Welk lettertype is dit?

Moderator: Moderatoren
De wegnummers hebben hier weinig toegevoegde waarde. Ik zou hier op plaatsnaam navigeren.
Hongarije gebruikt een eigen variant van DIN met speciale lettertekens en wat aanpassingen aan karakters. Vooral bij de cijfers valt dat op.
Het ligt tussen de 4 en 5 in, dus het klopt volgens het systeem van zulke zones. Het betekent niet dat een 44 per se ook de 4 moet kruisen.
In Hongarije is er geen gebruikelijke prefix voor de hoofdwegen. F1 of F44 wordt niet gebruikt.
En Groot-Brittannië natuurlijk. Maar in deze landen heb ik nooit zo’n hoeveelheid op elkaar lijkende wegnummers gezien. Misschien iets dat ook samenhangt met de omvang van deze landen, waar Hongarije toch flink kleiner is.
De schildjes waren in Hongarije al heel lang in gebruik. Als ze zouden overschakelen naar een alfanummeriek systeem dan gewoon het Britse (Australische) systeem invoeren waar 'A', 'B' en 'C' ook niet staat voor een afkorting maar de status van de weg.In Hongarije is er geen gebruikelijke prefix voor de hoofdwegen. F1 of F44 wordt niet gebruikt.
In Nederland was de oude route 44 nummerloos gemaakt, en was de nieuwe route gewoon N44 geworden. Geen A nummer, want volgens mij voldoet de weg niet aan de kenmerken voor een autosnelweg.In andere landen was Route 44 wellicht omgenummerd naar iets in een lager segment.
Dat systeem is er toch nog? De wegen 91, 92 en 94 zijn er nog steeds grotendeels.
Zou kunnen, maar ik dacht dat het ging omsamenhing met de invoering van tol op snelwegen, waardoor er meer behoefte was aan duidelijke alternatieve routes.Willem schreef: ↑zo 28 nov 2021, 20:58 Vermoedelijk heeft Hongarije dat "Poolse" systeem losgelaten op hetzelfde moment als besloten is om snelwegen/autowegen voortaan van blauwe i.p.v. groene wegwijzers te voorzien.
Vanwege het kleurverschil werd het immers veel duidelijker (voorheen maakte alleen de M in het schildje het verschil) of iets een snelweg is of niet.