Ik zit momenteel op een bankje tussen The Lacustre en de haven met de bootjes. Bij dat kunstwerk aan het einde. Rond 15.30, uiterlijk 16.00 uur ga ik richting Bern.

Moderator: Moderatoren
Daar ben ik langsgelopen om mijn auto te halen! Maar helaas, inmiddels ben ik al in Lure.
Dan hebben we elkaar inderdaad net gemist!
Ik wist van tevoren al dat ik geen tijd had, had op beide dagen dat we in de buurt van elkaar waren een erg strak schema. Veel meer dan naar elkaar toeteren had ik dan ook niet ingepland.
Was het niet om belasting te sparen? Amerikanen moeten waar ze ook wonen het verschil in belasting aan de Amerikaanse IRS betalen. Dat zal in haar geval wel om vele miljoenen per jaar gaan. Ik ken wel mensen die beide nationaliteiten hebben dus dat kan.
Er is ook weinig te zien.Ze woont naar verluidt in een villa in Küssnacht, vlakbij Zürich, samen met haar levenspartner.
Nee, ik ga daar niet heen, ook niet om er langs te rijden.
In Zwitserland wordt geflitst bij het leven en de boetes zijn niet echt mals te noemen. Ik mag hopen dat jij je keurig aan de limieten hebt gehouden, anders zou je nog wel eens een hele kostbare boodschap op je deurmat aan kunnen treffen.Hajo schreef: ↑do 02 sep 2021, 22:57 Wat betreft het Zwitserse verkeer:
Uit vroegere jaren herinner ik me dat Zwitsers nogal flink doorreden. Op zijn Italiaans zeg maar.
Dat beeld heb ik flink moeten bijstellen. Ze rijden vrij gezapig, op de Autobahn na dan. Daar gaat bij tijd en wijle wel het gas erop, maar ook dan blijft de snelheid binnen de perken. Boven de 150 heb ik niet gezien.
Dat in de reflex schieten van contant betalen is echt irritant. Ze snappen blijkbaar niet dat sommige Europeanen al jarenlang geen bankbiljetten meer aanraken...
Het is een beetje van de oude stempel. In bepaalde kringen is het gebruikelijk om minstens 50 euro in je portemonnee te hebben voor het geval dat. Mijn vader heeft me wel eens bekritiseerd omdat ik geen biljet in mijn portemonnee had.
Fijn dat je me bestempelt als oud
Die blauwe dingen mogen toch juist wel? Die stoffen maskers die je hier juist ziet zijn daar verboden.Hajo schreef: ↑vr 03 sep 2021, 11:49 Stop in Karlsruhe, beetje rondlopen, maar eerst een bezoek brengen aan het in het hier in het Schloss gevestigde museum over Baden (Badisches Landesmuseum). Nou, ik werd er zo ongeveer uit gegooid omdat ik geen FFP2 masker heb. Alleen zo'n blauw ding. Maar dat mocht niet. Nein, nein, nein! Onverbiddelijk NEIN! Ok, dan niet! Auf nie mehr Wiedersehen! Flauwekul.![]()
Oud stempeltje dat je bent
Het is inderdaad handig om geld achter de hand te hebben bij een pinstoring. Ik heb 20 euro en wat kleingeld in de portemonnee. Bij het tanken heb ik er niet zoveel aan, want ik tank eigenlijk alleen onbemand. In het buitenland is het een andere zaak maar ook dan vertrouw ik op de elektronica.Toch heb ik liever wat biljetten bij me als ik bv ergens wil tanken (of eten wil halen onderweg ofzo) en er is een pinstoring. Dat komt helaas nog wel eens voor. Ook met boodschappen halen heb ik wel eens een pinstoring mogen ervaren.
Het komt amper voor, dat besef ik, maar als ik écht snel iets nodig heb en je kunt niet pinnen, dan is het wel prettig. Bovendien bestaan er nog zaken waar je óf helemaal niet kunt pinnen, óf bij moet betalen als je totaalbedrag onder bv de 10 Euro is.