Wimpie25 schreef: di 02 feb 2021, 21:55
Ik vermoed rond 1980 gezien de nieuwe (huidige) bewegwijzering en de overgang naar de juiste wegmarkering (iets smallere rijstroken en kortere asmarkering).
De bewegwijzering lijkt hier ook een beetje in de overgang te zitten. Op de voorgrond zie je de handwegwijzers met afritdoelen op het splitspunt, wat eerder oud systeem was. In de tegenrichting zie je echter de lichtbak-uitsmijter hangen. Op de rechter weghelft eerst een verloren kleiner P-bord, maar verderop lijkt er dan weer een lichtbak te hangen (hier hangt nu een eerste voorwegwijzer voor vzp Gierle, alleen die is modern Vlaams wit).
De lichtbakken waren zo rond 1978 ingevoerd toch? Dan lijkt 1980 me inderdaad wel een aardige gok.
Aangezien ik er niet meer zo vaak als vroeger kom vroeg ik mij af of er nog steeds een gedeelte van de E34 het oude betonnen wegdek heeft. Op basis van recente luchtfoto's lijkt het hier te gaan om een gedeelte van iets meer dan 6km tussen de brug over het kanaal Dessel - Turnhout- Schoten tot net voorbij het complex Arendonk in beide richtingen. Iemand die weet of dit inderdaad nog steeds zo is?
Ben er van de week nog overheen gereden. Het betondek ligt er inderdaad nog, met behoorlijk wat slechte reparatievakken. Sommigen liggen zelfs een paar centimeter verdiept ten opzichte van het beton. Niet echt prettig.
Alleen het gedeelte bij Retie is nog van beton volgens mij. Dat ligt er trouwens wel erbarmelijk bij. Weet iemand waarom dat gedeelte nog niet gedaan is?
Steyn_E schreef: vr 15 okt 2021, 14:59
Alleen het gedeelte bij Retie is nog van beton volgens mij. Dat ligt er trouwens wel erbarmelijk bij. Weet iemand waarom dat gedeelte nog niet gedaan is?
Het stuk bij Arendonk lag er wel het slechtste bij en vooral het stuk bij de grensovergang. Vraag mij ook af waarom dat gedeelte bij Retie nog niet gedaan is, want alle andere werkvakken zijn vanuit Antwerpen richting Nederland aangepakt in die volgorde. En dat is al een tijd geleden, want heb nog video's online staan uit meen ik 2014 waarbij toen de eerste langere delen werden aangepakt.
Juist niet. Je autoradio op standje drilboor zetten en je kunt gewoon swingen op de snelweg zonder Covid-safe ticket. Openlucht en in je eigen auto kun je prima 1,5 meter afstand houden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Da's inderdaad het oude wegnummer, bij het openstellen van trajecten langs de voormalige E3 in België, heist men nog vaak de oude vlag bij wijze van traditie. Wel een leuk gegeven, zeker voor mensen die wat meer bekend zijn met wegen en de geschiedenis. Wat zeker fijn is om te zien, is dat men zelfs de originele vlag gebruikt met het oude lettertype
Hier bij de opening van de Kennytunnel zie je die ook hangen;
Wimpie25 schreef: vr 19 nov 2021, 11:30
Da's inderdaad het oude wegnummer, bij het openstellen van trajecten langs de voormalige E3 in België, heist men nog vaak de oude vlag bij wijze van traditie. Wel een leuk gegeven, zeker voor mensen die wat meer bekend zijn met wegen en de geschiedenis. Wat zeker fijn is om te zien, is dat men zelfs de originele vlag gebruikt met het oude lettertype
Hier bij de opening van de Kennytunnel zie je die ook hangen;
Is volgens mij de Kennedytunnel niet, of zit ik er nu zo naast?
Laatst gewijzigd door poller1 op ma 22 nov 2021, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.