Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Vinny
4x5 autosnelweg

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Vinny » do 08 apr 2021, 17:41

keokiracer schreef: do 08 apr 2021, 12:21 Hij kwam de vrachtwagenchauffeur tegen toen die al over de brug reed, wat had ie moeten doen? Vragen of ie er nog een keer in zijn achteruit over heen zou willen rijden?
Er trouwens van uitgaande dat de persoon tijd had om de chauffeur aan te spreken en of de chauffeur het überhaupt had kunnen verstaan.
De buurtbewoner reed over de N 201 had ik begrepen, dan kun je niet veel anders doen dan een foto maken en de politie waarschuwen. Er is daar geen afrit.
Die lui rijden met gemak over een fietsbrug dus een busbaantje meepikken is voor die gasten gesneden koek.
Het zou erg helpen als de weginrichting niet 'overdesigned' is. Met een eenvoudiger ontwerp en geen fratsen als busbanen door rotondes had je verkeerssituaties gecreëerd die Polen ook kunnen kennen van hun eigen omgeving.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 08 apr 2021, 17:44

Vinny schreef: do 08 apr 2021, 17:41
keokiracer schreef: do 08 apr 2021, 12:21 Hij kwam de vrachtwagenchauffeur tegen toen die al over de brug reed, wat had ie moeten doen? Vragen of ie er nog een keer in zijn achteruit over heen zou willen rijden?
Er trouwens van uitgaande dat de persoon tijd had om de chauffeur aan te spreken en of de chauffeur het überhaupt had kunnen verstaan.
De buurtbewoner reed over de N 201 had ik begrepen, dan kun je niet veel anders doen dan een foto maken en de politie waarschuwen. Er is daar geen afrit.
De buurtbewoner reed technisch gezien over de N201 ja, met de fiets over de brug. De onderste foto bij dat artikel is duidelijk genomen op het fietspad vanaf het talud naar de brug.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » do 26 aug 2021, 22:22

*storm zucht* -- zo, het stof ook weer weg.

Een gevalletje bijna schade:
Link

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » vr 10 sep 2021, 20:24

Een RIMOB met zweet tussen de wieltjes.

Egbert
expressweg

Bericht door Egbert » vr 10 sep 2021, 21:33

Tja, de weglayout maakt het natuurlijk ook niet prettiger. Zelf al eens verkeerd gereden bij Lankhorst nadat "rechtsaf" naar Groningen links werd en "rechtdoor" naar Leeuwarden rechts uitvoegen werd, maar ook bij Leenderheide moet ik altijd heel bewust kijken dat ik echt rechtsaf "richting Maastricht" moet om rechtdoor naar Venlo te gaan.
Ik zal niet de enige zijn die dat soort layouts onnatuurlijk vinden.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 06 feb 2022, 11:12

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Victor
autoweg

Bericht door Victor » zo 06 feb 2022, 11:26

^^ Het is maar hoe je "secuur volgen" interpreteert natuurlijk.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 06 feb 2022, 20:50

Slecht zicht waarschijnlijk.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » di 22 feb 2022, 17:11

Egbert schreef: vr 10 sep 2021, 21:33 Tja, de weglayout maakt het natuurlijk ook niet prettiger. Zelf al eens verkeerd gereden bij Lankhorst nadat "rechtsaf" naar Groningen links werd en "rechtdoor" naar Leeuwarden rechts uitvoegen werd, maar ook bij Leenderheide moet ik altijd heel bewust kijken dat ik echt rechtsaf "richting Maastricht" moet om rechtdoor naar Venlo te gaan.
Ik weet dat het verboten is om op een 2 jaar oude post te reageren maar ik heb er bij Leenderheide nooit last van. Wellicht is dat omdat ik mijn rijbewijs zo'n 8 jaar na de verbouwing van Leenderheide heb gehaald en daardoor gewend ben aan de situatie?
Svenlo

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 22 feb 2022, 17:23

sven_engelen schreef: di 22 feb 2022, 17:11
Egbert schreef: vr 10 sep 2021, 21:33 Tja, de weglayout maakt het natuurlijk ook niet prettiger. Zelf al eens verkeerd gereden bij Lankhorst nadat "rechtsaf" naar Groningen links werd en "rechtdoor" naar Leeuwarden rechts uitvoegen werd, maar ook bij Leenderheide moet ik altijd heel bewust kijken dat ik echt rechtsaf "richting Maastricht" moet om rechtdoor naar Venlo te gaan.
Ik weet dat het verboten is om op een 2 jaar oude post te reageren
Zo te zien was die post nog geen half jaar oud :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » di 22 feb 2022, 17:26

Ik zie het nu ja. Ik las even 2020 ipv 2021 :facepalm:
Svenlo

Victor
autoweg

Bericht door Victor » di 22 feb 2022, 18:05

sven_engelen schreef: di 22 feb 2022, 17:11 dat het verboten is
Je bent al aardig verduitst, zie ik ;)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 03 mar 2022, 21:08

sven_engelen schreef: di 22 feb 2022, 17:11
Ik weet dat het verboten is om op een 2 jaar oude post te reageren maar ik heb er bij Leenderheide nooit last van. Wellicht is dat omdat ik mijn rijbewijs zo'n 8 jaar na de verbouwing van Leenderheide heb gehaald en daardoor gewend ben aan de situatie?
Dat heeft niet zoveel met rijbewijs te maken maar met het prehistorische oerbrein van de automobilist. Dat wil eigenlijk dezelfde kant op als de bestemming. Daarom is het belangrijk dat bij knooppunten de bewegwijzering goed op orde is; ook als mensen electronisch navigeren. Wat op het bord staat 'overrulet' namelijk je primaire impuls. Dat is meestal een onbewust proces, maar bijvoorbeeld Defensie geeft ook wel trainingen om te navigeren voor als er weer een of ander schurkenstaatje de macht dreigt te grijpen en het GPS signaal bewust of onbewust verstoord wordt en dan komen dit soort dingen aan de orde.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 18 mar 2022, 20:09

Gewoon stug doorrijden en 192 km lang niet bedenken dat er misschien iets niet klopt :top:
Bredase (85) wil 8 kilometer verderop boodschappen doen, wordt aangetroffen bij Franse grens
AD.nl, 18-3-2022
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber » vr 18 mar 2022, 20:23

^^ Het kan natuurlijk ook zijn, zeker gelet op de leeftijd van de dame, dat zij geestelijk de weg aan het kwijtraken is waardoor ze op een plek terecht kwam waar ze niet heen moest. Gelukkig liep het in dit geval goed af.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 02 aug 2023, 18:15

Ergens in Kroatië veroorzaakt het blindelings volgen van de navigatie ook schade. En dit bord moet dat voorkomen. :rofl2:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net