Hajo's roadtrip

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 25 aug 2021, 22:30

Hier zal ik dagelijks mijn belevenissen tijdens mijn roadtrip noteren.

Vandaag dus de eerste etappe afgelegd voor een bezoek aan Waterloo (museum) en Brussel. Zie verder hier: viewtopic.php?f=246&p=1174170#p1174170

Morgen via Charleroi (geen stop) naar Reims. Daar staat een bezoek aan de kathedraal en het "overgave museum" op het programma. Dat museum, gevestigd in een vroegere school, gaat over het feit dat dit gebouw van ongeveer augustus 1944 tot aan het einde van de Tweede Wereldoorlog het hoofdkwartier van alle westerse geallieerden was. Opperbevelhebber was destijds generaal Dwight D. Eisenhower. De lunch gebruik ik hier ook.

Rond een uur of 16.00 rij ik door naar Troyes voor de tweede overnachting.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Durashift » do 26 aug 2021, 4:51

Veel plezier, goede trip gewenst. Laat de turbo maar loeien. :woop:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door harry » do 26 aug 2021, 12:57

Hajo schreef: wo 25 aug 2021, 22:30Reims. Daar staat een bezoek aan de kathedraal
Let op: Reims heeft er 2. De tweede staat een beetje buiten het centrum. Die heb ikzelf pas bij mijn derde bezoek aan Reims bekeken. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 26 aug 2021, 19:46

^^ Ik bedoel uiteraard die in het centrum. ;) Magnifiek stukje bouwkunst uit de 13e eeuw. Je vraagt je toch af hoe zoiets destijds hebben kunnen bouwen.

Ook een interessant bezoek gebracht aan het Museum van de Overgave, waar op 8 mei 1945 General-Oberst Jodl de onvoorwaardelijke capitulatie van alle Duitse troepen in West-Europa tekende. Daarmee kwam een einde aan de Tweede Wereldoorlog in Europa.

Later, na dineren, wat wegen nieuws. :woop:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 26 aug 2021, 20:46

Voordeel van Vietnamees eten is dat je zo door de gangen heen bent: alles komt tegelijk op tafel. :D

De weg van Charleroi naar Reims is nog niet overal snelweg, zoals wel bekend is. Dat stukje oude N51 vind ik landschappelijk wel mooi.

Voor de A4 en A26 van Reims naar Troyes betaalde ik € 10,30 tol. Amex ging niet, Visa wel. :roll:

Alles verliep prima totdat mijn navigatie mij bij sortie 22 de snelweg af stuurde, de D15 naar Feuges. Ik was net te vroeg dus mijn navigatie had geen tijd om een alternatieve route te berekenen. Ik heb zeker een half uur vastgestaan op de rotonde met de D677. De weg naar Troyes was dicht wegens een brandende vrachtwagen. Heb ik weer... :|

De Gendarmerie leidde het inmiddels volledig vastgelopen verkeer van de rotonde af. Op de terugweg richting A26 reed een auto met Nederlands kenteken voor me, die plotseling in een uitrit van een zijweggetje van een boerderij of zo, stopte. Ik stopte daar ook. De jongedame en metgezel wilden ook naar Troyes. Ik nodigde ze uit achter mij aan te rijden, want inmiddels had mijn navigatie een alternatieve route berekend. Ok, zij achter mij aan. Voor een spoorwegovergang een onverharde zijweg, daarna een T-splitsing waar ik rechtsaf ging. Ik gaf echter al richting aan net voor de spoorwegovergang. Rijdt ze die onverharde weg in... :facepalm:

In het dorpje kon ik nergens fatsoenlijk parkeren om te kijken of ze de vergissing had bemerkt. Ik heb ze niet meer gezien. :(

Hier in Frankrijk wordt mij regelmatig om mijn Covid-19 vaccinatie bewijs gevraagd. En aan die mondpampers doen ze ook nog. :nahzeg:

Morgenvroeg een wat langere rit naar Lyon. :woop: Een rit van 3h30m volgens Google Maps. Dus weg om circa 9.00 is aankomst rond 12.30 uur. Precies op tijd voor de lunch. :D

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door waldo79 » do 26 aug 2021, 20:59

Amex gaat je weinig plezier opleveren, wordt niet standaard geaccepteerd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Pino » do 26 aug 2021, 21:14

Heb nog eens opgezocht hoe dat nu precies zat met Amex op de tolwegen omdat ik er in het verleden toch echt wel mee heb betaald aan de péage (voordat ik mijn badge aanschafte). Wel, in 2015 is men “om technische redenen” gestopt met het accepteren. Aan Amex-gebruikers is toen aangeboden om Bip&Go-kastjes aan te schaffen, gekoppeld aan je creditcard. https://www.bipandgo.com/actualites/arr ... amex-peage

Wat de technische reden precies was? Ik vermoed iets met pincodes wel of niet opgeven aan de tolpoort en wie bijbehorende risico’s draagt.

In Italië wordt Amex overigens nog wel geaccepteerd voor tol. Bij de grote Alpentunnels bij mijn weten ook. Maar die laatste laten je, als ik me goed herinner, ook vrolijk een pincode intoetsen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 26 aug 2021, 22:15

^^ Misschien accepteert alleen Sanef geen Amex. Ik blijf het stug proberen. Als het niet lukt gebruik ik mijn Visa card als back-up.

Verder heb ik alleen nog mijn normale bankpas bij me. Ik weet langzamerhand niet meer hoe die contante euro munten en biljetten eruit zien. :D

Tanken bij Shell, Aire de Service Sommesous, ging wel met Amex. Dat was overigens de eerste keer dat ik moest tanken sinds ik vanuit Zeist, met een volle tank, ben vertrokken. 8-)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door harry » do 26 aug 2021, 22:34

waldo79 schreef: do 26 aug 2021, 20:59 Amex gaat je weinig plezier opleveren, wordt niet standaard geaccepteerd.
Alleen nog door Tina Turner. :duck:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Pino » do 26 aug 2021, 23:08

Hajo schreef: do 26 aug 2021, 22:15 Misschien accepteert alleen Sanef geen Amex. Ik blijf het stug proberen. Als het niet lukt gebruik ik mijn Visa card als back-up.
Vinci heeft op de website een lijstje geaccepteerde kaarten staan, zonder Amex. De ASFA, overkoepelende organisatie van tolwegen, idem dito. APRR/AREA heeft een mooi cryptische boodschap op de website dat de grote meerderheid van de grote creditcards wordt geaccepteerd, waar je ook alle kanten mee uit kunt. Kortom, houd die Visa maar onder handbereik.

Voor de rest heb ik in Frankrijk met Amex geen slechte ervaringen bij hotels en pompstations, mits je niet over heel kleine spelers praat.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Coen Tunnel » do 26 aug 2021, 23:43

Ik heb AmEx in Frankrijk nooit gebruikt voor de tol aangezien ik toen al een badge had. In Italië werkte het prima, net als in Denemarken, Oostenrijk (ook bij de Felbertauerntunnel), Kroatië, Servië en Bosnië en Herzegovina.

De acceptatie is weliswaar minder dan Visa en Mastercard, maar het hangt er ook van af waar je bent. Op vliegvelden en in grotere hotels lukt het vrijwel altijd, alleen in Pristina kon ik in een groot hotel niet met AmEx betalen, maar er werd mij verteld dat dat in heel Kosovo niet of nauwelijks kon. In Canada kon ik ook bijna overal met AmEx betalen.
In Italië wordt Amex overigens nog wel geaccepteerd voor tol.
In Italië is AmEx dan ook de meest populaire creditcard, dus dat is ook wel logisch. Goed nieuws voor Hajo dus. ;)

Afbeelding
Via MerchantMachine.co.uk: Most Popular Credit Card By Country: Visa, Mastercard Or Amex

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door sanderl » vr 27 aug 2021, 8:06

Wat ik me dan afvraag. Waarom AmEx als het veel minder geaccepteerd wordt? Wat zijn de voordelen van die kaart om hem dan toch te willen hebben ipv Visa of Mastercard?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » vr 27 aug 2021, 8:18

^^ 1) Punten sparen. Kun je gebruiken voor upgrades en kortingen bij diverse vliegmaatschappijen, hotels en resorts, restaurants etc.
2) Verzekeringen: de card komt met een uitgebreid pakket aan verzekeringen. Alles inclusief. Reisverzekering, annuleringsverzekering, ongevallenverzekering, bagage verzekering, aankoopverzekering, etc. Dat pakket is heel ruim. Je hebt geen aparte reis- of annuleringsverzekering meer nodig.

Vandaag rij ik dus van Troyes naar Lyon. Hier heb ik al een hele tijd naar uitgekeken. Cruise control op 135, muziek op en genieten maar. :woop:

Ben benieuwd of ik de hele weg op de cruise control kan afleggen. Ik rij rechtstreeks naar de parkeergarage onder Place Belcour en ga dan te voet de stad in.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Pino » vr 27 aug 2021, 8:45

Aan die verzekering heb je natuurlijk niets bij tolwegen, restaurants, hotel etc, maar aan die punten des te meer (alhoewel: ik dacht er ooit vliegtickets voor te kopen, en die wereld is wel wat veranderd). Amex heeft de naam de beste rewards te bieden, mits je veel gebruikt. Maar dat is ook meteen de reden achter de matige acceptatie. Want die rewards worden opgebracht door de winkeliers die de kaarten aanvaarden (en in mindere mate door weinig-gebruikers).

Moraal: als je dan een Amex-kaart neemt, kun je hem maar beter zoveel mogelijk gebruiken. Maar om terug te keren bij het onderwerp: péage op gewone Franse snelwegen zou ik maar opgeven.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door sanderl » vr 27 aug 2021, 8:55

Als je al die voordeeltjes als verzekeringen wil zoals Hajo ze noemt kost dat ding 700 euro per jaar. Dat is echt een gigantisch verschil met andere kaarten. Bijna een factor 20 met bijv Mastercard! Is dat het echt waard cq terug te verdienen voor de 'gewone' man?

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Km357 » vr 27 aug 2021, 8:56

Hajo schreef: vr 27 aug 2021, 8:18 ^^ 1) Punten sparen. Kun je gebruiken voor upgrades en kortingen bij diverse vliegmaatschappijen, hotels en resorts, restaurants etc.
2) Verzekeringen: de card komt met een uitgebreid pakket aan verzekeringen. Alles inclusief. Reisverzekering, annuleringsverzekering, ongevallenverzekering, bagage verzekering, aankoopverzekering, etc. Dat pakket is heel ruim. Je hebt geen aparte reis- of annuleringsverzekering meer nodig.

Vandaag rij ik dus van Troyes naar Lyon. Hier heb ik al een hele tijd naar uitgekeken. Cruise control op 135, muziek op en genieten maar. :woop:

Ben benieuwd of ik de hele weg op de cruise control kan afleggen. Ik rij rechtstreeks naar de parkeergarage onder Place Belcour en ga dan te voet de stad in.
Wel bij Chalon zal je maar 110 mogen en dat volg je ook beter op ;) Lyon binnenrijden staat ook vol met flitsers, dus ook maar even opletten daar. Maar tussen Troyes en Chalon is er op zich niks aan de hand.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Chris » vr 27 aug 2021, 9:05

Km357 schreef: vr 27 aug 2021, 8:56Wel bij Chalon zal je maar 110 mogen en dat volg je ook beter op ;)
De flitspaal staat daar net weer in het 130 deel.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Pino » vr 27 aug 2021, 9:13

sanderl schreef: vr 27 aug 2021, 8:55 Als je al die voordeeltjes als verzekeringen wil zoals Hajo ze noemt kost dat ding 700 euro per jaar. Dat is echt een gigantisch verschil met andere kaarten. Bijna een factor 20 met bijv Mastercard! Is dat het echt waard cq terug te verdienen voor de 'gewone' man?
Ja, volgens mij kan dat. Een ruimer bestedingspatroon helpt, maar je hoeft er geen enorme zakenreiziger voor te zijn ofzo. En die verzekering zit niet in je Mastercard, dus die moet je er daar bij optellen (daargelaten of je hem zó uitgebreid nodig hebt). Maar goed, dat terugverdienen staat of valt dus met veel gebruiken. Dus je loopt toch altijd met dat ding te leuren...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Seat Ibiza » vr 27 aug 2021, 11:36

Hajo schreef: do 26 aug 2021, 19:46 ^^ Ik bedoel uiteraard die in het centrum. ;) Magnifiek stukje bouwkunst uit de 13e eeuw. Je vraagt je toch af hoe zoiets destijds hebben kunnen bouwen.
Ook die net buiten het centrum staat op de werelderfgoedlijst :idea:
Overigens lag Reims na de Eerste Wereldoorlog vrijwel in puin en heeft men ook de kathedralen daarna weer flink moeten herstellen. Maar dat heb je vast gezien of gelezen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Coen Tunnel » vr 27 aug 2021, 12:54

Pino schreef: vr 27 aug 2021, 8:45 Aan die verzekering heb je natuurlijk niets bij tolwegen, restaurants, hotel etc, maar aan die punten des te meer (alhoewel: ik dacht er ooit vliegtickets voor te kopen, en die wereld is wel wat veranderd).
AmEx-punten kun je wel omzetten in o.a. Flying Blue miles en daar kun je wel vliegtickets van kopen. En als je via Air France/KLM een AmEx hebt spaar je volgens mij sowieso ook Flying Blue miles. Daarnaast krijg je een jaarlijkse bonus aan XP waarmee je je status bij Flying Blue ook kan verhogen. En een hogere status betekent weer dat je ook sneller Flying Blue miles spaart.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Pino » vr 27 aug 2021, 13:07

Het was altijd kiezen tussen hetzij Flying Blue-punten sparen, hetzij gewone Amex-punten. Maar goed, voor mensen die wat meer vlogen was die eerste optie bepaald interessant en daar kon je je hogere kaartkosten per jaar goed mee terugverdienen. En het kon je nét dat zetje geven naar een hoger deelnemersniveau met de bijbehorende voordelen op je vliegreizen. In hoeverre dat in een post-Covid-wereld op blijft gaan... ik durf het niet te zeggen.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door sanderl » vr 27 aug 2021, 13:14

Bedankt voor de antwoorden. Volgens mij zal er voor mij dan niet veel uit te halen zijn. Mastercard heeft ook een aankoopverzekering. En vliegen doe ik standby. Dus dan zou ik het er uit moeten halen met de reisverzekering en punten. En die punten, ik zie 1,5 punt per uitgegeven euro. Maar als ik dan zie dat je voor ruim 6000 punten een Bijenkorf-bon voor 25 euro kan krijgen, dat schiet toch niet op? Of zijn de punten bij hotels bijvoorbeeld meer waard?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » vr 27 aug 2021, 13:55

Inmiddels na een heerlijke rit in Lyon aangekomen. :woop: Tol Troyes- Lyon: € 31,60. Redelijke prijs gezien de afstand, ongeveer 8 cent de kilometer. Net een snack gegeten bij de plaatselijke Vietnamees. :yes:

Gezien de flitsers:
Die bij Chalon heb ik niet gezien. Wel het bord 110 en dat reed zo ongeveer iedereen. Ik paste mij maar aan, 115 zo ongeveer. De rest reed ik zo tussen de 135 en 140.

Kom je Lyon binnen, gaat de snelheid stapsgewijs omlaag naar 90, 70 (een heel stuk, inclusief tunnel) en 50. Als het daar, zoals Chris zegt, vol staat met flitsers, dan ben ik denk ik de pineut. Die drie rijstroken op autosnelweg breedte met een maximum van 70 is volkomen belachelijk. :nuts:

Er stond een forse file de stad uit, maar stad in was het helemaal niet druk. Ik kon met 80 - 90 in de 70 lekker doorkachelen.... :oops: Ik dacht al: waarom rijdt de rest zo krampachtig 68, 69?

Voortaan mij graag eerder waarschuwen, Chris. ;) Nu ja, ik merk het vanzelf wel.

Amex:
Ik betaal een lidmaatschapsbijdrage van € 16,50 per maand. Ik heb de gold card. Mij is ook de platinum versie aangeboden, maar die kost niet alleen fors meer, je spaart ook sneller punten en het verzekeringspakket is nog uitgebreider. De kosten daarvan wegen echter in mijn geval niet op tegen de baten, zo heb ik voor mijzelf uitgerekend.

Met je punten een cadeaubon kopen of inwisselen voor een tegoed op je credit card rekening, is niet slim. De waarde per punt is dan heel laag. Als je een cent per punt krijgt, is dat al veel. Bij hotels en ook vliegmaatschappijen krijg je veel meer voor elk punt, soms zelfs aanzienlijk meer. Eén punt kan dan meerdere centen waard zijn. Uiteraard moet je eerst een flink aantal punten bij elkaar sprokkelen, 50.000 is wel zo ongeveer het minimum, vanaf 100.000 punten begint het leuk te worden. :D Ik spaar ze al jaren, ik heb daardoor een aardig punten vermogen bij elkaar gespaard. Daar betaal ik nou die luxe hotels van. ;)

Ik ga hier nog naar een museum en een stadswandeling maken.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Durashift » vr 27 aug 2021, 15:16

^^^ of nóg beter voorbereiden, Hajo. ;)

9 hits op dit forum (waarvan een paar in dit draadje) voor flitsers en Lyon.

search.php?keywords=Flitsers+Lyon


Wellicht kan je de boete met de kredietkaart betalen? Krijg je er nog wat punten voor.. :)

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Chrysa » vr 27 aug 2021, 18:06

Een consequente hardrijder die geen waze/flitsmeister gebruikt. Ik blijf het bijzonder vinden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Chris » vr 27 aug 2021, 18:13

Komt hij thuis met een stapel amendes op de deurmat. In het Nederlands, dat dan wel. :yes:

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Km357 » vr 27 aug 2021, 18:15

Ik gebruik alleszins geen waze/coyota/flitsmeister. Op zich ben ik als de dood voor al die infotainment systemen en hou ik van m'n archaïsche 159 met CD-speler. Zonder te willen overdrijven heb ik wel de kaart van de radars in m'n hoofd zitten.

Maar een vrije voorruit en middenconsole vind ik gewoon rustgevend.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Chrysa » vr 27 aug 2021, 18:26

Mijn Flitsmeister piept gewoon ongeacht waar die telefoon ligt in m'n auto hoor. Weten dat ik geen onverwachte kosten heb. Dat is pas rustgevend.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door harry » vr 27 aug 2021, 18:29

Chrysa schreef: vr 27 aug 2021, 18:26 Weten dat ik geen onverwachte kosten heb. Dat is pas rustgevend.
Langzaam rijden is ook heel rustgevend! :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Willem » vr 27 aug 2021, 19:06

Chris schreef: vr 27 aug 2021, 18:13 Komt hij thuis met een stapel amendes op de deurmat. In het Nederlands, dat dan wel. :yes:
Als je binnen twee weken betaald krijg je korting. Dat scheelt.

Plaats reactie