https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... n-de-vecht(..) Er staat voor 2022 groot onderhoud gepland voor de Rijksstraatweg waarbij de weg een nieuwe laag asfalt krijgt. De snelheid zal vanaf de Slootdijk (vanaf Restaurant Flores) tot aan de bebouwde kom Loenen verlaagd worden van 80 naar 60 km/uur. Bij deze lagere snelheid hoort ook een andere wegindeling, vergelijkbaar met die van de randweg Loenen. Daarnaast wil de provincie een aantal aanpassingen meenemen die op dit moment nog onderzocht worden. Het gaat daarbij om:
De snelheid tussen de Slootdijk (vanaf Restaurant Flores) en de Provincialeweg (N201). Die is nu 80 km/uur maar staat ter discussie en er loopt een rechtszaak over. Los van deze rechtszaak laat de provincie momenteel een onderzoek uitvoeren naar de best passende snelheid op dit traject.
De oplossing die in het verleden is aangegeven voor de aansluiting van de Rijksstraatweg met de Slootdijk (aanleg rotonde). Er wordt onderzocht of dit nog steeds de beste oplossing is of dat er andere en betere oplossingen voorhanden zijn.
De mogelijkheid om de Kerklaan (geheel of gedeeltelijk) af te sluiten richting de Rijksstraatweg om zo een bijdrage te leveren aan het vergroten van de verkeersveiligheid. (..)
N-wegen: Kleine projecten
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: N-wegen: Kleine projecten
Volgend jaar wordt het stukje N402, Rijksstraatweg Loenen a/d Vecht uit richting de N201 aangepakt. Groot asfalt onderhoud plus grotendeels van 80 km/h naar 60 km/h .
-
- 2x5 autosnelweg
Een rechtszaak over een snelheidsverlaging? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x3 autosnelweg
Aan de ene kant nog best opvallend dat het daar nog steeds 80 km/u is. Dat stuk vanaf de aansluiting met het gemeentewerf tot aan de Slootweg is een lange bocht met erfaansluitingen en mede door de bomen daardoor niet echt overzichtelijk. Vergelijkbare wegen zijn veelal 60 km/u.
-
- stadsweg
Er is wel veel gedoe over nu. De plannen voor de snelheidsverlaging lagen er al langer, samen met een rotonde thv restaurant Flores (daar is ook bushalte Kerklaan). Dat is een redelijk drukke en schuine kruising, best gevaarlijk.
Het fietspad is al geheel tweerichtingsverkeer gemaakt, maar omdat er toch onlangs een kind is aangereden bij het sportpark (ze stak over met de fiets en werd geschept) wil men direct maatregelen.
Het fietspad is al geheel tweerichtingsverkeer gemaakt, maar omdat er toch onlangs een kind is aangereden bij het sportpark (ze stak over met de fiets en werd geschept) wil men direct maatregelen.
-
- 2x5 autosnelweg
Het heeft even geduurd (onderstaande post van Mavas dateert van vier jaar geleden), maar de werkzaamheden zijn begonnen: https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... veiligheid
mavas schreef: ↑ma 05 jun 2017, 20:11Plannen N395
De weg wordt opnieuw ingericht en dat betekent dat onder andere deze maatregelen worden doorgevoerd:
- De weg wordt uniform ingedeeld binnen en buiten de bebouwde kom. Het autoverkeer en langzaam verkeer worden overal van elkaar gescheiden.
- De aansluiting van de N269 op de N395 in Hilvarenbeek wordt verbeterd. De provincie onderzoekt of hier een kluifrotonde kan komen (twee rotondes die met elkaar verbonden zijn), die de doorstroming en de veiligheid op de weg verbetert.
-De oversteekplaatsen in Diessen en Middelbeers worden begin 2017 geëvalueerd. Dan wordt besloten of ze blijven of worden aangepast.
- Er komt stil asfalt binnen de bebouwde kommen.
- De maximumsnelheid op het 60 kilometer per uur-tracé ten oosten van Diessen wordt 80 kilometer per uur.
- De fietspaden in de kommen van Middelbeers en Oostelbeers worden verbreed.
- De provincie gaat de bebouwde komgrens tussen Middelbeers en Oostelbeers samenvoegen. De snelheid wordt hier verlaagd naar 50 km/u.
- Het fietspad tussen Oostelbeers en Oirschot wordt tweerichtingsverkeer en komt geheel aan de noordzijde van de N395 te liggen.
- de aansluiting van industrieterrein De Scheper op de N395 wordt omgebouwd. De provincie wil de Wintelresedijk aansluiten op deze kruising en de bestaande oversteek laten verdwijnen. De kruising wordt in de toekomst geregeld met verkeerslichten.
- De aansluiting A58 wordt aangepast om het fietspad in twee richtingen te kunnen aanleggen. Hier komt ook een vrije rechtsaf-strook vanaf Oostelbeers richting Eindhoven.
- De provincie onderzoekt het aanleggen van een solarfietspad bij de aansluiting N395-A58 bij Oirschot. De zonne-energie die wordt opgewekt door de fietsers die het fietspad gebruiken, kan worden ingezet om de verkeerslichten aan te sturen.
https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... schot.aspx
-
- 2x5 autosnelweg
Een maandje geleden de hele N395 gereden, zag al een bord met werkzaamheden staan. Het is nu nog vrij old-school.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik vind het toch altijd bijzonder ons verkeersbeleid in Nederland: Jarenlange procedures, miljoenen aan uitgaven, de verkeersveiligheid en leefbaarheid verbetert meestal maar een klein beetje en de doorstroming blijft meestal gelijk of verbetert minimaal (maar vaak verslechtert het).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x4 autosnelweg
Alle maatregelen van duurzaam veilig met rotondes, chicanes, drempels en 60-zones op kaarsrechte wegen met goed overzicht zijn natuurlijk niet bevorderlijk voor de doorstroming.
-
- 2x2 autosnelweg
De N317 heeft er een rotonde bij gekregen ter hoogte van Bontebrug, tussen Ulft en Dinxperlo:
https://www.gelderland.nl/Overzicht-pro ... -Bontebrug

https://www.gelderland.nl/Overzicht-pro ... -Bontebrug

Laatst gewijzigd door GuteFahrt op wo 27 apr 2022, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x5 autosnelweg
Een update.boe! schreef: ↑vr 10 jul 2020, 19:24 Vanaf dit weekend tot eind 2021 wordt de N833 gereconstrueerd tussen Culemborg en Buurmalsen. De weg blijft begaanbaar tijdens de reconstructie m.u.v. twee weekendafsluitingen.Provincie Gelderland schreef:We richten de Rijksstraatweg Culemborg (N833) inclusief het fietspad anders in om de verkeersveiligheid op de weg en het fietspad te verbeteren. Het autoverkeer scheiden we van het (brom)fietsverkeer door een vrijliggend fietspad in 2 richtingen aan te leggen. Om ruimte te maken voor het nieuwe fietspad, verleggen we aan de westzijde van de N833 de huidige sloot en passen we de weg aan. Aanliggende fietsstroken vervallen. Daarom wordt de nieuwe weg 7 meter breed in plaats van de huidige 9,5 meter. Daarnaast vervangen we de toplaag van de weg. Er komen ook 2 nieuwe bruggen ter hoogte van de Zeedijk: een brug voor gemotoriseerde voertuigen en een brug voor (brom)fietsers.
Het project lijkt vertraagd te zijn. De Provincie Gelderland geeft in de eerste alinea van haar projectpagina aan dat de werkzaamheden naar verwachting eind 2021 zijn afgerond, maar als je naar beneden scrolt dan lees je dat de werkzaamheden aan het meest noordelijke deel bij Culemborg doorlopen tot april 2022.
Ik ben op 13 juni via de N833 gereden van Geldermalsen naar Culemborg. Toen kon dat nog, want sinds deze week geldt eenrichtingsverkeer van Culemborg naar Geldermalsen op het meest noordelijke deel. De 124 bomen zijn gekapt (kale boel nu) en er is een tijdelijk fietspad gecreëerd aan de oostzijde van de rijbaan. Er worden voornamelijk werkzaamheden uitgevoerd aan de watergangen, kabels en leidingen. Als die verplaatst zijn, dan kan het definitieve fietspad aan de westzijde worden aangelegd. Daarna zal de rijbaan opnieuw worden geasfalteerd. Het verkeer wordt over twee versmalde rijstroken geleid en op sommige plaatsen is maar één rijstrook voor beide richtingen beschikbaar. In de video hieronder beelden van mijn drive-by.
Link
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Dit jaar wordt dus de laatste fase uitggevoerd, met de aanleg van een rotonde met de Raadhuislaan:mavas schreef: ↑do 16 jul 2020, 9:14 De N489 krijgt dit jaar en volgende jaar groot onderhoud, en er komen 2 nieuwe rotondes in de weg:Groot onderhoud N489
Tijdens het groot onderhoud van de N489 in 2020 en 2021 worden onder andere 2 rotondes aangelegd, enkele andere kruisingen veiliger ingericht en wordt de parallelweg tussen de N488 en de Van Koetsveldlaan verbreed. Ook het fietspad langs de N489 wordt vernieuwd en verbreed. Op de kruisingen wordt openbare verlichting bijgeplaatst en de hele N489 krijgt nieuw (stiller) asfalt.
Op 25 mei zijn we gestart met diverse werkzaamheden. Daarvan zijn nu bijna alle werkzaamheden afgerond. Hierdoor is een groot deel van de N489 verbeterd en veiliger geworden.
Vanaf maandag 12 juli tot en met zondag 15 augustus 2021 legt de provincie Zuid-Holland een rotonde aan op de kruising N489-Raadhuislaan om de verkeersveiligheid en doorstroming te verbeteren.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/ver ... provincie/
-
- autoweg
Uitbreiding met één verkeerslicht op de N226 thv de spoorovergang.
Enfin, het zal wel iets meer congestie opleveren aan de A12 kant..
Edit:
Ow, het is ivm de aanstaande, 'iedere tien minuten een trein' dienstregeling op Utrecht- Arnhem.. (dus nog vaker een gesloten spoorovergang.
)
Wanneer gaat de schop voor de tunnel nu de grond in?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Op de terugweg zag ik op het 1e deel richting Leersum, vanaf de rotonde, dat er geleiderails voor de bomenrij is geplaatst.. inderdaad, met hout bekleed. Zal het in het betreffende topic nog ff schrijven.
Ik zag dit verkeerslicht vanmiddag.. stond er een beetje scheef bij (ze waren nog aan het werk op die middengeleider).. maar dat licht leek er wel 2e hands uit te zien..(..) Van 14 t/m 16 juli brengt aannemer Vialis een extra verkeerslicht aan op de Woudenbergseweg (N226) in Maarsbergen, in opdracht van de provincie Utrecht. Het nieuwe verkeerslicht wordt geplaatst vóór de spoorwegovergang, voor het verkeer richting Woudenberg.
Het nieuwe verkeerslicht gaat ervoor zorgen dat er bij een file geen auto’s óp de spoorwegovergang stil komen te staan.(..)

Enfin, het zal wel iets meer congestie opleveren aan de A12 kant..

Edit:
Ow, het is ivm de aanstaande, 'iedere tien minuten een trein' dienstregeling op Utrecht- Arnhem.. (dus nog vaker een gesloten spoorovergang.

https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... aarsbergen(..) Vanaf december 2021 gaan er op het spoor tussen Utrecht en Arnhem meer intercity’s rijden. Dit betekent dat de spoorwegovergang in de Woudenbergseweg (N226) bij Maarsbergen vaker dicht is. Ter voorbereiding op de nieuwe dienstregeling worden er vanaf september extra testritten uitgevoerd op de woensdagen. Omwille van de verkeersveiligheid op de spoorwegovergang heeft de provincie Utrecht samen met de gemeente Utrechtse Heuvelrug, ProRail en Rijkswaterstaat besloten om een extra verkeerslicht te plaatsen vóór de spoorwegovergang, voor het verkeer richting Woudenberg (..)
Wanneer gaat de schop voor de tunnel nu de grond in?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Op de terugweg zag ik op het 1e deel richting Leersum, vanaf de rotonde, dat er geleiderails voor de bomenrij is geplaatst.. inderdaad, met hout bekleed. Zal het in het betreffende topic nog ff schrijven.
-
- autoweg

Ik begreep uit de tekst dat het licht alleen werkt indien er een file voor de kruising staat en er dus risico op blokkade van de spoorwegovergang ontstaat. Nu zag ik dus dat het verkeerslicht gelijk geschakeld is met die op de kruising.

Dus, op een zondagmorgen sta je dan voor de spoorovergang te wachten voor rood licht, omdat het licht op de kruising ook rood toont. Terwijl er nog ruimte zat is op het weggedeelte tussen spoorovergang en kruising.. Ben je lekker mee.. als er in de tussentijd een trein wil passeren.
Vreemd.
-
- Secretaris
In 2023, tot 2026.Durashift schreef:Wanneer gaat de schop voor de tunnel nu de grond in?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- autoweg
Van de week viel mij, kijkend in de linker buitenspiegel, op dat het enkele verkeerslicht in de middengeleider kennelijk niet voldeed.
Omdat a.s. woensdag de proef start met elke 10 minuten een trein op woensdagen (t/m 8 december) heeft men er volwaardig verkeerslicht neergezet, ik ken de vakterm niet direct, maar een L-vormig portaal met dus 1 verkeerslicht op links in de middengeleider en dan een verkeerslicht boven de weg, voor de spoorovergang.
Beste investering zo ff.. dat doe je niet als iets geprobeerd wordt (proef) maar gewoon als je al zeker weet dat je dat verkeerslicht nodig gaat hebben de komende jaren. Noem het dan ook een testfase, dat zegt (mij) namelijk dat datgene wat getest wordt onomkeerbaar wordt (tenzij de test een complete fiasco wordt, maar dat lijkt mij sterk).
Omdat a.s. woensdag de proef start met elke 10 minuten een trein op woensdagen (t/m 8 december) heeft men er volwaardig verkeerslicht neergezet, ik ken de vakterm niet direct, maar een L-vormig portaal met dus 1 verkeerslicht op links in de middengeleider en dan een verkeerslicht boven de weg, voor de spoorovergang.
Beste investering zo ff.. dat doe je niet als iets geprobeerd wordt (proef) maar gewoon als je al zeker weet dat je dat verkeerslicht nodig gaat hebben de komende jaren. Noem het dan ook een testfase, dat zegt (mij) namelijk dat datgene wat getest wordt onomkeerbaar wordt (tenzij de test een complete fiasco wordt, maar dat lijkt mij sterk).
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
Ik heb het dus wel rood gezien. Weliswaar in de eerste situatie met 1 verkeerslicht.
-
- 2x5 autosnelweg
Er zullen ongetwijfeld situaties zijn dat ze allebei op rood staan. Het gaat mij vooral om de door jou gebruikte bewoordingen "gelijk geschakeld". Als het verkeerslicht voor het spoor op groen staat en op het kruispunt op rood, dan zijn ze niet gelijk geschakeld.
-
- autoweg

Toen ik in mijn spiegel keek, waren de 2 lichten groen. Hoe het bij de kruising verderop was, kon ik niet waarnemen.
-
- 2x2 autosnelweg
In de N919 door Oosterwolde wordt de komende tijd de bestaande brug Venekoten uit 1964 vervangen:
https://www.fryslan.frl/n919-oosterwolde?origin=/n919
De werkzaamheden wordt gecombineerd met enkele andere aanpassingen aan de weg door Oosterwolde.
https://www.fryslan.frl/n919-oosterwolde?origin=/n919
De werkzaamheden wordt gecombineerd met enkele andere aanpassingen aan de weg door Oosterwolde.
-
- autoweg
-
- stadsweg
Men heeft vrij snel na dit bericht de borden geplaatst (naast het fietspad, dus best een stukje van de rijbaan af). Inmiddels staat ook op het asfalt de limiet aangegeven.
In praktijk wordt er tussen de 60 en 80 gereden.
Aan de andere kant van Loenen, richting Nieuwersluis, was het ooit 80, toen werd het bbk: 50, en nu is het al een tijdje 30...
-
- 2x3 autosnelweg

Direct vanaf de rotonde.

Bij de kruising met de uitrit van o.a. de hockeyclub.

Kruising Slootdijk

Slootdijk, bij Flores. Einde 60 km/u-deel.
Het laatste stukje is nog 80 km/u. Verderop volgt nog een T-kruising met de Kerklaan en vervolgens de N201.
Locatie waar het om gaat: https://goo.gl/maps/wTSrTy5utNdZjTbYA
Op dat laatste stukje 80 km/u heeft eigenlijk weinig nut meer.
-
- stadsweg
Bij het sportpark staat ook een aggregaat ofzo voor extra verlichting bij de oversteek lijkt het.
-
- zandpaadje
Het was mij ontglipt, maar de gemeente Westerkwartier heeft de N388 op de schop gegooid.
- er wordt een nieuwe brug geplaatst met een geautomatiseerde stuw
- de
wordt verlengd in zuidelijke richting
- deze befaamde slinger wordt minder scherp. https://www.google.nl/maps/@53.1970558, ... 384!8i8192
meer informatie is hier hier te vinden.
Als ik de render zo zie dan is de brug te smal om in de toekomst om te zetten naar GOW-80. Vanwege de functie van de weg + vrijliggend fietspad lijkt me dat geen raar perspectief.
Maar aangezien dezelfde gemeente ook een rondweg Aduard ETW-60 heeft bedacht verbaas ik me niet meer.
- er wordt een nieuwe brug geplaatst met een geautomatiseerde stuw
- de

- deze befaamde slinger wordt minder scherp. https://www.google.nl/maps/@53.1970558, ... 384!8i8192
meer informatie is hier hier te vinden.
Als ik de render zo zie dan is de brug te smal om in de toekomst om te zetten naar GOW-80. Vanwege de functie van de weg + vrijliggend fietspad lijkt me dat geen raar perspectief.
Maar aangezien dezelfde gemeente ook een rondweg Aduard ETW-60 heeft bedacht verbaas ik me niet meer.
-
- 2x5 autosnelweg
Dronebeelden van de reconstructie van de N395. Fase 1 en 5 zijn afgerond. Na de winter gaan ze verder.
LinkHet gehele werk wordt uitgevoerd in 5 fasen.
Fase 1: Hilvarenbeek (kruising N395-N269) – Diessen (Reitseweg)
Fase 2: Reitseweg (Diessen) - Doornboomplein (Middelbeers)
Fase 3: Doornboomplein (Middelbeers) - Neereindseweg (Oostelbeers)
Fase 4: Neereindseweg (Oostelbeers) - Beerschotsweg (Oirschot)
Fase 5: Beerschotseweg - viaduct A58 Oirschot
Volgorde van uitvoering 1, 5, 4, 3, 2 waarvan 1 en 5 in 2021 en 4, 3 en 2 in 2022
-
- autoweg
In Arnhem hebben ze een niet zo prettige kruising aangepakt en voorzien van een rotonde.
Ik reed er van de week op af vanaf de Thomas A. Kempislaan en zag een geel bord staan dat voertuigen (vrachtverkeer) langer dan 10 meter gebood de rotonde linksom te nemen om rechtsaf de Hommelseweg in te slaan.
Leuk, dacht ik... daar heeft de gemeente weer een instinker, voor de mensen die lessen voor het groot rijbewijs (en BE ook wel, lijkt mij), gemaakt.
https://bnkarnhem.nl/kruispunt-dalweg-h ... empislaan/
https://www.google.nl/maps/place/Dalweg ... d5.9144081
Een rotonde 5/4 moeten nemen om schadevrij eigenlijk 1/4 te rijden.. hoe vaak komt dat voor in NL?
In Vianen (Utrecht, bij de brug richting het centrum) weet ik ervan, daar ontdekte ik dat fenomeen eigenlijk met lessen. Vandaar.
Ik reed er van de week op af vanaf de Thomas A. Kempislaan en zag een geel bord staan dat voertuigen (vrachtverkeer) langer dan 10 meter gebood de rotonde linksom te nemen om rechtsaf de Hommelseweg in te slaan.

Leuk, dacht ik... daar heeft de gemeente weer een instinker, voor de mensen die lessen voor het groot rijbewijs (en BE ook wel, lijkt mij), gemaakt.

https://bnkarnhem.nl/kruispunt-dalweg-h ... empislaan/
https://www.google.nl/maps/place/Dalweg ... d5.9144081
Een rotonde 5/4 moeten nemen om schadevrij eigenlijk 1/4 te rijden.. hoe vaak komt dat voor in NL?
In Vianen (Utrecht, bij de brug richting het centrum) weet ik ervan, daar ontdekte ik dat fenomeen eigenlijk met lessen. Vandaar.
-
- Wegnummerfotograaf

Deze stond tien jaar geleden bij Ossendrecht, maar is inmiddels verdwenen.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- Secretaris
De Hommelseweg had dus beter de Hommelesweg kunnen heten.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet