[A012] Gouda - Utrecht
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [A012] Gouda - Utrecht
Ik denk dat het vooral problematisch wordt als trouwe OV-reizigers inmiddels de voordelen van de auto hebben ingezien en niet meer terug de trein en bus zullen ingaan. Dat kan versterkt worden als mensen een of twee dagen thuis gaan werken, dan accepteer je eerder wat file of überhaupt een langer reistijd (maar korter dan OV of in elk geval minder gedoe) dan wanneer je vijf dagen naar kantoor moet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x5 autosnelweg
Ik denk het ook. De OV-bedrijven zijn een campagne gestart om de reiziger weer terug te winnen, maar ik heb nog geen kortingen als lokkertjes gezien trouwens 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg

Volgens mij heeft de NS wel sommige (zakelijke) abonnementen aangepast op het 'minder dagen naar kantoor' reizen.
Aan de andere kant: werkgevers die vooral op 'groen vervoer' van hun medewerkers inzetten (bijdrage aan de bedrijfsbrede Co2 reductie etc..) zullen niet blij zijn als een grote groep medewerkers weer met een, relatief, vervuilend 2e hands vierwieler naar de werkplek komen voor die paar dagen in de week.
Misschien dat die werkgevers het beschikbare aantal parkeerplaatsen gaan terugschroeven.. , geen vergoeding parkeerkosten, zodat het minder aantrekkelijk wordt om met die recent aangeschafte auto naar werk te rijden?
Bedrijven die spitsmijden projecten in het verleden organiseerden voor RwS eten al een tijdje droog brood, denk ik?
-
- 4x5 autosnelweg
Werkgevers gaven vroeger traject- of zoneabonnementen uit. Je ziet dat dat nu vaker niet meer wordt verlengd maar dat werknemers een soort businesscard krijgen.
Gevolg is dat je geen abonnement meer hebt om bv in het weekend gratis of met korting te reizen. En dus kan het dan idd gebeuren dat men in de vrije tijd ook sneller de auto pakt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Ik heb ook een NS Businesscard. Die krijg je bij ons als je een leaseauto hebt. Voordeel daarvan is dat je op Q-parks bij NS-stations kan parkeren voor een paar euro per dag.
-
- autoweg
Schone schijn bedriegt ben ik bang. Het lijkt druk in de treinen omdat de treinen nog lang niet allemaal op volle capaciteit rijden. Ik kom meermalen in de week langs het station in Rhenen als ik drukwerk moet bezorgen en telkens weer zie ik dat de parkeerplaats erg leeg is. Dit in tegenstelling tot de pre Corona periode toen de auto's tot in de wijde omtrek werden geparkeerd om in Rhenen de trein te nemen. Ook lijn 50 die bij mij langs komt is goeddeels leeg terwijl die eerder wel redelijk gevuld was.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- 2x5 autosnelweg
Ik gebruik met enige regelmaat de trein en de materiaalinzet is ten hemel schreiend. Zo goed als alles rijdt op minimum lengte of althans bij lange niet op maximale lengte.
-
- 4x5 autosnelweg
Nog steeds? Ik dacht dat dat nu ondertussen al genormaliseerd was.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Volgens mij staat er ook een hele serie dubbeldekkers vanwege technische problemen aan de kant. Kan er ook deels mee te maken hebben.
-
- autoweg
-
- dorpsstraat
Het type DDZ (de oude DD-AR) staan inderdaad sinds december ´20 aan de kant, geen idee of ze inmiddels alweer langzaam in de dienstregeling instromen.
https://nieuws.ns.nl/ns-vervangt-uit-vo ... z-treinen/
Volvo XC40 T5 (10/2020)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)
BMW 320i (01/2007)
Volvo V40 D2 (12/2013)
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
Staan die niet gewoon te wachten op de grote revisie die net gestart is?
-
- autoweg
Nee. Dat is de laatste serie VIRM.
Laatst gewijzigd door sanderl op ma 05 jul 2021, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Oh wacht, ik zit niet op te letten 
Maar goed,

Maar goed,

-
- autoweg
Dit is aanstaande, het wordt nu gebracht alsof het vrij 'acuut' is.. maar e.e.a zat dus al een tijdje in de planning..boe! schreef: ↑wo 30 jun 2021, 19:50 Van 27 september tot 7 oktober 2021 wordt de A12 tussen knooppunt Oudenrijn en Nieuwerbrug volledig afgesloten vanwege groot onderhoud. Verkeer naar Den Haag wordt omgeleid via Amsterdam (A2-A9-A4), verkeer richting Rotterdam wordt omgeleid via Gorinchem (A27-A15).
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat verwacht van 27 september 21.00 tot 7 oktober 05.00 uur 2021 heel ernstige verkeershinder op de snelweg A12 Utrecht richting Den Haag, tussen knooppunt Oudenrijn en Reeuwijk. Er is een complete afsluiting van de A12 tussen knooppunt Oudenrijn en Nieuwerbrug door groot onderhoud.
Door de slechte technische staat van de A12 is op korte termijn onderhoud nodig. Het verder verschuiven van de werkzaamheden is niet mogelijk.
We vervangen het asfalt tussen Woerden en Reeuwijk over een lengte van 4,5 km door dubbellaags geluidsreducerend asfalt. Daarnaast vinden er tussen knooppunt Oudenrijn en Woerden verschillende onderhoudswerkzaamheden plaats.(..)
Gut.. welke evenementen waren er dan gepland in de regio?(..) De planning van de werkzaamheden zijn in nauw overleg met de regio gegaan. Het uitgangspunt was om de werkzaamheden in de zomerperiode van 2021 uit te voeren. Dit met het idee de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken.
Om verschillende redenen heeft Rijkswaterstaat in overleg met verschillende stakeholders, de werkzaamheden verplaatst naar eind september/begin oktober 2021. Redenen hiervoor zijn botsende werkzaamheden op het onderliggend wegennet, waardoor onder andere Oudewater lastig te bereiken is. Maar ook geplande evenementen in de regio.(..)
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... tober-2021
-
- Moderator
Ik vind de afsluiting wel relatief lang voor 'maar' 4,5 kilometer asfalt vervangen. Voorheen kon zoiets toch ook in een lang weekend gedaan worden?
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Wat niet echt in de media is gekomen, maar wat ook een rol heeft gespeeld: de A12 en de A15 zijn elkaars omleidingsroutes. Afgelopen zomer is de A15 verbreed bij Sliedrecht. De A12 was op dat moment omleidingsroute en kon niet gelijktijdig worden afgesloten.
-
- autoweg
-
- Moderator
De bodem is daar dikke soep, dus als er ook aan bv. duikers gewerkt moet worden kan ik mij wel voorstellen dat dat enige tijd nodig heeft.
-
- autoweg
Dat lijkt ook wel de nieuwe mode te zijn, een weekendafsluiting op vrijdagochtend te beginnen ipv 's avonds. (zoals afgelopen weekend op de A50 bij Veghel).
Hebben de aannemers meer tijd nodig?
Is men de boetes voor uitgelopen werkzaamheden zat?
-
- 2x3 autosnelweg
Zal lekkere bende op de A27 worden. Die kan amper de stroom verkeer die daar normaal al rijdt amper verwerken.
De A2 en A9 zijn overigens ook lekker druk. De verbindingsweg vanaf de A4 naar de A9 richting aansluiting Badhoevedorp in
Badhoevedorp stagneert al aardig einde middag. Daar heeft de verkeersstroom A9 Amstelveen naar de A4 richting Den Haag ook last van.
De A2 en A9 zijn overigens ook lekker druk. De verbindingsweg vanaf de A4 naar de A9 richting aansluiting Badhoevedorp in

-
- 2x3 autosnelweg

-
- zandpaadje
Ook vreemd dat er een start wordt gemaakt op een maandag en dat op een donderdag de werkzaamheden zijn afgerond. Met deze timing is er 2 werkweken hinder en slechts 1 weekend.
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
-
- stadsweg
Tegelijkertijd is er ook een weg in Woerden afgesloten, waardoor er daar best wat hinder ontstaat. Ik las dit ergens, maar weet niet meer welke Woerdense weg dit betreft.
-
- zandpaadje
Heel Woerden lijkt wel afgesloten, erin rijden is zo gedaan maar eruit komen is net een dolhof.Berrychello schreef: ↑wo 22 sep 2021, 22:01 Tegelijkertijd is er ook een weg in Woerden afgesloten, waardoor er daar best wat hinder ontstaat. Ik las dit ergens, maar weet niet meer welke Woerdense weg dit betreft.

Alle snelwegen in Nederland moeten 2X3 worden.
-
- autoweg
Ik las vanmiddag op de DRIP boven de Waterlinieweg in Utrecht dat de A2 richting Den Bosch ook nog dicht is, aankomend weekend ( 24 september).
Welk deel precies weet ik niet, ik vermoed nabij Nieuwegein.
Welk deel precies weet ik niet, ik vermoed nabij Nieuwegein.
-
- expressweg

Het hele traject kp Everdingen tot aan Kp Deil, maar precies niet overlappend met de afsluiting van de A12.