Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door IQ[] » ma 27 sep 2021, 16:11

Tijdens m'n trip naar Gdansk - zoals verwacht - geen controle gezien.

Duitsland: Het hotel van de overnachting bij Berlijn hoefde geen QR-code te zien om te eten, en na een bepaalde tijd verdwenen ook de mondmaskers. Wel mondmasker opgehad in de shop van de tankstations.

Polen: bij de eerste stop was er nog wat verwarring over wat moest, omdat er op de deur van de shop van het tankstation een briefje hing met het symbool van een masker met een Poolse tekst er onder. De helft van de mensen droeg er een, de andere helft niet. Nou keuze was toen snel gemaakt en verder nergens meer een masker opgehad (op een museum na dan). Eigenlijk waren het alleen Duitsers die rondliepen met een FFP2 maskers en her en der wat oudere mensen een masker droegen. Van Covid was er verder niets te merken. Eindelijk weer eens ouderwets kunnen tafelen zonder poespas! :D

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door marcel » ma 27 sep 2021, 22:21

T-hijs schreef: ma 27 sep 2021, 6:11 In Duitsland (Zendscheid) in het hotel mocht het mondkapje permanent af nadat ik mijn QR-code had laten zien.
Dat is vreemd, ik moest het wel op als ik niet aan tafel zat, en ik was in hetzelfde Bundesland (Rheinland-Pfalz).
Dit was de enige keer dat ik de QR-code moest laten zien; hij is overigens alleen visueel gecontroleerd, dus niet gescand.
Dat was bij mij ook, ze keek er alleen even naar.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » ma 27 sep 2021, 22:59

^^
De dame in kwestie vertelde mij dat dat alleen bij hen gold en zeker niet overal. Blijkbaar hun eigen, praktische interpretatie van de regels.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Jeff » di 28 sep 2021, 0:54

In Zwitserland (Hauptstraße, niet aan de grens) een aantal keer staande gehouden. Raampje open, zaklamp naar binnen schijnen, blik naar binnen en kon vervolgens verder.

0,0 ander bewijs hoeven te laten zien.

Wel opvallend is dat de Autobahn Grenzen de nodige file opleveren, terwijl de lokale overgangen gewoon regelmatig geen spoor is van een beamte.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door omNOMNOMNOM » wo 29 sep 2021, 11:46

T-hijs schreef: ma 27 sep 2021, 22:59 ^^
De dame in kwestie vertelde mij dat dat alleen bij hen gold en zeker niet overal. Blijkbaar hun eigen, praktische interpretatie van de regels.
Wellicht hanteerden ze het 2G concept? In Duitsland mogen in de meeste Bundesländer (alle, met uitzondering van Beieren, Mecklenburg-Vorpommern, Saarland, Bremen en Noordrijn-Westfalen) horeca e.d. ervoor kiezen om alleen gevaccineerde en genezen mensen toe te laten en getesten te weigeren. Wanneer ipv 3G met 2G gewerkt wordt zijn o.a. mondkapjes niet meer verplicht en hoeft er ook geen afstand meer te worden gehouden. Meer details hier:

Immer mehr Bundesländer setzen auf 2G
https://www.tagesschau.de/inland/g2-ber ... n-101.html
In etlichen Bereichen wie der Gastronomie oder bei Veranstaltungen können die Betreiber dann selbst entscheiden, ob sie den Zutritt zu Innenräumen nur Geimpften oder Genesenen (2G) oder auch Getesteten (3G) erlauben. Im Falle von 2G würden bisherige Corona-Einschränkungen wie Abstand oder Maske wegfallen.
Laatst gewijzigd door omNOMNOMNOM op wo 29 sep 2021, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » wo 29 sep 2021, 11:51

Als je je dus in dat soort Bundesländer niet wilt vaccineren, kun je je beter laten besmetten? Dan ben je er ook van af. :facepalm:

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » wo 29 sep 2021, 13:03

^^
Of je gaat gewoon niet. Allemaal keuzes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » wo 29 sep 2021, 13:23

Ik kan dat soort gebieden prima mijden als ik dat wil, maar ik doelde op mensen die daar wonen. Op deze wijze (testen niet toestaan) moedig je alleen maar aan dat mensen zich laten besmetten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 29 sep 2021, 15:03

T-hijs schreef: wo 29 sep 2021, 13:03 ^^
Of je gaat gewoon niet. Allemaal keuzes.
Zo wordt het voorgesteld. Maar bij 2G is er geen echte keuze: dan is het vaccineren, of je laten besmetten, en pas dan kun je aan het normale sociale leven deelnemen en krijg je vrijheden die voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn.

En met 2G is er nog iets: een herstelbewijs is vaak maar een half jaar geldig. Dus na een half jaar wordt het vanzelf 1G: alleen gevaccineerd is dan nog voldoende. Wie niet gevaccineerd is, kan dan niet meedoen.

Natuurlijk is het dan nog altijd een keuze om je niet te laten vaccineren, maar wel met grote consequenties voor je vrijheden en je sociale leven. Dat neigt dan toch wel erg sterk naar vaccinatiedwang, omdat veel zaken die het leven leuk maken niet kunnen zonder vaccinatie.

Begrijp me goed: ik ben pro-vaccinatie, ik ben zelf ook volledig gevaccineerd, maar de kant die het nu op gaat in sommige landen en wat sommige politici in Nederland ook willen, dat vind ik een enge gedachte.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » do 30 sep 2021, 12:31

Coen Tunnel schreef: wo 29 sep 2021, 15:03 En met 2G is er nog iets: een herstelbewijs is vaak maar een half jaar geldig. Dus na een half jaar wordt het vanzelf 1G: alleen gevaccineerd is dan nog voldoende. Wie niet gevaccineerd is, kan dan niet meedoen.
Je vaccinatiebewijs in je app is ook maar een jaar geldig. Daarna wordt het dus 0G.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » do 30 sep 2021, 12:40

Ja het wordt komend voorjaar mogelijk opnieuw spannend welke inreis maatregelen en controle middelen er zijn.

Dat ene jaar geldigheid is overigens gekozen ivm afwezigheid data over langere bescherming. Dat zo dus ook verlengd kunen worden. Maar dat kan weer net zo'n kermis opleveren als dit jaar, waarin land 1 besluit dat ze gewoon verlegd worden en land 2 een extra boostershot vereist en dat dus niet erkent.... Itt de Nederlandse QR code is de internationale een opsomming van je vaccinaties, de acceptatie kan dus per land verschillen. Zo zijn er nu ook landen die 1 pfizer na besmetting niet accepteren (ook al zegt de QR code in dat geval volledig gevaccineerd, 1 uit 1).

Dit jaar was de stress rondom op tijd een prikje weten te halen voor je vakantie, ik hoop dat we dat volgend jaar niet in die mate hebben..

De landen die nu de QR code hebben afgeschaft is dat alleen binnenlands of ook voor inreizenden?

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » do 30 sep 2021, 12:48

Denemarken vereist in ieder geval nog qr-code (of alternatief bewijs) bij intro’s, hoewel binnenlands afgeschaft.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Rein » do 30 sep 2021, 15:13

exroosje schreef: do 30 sep 2021, 12:40
Dit jaar was de stress rondom op tijd een prikje weten te halen voor je vakantie, ik hoop dat we dat volgend jaar niet in die mate hebben..
Op basis van de huidige regels geldt het Europese systeem met QR codes tot 30 juni 2022. Dus zonder verlenging (dat weer het hele wetgevingproces door zou moeten gaan) heb je er volgend jaar zomer geen last van. :yes:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » do 30 sep 2021, 15:31

^^ Er is meer dan alleen Europa. Wereldwijd zullen we voor veel bestemmingen vast nog jaren moeten aantonen gevaccineerd te zijn...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » do 30 sep 2021, 18:38

Voor China vast de komende 15 jaar nog, als reizen toegestaan wordt.

Bij andere landen zal het vast anders worden naarmate deze winter blijkt dat de pandemie haar scherpste kanten is kwijtgeraakt en andere zaken meer op de voorgrond raken. Dan slijten de herinneringen en wordt de pandemie iets van vroeger.

De hamvraag daarbij is hoe een en ander komende winter zal verlopen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » do 30 sep 2021, 19:52

Zo ver vooruitkijken (volgend jaar zomer) doe ik echt niet. Alsjeblieft zeg. We hebben net de zomer achter de rug en het enige dat ik nu al zou kunnen doen is een huisje in NL boeken dat al een jaar van tevoren volgeboekt kan zijn.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » vr 01 okt 2021, 13:46

Er zijn anders plenty accommodaties die rond de zomervakantie als volgeboekt raken voor het jaar er op. Ken een aantal door Nederlanders uitgebate kleinschalige agriturismo's die in de schoolvakanties uitpuilen en waar je dus vroeg bij moet zijn. Gelukkig worden onze kinderen ouder en vragen ze daar niet meer om. Laat onverlet dat ik de zomervakantie volgend jaar al wel geboekt heb...

Misschien dat juist huisjes in NL volgend jaar wat minder populair zijn na deze natte zomer (en een flink aantal mensen die al 2 zomers in NL zijn gebleven en in 2022 toch echt weer de grens over willen?)

wellproc
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 13:55
Locatie: Between the keyboard and chair

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door wellproc » vr 01 okt 2021, 17:00

^^
Wij zijn al sinds onze terugkomst van vakantie aan het plannen voor volgend jaar.
Vroeger spotte ik altijd met mensen die dat deden, maar inmiddels is het noodzakelijk geworden. En we zijn al te laat voor onze voorkeursbestemming... We overwegen zelfs om die voor zomer 2023 maar vast te boeken :shutup: :sorry:
Waarom dan?
Nou wij gaan graag naar een rustige vrijstaande vakantiewoning, met genoeg ruimte voor ons gezin en genoeg te doen in de omgeving. 2 jaar geleden zijn we in Duitsland een heel mooi huis tegengekomen. Groot huis met grote tuin, speeltoestellen, 4 slaapkamers, dubbele badkamer, parkeren voor de deur, mooie omgeving, et cetera. Die vakantie is ons zo goed bevallen dat we weer willen gaan. Vorig jaar hadden we andere plannen, eind vorig jaar was het voor 2021 al volgeboekt in de schoolvakanties.
Dus afgelopen vakantie keek ik met een schuin oog naar de website en zag dat er in zomer 2022 nog niets geboekt was. Dus balletje opgegooid bij mw. Wellproc en die was gelijk enthousiast: "als we thuis zijn moeten we maar boeken". Zo gezegd: thuis pak ik de laptop, kijk op de pagina en: volgeboekt voor zomer 2022. Dat was dus afgelopen augustus. :nahzeg:
En als we nu met z'n 2-en weg zouden gaan dan was het wat anders. Minder belangen en behoeftes dan met de kids.

Dus dan maar tegen mezelf ingaan en ver vooruit boeken. Ik wacht nog even tot januari 2022, dan klinkt het minder ernstig ;) . We zijn goed verzekerd en anders kopen we het af bij de eigenaresse of laten we familie gebruik maken van onze reserveringsperiode.

En voor zomer 2022 hebben we nu het plan opgevat om familie in het buitenland te bezoeken. Stedentrip bij hun en daarna doorreizen naar een andere locatie voor wat rust als gezin. Dat moet natuurlijk op elkaar aansluiten, op hun agenda, op onze agenda...
En hun agenda wordt nu bepaald, ze moeten de vakanties voor 2022 binnenkort doorgeven aan hun werkgever en die is daar wat minder soepel in dan mijn eigen Nederlandse werkgever.
Mw. Wellproc is ZZP-er en geeft aan haar klanten ook vroegtijdig haar vakanties door, zodat die klanten zelf ook de vervanging voor die periodes kunnen zoeken.

Dan realiseer je je hoe eenvoudig het studentenleven was. Heb je geld en geen zin in college? Dan roep je dat het tijd is voor vakantie en de dag daarna ben je onderweg met een tas met wat ondergoed en een tandenborstel. 8-)
Die goeie ouwe tijd :p

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » vr 01 okt 2021, 17:31

Ja, en lekker op de bonnefooi naar Frankrijk. Dat waren tijden die ik zelf niet eens zo heb meegemaakt.

Het viel me laatst nog mee dat ik 9 dagen van tevoren een optie op het huisje in Burgh-Haamstede kon krijgen en twee dagen later (7 dagen van tevoren) kon boeken. Dat was voor de tweede week van september. Geen zomerdrukte maar toch nog heel veel witte kentekenplaten gezien.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » vr 01 okt 2021, 17:32

wellproc schreef: vr 01 okt 2021, 17:00 Dan realiseer je je hoe eenvoudig het studentenleven was. Heb je geld en geen zin in college? Dan roep je dat het tijd is voor vakantie en de dag daarna ben je onderweg met een tas met wat ondergoed en een tandenborstel. 8-)
Die goeie ouwe tijd :p
Heerlijk is dat. Al jaren niet verder dan een week vooruit geboekt, en als het je niet zo boeit waar je heengaat kan je nog steeds prima dealtjes vinden.

Het lijkt wel een beetje aan de sector te liggen. Mijn moeder werkt in de horeca, en buiten de zomer is daar ook nog veel te regelen op korte termijn.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » vr 01 okt 2021, 17:36

2008 was de laatste keer dat ik de sleutel in het contact stak zonder een overnachting te hebben 1200km verder. M'n vrouw vond dat eigenlijk niet zo leuk, en sinds zo 2012 liggen alle overnachtingen eigenlijk vast al van in januari-februari. Mij stoort het eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » vr 01 okt 2021, 18:08

Ik plan mijn vakanties vaak wel tijdig in, maar dat is meer vanwege de werkgever van mijn vriendin dan mijn eigen werkgever. Ik heb inclusief ADV in totaal 40 dagen per jaar die ik vrij kan opnemen, dus zat flexibiliteit. En aangezien we geen kinderen hebben gaan we vrijwel altijd buiten het hoogseizoen op pad. De data liggen dus enkele maanden vooraf wel vast, de boekingen voor vliegtickets, hotels, huurauto en wat er verder ook maar nodig is doe ik als we zeker weten waar we naar toe gaan, in sommige gevallen is dat vrij laat. Ik geef er de voorkeur aan om alles zelf te regelen. Meestal boek ik wel annuleerbare tarieven, in ieder geval voor hotels. In de afgelopen anderhalf jaar hebben we zaken vaak pas vlak voor vertrek geregeld, ook afhankelijk van waar we als toerist welkom waren. Twee weken achter elkaar op dezelfde plek blijven hebben we nog nooit gedaan; dat we deze zomer een week in hetzelfde resort op Curaçao zaten was voor ons al uitzonderlijk.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » vr 01 okt 2021, 18:11

Zomervakantie doen we nog steeds op de bonnefooi, gewoon in het hoogseizoen. Het komt zelfs regelmatig voor dat we op vertrekdag pas kiezen waar we heen gaan, afhankelijk van de weersvoorspellingen. Tijdens de eerste week bepalen we dan weer de camping voor een pasr dagen later, en zo staan we meestal op 4 a 5 plekken in 3 weken.
Wintersport daarentegen boeken we echt al maanden vooruit.

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door tsov » za 02 okt 2021, 7:36

Volgens mij zit KLM foute informatie te verspreiden, ik vlieg volgende week terug naar Nederland vanuit Athene en kreeg onderstaande email:
Afbeelding
Dit klopt volgens mij niet. Ik ben volledig gevaccineerd en volgens de website van de Rijksoverheid heb ik dan verder niets nodig.
De website waar ze naar verwijzen (https://klm.traveldoc.aero/) geeft een antwoord dat voor meerdere interpretatie vatbaar is.
Telefonisch meldt de KLM dat we dan maar die pagina van de Rijksoverheid moeten uitprinten en meenemen naar het inchecken :shutup:
Terwijl we 40 minuten in de wacht stonden bij KLM hebben we ook KLM via Social Media benaderd. Mijn vriendin kreeg via Messenger na 14 uur (!) een vrij generiek antwoord dat vanuit de meeste landen een PCR-test noodzakelijk is en dat we dat kunnen checken op hun website.
Ik heb tegelijkertijd via WhatsApp contact gezocht en nu 18 uur later nog geen antwoord.
Ik word hier een beetje kriegel van, want volgens mij zitten zij fout, maar ik ga aan mezelf twijfelen... :dontknow:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door boe! » za 02 okt 2021, 8:07

^^ Een bedrijf mag altijd aanvullende voorwaarden stellen bovenop de algemene regelgeving die van de overheid komt. Ik denk dus niet dat ze fout zitten (om jouw woorden te gebruiken). Bij de wijze van communiceren kan je natuurlijk wel vraagtekens zetten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » za 02 okt 2021, 8:49

Fantastisch. Een negatieve test eisen van gevaccineerden :emo:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » za 02 okt 2021, 9:50

Palance schreef: za 02 okt 2021, 8:49 Fantastisch. Een negatieve test eisen van gevaccineerden :emo:
Daar gaan we straks uiteraard gewoon generiek naar toe als “genoeg” mensen dat prikje, waarmee vrijheid werd beloofd, hebben gehaald.
Ofwel wordt je qr-code ingetrokken als je geen booster haalt (gidsland Israël) of je bent sowieso verplicht ondanks vaccinatie een negatieve test te laten zien bij inreizen, USA, Canada, UK. Nog even volhouden hoor!

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » za 02 okt 2021, 9:51

boe! schreef: za 02 okt 2021, 8:07 ^^ Een bedrijf mag altijd aanvullende voorwaarden stellen bovenop de algemene regelgeving die van de overheid komt. Ik denk dus niet dat ze fout zitten (om jouw woorden te gebruiken). Bij de wijze van communiceren kan je natuurlijk wel vraagtekens zetten.
Ok, dus ik mag als winkelier een burka verplicht stellen, die wettelijk verboden is?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door boe! » za 02 okt 2021, 10:03

Uiteraard aanvullende voorwaarden die niet in strijd zijn met de wet.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » za 02 okt 2021, 10:08

Dus mag er ook niet naar vaccinatiebewijzen gevraagd worden door de werkgevers. En dat gebeurt toch en dat vinden Hugo en zijn vriendjes geen enkel probleem.

Plaats reactie