Hajo's roadtrip

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2021, 15:13

^^ Die staat onder de grond, parking Port d'Ouchy. :)

Ik zit momenteel op een bankje tussen The Lacustre en de haven met de bootjes. Bij dat kunstwerk aan het einde. Rond 15.30, uiterlijk 16.00 uur ga ik richting Bern. 8-)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Wesso » wo 01 sep 2021, 15:32

Het lijkt wel Bassie & Adriaan: telkens als Chrysa achter Hajo aangaat is ie alweer weg of spoorloos. FRIKANDEL! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2021, 15:40

^^ :hahaHAHA:

Ze heeft nog 23 minuten. Ongeveer. Ik moet toch makkelijk te herkennen zijn, een colbertje over de arm, donker overhemd met korte mouwen een lichtkleurige broek en bruine schoenen. :lol:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2021, 15:55

Na een herberekening kan ik hier tot uiterlijk 17.30 uur blijven. Het is nog bijna twee uur rijden naar Bern.

Aan het begin van de pier staat een draaimolen. Niet te missen, dat ding. En enkele jongelui zijn wat verderop aan het skateboarden. Er ligt er ook één voor pampus in een hangmat. Tenslotte hebben ze Franse rapmuziek opgezet.
Ik loop wat rond tussen de draaimolen en het kunstwerk aan het einde.

Als ze me nu nog niet kan vinden, of geen tijd heeft, kan ook, dan is het jammer maar helaas. ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Palance » wo 01 sep 2021, 16:29

Ik wist niet dat dit een datingsite was :rofl2:

“Zit jij op dezelfde baan als ik?” :hap:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Chrysa » wo 01 sep 2021, 17:21

Hajo schreef: wo 01 sep 2021, 15:13 ^^ Die staat onder de grond, parking Port d'Ouchy. :)
Daar ben ik langsgelopen om mijn auto te halen! Maar helaas, inmiddels ben ik al in Lure.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Km357 » wo 01 sep 2021, 17:28

Had dit niet makkelijker geweest door in pm je telefoonnummers uit te delen? :dontknow:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2021, 20:31

Chrysa schreef: wo 01 sep 2021, 17:21
Hajo schreef: wo 01 sep 2021, 15:13 ^^ Die staat onder de grond, parking Port d'Ouchy. :)
Daar ben ik langsgelopen om mijn auto te halen! Maar helaas, inmiddels ben ik al in Lure.
Dan hebben we elkaar inderdaad net gemist! :|

@Km357: dat is een goede tip voor een eventuele volgende keer. ;)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2021, 20:40

Ben inmiddels in mijn hotel in Bern.

Nu aan het dineren, de amuse is net geweest, wacht nu op het hoofdgerecht. :D

Later wat meer.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Km357 » wo 01 sep 2021, 20:47

Fendant in wit of Pinot Noir in rood in Zwitserland kan heel interessant zijn qua niveau, jammer genoeg zorgen die Zwitsere prijzen niet voor veel motivatie - voor mij dan - om hun wijnen te kopen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2021, 21:57

^^ Ik drink geen alcohol. Als alternatief vraag ik bij het dineren om sprankelend mineraalwater. Bij voorkeur Perrier. ;)

Mooie, leuke stad; Lausanne. Vooral aan het Meer van Genève bevalt het mij uitstekend. Lunch bij The Lacustre ging niet door, ze hebben hun openingstijden schijnbaar aangepast en openen pas om 16.00 uur. Als alternatief geluncht bij La Riviera.

Ik kom graag eens terug, met wat meer tijd om onder andere het Olympisch Museum te bezoeken. Een boottochtje op het meer lijkt mij ook wel leuk. Mits de wind zich gedeisd houdt, zoals vandaag. De oppervlakte van het meer was bijna spiegelglad.

De prijzen in Zwitserland liggen inderdaad op een wat hoger niveau dan in Nederland of België. De koers is CHF 1 = € 0,92; dus bijna 1 op 1. Wel ben je inderdaad hier wat meer euro's kwijt voor een drankje bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik het verschil echter niet onoverkomelijk, maar dat hangt uiteraard van je persoonlijke perceptie af. ;)

Lausanne uit rijden was een avontuur: dat kostte mij ruim een half uur. :| Eindelijk op de snelweg was het ook aardig druk, de drukte nam wel langzaam af. Het maximum is 120, ik had de cruise control op 130 ingesteld. In tunnels is het maximum 100, ik ging er met 110 doorheen. :oops:

Morgen Luzern, Zürich en overnachten in Freudenstadt.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Chrysa » wo 01 sep 2021, 23:39

Evian > Perrier. :yes:

Lausanne is erg leuk inderdaad, de binnenstad is het ook zeker waard om doorheen te banjeren. In het Palais de Rumine zit een gratis te bezoeken museum over de geschiedenis van de regio vanaf de prehistorie, vanaf de Tour de Sauvebelin heb je een prachtig uitzicht over de stad, het meer en de Alpen en Jura.
Ook ligt er een wandelpad vanaf Ouchy naar Lutry langs het meer, wat ook zeker de moeite waard is.

De boten op het meer zijn inderdaad ook leuk, maar zijn wel erg prijzig. Een tip: De OV-dagkaarten zijn ook op sommige veren geldig, en kosten vaak maar een paar franc meer dan een retourtje. Te krijgen bij SBB in de app of aan het loket. Kan je een rondje maken, of de hele dag op de boot zitten voor een stuk minder geld.
Km357 schreef: wo 01 sep 2021, 17:28 Had dit niet makkelijker geweest door in pm je telefoonnummers uit te delen? :dontknow:
Ik wist van tevoren al dat ik geen tijd had, had op beide dagen dat we in de buurt van elkaar waren een erg strak schema. Veel meer dan naar elkaar toeteren had ik dan ook niet ingepland. :lol:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 02 sep 2021, 4:55

^^ Dank voor je waardevolle tips! :top:

Die noteer ik voor een volgende keer, want ook ik zit vast aan een schema. Ik heb duidelijk lang niet alles in Lausanne gezien. De stad is een langer bezoek zeker waard en ik zou die graag eens wat uitgebreider willen verkennen. :yes:

Alleen toeteren is, zeker als je aan een strak schema vast zit, begrijpelijk, maar een gezamenlijke lunch, op mijn kosten ;), was een eventuele mogelijkheid die wel in mijn achterhoofd meespeelde. We hadden dan onze ervaringen over onze roadtrips en tips zoals over Lausanne en Andorra kunnen uitwisselen. Ik ben nog nooit in Andorra geweest. En hoe leuk is het als in dit geval twee roadtrippers en wegenforummers elkaar eens persoonlijk treffen? :D

Bovendien geef ik, indien mogelijk, altijd graag de voorkeur aan een persoonlijke ontmoeting, dan het in mijn ogen wat afstandelijker schriftelijke contact. Soms is dat wegens andere verplichtingen zoals een strak schema, andere afspraken of geen bereidheid daartoe van de ander, helaas niet mogelijk. Het is ook inherent aan een forum. Dat is normaal en ook niet erg. Maar getoeterd en gezwaaid had ik zeker! :byebye: :D

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 02 sep 2021, 15:22

Inmiddels via Luzern (mooie stad met onder andere uiteraard de Kapellbrücke) in Zürich aangekomen. Drankje doen bij een chocolaterie aan de Bahnhofstrasse in Zürich. En natuurlijk het meer, waar ik nog heen ga.

Vroeger was ik een groot fan van Tina Turner, en eigenlijk nog steeds, ik heb al haar albums vanaf het moment dat ze solo ging. Ze heeft al sinds jaren de Zwitserse nationaliteit, waarbij ze haar Amerikaanse staatsburgerschap heeft moeten afstaan. Ze woont naar verluidt in een villa in Küssnacht, vlakbij Zürich, samen met haar levenspartner.

Nee, ik ga daar niet heen, ook niet om er langs te rijden. Zelfs al zou ik het adres weten. Ik vind zoiets zwaar overdreven en in feite ook een inbreuk op iemands privéleven. Ook (vroegere) beroemdheden hebben recht op privacy. :idea:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 02 sep 2021, 20:39

Zürich vond ik minder mooi dan Lausanne of Luzern, moet ik zeggen. Het meer maakt in ieder geval iets goed.

De reis naar Freudenstadt in Duitsland verliep probleemloos en opnieuw geen enkele controle.

Bij het overschrijden van de Duitse grens krijg je een SMS van de Duitse regering met een link naar een website met uitleg, etc., etc. Die site is, naar goed Duits gebruik, zo uitgebreid dat de relevante informatie zo ongeveer "verdronken" is in de overige niet echt relevante informatie. :roll:

Maar dan bij de receptie van het hotel: ik moest een formulier invullen met enkele persoonlijke gegevens zoals naam, nationaliteit, adres en paspoort nummer: ..... in drievoud! Ook mijn corona vaccinatie app moeten laten zien en twee formulieren inzake Covid-19 moeten invullen. Die beide in tweevoud!

Welkom in Duitsland... :nothanks: :facepalm:

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Km357 » do 02 sep 2021, 20:52

Ben je even blij dat je geen Audi hebt gekocht.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door marcel » do 02 sep 2021, 22:15

Hajo schreef: do 02 sep 2021, 15:22 Ze heeft al sinds jaren de Zwitserse nationaliteit, waarbij ze haar Amerikaanse staatsburgerschap heeft moeten afstaan.
Was het niet om belasting te sparen? Amerikanen moeten waar ze ook wonen het verschil in belasting aan de Amerikaanse IRS betalen. Dat zal in haar geval wel om vele miljoenen per jaar gaan. Ik ken wel mensen die beide nationaliteiten hebben dus dat kan.
Ze woont naar verluidt in een villa in Küssnacht, vlakbij Zürich, samen met haar levenspartner.
Nee, ik ga daar niet heen, ook niet om er langs te rijden.
Er is ook weinig te zien.
Ik had in de krant gelezen hoe dat huis heet, en toen ik er een paar weken geleden langsliep zag ik die naam toevallig, terwijl ik niet eens meer wist in welke plaats ze woonde.
Je ziet eigenlijk alleen het hek met die naam, het huis zelf is achter bomen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » do 02 sep 2021, 22:57

^^ Belasting kan een reden zijn, maar ik heb haar in een interview ooit horen zeggen dat ze het totaal niet eens is met de manier waarop in de Verenigde Staten politiek wordt bedreven. Dat had volgens haar de doorslag gegeven.

Ik kan mij niet voorstellen dat er "Tina Turner" op het naambordje staat. ;) Maar waarschijnlijk bedoel je de naam van het huis. Dat de woning niet te zien is, is vrij logisch. Het geeft extra privacy, is zo goed afgeschermd van de buitenwereld en het maakt bewaking ook stuk eenvoudiger.

In Florida ben ik langs het buitenverblijf van Donald Trump gereden, Mar-a-Largo. Niet gepland overigens, maar meer bij toeval. Ook niets te zien, compleet afgeschermd en ongetwijfeld zwaar beveiligd en bewaakt.

Wat betreft het Zwitserse verkeer:
Uit vroegere jaren herinner ik me dat Zwitsers nogal flink doorreden. Op zijn Italiaans zeg maar.

Dat beeld heb ik flink moeten bijstellen. Ze rijden vrij gezapig, op de Autobahn na dan. Daar gaat bij tijd en wijle wel het gas erop, maar ook dan blijft de snelheid binnen de perken. Boven de 150 heb ik niet gezien.

De bewegwijzering vind ik redelijk, maar soms niet prominent aanwezig, het zijn soms maar kleine borden, zoals bijvoorbeeld de groene verwijzing naar een autosnelweg. Die dingen vallen haast niet op.

De route vanuit Zürich leidde mij via de A51 en N4 naar Jestetten, door een stukje Duitsland, naar Schaffhausen. Daar de A4 naar Duitsland, definitief dit keer. Bij Thayngen was dat. Geen enkele controle, je kon met 20 - 30 zo doorrijden. :woop:

In Duitsland via de A81 tot afrit 34, Rottweil, de B462 op richting Dunningen. Vanaf dat punt binnendoor, moet uitzoeken hoe precies, naar Freudenstadt.

Op de Autobahn mijn auto eens laten werken met 150, later 160 op de cruise control. Wat een heerlijke cruiser is het toch, een beetje een Grand Toerismo, zou ik bijna zeggen. 8-)

Ik ben ook heel tevreden over de rijhulpen. Werken ook op de Autobahn bij hoge snelheden. Vergt gewenning, maar zou nu al niet zonder willen of kunnen. :D

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door brytje008 » do 02 sep 2021, 23:08

^^ Ik ben 4 jaar niet meer in Zwitserland geweest, dit weekend ga ik er weer heen. Maar het beeld dat ze erg gezappig rijden heb ik niet heel erg. De keren dat ik er ben geweest vond ik de Zwitsers goede chauffeurs, maar ik moet zeggen dat ik al wel eens andere verhalen gehoord heb. :lol:
Touren is rough so you got to be tough

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Rein » vr 03 sep 2021, 8:27

Hajo schreef: do 02 sep 2021, 22:57 Wat betreft het Zwitserse verkeer:
Uit vroegere jaren herinner ik me dat Zwitsers nogal flink doorreden. Op zijn Italiaans zeg maar.

Dat beeld heb ik flink moeten bijstellen. Ze rijden vrij gezapig, op de Autobahn na dan. Daar gaat bij tijd en wijle wel het gas erop, maar ook dan blijft de snelheid binnen de perken. Boven de 150 heb ik niet gezien.
In Zwitserland wordt geflitst bij het leven en de boetes zijn niet echt mals te noemen. Ik mag hopen dat jij je keurig aan de limieten hebt gehouden, anders zou je nog wel eens een hele kostbare boodschap op je deurmat aan kunnen treffen.

Ik weet overigens niet of je de boetes met AMEX kunt betalen.... :hap:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door waldo79 » vr 03 sep 2021, 8:30

Inderdaad, mag hopen dat Zwitsers zich inhouden op hun eigen wegennet :lol:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » vr 03 sep 2021, 9:10

^^ Hopen dan maar dat er geen boete op de deurmat valt. En betalen met mijn Amex zal niet gaan, het zal gewoon overgeschreven moeten worden. ;)

Net bij het betalen voor mijn verblijf in mijn hotel in Freudenstadt, ging het opnieuw niet lekker, net zoals enkele dagen geleden in Genua. De terminal pakte mijn Amex niet, terwijl je er daar wel mee kunt betalen. Visa dan maar. Ook niet. Het zal toch niet? :nahzeg:

Of ik het contact kan voldoen. Nee, heb maar 50 euro contant op zak, dan ontbreken er altijd nog 110. Nog eens proberen met Amex. Nope. Visa weer. En warempel! Ja, zei de alleraardigste receptioniste, af en toe werkt de internetverbinding niet goed... :roll:

In zulke gevallen check ik mijn rekeningen altijd meteen voor eventuele dubbele boekingen. Dat deed ik buiten. Geen verbinding. B( Naar Baiersbron gereden: verbinding is terug. Yippie! :D Tja, wat dan aangaat lopen ze hier in Duitsland nog mijlenver achter. :facepalm:

Nu binnendoor naar Luxemburg. :woop:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Wesso » vr 03 sep 2021, 10:33

Hajo schreef: vr 03 sep 2021, 9:10 Of ik het contant kan voldoen. Nee, heb maar 50 euro contant op zak, dan ontbreken er altijd nog 110.
Dat in de reflex schieten van contant betalen is echt irritant. Ze snappen blijkbaar niet dat sommige Europeanen al jarenlang geen bankbiljetten meer aanraken...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Palance » vr 03 sep 2021, 10:54

Ik heb al een hele tijd 30 Euro aan biljetten bij me, als noodgeval, maar inderdaad al een tijd niet aangeraakt. Alles gaat via de pas.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » vr 03 sep 2021, 11:49

En ja, hoor! B(

Stop in Karlsruhe, beetje rondlopen, maar eerst een bezoek brengen aan het in het hier in het Schloss gevestigde museum over Baden (Badisches Landesmuseum). Nou, ik werd er zo ongeveer uit gegooid omdat ik geen FFP2 masker heb. Alleen zo'n blauw ding. Maar dat mocht niet. Nein, nein, nein! Onverbiddelijk NEIN! Ok, dan niet! Auf nie mehr Wiedersehen! Flauwekul. :rooie:

Ik ben nergens, maar dan ook letterlijk nergens aan een grens, tot nu toe dan, gecontroleerd. Zoals al eerder vermeld, wel vaak in Frankrijk mijn corona vaccinatie bewijs app moeten laten zien. Dat was alles.

Maar hier in Duitsland helaas de eerste keer zo'n vervelende ervaringen meegemaakt omdat ik niet het juiste mondkapje bij me heb. Zucht. :roll:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Wesso » vr 03 sep 2021, 11:51

^^ Wat een k*tzooi. Veel succes met de andere toeristen. :roll:
Palance schreef: vr 03 sep 2021, 10:54 Ik heb al een hele tijd 30 Euro aan biljetten bij me, als noodgeval, maar inderdaad al een tijd niet aangeraakt. Alles gaat via de pas.
Het is een beetje van de oude stempel. In bepaalde kringen is het gebruikelijk om minstens 50 euro in je portemonnee te hebben voor het geval dat. Mijn vader heeft me wel eens bekritiseerd omdat ik geen biljet in mijn portemonnee had. :emo:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door waldo79 » vr 03 sep 2021, 11:55

Over het algemeen heb ik wat kleingeld achter de hand, maar het liefst zo veel mogelijk digitaal.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Palance » vr 03 sep 2021, 12:04

Wesso schreef: vr 03 sep 2021, 11:51 Het is een beetje van de oude stempel. In bepaalde kringen is het gebruikelijk om minstens 50 euro in je portemonnee te hebben voor het geval dat.
Fijn dat je me bestempelt als oud :mrgreen:

Toch heb ik liever wat biljetten bij me als ik bv ergens wil tanken (of eten wil halen onderweg ofzo) en er is een pinstoring. Dat komt helaas nog wel eens voor. Ook met boodschappen halen heb ik wel eens een pinstoring mogen ervaren.

Het komt amper voor, dat besef ik, maar als ik écht snel iets nodig heb en je kunt niet pinnen, dan is het wel prettig. Bovendien bestaan er nog zaken waar je óf helemaal niet kunt pinnen, óf bij moet betalen als je totaalbedrag onder bv de 10 Euro is.
Hajo schreef: vr 03 sep 2021, 11:49 Stop in Karlsruhe, beetje rondlopen, maar eerst een bezoek brengen aan het in het hier in het Schloss gevestigde museum over Baden (Badisches Landesmuseum). Nou, ik werd er zo ongeveer uit gegooid omdat ik geen FFP2 masker heb. Alleen zo'n blauw ding. Maar dat mocht niet. Nein, nein, nein! Onverbiddelijk NEIN! Ok, dan niet! Auf nie mehr Wiedersehen! Flauwekul. :rooie:
Die blauwe dingen mogen toch juist wel? Die stoffen maskers die je hier juist ziet zijn daar verboden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Wesso » vr 03 sep 2021, 12:10

Palance schreef: vr 03 sep 2021, 12:04
Wesso schreef: vr 03 sep 2021, 11:51 Het is een beetje van de oude stempel. In bepaalde kringen is het gebruikelijk om minstens 50 euro in je portemonnee te hebben voor het geval dat.
Fijn dat je me bestempelt als oud :mrgreen:
Oud stempeltje dat je bent :mrgreen:
Toch heb ik liever wat biljetten bij me als ik bv ergens wil tanken (of eten wil halen onderweg ofzo) en er is een pinstoring. Dat komt helaas nog wel eens voor. Ook met boodschappen halen heb ik wel eens een pinstoring mogen ervaren.

Het komt amper voor, dat besef ik, maar als ik écht snel iets nodig heb en je kunt niet pinnen, dan is het wel prettig. Bovendien bestaan er nog zaken waar je óf helemaal niet kunt pinnen, óf bij moet betalen als je totaalbedrag onder bv de 10 Euro is.
Het is inderdaad handig om geld achter de hand te hebben bij een pinstoring. Ik heb 20 euro en wat kleingeld in de portemonnee. Bij het tanken heb ik er niet zoveel aan, want ik tank eigenlijk alleen onbemand. In het buitenland is het een andere zaak maar ook dan vertrouw ik op de elektronica. :emo:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Hajo's roadtrip

Bericht door Hajo » vr 03 sep 2021, 12:34

^^ Ik ben een nog veel ouder stempeltje... :lol:

Dat blauwe mondkapje dat ik overigens bij mij heb, is een stoffen masker. Om aan te geven hoe absurd de situatie is: ik zit nu voor een kop thee op een terras. Niemand, en ik bedoel echt niemand, draagt hier een mondkapje. Zittend, noch lopend. Mensen lopen zonder pamper het terras op, lopen wat rond om een plaats te zoeken en nemen plaats. Alles zonder mondkapje. Kan er natuurlijk aan liggen dat het buiten is, en niet binnen zoals het museum.

In Zwitserland heb ik, eigenlijk alleen maar om de bankbiljetten te bekijken, CHF 50 uit de muur getrokken. Mooie biljetten! Hier en daar wat gekocht, gedronken en gegeten. Ik had nog exact CHF 7,20 over. Laat dat nou precies de prijs zijn geweest van een Bockwurst mit Senf (mosterd) en een broodje aan de oever van de Züricher See. :D Blut. In CHF dan. :lol:

Snap overigens niet hoe de Zwitsers hun muntgeld uit elkaar kunnen houden. Alle munten zijn zilverkleurig, alleen het formaat verschilt en de waarde aanduiding natuurlijk. Die staat binnen een soort krans, dus je kunt je makkelijk vergissen. Het went wel, denk ik, naarmate je het meer gebruikt.

Ik ga nu via de B10, A61, A8 etc. richting Luxemburg.

Plaats reactie