keokiracer schreef: ↑do 08 apr 2021, 12:21
Hij kwam de vrachtwagenchauffeur tegen toen die al over de brug reed, wat had ie moeten doen? Vragen of ie er nog een keer in zijn achteruit over heen zou willen rijden?
Er trouwens van uitgaande dat de persoon tijd had om de chauffeur aan te spreken en of de chauffeur het überhaupt had kunnen verstaan.
De buurtbewoner reed over de N 201 had ik begrepen, dan kun je niet veel anders doen dan een foto maken en de politie waarschuwen. Er is daar geen afrit.
Die lui rijden met gemak over een fietsbrug dus een busbaantje meepikken is voor die gasten gesneden koek.
Het zou erg helpen als de weginrichting niet 'overdesigned' is. Met een eenvoudiger ontwerp en geen fratsen als busbanen door rotondes had je verkeerssituaties gecreëerd die Polen ook kunnen kennen van hun eigen omgeving.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
keokiracer schreef: ↑do 08 apr 2021, 12:21
Hij kwam de vrachtwagenchauffeur tegen toen die al over de brug reed, wat had ie moeten doen? Vragen of ie er nog een keer in zijn achteruit over heen zou willen rijden?
Er trouwens van uitgaande dat de persoon tijd had om de chauffeur aan te spreken en of de chauffeur het überhaupt had kunnen verstaan.
De buurtbewoner reed over de N 201 had ik begrepen, dan kun je niet veel anders doen dan een foto maken en de politie waarschuwen. Er is daar geen afrit.
De buurtbewoner reed technisch gezien over de N201 ja, met de fiets over de brug. De onderste foto bij dat artikel is duidelijk genomen op het fietspad vanaf het talud naar de brug.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Tja, de weglayout maakt het natuurlijk ook niet prettiger. Zelf al eens verkeerd gereden bij Lankhorst nadat "rechtsaf" naar Groningen links werd en "rechtdoor" naar Leeuwarden rechts uitvoegen werd, maar ook bij Leenderheide moet ik altijd heel bewust kijken dat ik echt rechtsaf "richting Maastricht" moet om rechtdoor naar Venlo te gaan.
Ik zal niet de enige zijn die dat soort layouts onnatuurlijk vinden.
Egbert schreef: ↑vr 10 sep 2021, 21:33
Tja, de weglayout maakt het natuurlijk ook niet prettiger. Zelf al eens verkeerd gereden bij Lankhorst nadat "rechtsaf" naar Groningen links werd en "rechtdoor" naar Leeuwarden rechts uitvoegen werd, maar ook bij Leenderheide moet ik altijd heel bewust kijken dat ik echt rechtsaf "richting Maastricht" moet om rechtdoor naar Venlo te gaan.
Ik weet dat het verboten is om op een 2 jaar oude post te reageren maar ik heb er bij Leenderheide nooit last van. Wellicht is dat omdat ik mijn rijbewijs zo'n 8 jaar na de verbouwing van Leenderheide heb gehaald en daardoor gewend ben aan de situatie?
Ik weet dat het verboten is om op een 2 jaar oude post te reageren
Zo te zien was die post nog geen half jaar oud
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Ik weet dat het verboten is om op een 2 jaar oude post te reageren maar ik heb er bij Leenderheide nooit last van. Wellicht is dat omdat ik mijn rijbewijs zo'n 8 jaar na de verbouwing van Leenderheide heb gehaald en daardoor gewend ben aan de situatie?
Dat heeft niet zoveel met rijbewijs te maken maar met het prehistorische oerbrein van de automobilist. Dat wil eigenlijk dezelfde kant op als de bestemming. Daarom is het belangrijk dat bij knooppunten de bewegwijzering goed op orde is; ook als mensen electronisch navigeren. Wat op het bord staat 'overrulet' namelijk je primaire impuls. Dat is meestal een onbewust proces, maar bijvoorbeeld Defensie geeft ook wel trainingen om te navigeren voor als er weer een of ander schurkenstaatje de macht dreigt te grijpen en het GPS signaal bewust of onbewust verstoord wordt en dan komen dit soort dingen aan de orde.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Het kan natuurlijk ook zijn, zeker gelet op de leeftijd van de dame, dat zij geestelijk de weg aan het kwijtraken is waardoor ze op een plek terecht kwam waar ze niet heen moest. Gelukkig liep het in dit geval goed af.
Ergens in Kroatië veroorzaakt het blindelings volgen van de navigatie ook schade. En dit bord moet dat voorkomen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk