De wereld houdt niet op bij Kraggenburg. Voor bijvoorbeeld een transportbedrijf uit Ens, Nagele of Urk dat in Meppel moet zijn is de N352-N331 (of N762)-N375 dé aangewezen route. Deze rondweg is een kans om dat verkeer uit het centrum van Ens te weren.Chris schreef:Mja, de hoeveelheid doorgaand verkeer is beperkt. Het zal vooral verkeer zijn vanuit Kraggenburg dat naar de N50 wil. Een flauwere bocht zou snel betekenen dat het bruggetje twee of drie keer zo duur wordt. Ik kan er niet echt over inzitten.
De rondweg zal aan de oostkant van Ens een behoorlijke slinger richting zuiden moeten maken om weer op de N352 uit te komen. Zo lang ze maar niet de Drietorensweg gaan gebruiken als onderdeel van de rondweg.
Tenzij het de bedoeling is om dat verkeer via Emmeloord de N331 op te krijgen, maar in dat geval kan men de oostelijke verlenging van de rondweg Ens beter schrappen. Is ook goedkoper trouwens.
Ik vraag me af of een tracé langs de Enser Dwarstocht nog in beeld is geweest. Dus bij de rotonde rechtdoor, met een doorsnijding van het bedrijventerrein. Dan was je van de nare hoek over het water af. Al zou het met de huidige inrichting van dat bedrijventerrein lastig zijn gewest om afstand van de woonwijken aan te houden. Knap stukje ruimtelijke planning best wel.
Ze hadden toevallig ook nog een paar borden overSnelweg schreef:Een unieke situatie zelfs lijkt mij. Waarschijnlijk was de toegepaste ontwerp de gratis variant.Techum schreef:Met dat slechte ontwerp (vmax 30 in een rondweg, whut?!) is het maar goed dat die weg voorlopig nergens heen gaat.