Ik volg je niet. Je gaat hier van een autoweg naar een snelweg. De meeste autowegen hebben uit-borden bij afritten, ook naar directe verbindingen met autowegen of autosnelwegen. Hier en daar zie je wel een Chevronbord, maar dat suggereert min of meer een splitsing van doorgaande wegen.Jackbauer1350 schreef: vr 22 okt 2021, 11:14Die stelling kan dan wel verklaren dat bij bijvoorbeeld dit knooppunt in plaats van chevrons een UIT-bord wordt toegepast.Attietattie schreef: vr 22 okt 2021, 11:00Vandaar dat ik stel dat een UIT-bord einde-autosnelweg impliceert. Achter het UIT-bord kan immers niets anders zijn dan einde-autosnelweg.Jackbauer1350 schreef: vr 22 okt 2021, 10:50Maar zonder zone 30-bord, waar zou dan de snelwegstatus ophouden als en VZP niet bij de snelweg hoort?
Een UIT-bord zegt niets over wanneer de snelweg of autoweg (als afrit) ophoudt en tot die tijd mag je (niet aan te raden als je de situatie niet kent) gewoon 130 in de nacht (of 100-120 als de snel- of autoweg dat is). Ik jouw link (N34>A37) mag je 100 in de bocht. Op de A37 naar N34 mag je gewoon 130 in de nacht (tot het autowegbord volgt). Een einde snelwegbord aan het begin van de afrit (na de rijbaansplitsing) betekent formeel wel direct dat je naar 80 moet ook al is dat absurd (zoals richting Stichtse rotonde in Amersfoort vanaf de A28)