.de/mediaasset/c ... ltzone.pdf en https://www.stadt-koeln.de/artikel/68621/index.html onder het kopje Gibt es Transitstrecken?
Folgende Strecken können mit allen Fahrzeugen zum Umfahren der Umweltzone Köln genutzt werden, ohne im Besitz einer grünen Plakette, gelben Plakette mit Bescheinigung über Ausnahmetatbestände oder Ausnahmegenehmigung der Zulassungsstelle zu sein:

Autobahnstrecken, also auch der Autobahnring Köln A1, A3, A4

Linksrheinisch:

Autobahnkreuz Köln-Nord, Stadtautobahn A57, Innere Kanalstraße, Zoobrücke über die B55a bis zum Autobahnkreuz Köln-Ost
Innere Kanalstraße Richtung Riehler Straße, An der Schanz und Kuhweg (Zufahrt möglich über Kuhweg), Industriestraße
Militärring im Abschnitt zwischen Gregor-Mendel-Ring und Dürener Straße

Rechtsrheinisch

Autobahnkreuz Köln-Ost über B55a, Zoobrücke, Innere Kanalstraße weiter über Stadtautobahn A57 Richtung Autobahnkreuz Köln-Nord
Autobahnkreuz Köln-Gremberg über die Östliche Zubringerstraße, L124, Gummersbacher Straße und Straße des 17. Juni auf die B55a
Düsseldorfer Straße aus Richtung Leverkusen bis zum Mülheimer Zubringer auf die A3
Laatst gewijzigd door Egbert op ma 23 aug 2021, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Schelpenpaadje » ma 23 aug 2021, 13:46

Willem schreef: ma 23 aug 2021, 13:38
Schelpenpaadje schreef: ma 23 aug 2021, 13:15 ^^ Autobahnen zijn uitgezonderd, dus zo lang je de snelweg niet verlaat is er niks aan de hand?
Dat stukje tussen het einde van de A57 via de brug over de Rijn naar de A3 is wel ongelijkvloers maar zeker geen snelweg.
Ik ben niet bekend met deze route dwars door Köln maar uit bovenstaande post van Egbert blijkt ook deze uitgezonderd te zijn.

Alternatieven die sowieso volledig ASW zijn:

- A57-A1-A3
- A57-A1-A4-A3
- A61-A4-A3

(via A555 en A565 kun je eventueel ook verder via de A61)

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Egbert » ma 23 aug 2021, 13:49

Ik zou zelf trouwens niet door de stad gaan, wat is er mis om van AK Köln-Nord via de A1 en A4 naar Dreieck Heumar te gaan? Lijkt me een stuk prettiger rijden.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door paolie » ma 23 aug 2021, 13:57

^^ Of gewoon bij Arnhem de grens over ipv Venlo.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Wesso » ma 23 aug 2021, 14:30

Het hangt nogal van het tijdstip en pech af. Op dit moment staan er een paar files bij Baustellen op de A3 tot aan Köln. Je kunt dat omzeilen via de A57, maar dan moet er niets aan de hand zijn op de ring van Köln zoals op de A1, Leverkusener Rheinbrucke zoals Chris al zei. Of dwars door de stad rijden.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Willem » ma 23 aug 2021, 15:44

Op rustige momenten is de route door Keulen een goede manier om van de A57 naar de A3 (of omgekeerd) te rijden. Qua kilometers is dat de kortste optie.
Alleen moet je dat uiteraard niet tijdens het spitsuur doen....

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Pino » ma 23 aug 2021, 16:42

Egbert schreef: ma 23 aug 2021, 13:39
Coen Tunnel schreef: ma 23 aug 2021, 11:44 ^^ Een wc op een onbemande parkeerplaats is zo schoon als hoe degene voor je hem heeft achtergelaten
Ik ben in Finland eens in een toilet op een onbemande parkeerplaats geweest (aan de autosnelweg Helsinki-Turku) en die zag er niet naar uit dat dat alleen kwam door degene die voor mij de faciliteit gebruikt had. Of hij had wel heel, heel, heel, heel, heel erg zijn best gedaan, en dan nog geloof ik niet dat het door één persoon kwam.
Was ook nog eens een wc met een codeslot waar je een SMS moest sturen om de code te krijgen.
Het begint natuurlijk met de frequentie dat ze er iemand langs sturen, en welk materiaal ze hebben gebruikt. Als je dat netjes aanpakt, zit je min of meer in die hoek “hangt van de vorige paar bezoekers af”. Laat je het versloffen, tja, dan heb je altijd de bosjes nog (zelfs als vrouw).

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 469
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door omNOMNOMNOM » ma 23 aug 2021, 16:46

Coen Tunnel schreef: ma 23 aug 2021, 11:44 ^^ Een wc op een onbemande parkeerplaats is zo schoon als hoe degene voor je hem heeft achtergelaten, maar voor wat het waard is, ik ben meermaals bij Nimstal-West gestopt voor een sanitaire pauze en dat was altijd in orde.
Dat is een feit, maar tussen de Shell op de E40 en Aral Hochwald-West kom je een kilometer of 180 geen enkel tankstation tegen. Als je (en/of de passagiers) daartussenin ineens hoge nood krijgt is het tot op zekere hoogte ook een kwestie van pakken wat je krijgen kan ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Chris » ma 23 aug 2021, 16:53

Filebeeld rond Köln-Bonn op een maandagmiddag. Dit is al weken zo, maar naarmate er meer mensen terug zijn van vakantie zullen de spitsen heviger worden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » ma 23 aug 2021, 16:57

Inmiddels aangekomen op bestemming, het is de Maastricht Trier route geworden. Reed heerlijk door. Paar kleine baustelles zonder noemenswaardige vertraging.

Wel 500m van de België-Duitsland grens geflitst waar direct een 60 bordje stond. Beginnersfoutje zal ik maar zeggen.

Plaats reactie