De stad zal nog wel wat geld uittrekken voor nog wat extra flitscamera's, omdat Zürich er niet al genoeg van heeft.Wouter N14 schreef: ↑wo 15 dec 2021, 20:26 En daar heeft de politie mee ingestemd in het kader van de handhaafbaarheid?

Moderator: Moderatoren
De stad zal nog wel wat geld uittrekken voor nog wat extra flitscamera's, omdat Zürich er niet al genoeg van heeft.Wouter N14 schreef: ↑wo 15 dec 2021, 20:26 En daar heeft de politie mee ingestemd in het kader van de handhaafbaarheid?
Het gaat wel om CHF. Zwitserse franken dus, niet euro's.
Helaas is Finland nog steeds de lijst aanvoerder. Dan zal CH toch stevigere boetes moeten gaan uitdelen om dat te overtreffen.SnarfFlevoland schreef: ↑do 30 dec 2021, 11:29![]()
Belachelijk!Zoiets kan geloof ik ook alleen in Zwitserland. 1.800€ boete vind ik al sterk overdreven, maar dat de officier van justitie in hoger beroep gaat om 16.200€ boete door te zetten?! Dat is toch volledig doorgeslagen...
En dat terwijl zoiets in andere landen deels volledig legaal is of slechts met een kleine boete gehandhaaft wordt. Ook al is Zwitserland nog zo'n mooi land, qua boetes weten ze elke keer weer de rest te overtroeven.
![]()
Dat is nou juist wat de TCS wil, maar een aantal steden waaronder Zürich willen inderdaad dit:SnarfFlevoland schreef: ↑di 11 jan 2022, 22:51 Het zal er wel op neerkomen dat de hoofdwegen 50 km/h blijven, maar alle zijstraten etc. 30 km/h krijgen in de toekomst. Een beetje zoals in Oostenrijk al vaak het geval is, waar ook in de meeste dorpen een algemene zone 30 bestaat, uitgezonderd de hoofdwegen door het dorp.
Zie dat voorbeeld dat ik gaf: ooit was het 80, later 60, nu 50 en in de toekomst dus 30.Als ook hoofdwegen 30 km/h krijgen, zoals in Duitsland op diverse plaatsen het geval is (zie B31 door Freiburg)
Ja, de A9 schijnt rond Montreux echt een structureel probleem te hebben tijdens de (winter) weekenden. Dan loopt het daar inderdaad ook op de zaterdagen richting Martigny vast, terwijl je in Kandersteg altijd wel op de eerstvolgende autotrein staat. In de zomer is het allemaal wat minder problematisch, al is het daar tijdens de lange weekenden in het voorjaar natuurlijk ook pet. Maar tijdens de befaamde Paas-, Hemelvaart- en Pinksterweekenden maakt het niet uit of je de A9 langs Montreux neemt, de Lötschberg of Furka, het staat overal pontificaal vast. En ook op de Gotthard en San Bernardino natuurlijk. Je moet eigenlijk die weekenden niet over de Alpenhoofdkam heen willen.
Dat misschien niet, maar toen ik in België een keer bij nood de politie nodig had (de situatie was enigszins bedreigend) en 112 belde, toch het Europese alarmnummer, kreeg ik te horen dat ik 101 moest bellen. Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ik 112 in België net zo zou kunnen gebruiken als in Nederland. De persoon aan de lijn sprak geen Nederlands, maar ik stond dan ook in Wallonië, in Duitstalig gebied. Ik heb het gesprek in het Duits kunnen voeren.