PeterSchoeber schreef: ↑do 14 okt 2021, 9:13
(..)
Lekker slim als je een planning maakt ergens voor en daarbij vergeet om ook de prijsindexering in mee te nemen. Prijzen zijn gebaseerd op 2012 en er is geen extra geld gereserveerd voor de normale kostenstijgingen die er zijn gedurende de voorbereidingstijd van het project.
Bij RTV Utrecht heeft de Utrechtse gedeputeerde het over prijspeil 2018.
Hij klinkt in ieder geval vrij realistisch, vind ik. Het is dit of niks, wat hem betreft. Maar, niks kan gewoon niet meer, na al die jaren, vindt hij ook.
(..) Als Gelderland zich toch besluit terug te trekken gaat het hele project niet door, zegt Schaddelee. "We gaan dan ook niet voor dit bedrag andere dingen doen in het gebied. Juist omdat we de laatste tien jaar alle mogelijke alternatieven hebben onderzocht." De verbreding van de brug is het belangrijkste onderdeel in de plannen. "Wij hebben natuurlijk ook wel gekeken: kan het goedkoper? Maar alle maatregelen die op papier goedkoper zijn, pakken verkeerd uit omdat ze gewoon niet het effect bereiken dat je wil." (..)
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/318895 ... ar-om.html
Wesso schreef: ↑wo 13 okt 2021, 22:44
Nou, de filestaart staat ergens tussen Kesteren en de Rijnbrug, maar er zit een lange flauwe bocht in en je staat ineens zonder aankondiging stil. Dus echt veilig zou ik het niet noemen.
Het is vrij wisselend, de laatste tijd, merk ik. Het begint al bij de eerste kruising na de Betuwelijn 's avonds en 's ochtends in de spits.
Ik heb ook al wel eens in de ochtend voor de vri richting de Betuwelijn stil gestaan.. vermoedelijk omdat het meeste verkeer niet naar Tiel moet..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wordt tijd voor protest, denk ik. Paar grote voertuigen zijn zo geregeld, lijkt mij. Zet het dan maar écht eens vast voor een paar uur.
In ieder geval zal dat nieuwe asfalt op de brug zijn geld wel op gaan brengen, de komende jaren. Dat zal niet voor niks geweest zijn.